خدمات آموزشی

آزمون دولینگو چیست؟ | نحوه ثبت نام + منابع آزمون duolingo

آزمون دولینگو

آزمون duolingo اولین آزمونی بود که بعد از شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، برای شرکت در این آزمون به مدارکی مثل پاسپورت یا شناسنامه نیاز است. داشتن اتاقی روشن و فاقد سروصدا، وجود یک لپ تاپ یا کامپیوتر مجهز به اینترنت پرسرعت و میکروفون در زمان آزمون بسیار مهم است. شما برای شرکت در آزمون دولینگو حدود 60 دقیقه زمان دارید. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید تا شما را بیشتر با این آزمون آشنا کنیم:

آزمون دولینگو چیست؟

این آزمون دارای شباهت های بسیاری با آزمون تافل و آیلتس است، به طوری که می توان این آزمون را به عنوان یک جایگزین مناسب برای این دو آزمون یعنی آزمون تافل و آیلتس نام برد. این آزمون با توجه به اهمیت بالایی که در بین کاربران دارد، از طرفداران ویژه ای برخوردار است. 
آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی مبتنی بر کامپیوتر است، که به صورت آنلاین برگزار می شود. این آزمون مانند آزمون تافل و آیلتس میزان مهارت های فرد آزمون دهنده را مورد سنجش قرار می دهد که در زمان شیوع کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت؛ چرا که به صورت آنلاین برگزار می شود. افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، می توانند در این آزمون به صورت غیر حضوری ثبت نام و شرکت کنند. همچنین افرادی که تمایل دارند برای حضور در کشورهای مختلف مجوز معتبر دریافت کنند و شرایط آزمون تافل و آیلتس را ندارد، بهتر است در آزمون دولینگو شرکت کنند.

آموزش زبان انگلیسی

ثبت نام آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آزمون آیلتس دارای چهار بخش مختلف از جمله بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خوانداری است. برای پاسخ گویی هر کدام از این بخش ها وقت مشخصی منظور می شود. امروزه مراکز مختلفی در ایران در حال آموزش این آزمون هستند، این مراکز پس از آموزش های لازم برای محک زدن میزان توانایی افراد، آزمون برگزار می کنند. مراکز ثبت نامی این آزمون ده الی بیست روز قبل از آزمون شروع به ثبت نام کاربران می کنند تا از این طریق افرادی که می خواهند ثبت نام کنند بتوانند سر فرصت اقدام نمایند. 
شما باید جهت ثبت نام در آزمون آنلاین دولینگو نخست به سایت Duolingo مراجعه کنید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. اما جهت ثبت نام در این آزمون باید هزینه مربوط به آن و مدارک لازم را ارائه دهید. شما میتوانید با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی بستر کارت و یا ویزا کارت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را بپردازید. اگر خودتان دارای کارت اعتباری مستر کارت یا ویزا کارت هستید می توانید هزینه این آزمون را به صورت آنلاین بپردازید در غیر این صورت می توانید از دوستان و آشنایانی که در خارج از کشور دارید، بخواهید تا هزینه این آزمون را برای شما پرداخت کنند. شما پس از پرداخت این هزینه می توانید زمان برگزاری آزمون را بدون هیچ گونه محدودیتی انتخاب کنید.

منابع آزمون دولینگو

برای موفقیت در هر آزمونی نیاز به منابعی معتبر است. آیلتس معتبرترین آزمون برای مهاجرت و تحصیل است که به صورت حضوری برگزار می شود. در حال حاضر شیوع کرونا باعث شده که بسیاری از افراد از دادن آزمون حضوری امتناع کنند و به سمت آزمون آنلاین (دولینگو) روی آورند، به همین علت ما در این بخش قصد داریم مهم ترین منابع برای آموزش و شرکت در این آزمون را با شما به اشتراک بگذاریم: 

  1. کتاب Grammar In Use
  2. کتاب Oxford Word Skills
  3. کتاب Enghish Vocabulary inUse

این سه کتاب جزء معتبرترین و با ارزش ترین کتاب هایی هستند که امروزه بهترین مطالب را به کاربران ارائه می دهند. با استفاده از این سه کتاب می توان لغات و گرامر خود را به خوبی تقویت کنید. برای موفقیت حتما این سه کتاب را با دقت و به تعداد مکرر مطالعه بفرمایید.

هدف از آزمون دولینگو

جالب است بدانید که به دلیل شیوع ویروس کرونا بهترین راه یادگیری زبان های خارجه برنامه آموزش زبان دولینگو است. در واقع برنامه آموزش زبان دولینگو را با هدف توسعه بهترین شیوه های آموزشی و امکان دسترسی آموزش ها در سطح جهانی گسترش داده ‌اند. البته سابقه انتشار آزمون دولینگو به دوران کرونا محدود نمی شود و حدود ۱۱ سال است که این سیستم آموزشی وجود دارد. اما در دوران کرونا دولینگو به روش آموزشی بسیار عالی و استاندارد تبدیل شد و اکنون آن را به مرجعی برای آموزش زبان های خارجی می شناسند.  به طور کلی آزمون دولینگو را با این هدف پایه گذاری کردند تا افرادی که قصد تحصیل و مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، با استفاده از مدرک آن بتوانند به راحتی مهاجرت کنند. 

اعتبار آزمون دولینگو چقدر است؟

هر آزمونی دارای اعتباری است و هر اعتباری از مدت زمانی برخوردار است، مثلا مدرک آزمون تافل و آیلتس دو سال است، ولی اعتبار مدرک آزمون گوته مادالعمر است. اعتبار مدرک دولینگو که به صورت غیر حضوری برگزار می شود نیز همانند آیلتس و تافل دو سال است و پس از اتمام اعتبار آن در صورت نیاز باید مجدد امتحان دهید.

مقایسه آزمون دولینگو با تافل و آیلتس

  • هزینه آزمون دولینگو 49 دلار است درحالی که آزمون آیلتس 215 و آزمون تافل 225 دلار هستند‌.
  • اعتبار آزمون دولینگو به مدت 2 سال میباشد. آزمون تافل و آیلتس هر ده روز یکبار برگزار میشود اما آزمون دولینگو در هر زمان و هر ساعت از شبانه روز قابل انجام است.
  • مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه میباشد و آزمون تافل 4 ساعت است، اما انجام تمامی مراحل آزمون دولینگو کمتر از یک ساعت طول میکشد. پس از انجام آزمون دولینگو تنها پس از دو روز نتیجه خود را دریافت خواهید کرد اما در آزمون آیلتس و تافل بین 10 تا 13 روز زمان میبرد.
  • یکی از مزیتهای مهم دیگر آزمون دولینگو نسبت به تافل و آیلتس این است که در آزمون دولینگو بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای میتوانید کارنامه خود را از صفحه نتیجه خود به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در جهان ارسال کنید در حالی که در آزمون آیلتس 5 و آزمون تافل 4 دانشگاه مجاز هستید و اگر بخواهید به دانشگاه ها و مدارس بیشتری ارسال کنید باید برای هر گزارش هزینه 20 دلاری پرداخت کنید.
  • در آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس هر چهار مهارت زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار داده میشود اما در این آزمون سوالات متفاوت است. مهمترین مزیت آزمون دولینگو نسبت به آزمونهای تافل و آیلتس این است که این آزمون مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری ندارد و بدون مراجعه حضوری تنها با اینترنت و در منزل میتوانید در این آزمون شرکت نمایید.

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

آخرین بخش آزمون دولینگو این بخش است و شما دو وظیفه در اینجا دارید:
نخست اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهید (و پاسخ شما به صورت ویدئویی ضبط می شود) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهید. برای هر یک از این کارها 30 ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است اما پاسخ های شما به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد.

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و دولینگو باید از عدم تقلب شما در این آزمون مطمئن باشد قوانین زیادی هم وضع کرده است که به شرح زیر می باشند:

  •  شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید
  • گوش هایتان کاملا مشخص باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)
  • نباید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید.

شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود استفاده کنید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد. 

شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟ به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می کند؛ همچنین این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد.


منابع آزمون دولینگو

آزمون دولینگو چیست آزمون دولینگو آزمون دولینگو چیست آزمون دولینگو

 


منابع آزمون تولیمو  

آزمون دولینگو چیست آزمون دولینگو آزمون دولینگو

 


منابع آزمون MSRT

آزمون دولینگو چیست آزمون دولینگو چیست

 


لینک های مرتبط :

دوره TTC (دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی)

هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون آیلتس

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران