خدمات آموزشی

0 تا 100 آزمون تافل [تست آنلاین رایگان براساس سایت تافل]

آزمون تافل چیست

آزمون تافل چه آزمونی است؟ اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست و به تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان فکر می‌کنید، به‌احتمال زیاد باید در مورد آزمونی به نام "تافل" شنیده باشید. آشنایی با زبان انگلیسی و گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی یکی از الزامات مهاجرت کاری، تحصیلی و... به کشورهای انگلیسی زبان است. برای اثبات اینکه به زبان انگلیسی تسلط کامل دارید می بایست در ازمون هایی که مورد قبول این کشورها است شرکت کنید.

آزمون آیلتس و تافل دو نمونه از آزمون های معتبر جهان به شمار می رود. آزمون تافل در کشورهایی مانند آمریکا،‌ آلمان، کانادا و فرانسه کاربرد و اهمیت بسیاری دارد. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی و یا کاری به این کشور ها دارید، می توانید با در دست داشتن مدرک این آزمون روند کاری خود را بهبود ببخشید. در ادامه این مقاله از آموزشگاه زبان ملل به بررسی جزئیات آزمون تافل می پردازیم.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) یک آزمون استاندارد است که میزان تسلط فرد را در زبان انگلیسی اندازه‌گیری می‌کند. این آزمون توسط موسسه EST و در سایت est.org از متقاضیان گرفته میشود. تافل به دو صورت آزمون کاغذی (PBT) و آزمون مبتنی بر اینترنت (IBT) برگزار می شود.

 

 

 

اما نوع اینترنتی یا IBT بیشتر اجرا می شود و اعتبار بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. PBT مهارت های گفتاری دانش آموزان را آزمایش نمی کند بنابراین آزمون دهندگان این نوع آزمون ها را کنار می گذارند. در نظر داشته باشید، بسیاری از دانشگاه‌ها فقط نمرات IBT TOEFL را می پذیرند.

این آزمون برای تعیین سطح زبان شما گرفته می شود که دارای 4 بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن می باشد. در مجموع این آزمون 120  نمره دارد که نمره بالای 100 آن برای پذیرش تحصیلی ایده آل است. اما در بسیاری از دانشگاه ها نمره 80 تافل نیز مورد قبول است.

هزینه آزمون تافل 245 دلار آمریکا است. اما با توجه به این موضوع و نرخ ارز در کشورهای مختلف، این قیمت در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. البته اگر کمتر از یک هفته به تاریخ امتحان مانده باشد، این مبلغ حدود 40 دلار افزایش پیدا می کند.

آزمون تافل چیست و جواب آزمون تافل چند روزه میاد؟

TOEFL بر نحوه استفاده از زبان انگلیسی در محیط دانشگاهی تمرکز دارد. در قسمت‌های خواندن TOEFL بیشتر از زبان رسمی، دانشگاهی و واژگان سطح بالا استفاده می شود تا انگلیسی معمولی یا محاوره ای.

آزمون تافل از چند نمره است؟

آزمون تافل اینترنتی از 120 نمره در نظر گرفته می شود. برای چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و مهارت خواندن نمره ای بین 0  تا 30  قرار داده شده است. اما در آزمون کتبی تافل یا pbt‌ سه سطح گفتاری و شنیداری و خواندن ارزیابی شده است. این آزمون سی دقیقه ای، برای ارزیابی مهارت نوشتاری نیز برگزار می شود. نمرات به دست آمده از هر بخش، پس از تغییر مقیاس با یکدیگر جمع می شوند و نمره نهایی تعیین می شود.

آزمون تافل هر چند وقت برگزار می شود؟

جهت پاسخ به این پرسش باید گفت که مرجع اصلی برای اطلاع دقیق از آزمون تافل، سایت رسمی ets.org است. تمامی موسساتی که مجوز برگزاری این آزمون را دارند، در این سایت درج شده است. آزمون TOEFL معمولا چند بار در ماه، توسط موسسات مجاز درج شده در سایت رسمی ets‌ برگزار می شود.

جواب آزمون تافل چند روزه میاد؟

پاسخ آزمون تافل ibt حدودا شش روز پس از زمان برگزاری اعلام می شود و منتقاضیان می توانند برای مشاهده نمره آزمون خود به سایت ets مراجعه و با ورود به حساب کاربری خود نتایج را مشاهده کنند. اگر متقاضیان قصد چاپ کارنامه خود را داشته باشند، می توانند سه روز پس از اعلام نتایج، فایل نتایج آزمون را دریافت کرده و به مدارک تحصیلی و یا مهاجرتی خود اضافه کنند.

برای آزمون تافل چه بخوانیم؟

آموزش زبان انگلیسی مؤثر از هر آموزشگاه زبانی می تواند مفید باشد به شرطی که مهارت چهارگانه شما به خوبی رشد داده شود. تجربه نگارنده آزمون تافل به ما می گوید که هر منبعی که بتواند زبان انگلیسی شما را تقویت کند می تواند برای آزمون مفید باشد. اما منابعی نیز هستند که اصول آزمون تافل را به شیوه ای بسیار مفید در مدت زمانی بهینه به شما آموزش می دهند.

برای آزمون تافل چه بخوانیم؟

بدین ترتیب شما باید تکنیک های این آزمون را در کنار گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی فرا بگیرید. مراقب باشید که به هیچ عنوان گرفتار منابع قدیمی همانند کتاب های 504 نباشید؛ چرا که این منابع واژگان قدیمی و بسیار کم کاربرد را شامل می شوند.

آزمون تافل بهتر است یا آیلتس؟

قوانینی که در آزمون تافل وجود دارد ممکن است کمی سخت تر از آزمون آیلتس به نظر برسد. در آزمون تافل تمامی سوالات با در نظر گرفتن لهجه آمریکایی یا بریتانیایی پاسخ داده می شود. اما در آزمون آیلتس چنین قانونی وجود ندارد.

کسانی که در حل سوالات چهار گزینه ای مهارت بیشتری دارند در آزمون تافل عملکرد بهتری خواهند داشت؛ چرا که این آزمون به صورت چهارگزینه ای برگزار می شود. از نظر پذیرش کشورها، باید این نکته را درنظر گرفت که کشورهای آمریکایی بیشتر تافل را قبول دارند، درحالی که آیلتس برای تحصیل در تمامی کشورها پذیرفته می شود. 

سؤالات آزمون آیلتس از متن های آکادمیک و روزنامه ها و مجلات، طراحی می شوند، در صورتی که آزمون تافل، تنها از متون آکادمیک استخراج می شوند. همچنین نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که مصاحبه آزمون تافل به صورت اینترنتی و آزمون آیلتس به صورت حضوری و توسط یک متخصص انجام می شود.

چه کسانی نیاز به مدرک TOEFL دارند؟

این افراد نیاز دارند که مدرک تافل را دریافت کنند:

  • دانش آموزانی که می خواهند به دبیرستان در یک کشور انگلیسی زبان وارد شوند.
  • دانشجویانی که در برنامه‌های کالج 2 ساله در یک کشور انگلیسی‌زبان شرکت می‌کنند.
  • افرادی که به دنبال دریافت مجوز یا گواهینامه در زمینه خاصی هستند.
  • افرادی که نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی برای اهداف مهاجرت دارند.
  • کسانی که به‌سادگی می‌خواهند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را در یک محیط رسمی ارزیابی کنند.

سازندگان آزمون توصیه می کنند که دانش آموزان حداقل قبل از اقدام برای شرکت در TOEFL، در کلاس یازدهم (یا 17 در سن سالگی) باشند. این آزمون شما را ملزم به خواندن چند قسمت دشوار و آشنایی با برخی از واژگان سطح بالا می کند و اکثر دانش آموزان قبل از کلاس یازدهم با این مفاهیم هنوز آشنا نیستند.

آزمون تافل شامل چیست؟

آزمون تافل در ایران

آزمون تافل کتبی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و کیش برگزار می شود. اما تافل اینترنتی IBT در مراکزی مخصوص که دارای تجهیزات کامل اینترنتی و هدفون و میکروفن هستند، قابل برگزاری است. در هر دو آزمون کتبی و اینترنتی حضور شرکت کنندگان در مکان مورد نظر لازم و ضروری است.

شما با مراجعه به سایت EST می توانید مراکز مجاز به برگزاری آزمون تافل را در ایران بیابید. اما توجه داشته باشید که ممکن است تعداد مراکز برگزاری این آزمون تغییر کند؛ پس لازم است که مرتبا این سایت چک شود. در مطالب زیر تعدادی از مراکز مجاز برگزاری آزمون تافل به صورت اینترنتی شرح داده شده است:

  • سازمان سنجش و آموزش کشور

آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند،‌ بین خیابان های استاد نجات الهی و سپهبد قرنی، پلاک 218 طبقه همکف، واحد تافل.

آدرس سایت: www.sanfesh.Org

 موسسه آزمون های بین المللی زبان نگار

آدرس: تهران، کارگر شمالی، نرسیده به بلوار، نبش کوچه عبدی نژاد،‌ ساختمان زبان نگار.

آدرس سایت: www.toeflnegar.com

دانشگاه اصفهان

آدرس: میدان آزادی، خیابان دانشگاه، درب شمالی دانشگاه،‌ ساختمان اداره کل آموزش دانشگاه اصفهان  است.

آدرس سایت: www.ui.ac.ir

چرا باید TOEFL بگیریم؟

زبان دانشگاهی غالباً رسمی است و قبل از اینکه دانشگاه شما را در یک برنامه آکادمیک بپذیرد، هیئت پذیرش می‌خواهد بداند که شما می‌توانید بار دوره‌ای یک برنامه انگلیسی محور را مدیریت کنید یا خیر. آنها از نمره TOEFL شما به‌ عنوان معیار استاندارد برای تعیین مهارت‌های انگلیسی استفاده می‌کنند.

بسیاری از مراکز دانشگاهی نمرات سایر آزمون‌های انگلیسی را نیز قبول می‌کنند، اما TOEFL در حال حاضر محبوب‌ترین آزمون ارزیابی زبان انگلیسی است.

9000 دانشگاه در 130 کشور جهان نمرات تافل را می‌پذیرند، از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند. همه مدارس در 100 دانشگاه برتر جهان TOEFL را می‌پذیرند. اگر علاقمند به شرکت در یک دانشگاه انگلیسی زبان هستید، به احتمال زیاد مرکز انتخابی شما نیاز به کسب نمرات TOEFL دارد.

بسیاری از مراکز دانشگاهی حداقل نمره‌ای را که برای قبولی در TOEFL باید کسب کنید ارائه می‌دهند. هر مرکز محدودیت‌های متفاوتی دارد، اما شما برای پذیرش بدون قید و شرط تقریباً در هر مدرسه ایالات متحده به حداقل نمره 70 نیاز خواهید داشت.

و شما به خاطر داشته باشید که درخواست کلی شما برای پذیرش مهمترین عامل برای پذیرش دانشگاه است، بنابراین خیلی نگران نمره TOEFL خود نباشید. تا زمانی که حداقل نمره TOEFL دانشگاه خود را برآورده کرده یا از آن فراتر رفته اید، لازم نیست نگران داشتن نمره TOEFL بالا باشید.

به عنوان مثال، اگر حداقل نمره تافل مدرسه شما 90 است و شما 91 کسب کرده اید، فقط برای کسب نمره بالاتر دوباره در آزمون شرکت نکنید. اکنون وقت آن است که بر بخش های دیگر برنامه خود مانند مقاله یا نمرات SAT/ACT خود تمرکز کنید.

در صورت امکان، سعی کنید TOEFL را خیلی زودتر از باقی برنامه‌های خود پیش ببرید. به‌این‌ ترتیب، اگر اولین‌ بار که در آزمون شرکت می‌کنید نمره خوبی نمی‌گیرید، تنها پیامی که این نمره به شما می‌دهد این است که قبل از اقدام بزرگ برای تحصیل در خارج از کشور، به تمرین بیشتری برای انگلیسی نیاز دارید.

شما می‌توانید چندین بار در آزمون تافل شرکت کنید؛ بنابراین اگر از نمره خود ناامید شده‌اید، از فرصت استفاده کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید و برای دفعه بعدی که در آزمون شرکت می‌کنید آماده شوید.

آزمون آزمایشی تافل

اگر به زودی قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، با توجه به قیمت بالای آن می توانید با شرکت در آزمون آزمایشی تافل به شدت از ریسک مالی آن کم کنید. اگر در شرایطی به سر می برید که می خواهید سطح زبان خود را بسنجید و سپس شروع به آماده شدن کنید، این آزمون آزمایشی را به شما پیشنهاد می کنیم. ما برای شما لینک آزمون آزمایشی که سایت تافل در اختیار کاربران خود قرار داده است را، آورده ایم.

 

با این کار شما می توانید شرایط واقعی و کاملا مشابه با آزمون تافل را برای خود شبیه سازی کنید. علاوه بر این می توانید از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید و آن ها را بهبود ببخشید. همچنین می توانید از استرس شدید خود در برابر آزمون اصلی بکاهید.

نحوه ثبت نام آزمون TOEFL

در ابتدا لازم است یک حساب کاربری در سایت est ایجاد کنید. درج نام کاربری و گذرواژه شما در مراکز مختلفی که قصد انجام آن را دارید، لازم و ضروری است. پس از مشخص شدن تاریخ امتحان در حوزه مورد نظر پرداخت هزینه به صورت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری بین المللی صورت می گیرد. اما شما می توانید ب ایک موسسه زبان انگلیسی در تهران تماس گرفته و فرم سفارش آزمون تافل را برای خود ثبت کنید.

منابع آزمون TOEFL

آزمون تافل معمولا در تمامی نقاط جهان انجام می شود، به همین دلیل منابع بسیار گسترده ای برای آمادگی این آزمون وجود دارد. این منابع از کتاب های مربوط به تقویت مهارت نوشتاری تا کتاب های آموزش استراتژی و ارائه راهکارهای مناسب را شامل می شوند. جهت آمادگی آزمون تافل همگی در کتاب های منحصر به فردی از جمله راهنمای رسمی ETS Official TOEFL، Cracking the TOEFL iBT، iBT Premier و... جمع شده است.

اما باید در نظر داشت که استفاده از تمامی منابعی که شما می توانید به راحتی از طریق آن به سطح دلخواه خود برسید، می تواند مفید باشد، پس تنها به این منابع اکتفا نکنید و منابعی را انتخاب کنید که خود شما با آن احساس راحتی و پیشرفت می کنید.

مقاله پیشنهادی: 6 نکته طلایی برای افزایش مهارت در آزمون تافل

ساختار آزمون تافل

این آزمون دارای چهاربخش است و به طور معمول در مجموع 4.5 ساعت طول می‌کشد تا تکمیل شود. این چهاربخش عبارتند از: خواندن، شنیدن، صحبت‌کردن، نوشتن. به هر بخش 30 نمره تعلق می‌گیرد؛ این نمرات با هم جمع می‌شوند تا امتیاز نهایی، 120 شود.

آزمون تافل

بخش اول: خواندن / Reading

بخش خواندن TOEFL کاملاً چندگزینه‌ای است. هر بخش خواندن دارای سه یا چهار قسمت نوشته شده با 12-14 سؤال برای هر قسمت خواهد بود. متن‌ها می‌تواند در مورد هر موضوعی نظیر دانشگاهی، علم، تاریخ یا ادبیات باشد.

بخش دوم: شنیدن / Listening

بخش گوش دادن TOEFL نیز کاملاً چند گزینه ای است. هر بخش گوش دادن شامل چهار تا شش فایل صوتی با شش سوال در هر یک و دو یا سه مکالمه با هر پنج سوال خواهد بود.

بخش سوم: مکالمه / Speaking

بخش مکالمه تافل کمی پیچیده تر از بخش خواندن یا گوش دادن است. اما، خوشبختانه، هر بخش صحبت همیشه از یک الگو پیروی می کند؛ بنابراین می توانید خود را برای آن آماده کنید. در بخش مکالمه، شش درخواست برای مکالمه دریافت خواهید کرد. دو قسمت اول مستقل بوده و از شما می‌خواهند در مورد افکار و تجربیات خود صحبت کنید. چهار قسمت نهایی وظایف یکپارچه خواهد بود که در آن شما باید به سؤالات بر اساس مکالمه یا متن خاصی پاسخ دهید.

  • مکالمه مستقل: قسمت اول مکالمه از شما در مورد علایق یا افکار در مورد یک موضوع خاص سؤال می‌کنند. در قسمت بعد از شما می‌خواهند که نظر خود را در مورد موضوعی ارائه دهید و بین دو گزینه ارائه شده یکی را انتخاب کنید.
  • بخش یکپارچه مکالمه: در این مرحله از شما می‌خواهند که یک متن کوتاه را بخوانید و سپس به گفتگوی دو گوینده که در مورد همان موضوع بحث می‌کنند، گوش دهید (معمولاً آنها در مورد قسمت‌هایی از مقاله موافق یا مخالف هستند). سپس نظرات گوینده را خلاصه کرده و آن را با متن مقایسه می‌کنید.

در بخش 4 دو سخنرانی در مورد یک موضوع ارائه می‌دهند - یکی گفتاری و دیگری نوشتاری. سپس اطلاعات هر سخنرانی را خلاصه کرده یا به سوال خاصی پاسخ می‌دهید.

در این مرحله به شما اجازه می‌دهند به مکالمه بین دو نفر که با دو راه‌حل احتمالی در حال بحث در مورد مشکل هستند، گوش دهید. سپس محتوا را خلاصه کرده و نظر خود را ارائه می‌دهید. توجه داشته باشید که در مرحله 5 اغلب سخت‌ترین کار گوش‌ دادن است زیرا باید درباره سه مورد بحث کنید: آنچه دانش‌آموز گفت، راه‌حل‌های پیشنهادی دانش‌آموز برای حل مشکل و چه راه حلی را ترجیح می‌دهید و چرا.

در مرحله 6 از شما می‌خواهند که به یک مونولوگ گوش دهید و سپس به سؤالات خاص‌تری در مورد اطلاعات (یا نوشتاری برای خواندن) خلاصه یا پاسخ دهید.

بخش چهارم: نوشتن / Writing

دو بخش در مرحله نوشتن TOEFL وجود دارد:

  • عمل نوشتاری (20 دقیقه)

برای این بخش، شما باید یک قسمت کوتاه را بخوانید و به یک سخنرانی گوش دهید. سپس به بحث پاسخ می‌دهید/خلاصه می‌کنید. 

  • فعالیت نوشتاری مستقل (30 دقیقه)

 برای این بخش، معمولاً از شما خواسته می‌شود بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید و دلایل و مثال‌های خود را در مورد اینکه چرا این راه را انتخاب کرده‌اید ذکر کنید. به‌عنوان‌مثال، "آیا شما موافق یا مخالف هستید که بیشتر والدین بیش از حد بر فرزندان خودکنترل دارند؟" یا "آیا معتقدید که مردم ذاتاً" خوب "یا" بد "هستند؟"

سخن پایانی

موسسه آموزشی زبان ملل بهترین موسسه زبان انگلیسی در تهران به شمار می رود. این موسسه با بیش از دو دهه تجربه درخشان در زمینه آموزش زبان های خارجه جزوی از معتبرترین مراکز آموزش زبان انگلیسی نیز به شمار می رود. این موسسه با گردآوری گروهی از اساتید خبره در فضایی بسیار عالی آماده ارائه انواع خدمات به زبان آموزان عزیز است. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی و با کمک خبره ترین اساتید، بهترین نتیجه را از آزمون تافل بگیرید.
 


کتاب واژگان آزمون تافل 

کتاب واژگان آزمون تافل


کتاب رایتینگ(writing) آزمون تافل


دانلود رایگان منابع آزمون تولیمو (tolimo)

 


دانلود رایگان منابع آموزشی آزمون UTEPT

 

 

 


دانلود رایگان منابع آزمون MSRT

https://www.ets.org/s/toefl-essentials/free-practice-test-1/start1.html

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (10 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران