خدمات آموزشی

آموزش زبان پرتغالی | از ابتدا تا پیشرفته رایگان

آموزش زبان پرتغالی

به طور میانگین ۲۲۰ میلیون نفر از مردم جهان به زبان پرتغالی صبحت می کنند. این زبان در میان سایر زبان ها در رتبه هفتم قرار گرفته است که نشان دهنده این است که زبان پرتغالی تعداد صحبت کنندگان زیادی دارد. همچنین ۸ کشور از سراسر جهان به زبان پرتغالی گفتگو می کنند. از همین رو علاقه مندان زیادی برای یادگیری این زبان اقدام می کنند. افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به منظور کار و تحصیل در این کشور را دارند، لازم است زبان پرتغالی را بیاموزند. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید تا مطالب بیشتری را درباره این زبان در اختیار شما قرار دهیم.

یادگیری زبان پرتغالی

کلید موفقیت در یادگیری زبان پرتغالی، افزایش تعداد دفعات تمرین و کاهش زمان هر بازه یادگیری است. در این صورت مطالب کم کم به خاطر سپرده می شوند و افزایش یادگیری را در پیش خواهید داشت. پس جلسات آموزش زبان پرتغالی را در یک شبانه روز به شکل پراکنده مد نظر قرار دهید و وقت مناسبی را برای مرور مطالب اختصاص دهید. پس استمرار و تکرار مطالب دو فاکتور اساسی در آموزش زبان پرتغالی به شمار می روند.
اصلا به این موضوع توجه نکنید که کلمات را اشتباه ادا کرده اید یا در پاسخ به پرسش ها ناموفق بوده اید؛ زیرا اگر آزمون و خطا نباشد، مسیر یادگیری به درستی پیش نخواهد رفت. تصور کنید که یک فرد از زبان دیگر می خواهد به زبان شما صحبت کند، در ابتدا نمی تواند به خوبی کلمات را ادا نماید. پس آموزش زبان یک کشور دیگر نیاز به تمرین زیادی خواهد داشت.

زبان پرتغالی سخت است؟

برای پاسخ به این پرسش اول باید بدانیم زبان مادری تان چیست؟ در صورتی که به زبان اسپانیایی، ایتالیایی یا زبان فرانسوی صحبت می کنید، راه تان برای آموزش زبان پرتغالی بسیار هموار خواهد بود؛ در غیر این صورت می بایست تلاش بیشتری برای آموزش این زبان داشته باشید. در صورتی که درک مناسبی از زبان پرتغالی بدست آورید، فهم مطالب برایتان آسان تر خواهد بود. به طور کلی هر زبان در جهان در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد؛ اما وقتی با مطالب عمقی آن آشنا شوید برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. انسان همواره تمایل به آموزش مطالب جدید دارد و فرقی نمی کند که چه سنی داشته باشد. پس نباید از زبان پرتغالی برای خود غول بسازید و تنها با تکرار و تمرین در مسیر آموزش آن موفق می شوید.

آموزش زبان پرتغالی به فارسی

بهترین تکنیک برای یادگیری زبان پرتغالی، آموختن، تمرین لغات، اصطلاحات و همچنین جملات کاربردی و رایج است. همانطور که می دانید اگر به این کشور سفر کنید، احتمالا در مکان ها و موقعیت های متنوعی قرار خواهید گرفت. بدیهی است برای رفع نیازهای روزمره و حتی صحبت با دیگران نیاز به آموزش زبان آن کشور دارید. 
یک فرد فارسی زبان برای صحبت با مردمان کشور پرتغال می بایست مدرک زبان این کشور را دریافت کرده باشد. همچنین به دلیل گردشگری بودن این کشور نیز افراد زیادی تمایل به سفر آن را دارند. این کشور آرام و زیبا در گروه کم هزینه ترین کشورهای اروپایی قرار می گیرد و دارای شهرهای ساحلی فوق العاده زیبایی است. پس اگر قصد مسافرت به این کشور را دارید، حتما یادگیری زبان پرتغالی را در اولویت قرار دهید.

منابع آموزشی زبان پرتغالی

1. کتاب Ponto de Encontro

این کتاب شامل تمرین های متفاوتی به زبان پرتغالی است که در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و محاوره ای هستند. این کتاب، زبان پرتغالی را از جنبه های متعددی مورد بررسی و آزمون قرار داده است تا زبان آموزان به شکل جامع با این نوع زبان آشنا شوند. این کتاب از معروف ترین کتب زبان پرتغالی است که هزینه نسبتا بالایی دارد. کتاب Ponto de Encontro بسیار نتیجه بخش و مفید می باشد، حتما برای یادگیری پرتغالی این کتاب را تهیه کنید. با خرید این کتاب دیگر نگرانی بابت خطای کتاب و منبع آن نخواهید داشت. 

2. کتاب Bom Dia

مجموعه کتاب‌ های “Bom Dia” هر آنچه را که می خواهید از زبان پرتغالی یاد بگیرید را در چند جلد گنجانده است. این نوع کتاب برای نوجوانان و دانش آموزان علاقه مند به زبان پرتغالی پیشنهاد می گردد؛ زیرا به زبانی روان و قابل فهم مطالب را بیان نموده است. این کتاب از آن جهت پرطرفدار است که گرافیک بسیار عالی دارد و از لحاظ تکرار مفاهیم بسیار ارزشمند می باشد.

3. Ultimate Portuguese: Basic-Intermediate

انتشارات Living Language به سبب انتشار این چنین کتاب هایی در زبان پرتغالی تاکنون به شهرت زیادی رسیده است. این کتاب تضاد بین سنت های کشور پرتغال را نیز مورد بررسی قرار داده است و کمک بسزایی در یادگیری زبان پرتغالی به زبان آموزان می نماید‌.

4. کتاب Portuguese: A Reference Manual

در این کتاب سعی شده تا مهارت ارتباطی افراد به زبان پرتغالی دو چندان شود و مهارت زبان آموزان در این زمینه تقویت خواهد شد. این کتاب بسیار جامع بوده و دارای نکات تکنیکی برای آموزش زبان است و بیشتر در زمینه فرهنگی به یاددهی این زبان پرداخته است. همچنین ارجاعاتی از زبان اسپانیایی نیز در این کتاب آورده شده است و برای افراد مبتدی بسیار مفید و کمک کننده می باشد.

رایج ترین اصطلاحات زبان پرتغالی

زبان پرتغالی یکی از زبان‌ های رسمی اتحادیه اروپا، آفریقا و سازمان کشورهای آمریکایی به شمار می رود. به همین سبب بسیاری از افراد پس از آموختن زبان بین المللی انگلیسی، در صدد آموزش زبان پرتغالی و یادگیری آن هستند. این موضوع موجب می شود تا بتوانند در بیشتر بازارهای کاری و جوامع اروپایی و آمریکایی ورود و به فعالیت بپردازند. برخی از رایج ترین اصطلاحات زبان پرتغالی به شرح زیر می باشند. 

  • Olá (سلام)
  • Bom dia (صبخیر)
  • Boa noite (شبخیر)
  • Como vai? (حالت چطوره؟)
  • Tudo joia (من عالی هستم!)
  • bacana (قشنگ)
  • Foi Mal  (معذرت می‌خواهم)
  • Falou  (موافقم)
  • Rolar (چرخاندن)
  • Valeu (ممنون)

مزایای یادگیری زبان پرتغالی

- آشنایی با تاریخ و فرهنگ: کشور پرتغال دارای تاریخی غنی می باشد. از زمان تسلط رومیان بر این دیار که بگذریم به ۶۰۰ سال امپراتوری پرتغال و استعمار خواهیم رسید. این موضوع موجب شده تا آثار و مکان های تاریخی فراوانی از تمامی این دوران‌ها در این کشور یافت شود. البته این تاریخ غنی نقش بسزایی بر فرهنگ این کشور نیز ایفا نموده است. پس برای بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی این کشور دانستن زبان پرتغالی ضروری می‌ باشد. 
- سفر به برزیل: علاقه افراد برای سفر به کشور برزیل موجب شده تا همواره افراد بیشتری زبان پرتغالی را بیاموزند. سفر به برزیل یک دلیل منحصر به فرد برای یادگیری این زبان به شمار می رود که تمایل افراد به سبب طبیعت ناب و بی همتا، سواحل چشم نواز، فرهنگ جذاب و غذاهای خوش طعم این کشور ایجاد شده است. کشور برزیل از رونق اقتصادی فوق العاده ای برخوردار می باشد ‌و همواره در حال پیشرفت است.
-گردش به کشورهای پرتغالی زبان: معمولا کشورهایی که زبان پرتغالی دارند به طور عمده غنی از انواع جاذبه های توریستی و گردشگری می باشند. از این رو تعداد زیادی از سرتاسر جهان به این کشورها سفر می کنند که نیاز به تسلط بر زبان پرتغالی دارند. کیپ ورد یکی از مکان های فوق گردشگری است که طرفداران زیادی دارد. پس سفر به این کشور می تواند تجارب فرهنگی زیادی را به همراه داشته باشد. 
- فرصت ‌های شغلی: شاید تا بحال به گوشتان خورده باشد که برزیل به عنوان یکی از قطب های نوظهور اقتصادی، فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کرده است. به طور کلی می توان گفت یادگیری زبان پرتغالی یک سرمایه گذاری ارزشمند به حساب می آید؛ زیرا در این کشور حجم فوق العاده از معاملات تجاری انجام می گردد. پس برای اینکه سابقه کاری شما درخشان باشد، مدرک زبان پرتغالی را نیز در آن لحاظ کنید.

تفاوت زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی

تلفظ واژگان یکی از برجسته ترین تفاوت ها در این دو زبان به حساب می آید. همچنین گاهی مشاهده می شود که دو عبارت از لحاظ نوشتاری یکسان اند، اما معانی متفاوتی دارند. همچنین کلمات اسپانیایی و پرتغالی از لحاظ شیوه بیان نیز با یکدیگر تفاوت دارند. 

آزمون بین المللی زبان پرتغالی

آزمون (CIPLE A2) یا Certificado Inicial de Português Língua Estrangeir در جهت سنجش چهار مهارت اصلی Writing ،Listening ،Reading و Speaking انجام می شود. سوالات این آزمون به نحوی هستند که به شکل کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این ۴ مهارت ذکره شده می پردازد. به طور کلی این آزمون از اعتبار فوق العاده ای در جهان بهره مند است و از معتبرین آزمون های جهانی به شمار می رود. همچنین آموزش زبان پرتغالی بنا بر دو دلیل مورد استفاده قرار می گیرد ابتدا برای اقامت در کشورهای پرتغالی زبان و پس از آن به منظور ادامه تحصیل و کار در کشور پرتغال دارای علاقمندان زیادی می باشد. 

دوره های زبان پرتغالی در آموزشگاه ملل

دوره های آموزشی زبان پرتغالی، برای کلیه سطوح و سنین، به صورت خصوصی برگزار می گردد و تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آنها بر اساس توافق با زبان آموز صورت می پذیرد. دوره های زبان پرتغالی شامل پکیج هایی با تعداد جلسات 28 و 42 و 84 می باشد و مدت زمان هرجلسه 90 دقیقه می باشد.
الفبای زبان پرتغالی

Letter European Brazilian Phonemic
values
Exemplo Exemplo (IPA)
Name Name (IPA) Name Name (IPA)
Aa á /a/ á /a/ /a/, /ɐ/ cara [ˈkaɾɐ]
Bb /be/ /be/ /b/ or [β] nb 1 bato batʊ]
Cc /se/ /se/ /k/; /s/ nb 2 conciso ['kõsi.zu]
Dd /de/ /de/ /d/ ~ [dʒ] nb 3 or [ð] nb 1 dádiva [ˈdad(ʒ)ivɐ]
Ee é /ɛ/ é or ê /ɛ/, /e/ /e/, /ɛ/, /i/ nb 4, /ɨ/, /ɐ/, /ɐi/ rente [ˈʁẽt(ʃ)i]
Ff efe /ˈɛfɨ/ efe /ˈɛfi/ /f/ nb 5 fala [ˈfala]
Gg  or guê /ʒe/, /ɡe/  or guê /ʒe/, /ɡe/ /ɡ/ or [ɣ] nb 1; /ʒ/ nb 2 nb 5 ɡiɡante [ʒiɡɐ̃t(ʃ)i]
Hh agá /ɐˈɡa/ agá /aˈɡa/ natively silent, /ʁ/ in loanwords nb 6 homem [ˈomẽ]
Ii i /i/ i /i/ /i/ nb 4 idade [iˈdad(ʒ)i]
Jj jota /ˈʒɔtɐ/ jota /ˈʒɔtɐ/ /ʒ/ nb 5 janta [ˈʒɐ̃ta]
Kk nb 7 capa /ˈkapɐ/ /ka/ /k/ kiwi [kiˈwi]
Ll ele /ˈɛlɨ/ ele /ˈɛli/ /l/ ~ [ɫ ~ w] nb 5 nb 8 lamaçal [lamaˈsaw]
Mm eme /ˈɛmɨ/ eme /ˈemi/ /m/ nb 5 nb 9 mala [ˈmalɐ]
Nn ene /ˈɛnɨ/ ene /ˈeni/ /n/ nb 5 nb 9    
Oo ó /ɔ/ ó or ô /ɔ/, /o/ /o/, /ɔ/, /u/ nb 4    
Pp /pe/ /pe/ /p/    
Qq quê /ke/ quê /ke/ /k/    
Rr erre or  /ˈɛʁɨ/, /ʁe/ erre /ˈɛʁi/ /ɾ/, /ʁ/ nb 5 nb 10    
Ss esse /ˈɛsɨ/ esse /ˈɛsi/ /s/, /z/ nb 11, /ʃ/ nb 12 ~ [ʒ] nb 5    
Tt /te/ /te/ /t/ ~ [tʃ] nb 3 or [θ] nb 13    
Uu u /u/ u /u/ /u/ nb 4    
Vv /ve/ /ve/ /v/    
Ww nb 7 dâblio or duplo vê /ˈdɐbliu/, /ˈduplu ˌve/ dáblio /ˈdabliu/ /w/, /v/    
Xx xis /ʃiʃ/ xis /ʃis/ /ʃ/, /ks/, /z/, /s/, /gz/ nb 12 nb 14    
Yy nb 7 ípsilon or i grego /ˈipsɨlɔn/, /ˌi ˈgrɛgu/ ípsilon /ˈipsilõ/ /j/, /i/    
Zz /ze/ /ze/ /z/, /s/, /ʃ/ nb 12 ~ [ʒ]  

کلام پایانی
زبان پرتغالی بسیار زیبا است. همچنین افراد می توانند به دو طریق حضوری و در منزل زبان پرتغالی را بیاموزند. شما می توانید با مشاهده دوره های آموزش آنلاین موسسه زبان ملل و یا شرکت در کلاس های این موسسه می توانید زبان پرتغالی را به خوبی بیاموزید. در این مطلب به معرفی زبان پرتغالی و آموزش آن پرداختیم. امیدواریم از مطالعه آن لذت کافی را برده باشید. 

__________________________________________________________________________________________________________________________

دانلود کتاب خودآموز زبان پرتغالی

دانلود دیکشنری زبان پرتغالی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.2/5 (5 امتیاز)
نظرات
علی شیخی (چهارشنبه 08 دی 1400 19:05:40)

با توجه به اینکه فکر میکردم زمان بیشتری ببره برای سطح مورد نظرم ولی خیلی زودتر از اونی که فکر میکردم به سطح دلخواهم برسم
در یک کلام عالی👌🏻


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 09:54:49)

از شما سپاسگزاریم(تیم پشتیبانی ملل)

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران