آموزش زبان سوئدی در 30 روز

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 1581
آموزش زبان سوئدی در 30 روز

دولینگو

اگر می‌خواهید یک زبان جدید را به سرعت یاد بگیرید، باید هر روز تمرین کنید. برنامه زبان Duolingo یک ابزار عالی برای آموزش زبان سوئدی در 3 ماه است. می‌توانید هر روز چند «امتیاز» کسب کنید (نکته: هرچه نمره روزانه بالاتر باشد، برای تسلط به زبان سوئدی باید حداقل 50 امتیاز در روز بگیرید). با Duolingo شما نه تنها کلمات جدید را یاد می‌گیرید، بلکه برای گرامر، املا و تلفظ نیز تمرین می‌کنید. در حین این تمرینات نیز کلمه‌های زیادی را فرا خواهید گرفت.

پادکست‌های Swedishpod101.com و ویدیوهای یوتیوب برای بهبود مهارت‌های شنیداری شما، یکی از گزینه‌های خوب Duolingo هستند. من متوجه شدم که خواندن و صحبت کردن یک زبان جدید بسیار آسان است، اما به دلیل وجود لهجه‌های متفاوت سوئدی شنیدن کمی دشوارتر است.

غوطه وری در زبان و فرهنگ سوئدی

برای تسلط خود بر یک زبان، باید در آن غرق شوید. بدیهی است که بهترین راه، اقامت طولانی در سوئد است، اما همچنین در خانه می‌توانید دوره غوطه وری را بگذرانید.

رسانه‌های سوئدی زبان

رادیو خود را روی یک کانال سوئدی قرار دهید (من به P3، P4 و P3 Star گوش می‌دهم)، تلویزیون سوئدی را تماشا کنید (از طریق SVT Play) می‌توانید از برنامه‌های تلویزیون سوئدی را لذت ببرید. روزنامه سوئدی را بخوانید Expressen و Aftonbladet مقالات مناسبی را ارائه می‌دهند. اگر نتفلیکس دارید، می‌توانید سریال‌های نوردیک نوآر مانند «پل» را تماشا کنید.

مطالعه بیشتر: سلام به سوئدی

گوش دادن و آواز خواندن همراه با آهنگ‌های سوئدی راهی عالی برای تمرین تلفظ شماست. من یک لیست Spotify با آهنگ‌های سوئدی که مرتباً گوش می‌دهم تهیه کردم. همچنین می‌توانید اشعار را یادداشت کرده و آنها را ترجمه کنید.

کلمات سوئدی را پست کنید.

یک یادداشت پستی با کلمه سوئدی روی تمام اشیای خانه خود آویزان کنید. از یک رنگ متفاوت برای کلمات ETT و EN استفاده کنید تا راحت‌تر آن را به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، پست‌های زرد برای کلمات EN، و موارد سبز برای کلمات ETT.

آموزش خصوصی از طریق اسکایپ

اگر می‌خواهید زبان سوئدی را در 3 ماه یاد بگیرید،  باید مکالمات واقعی نیز داشته باشید، Duolingo و سایر نکات فوق عالی هستند. به همین دلیل است که چند درس مکالمه سوئدی را با یک معلم خصوصی از طریق اسکایپ می‌توانید برای تسلط بیشتر بگذرانید. معلم نکاتی را در مورد وب سایت‌های مفید و گهگاه توضیح گرامری می‌دهد. بنابراین اگر به فکر یادگیری زبان سوئدی در 3 ماه هستید، شرکت در برخی کلاس‌های مکالمه به شدت توصیه می‌شود!

کلام آخر

بعد از طی مراحل بالا تنها پس از 3 ماه، می‌توانید مکالمات طولانی به زبان سوئدی داشته باشید، اخبار رادیو سوئد را بفهمید و یک روزنامه سوئدی بخوانید. در سفر نیز می‌توانید به دلیل مهارت خود در زبان سوئدی تجربه برقراری ارتباط بیشتری را با مردمان این کشور خواهید داشت. در انتها ما به شما شرکت در یک کلاس زبان سوئدی را نیز توصیه می‌کنیم تا کمی بیشتر به یادگیری مهارت خود سرعت ببخشید.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظرات
الهه (شنبه 04 دی 1400 16:49:15)

هزینه دوره به چه صورت هست برای زبان سوئدی


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 10:06:37)

با سلام و احترام جهت کسب اطلاعات دقیق بابت پکیج های آموزشی با پشتیبان تماس حاصل فرمایید.02133201700(تیم پشتیبانی ملل)

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران