بهترین کتاب آموزش زبان فرانسه

هفت کتاب برتر برای یادگیری زبان فرانسه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/27 665
هفت کتاب برتر برای یادگیری زبان فرانسه

استفاده از کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه راهکاری بسیار کاربردی و مهم برای زبان آموزان است. اما انتخاب کتاب مناسب نیز کاری ساده نیست چرا که باید با توجه به سطح زبان آموزان و شیوه یادگیری و همچنین هدف و انگیزه آن ها از کتاب های کارآمد استفاده شود. 

نحوه یادگیری زبان فرانسه

افراد در جامعه دلایل مختلفی برای یادگیری زبان فرانسه یا هر زبان دیگری دارند‌. می توان گفت که اولین دلیل قدم‌ گذاشتن در این مسیر، مهاجرت یا سفر به کشور فرانسه می باشد. نکته جالب دیگری که باید بگوییم این است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد تنها کشوری که به این زبان صحبت می کنند فرانسه نیست.

کشورهای دیگری نیز هستند که این زبان را به کار می برند. از جمله این کشورها می توان بلژیک، سوئیس و برخی از کشورها در قاره آفریقا را نام برد. شایان ذکر است که یادگیری زبان فرانسه اصولی دارد که تصمیم داریم قبل از معرفی کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه، این اصول را برای شما به رشته تحریر در بیاوریم. 

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

اصول اولیه و مهم در فرایند یادگیری زبان فرانسه

صرف این که شما یک سری از کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه را تهیه و مطالعه بفرمایید نمی تواند راهکار درستی در این مسیر باشد. شما باید از ابتدا و به صورت پایه این مسیر را با گام‌ های درست آغاز نمایید. قبل از هر کاری باید نسبت به این زبان آشنایی لازم را داشته باشید و سپس گام های خود را بردارید و برای تهیه کتاب های مناسب اقدام نمایید. در ادامه توضیحات مختصر اما مفیدی درباره این زبان‌ به شما ارائه خواهیم داد. 

تفاوت زبان فرانسه و زبان فارسی

آواها در زبان فرانسه تفاوت زیادی با زبان فارسی دارند. در زبان فارسی شش حرف صدادار وجود دارد اما در زبان فرانسه این حروف صدادار خیلی بیشتر هستند. این وجه تمایز باعث می شود که فارسی زبانان نیاز به تمرین بیشتری داشته باشند. به این نکته بسیار دقت نمایید که اشتباه در به کارگیری این حروف صدادار امکان دارد معنای واژه را به کلی تغییر دهد. از این رو‌ باید دقت لازم را در تلفظ این کلمات مبذول فرمایید.

مطالعه بیشتر: رشته زبان فرانسه خوبه؟

تفاوت دیگر بین زبان فرانسه و فارسی در ساختار خواندن و نوشتن است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. همه‌ می دانیم که‌ در زبان شیرین فارسی هر چه که به نگارش در بیاید به همان گونه خوانده می شود. این ساختار در زبان فرانسه کاملا متفاوت است. ساختار زبان‌ فرانسه به این گونه است که شاید یک تلفظ برای چند حرف استفاده شود و نکته این جا است که برخی از این حروف اصلا خوانده نمی شوند.

نکته دیگر درباره زبان فرانسه جنسیت داشتن واژه ها می باشد که تقریبا با زبان عربی شباهت دارد اما با زبان فارسی کاملا متفاوت می باشد. اما این ویژگی در حد حرف نیست و گاهی زبان آموزان را به چالش واقعی می کشاند. به این صورت که برای برخی از واژه ها قاعده و قانون خاصی وجود ندارد و برای یادگیری جنسیت این واژه های بی قاعده تنها باید تمرین و تکرار را سرلوحه کار خود قرار داد و به این طریق آن ها را به خاطر سپرد. با این توصیفات می تواند کمربند خود را محکم بسته و پرواز موفقیت آمیز خود را آغاز نمایید. 

مقاله پیشنهادی: 15 انیمیشن و کارتون فرانسوی فوق العاده برای یادگیری زبان

معرفی کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه

در این قسمت و بعد از توضیحات مختصر اما مفید درباره اصول یادگیری زبان فرانسه، بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با توجه به توضیحات هر کدام‌ از کتاب ها گزینه مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید. 

✔ کتاب Easy French Step - by - Step

این کتاب که در واقع همان کتاب آموزش گام به گام زبان فرانسه می باشد، کتابی ایده‌ آل برای آموزش این زبان است. ویژگی مهم این کتاب بسیار کاربردی این است که برای زبان آموزانی که دوست ندارند زبان انگلیسی خود را فراموش کنند راهکار بسیار خوبی ارائه می دهد‌. در واقع در این کتاب زبان فرانسه با استفاده از زبان انگلیسی آموزش داده می شود و به صورت هم زمان می توان هر دو زبان را تقویت نمود.

کتاب های آموزش زبان فرانسه مبتدی

این کتاب چالش بزرگی برای زبان آموزان خواهد بود. آموزش در این کتاب از سطح مقدماتی تا پیشرفته را شامل می شود و تمام نکات آموزش داده می شود. ۳۰۰ فعل بسیار کاربردی در این کتاب آموزش داده می شود و زبان آموزان این فرصت را دارند که گرامر و نکات مهم و کلیدی درباره املای لغات فرانسه را یاد بگیرند.

اگر تمایل دارید مکالمات روزمره و جملات کاربردی را فرا بگیرید این کتاب بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. با این کتاب مهارت گفتاری،‌ نوشتاری و خواندنی زبان آموزان تقویت خواهد شد. تمرین های این کتاب بسیار مهم و کاربردی هستند و کمک زیادی به یادگیری خواهند کرد. در انتهای کتاب می توانید پاسخ تمام تمرین ها را مشاهده نمایید و پس از حل کردن تمرین ها جواب صحیح را پیدا کنید. با این شیوه می توان نقاط ضعف و قوت خود را آزمایش نمود. 

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

✔ کتاب Barron's Mastering French Vocabulary: A Thematical Approach

این کتاب برای زبان آموزانی مناسب است که‌ قدری با زبان فرانسه آشنایی دارند و هدفشان بالا بردن دامنه لغات می باشد. طراحی این کتاب به گونه‌ای است که واژه ها را در تم های مختلف و به صورت ۲۴ موضوع تقسیم بندی شده است. عبارت های مربوط به خرید و فروش هر نوع کالا، واژگان پزشکی، عبارت های مربوط به وسایل خانه، انواع غذا و نحوه غذا خوردن، حمل و نقل و سایر موضوعات مهم را در این کتاب می توانید یاد بگیرید.

کتاب های آموزش زبان فرانسه از مبتدی تا پیشرفته

در ویرایش جدید این کتاب فایل صوتی ده ساعته ارائه می شود و تلفظ صحیح کلمات آموزش داده می شود. پس توصیه می کنیم با استفاده از این کتاب دامنه لغات خود را افزایش دهید. 

✔ آشنایی با کتاب Entre Amis

کتاب Entre Amis گزبنه بسیار مناسبی برای افرادی است که کتاب های دارای تصویر را دوست دارند و به دنبال آموزش گرافیکی زبان هستند. متن این کتاب بسیار مشخص و ساده بوده و افرادی که در سطح مبتدی قرار دارند می توانند به راحتی از این کتاب استفاده نمایند. پس می توان گفت که این کتاب یکی از کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه به شمار می رود‌.

شما این امکان را دارید که با استفاده از ساختارهای شفاهی و موقعیت های واقعی زبان فرانسه را یاد بگیرید و مطالب مطمئنا در ذهن شما می ماند. همچنین می توانید در این مسیر با شخص دیگری همراه شوید و این کار نتیجه مطلوب تری برای هر دو شخص خواهد داشت. تمرکز این کتاب بر روی واژگانی است که در زبان فرانسه بسیار کاربردی بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس های آموزشی این کتاب یادگیری را برای زبان آموزان چند برابر خواهد کرد و افراد مبتدی اصلا در این مسیر دلسرد نخواهند شد. از ویژگی های مهم کتاب این است که زبان آموزان‌ کاملا در فضای زنده و حقیقی قرار می گیرند و بیشتر با زبان فرانسه آشنا می شوند و نکات کاملا ملکه ذهن آن ها خواهد شد. 

کتاب های آموزش زبان فرانسه برای کودکان

✔ کتاب Complete French

در این کتاب به صورت کاملا جامع نکات گرامری مورد بررسی قرار می گیرد. نگارش در هر زبان اهمیت زیادی دارد. گاهی امکان دارد لغات را بلد باشید اما نتوانید آن‌ ها را به درستی در جمله به کار ببرید. این امر نشان دهنده ضعف در گرامر می باشد. در این کتاب می توانید دستور زبان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید.

در واقع از افعال منظم و نامنظم تا تمام اسامی و افعال مجهول، حروف ربط و اضافه و شمارش ها و انواع صفت ها مورد بررسی و آموزش داده می شود. مثال هایی برای نکات گرامری آورده شده و کمک‌ می کند که زبان آموزان درک کامل تری داشته باشند. تمرین ها نیز بسیار مفید و متنوع هستند و این اجازه را به شما می دهند که پاسخ های خلاقانه ای داشته باشید.

در انتهای کتاب جدول هایی وجود دارد که انواع فعل های با قاعده و بی قاعده و سایر نکات را شامل می شود. با این توضیحات می توان این نتیجه را گرفت که این کتاب یکی از کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه در مبحث گرامر است.

کتاب آموزش زبان فرانسه به فارسی

✔ بررسی کتاب Complete Language Pack: French

این کتاب آموزش زبان فرانسه را به صورت بصری انجام می دهد. شعار خود کتاب این است که با روزی ۱۵ دقیقه مطالعه می توان زبان فرانسه را آموخت. این کتاب شامل ۶۰ درس است و زمان مناسب برای هر درس ۱۵ دقیقه و مسائل مهم و کاربردی در این کتاب در نظر گرفته شده است. 

کتاب آموزش زبان فرانسه به فارسی

✔ کتاب Contacts: Langue et culture françaises

در این کتاب تصاویر عالی و منابع فرهنگی مد نظر قرار گرفته و در انتهای آن دیکشنری و تلفظ وجود دارد. با این کتاب نیاز نیست از دیکشنری های دیگر استفاده نمایید. فایل های صوتی این کتاب مهارت شنیداری شما را تقویت خواهد کرد‌ و یادگیری و دانش زبانی را برای زبان آموزان آسان تر می کند. 

مقاله پیشنهادی: آزمون TCF | نحوه ثبت نام، مراکز برگزاری + هزینه آزمون

✔ کتاب Fluent in French

در این کتاب که شامل کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه می باشد، مفاهیم کاربردی این زبان وجود دارد. همچنین می تواند درباره برنامه ریزی های بهتر و حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان فرانسوی نکات مهمی را ارائه دهد. این کتاب قادر است برنامه ریزی بسیار دقیقی برای یادگیری زبان فرانسه و تنظیم وقت روزانه در اختیار زبان آموزان عزیز قرار دهد. 

کتاب آموزش زبان فرانسه به فارسی
سخن پایانی
در این معرفی نامه شما عزیزان با کتاب های برتر برای یادگیری زبان فرانسه آشنا شده اید. این مقاله حاصل تلاش آموزشگاه زبان ملل است چون همیشه و در هر حال برای زبان آموزان خود احترام قائل می شود. مطالعه این مقاله کمک بسیار خوبی در مسیر یادگیری زبان فرانسه بوده و دریچه های موفقیت را برای شما عزیزان باز خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات روزمره در فرانسه

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران