آموزش معجزه آسای زبان فرانسه در 30 روز

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/27 2308
آموزش معجزه آسای زبان فرانسه در 30 روز

مرحله 1: اهداف یادگیری زبان فرانسه خود را مشخص کنید.

قبل از هر چیز هدف یادگیری زبان فرانسه خود را مشخص کنید. این بدان معنی است که شما باید به وضوح دلیل یادگیری زبان فرانسه را بدانید. آیا قصد دارید به فرانسه سفر کنید و کار پیدا کنید؟ آیا می‌خواهید یکی از آثار بزرگان ادبیات فرانسه را بخوانید یا فیلم‌های هنری فرانسوی را تماشا کنید و نقد کنید؟ آیا به سادگی می‌خواهید بتوانید با یک فرانسوی زبان، مکالمه داشته باشید؟ دانستن دلیل یادگیری زبان فرانسه به شما کمک می‌کند تا مؤثرترین و کارآمدترین منابع زبان را برای این ماه انتخاب کنید (در ادامه به معرفی منابع مختلف مطالعه زبان فرانسه خواهیم پرداخت).

فقط مطمئن شوید که مدت زمان مناسبی را باید به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید. اگر مبتدی هستید و تنها پانزده دقیقه در روز را می‌توانید به آموزش زبان فرانسه اختصاص دهید این مسئله غیر منطقی به نظر میرسد که تنها با ماکزیمم 9 ساعت مطالعه بتوانید به خواسته خود دست پیدا نمایید.


کتاب آموزش زبان فرانسه در 30 روز

how-to-learn-french-in-30-days-pdf


 

مرحله 2: کتابخانه مرجع خود را ایجاد نمایید.

کتاب‌های درسی و لغت‌نامه‌ها جذاب نیستند، اما ابزاری ضروری برای زبان آموزان فرانسوی هستند. یک کتاب مرجع خوب به شما توضیحات مختصری در مورد مفاهیم کلیدی زبان می‌دهد که می‌توانید پس از پایان 30 روز به ساختن آنها ادامه دهید.

به نظر من، کتاب‌های درسی برای داشتن یک دید کلی از مبانی عالی هستند. آنها شامل گرامر ضروری و واژگان مربوط به رایج ترین تجربیات مکالمه هستند. این دوره‌ها اغلب به‌عنوان «دوره‌های فرانسوی» کامل طراحی می‌شوند که هر آنچه را که برای داشتن پایه‌ای خوب در زبان نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا می‌خواهید برنامه 30 روزه خود را به حداکثر برسانید؟ من خرید و استفاده از یک کتاب درسی دوره کلاسیک آموزش زبان فرانسوی و یک راهنمای دستور زبان را توصیه می‌کنم. راهنمای گرامری کتاب‌هایی هستند که صرفاً بر روی دستور زبان تمرکز می‌کنند: بدون زواید، فقط توضیحات و تمرین‌ها را شامل می‌شوند. من "دستور زبان فرانسوی Barron" یا "Practice Makes Perfect: Complete French Grammar" را برای راهنمای دستور زبان توصیه می‌کنم.

تنها چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که کتاب‌های درسی می‌توانند محدودکننده باشند به این معنا که شما را فقط در معرض واژگانی قرار می‌دهند که آنها را «ضروری» می‌دانند. این شاید یک مشکل باشد زیرا ممکن است متوجه شوید که اگر می‌خواهید برای یک هفته به پاریس سفر کنید، نیازی به یادگیری نام حیوانات باغ وحش ندارید. حتماً به دنبال مراجع واژگانی باشید که مستقیماً به اهداف زبانی که در مرحله اول ایجاد کرده‌اید اعمال می‌شوند.

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

مرحله 3: منابع تلفظ نشانک

کامل کردن نحوه بیان واقعی چیزها به زبان فرانسوی یک مهارت مهم است که باید در طول سفر خود توسعه دهید. صادقانه بگویم، اگر صداهای فرانسوی را نمی‌فهمید و نمی‌توانید تولید کنید، 30 روز شما بیهوده خواهد بود. فرانسوی می‌تواند زبانی دشوار برای تلفظ و درک باشد. با صامت‌های بینی و رابط بین کلمات، تجزیه جملات به تک تک کلمات می‌تواند دشوار باشد. با این حال، نگران نباشید! یادگیری قوانین با اینترنت آسان است.

حتماً فرهنگ لغت صوتی فرانسوی Forvo را نشانه گذاری کنید و برنامه (iOS یا Android) را در دستگاه خود بارگیری کنید. فوروو به شما امکان می‌دهد به معنای واقعی هر کلمه را در زبان فرانسوی جستجو کنید و به کلمه‌ای که توسط افراد بومی تلفظ می‌شود گوش دهید. در طول سفر 30 روزه خود برای یادگیری فرانسه، کلمات جدید را به طور مکرر در فوروو جستجو کنید تا بتوانید هنگام صحبت آنها را بفهمید و آنها را به درستی تلفظ کنید.

ielanguages ​​یکی دیگر از ابزارهای مهم برای نشانک گذاری است. می‌توانید با آموزش‌های فونتیک فرانسوی ilanguage در مورد صداهای متمایز زبان یاد بگیرید و همچنین این کار را با تمرینات آوایی ilanguage ادامه دهید.

مرحله 4: اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

در عصر مدرن ما، برنامه‌های آموزش زبان فرانسه برای یادگیری واژگان و به کار بردن ساختارهای دستوری در موقعیت‌های محدود عالی هستند. این برنامه‌ها در سفر شما برای یادگیری زبان فرانسه در 30 روز بسیار ارزشمند خواهند بود، زیرا یادگیری و تمرین زیادی را در دوره‌های زمانی نسبتاً کوتاهی جمع‌آوری می‌کنند، و بهتر از همه، این برنامه‌ها را می‌توان در هر جایی مشاهده کرد!

Duolingo یک برنامه زبان محبوب است که احتمالاً نام آن را شنیده اید، اما ممکن است در مورد برخی از ویژگی‌های جدیدتر آن ندانید. به عنوان مثال، Duolingo Stories مجموعه‌ای از داستان‌های کوچک است که برای بهبود درک شما طراحی شده است، در حالی که Tinycards یک ابزار از فلش کارت‌های بصری جذاب است.

FluentU با استفاده از فیلم‌های معتبر به همراه زیرنویس‌های ویرایش‌شده توسط متخصص، زبان فرانسه را به شما آموزش می‌دهد که به شما امکان می‌دهد کلمات ناآشنا را با دیدن آنها جستجو کنید. همچنین دارای فرهنگ لغت متنی، فلش کارت قابل تنظیم و آزمون‌های شخصی است.

Memrise یک برنامه تکراری با فواصل نقطه به نقطه با مقدار زیادی از مواد آموزشی فرانسوی است.

Clozemaster در طراحی خود کمی ابتدایی است، اما مکانی عالی برای یادگیری کلمات فرانسوی در زمینه جملات است.

مرحله 5: برنامه مطالعه خود را ایجاد کنید.

مهم ترین مرحله برای یادگیری زبان فرانسه در 30 روز در واقع ربطی به زبان فرانسه ندارد. شما باید یک برنامه تحصیلی آموزش زبان فرانسه ایجاد کنید، به طوری که در طول 30 روز در مسیر خود باقی بمانید و پاسخگو باشید.

این برای هر زبان آموز متفاوت به نظر می‌رسد، اما دو قانون وجود دارد که همه باید از آنها پیروی کنند:

مطمئن شوید که هر تکلیف یادگیری بسیار خاص است. «تمرین‌های ساختار جمله را در راهنمای دستور زبان فرانسوی من کامل کنید» کار بسیار قوی‌تری نسبت به «مطالعه ساختار جمله» است.

اطمینان حاصل کنید که هر تکلیف یادگیری مستقیماً با اهداف یادگیری شما از مرحله اول مرتبط است. اگر هدف شما در پایان 30 ماه این است که بتوانید در سفر به فرانسه زندگی کنید، وظایف شما باید بر عبارات اساسی، مهارت‌های تلفظ و درک شنیداری متمرکز باشد، نه حفظ قواعد دستور زبان پیچیده.

در نهایت، مطمئن شوید که برنامه یادگیری فرانسه شما از یک پیشرفت منطقی پیروی می‌کند. اگر در مورد زمان حال فرانسوی اطلاعاتی ندارید، یادگیری یک مبحث پیشرفته مانند فاعل فرانسوی فایده‌ای ندارد. خوشبختانه برای شما، اکثر کتاب‌های درسی و راهنمای دستور زبان این پیشرفت منطقی را ایجاد می‌کنند، بنابراین این کار باید آسان باشد زیرا ما قبلاً یک کتابخانه مرجع شخصی در مرحله اول ساخته ایم.

طرح نمونه‌ای برای یادگیری زبان فرانسه در 30 روز

روز اول: به اولین روز فرانسوی خوش آمدید. امروز باید تلفظ حروف فرانسوی حروف الفبا و ترکیب حروف را به خاطر بسپارید (اینها می‌توانند مشکل ساز باشند!) و همچنین احوالپرسی و عبارات مقدماتی مانند bonjour (سلام) و نظر ça va? (چطور هستید؟). از Forvo برای تلفظ استفاده کنید و برای عبارات فلش کارت ایجاد کنید. برای این کار حداقل دو ساعت مطالعه متمرکز را توصیه می‌کنم.

روز دوم: اکنون که استخوان‌های خالی  شکل گرفته‌اند، زمان آن فرا رسیده است که کمی به گرامر فرانسوی بپردازیم. نمودارهای صرف برای افعال نامنظم رایج مانند être (بودن)، avoir (داشتن)، aller (رفتن) و faire (انجام/ساختن) ایجاد کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنم واژگان رایج فرانسوی را یاد بگیرید. این مسئله باید با اشیاء اطراف خانه و محل کار شما و همچنین کلماتی که شما را توصیف می‌کنند (شغل، سرگرمی‌های شما، ظاهر شما و ...) شروع شود.

روز سوم تا دهم: اکنون که پایه محکمی داریم، بیایید افعال را بیشتر بررسی کنیم. پایان‌های کلمه زمان حال را برای سه گروه فعل اصلی (افعال -er، افعال -ir و افعال -re) و همچنین سایر افعال بی قاعده و افعال بازتابی فهرست کنید.

در این مرحله، باید فلش کارت‌های واژگان خود را به گونه‌ای افزایش دهید که شامل صفت‌ها و قیدها شود (سعی کنید 15 تا 30 کلمه جدید در روز را هدف قرار دهید!). فراموش نکنید که قوانینی را که همراه با این صفت‌ها و قیدها هستند، یاد بگیرید. توافق جنسیت و تعدد می‌تواند کمی مشکل باشد!

روزهای 11 تا 20: با دقت در زمان حال، وقت آن است که زمان‌های گذشته فرانسوی (pasé composé و imparfait) را یاد بگیرید. علاوه بر این، توصیه می‌کنم شروع به حفظ ضمایر مفعول مستقیم و غیرمستقیم کنید و به رشد آن واژگان ادامه دهید. به طور کلی شما باید تا کنون دایره لغات حدود 500 تا 1000 کلمه داشته باشید!

روزهای 21 تا 30: خبر خوب این است که زمان‌های گذشته سنگین‌ترین زمان‌ها در فرانسه هستند. زمان‌های آینده (futur proche، futur simple) باید یک تغییر خوشایند تکرار می‌شوند، اما همچنین به زمان‌های پیشرفته‌تر فرانسوی مانند شرطی و فرعی فرانسوی ضربه می‌زند. با یادگیری مداوم، واژگان فرانسوی شما باید در پایان سفر یک ماهه فرانسوی از 1000 کلمه فراتر رود.

مرحله 6: برنامه خود را دنبال کنید (اما انعطاف پذیر باشید)

با نگاهی به طرح نمونه یک بار دیگر، متوجه می‌شوم که موارد زیادی در مدت زمان کوتاهی پوشش داده شده است. واقعیت این است که مطالب زیادی برای یادگیری زبان فرانسه در 30 روز نیاز دارید. با این حال، غرق نشوید. آن را روز به روز انجام دهید و در صورت لزوم هر چند وقت یکبار برنامه یادگیری خود را دوباره تنظیم کنید. بهتر است به طور کامل و مداوم یاد بگیرید تا اینکه بدون درک عجله کنید. یا بدتر از آن، خسته و تسلیم شوید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران