خدمات آموزشی

آموزش زبان ولزی از صفر تا صد با ملل

آموزش زبان ولزی

برنامه آموزش زبان ولزی باعث می شود شما با این زبان آشنا شوید و بتوانید در صورت مهاجرت از آن استفاده نمایید. این زبان در ولز، بخشی از انگلیس و همچنین بخشی از آرژانتین مورد استفاده قرار می گیرد. در آموزشگاه زبان ملل این زبان نیز همچون زبان های دیگر با سیستمی کاملا استاندارد و با تکنیک های به روز آموزش داده می شود‌. زبان آموزان این فرصت را دارند که تحت نظارت اساتید برجسته و مجرب زبان را بیاموزند.

آشنایی با زبان ولزی

حدود ۶۰۰.۰۰۰ نفر زبان ولزی را به کار می برند که همان گونه که بیان شد در ولز، انگلیس و آرژانتین هستند. افرادی که در ولز ساکن هستند یا به این مکان مسافرت می کنند، متوجه این قضیه می شوند که در این کشور علائم جاده ها نیز به هر دو زبان ولزی و انگلیسی نوشته شده اند.


زبان ولزی Cymraeg kəmˈraːɨɡ یا y Gymraeg [ə ɡəmˈraːɨɡ یک زبان بریتونی از خانواده زبان های سلتیک است که بومی مردم ولز است. ولزی به طور بومی در ولز، توسط برخی از مردم نیز در انگلستان و در Y Wladfa (مستعمره ولز در استان چوبوت، آرژانتین) صحبت می‌شود. از نظر تاریخی، در زبان انگلیسی با نام‌های «بریتانیایی»، «کامبرین»،«کامبریک» و «سیمریک» نیز شناخته می‌شود.

بر اساس سرشماری در سال 2011، 19.0٪ از جمعیت ولز سه ساله یا بیشتر (562016 نفر) قادر به صحبت کردن به زبان ولزی بودند و تقریباً سه چهارم از جمعیت ولز گفتند که هیچ مهارت زبان ولزی ندارند. برآوردهای اخیر نشان می‌دهد که 29.2٪ (884300) از افراد سه ساله یا بیشتر در ولز می‌توانند در ژوئن 2021 به زبان ولزی صحبت کنند.

معیار زبان ولز (ولز) در سال 2011 به زبان ولزی وضعیت رسمی در ولز اعطا کرد و آن را به تنها زبان رسمی در هر بخشی از بریتانیا تبدیل کرد. هر دو زبان ولزی و انگلیسی رسمی هستند. دولت ولز قصد دارد تا سال 2050 یک میلیون گویشور به زبان ولزی داشته باشد.

از سال 1980، تعداد کودکانی که به مدارس متوسط ​​ولزی می‌روند افزایش یافته است و تعداد کودکانی که به مدارس دو زبانه ولزی می‌روند کاهش یافته است. ولزی از نظر گویشوران فعال، پر جنب و جوش‌ترین  تنها زبان سلتی است که یونسکو آن را در معرض خطر تلقی نمی‌کند.

آموزش زبان ولزی

در ولز کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی وجود دارد و همچنین روزنامه ها و هفته نامه ها و بسیاری از مجله ها فعالیت های خود را به زبان ولزی انجام می دهند. در مدارس زیادی در این کشور که طبق آمار حدود ۴۴۰ مدرسه ابتدایی و راهنمایی هستند، آموزش زبان ولزی را در دستور کار خود قرار داده اند.

همچنین باید گفت که دروس دیگر نیز در این مدارس به صورت کلی یا بخشی از آن ها به زبان ولزی تدریس خواهند شد. زبان ولزی را از خانواده زبان های سلتیک می دانند و بومی زبان مردم در ولز می باشد. در زبان انگلیسی، نام های دیگری از جمله « بریتانیایی»، « کامبرین»، « کامبریک » و « سیمریک » برای زبان ولزی در نظر گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۱ این زبان به عنوان زبان رسمی معرفی نمودند. در واقع هر دو زبان ولزی و انگلیسی زبان های رسمی محسوب می شوند. نکته جالب این جا است که دولت ولز برنامه دارد که تا سال ۲۰۵۰ تعداد گویشوران این زبان را تا یک میلیون نفر افزایش دهد. کودکان بیشتر در مدارس متوسطه ای که به زبان ولزی هستند شرکت می کنند. در واقع استقبال از مدارسی که به هر دو زبان ولزی و انگلیسی فعالیت می کنند کمتر شده است.

نحوه آموزش زبان ولزی در آموزشگاه زبان ملل

ما در آموزشگاه زبان ملل کلاس های آنلاین و حضوری خود را در سه جلسه 90 دقیقه ای در هر هفته برگزار می‌کنیم. زمان کلاس در هر شعبه متفاوت است بنابراین برای اطلاعات بیشتر در خصوص زمان کلاس های آموزش زبان ولزی، هزینه و کتاب تدریسی با شماره 02137651 در تماس باشید.

کلاس های خصوصی نیز بسته به زمان استاد و زبان آموز دارد. درنتیجه ساعت آن انتخابی است و برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و برای یادگیری زبان ولزی عجله دارد بهترین گزینه است.

راهکارهای آموزش زبان ولزی

اگر واقعا تصمیم دارید در مسیر آموزش زبان ولزی قدم بردارید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، راهکارهایی که آموزشگاه زبان ملل در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده است را به خوبی مطالعه بفرمایید. در ادامه این راهکارها را بیان خواهیم نمود. مخصوصا افرادی که تازه قدم در این مسیر گذاشته اند می توانند بهره بیشتری از این راهکارها ببرند.

انتخاب منابع آموزشی درست

در گام ابتدایی باید این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که باید قدم هایتان را درست و دقیق بردارید که در نیمه راه دلسردی و یاس در وجود شما ریشه نزند. مهم ترین کار این است که بتوانید منابع آموزشی درستی انتخاب نمایید. منابع زیادی برای آموزش زبان ولزی وجود دارند که می توانند کمک زیادی به شما کنند.

راهکارهای آموزش زبان ولزی

فرقی ندارد که از کتاب های درسی استفاده نمایید یا در دوره های مختلف آموزشی شرکت نمایید. امروزه دوره های آنلاین نیز برای آموزش زبان های مختلف برگزار خواهد شد که می تواند بدون اتلاف وقت شخص را مشغول یادگیری کند. برنامه های آموزشی و پادکست های مختلف در دسترس هستند و می توانند بهترین منابع برای یادگیری زبان باشند.

قبل از این که اقدامات خود را آغاز نمایید، سعی کنید هدف خود را از آموزش پیدا کرده و طبق همان انگیزه و هدف پیش بروید. سبک یادگیری و هدف شما می تواند منبع را برای شما بیشتر مشخص کند. منابع مختلف را امتحان کنید و از این کار ابایی نداشته باشید.

اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که منابع انتخابی حتما باید در راستای اهداف شما باشد. به عنوان مثال اگر برای مهاجرت تحصیلی این زبان را یاد می گیرید باید منبع مورد نظر مناسب همین شرایط باشد. اما منابع آموزشی برای هدف مسافرت و تفریح مطمئنا متفاوت خواهند بود.

تقویت مهارت شنیداری و گفتاری

از دیگر اقدامات بسیار مهم و کاربردی در راستای آموزش زبان ولزی و سایر زبان ها، تقویت مهارت شنیداری و گفتاری می باشد. شک نداشته باشید که این دو مهارت می توانند یادگیری هر چه بیشتر زبان را برای شما ضمانت نماید. صحبت کردن و گوش دادن این مهارت ها را تقویت خواهد کرد.

سعی کنید وارد گروه هایی شوید که به زبان ولزی تسلط دارند و همیشه با آن ها در ارتباط باشید. موضوعات مختلف را برای صحبت انتخاب نموده و وارد بحث شوید. به هیچ عنوان از اشتباه کردن هراس نداشته باشید و تمرین و تکرار مداوم را در دستور کار خود قرار دهید. مطمئنا تمرین زیاد موفقیت و پیشرفت شما را در پی دارد.

یکی از راهکارهای مهم و کاربردی دیگر این است که گوش دادن را در برنامه خود قرار دهید. برنامه های رادیویی و تلویزیونی کمک زیادی در این مورد به شما خواهد کرد. گوش دادن به موسیقی راهی بسیار لذت بخش و در عین حال کاربردی برای یادگیری و آموزش زبان ولزی می باشد. مشاهده فیلم و سریال نیز شما را با دریایی از لغات و اصطلاحات آشنا می سازد.

همیشه غرق در زبان ولزی شوید‌.

شاید این جمله برای شما قدری عجیب باشد اما راهکاری مهم برای آموزش زبان ولزی محسوب می شود. سعی کنید اطراف خود را با زبان ولزی پر کنید. محیط زندگی شما باید با زبان ولزی احاطه شود. نمایش ها، فیلم های مختلف و سریال ها می توانند در این مسیر همگام و همراه شما باشند.

کتاب های مختلف از رمان گرفته تا موضوعات متنوع و مورد علاقه خود را خریداری و مطالعه نمایید. مجله های زیادی را می توانید پیدا کنید که منبع بسیار خوب و ارزشمندی برای یادگیری این زبان باشند. این اطمینان را به شما می دهیم که هر چه بیشتر خود را درگیر این زبان کنید، مسیر هموارتر خواهد شد.

اما مهم این جا است که آموخته های خود را بتوانید در موقعیت های واقعی به کار ببرید و از این کار اصلا نترسید. حتی اگر هنوز تسلط کافی ندارید، باز هم این ترس را به دل خود راه ندهید و این آموخته ها را در عمل به کار ببرید. شرکت در هر گفتگو و تبادل نظر فرصتی بسیار عالی برای آموزش زبان ولزی خواهد بود.

پیشرفت های خود را جشن بگیرید.

آموزش زبان ولزی نیز همانند هر زبان دیگری می تواند برای زبان آموزان بسیار چالش بر انگیز باشد. از این رو موفقیت در آن و رسیدن‌ به هدف نیز نباید کاری ساده و راحت تلقی شود. پس زمانی که در هر مرحله به موفقیت دست پیدا می کنید برای خود جشنی هر چند کوچک بگیرید و با این کار روحیه خود را بالا ببرید.

آیا آموزش زبان ولزی سخت است؟

توصیه مهم ما این است که در مواجه شدن با موانع و مشکلات اصلا نا امیدی به دل خود راه ندهید. مطمئن باشید که در کمترین زمان ممکن می توانید این زبان را یاد بگیرید و به راحتی صحبت کنید. تمرین و تکرار مهم ترین راهکار برای رسیدن به موفقیت و طی کردن مسیر است.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که یادگیری هر زبان در واقع شروع سفری مادام العمر می باشد و این دریای گسترده و بیکران انتهایی نخواهد داشت. سعی کنید در این مسیر لذت کافی را ببرید و آن را برای خود هموار سازید. حتما برنامه های سرگرم کننده و مفید برای خود طراحی کنید و برای تسلط بیشتر تلاش کنید. 

آیا آموزش زبان ولزی سخت است؟

ادعاهایی مبنی بر این که زبان ولزی یکی از سخت ترین زبان های اروپای غربی است، وجود دارد که امکان دارد زبان آموزان را نا امید و مایوس سازد. حتی گفته شده است که آموزش زبان ولزی نسبت به فرانسه دو‌ برابر بیشتر زمان می برد. اما این اطمینان را به شما بدهیم که این ادعا کاملا نادرست است‌.

اتفاقا باید گفت که دستور زبان ولزی مدرن برای افرادی که به زبان انگلیسی وارد هستند یا تسلط دارند بسیار آسان و راحت است. در این زبان اصلا مفعول مستقیم و غیر مستقیم و جنبه ها و آرایه های نا آشنا وجود ندارد و همین امر یادگیری را راحت تر می سازد.

استفاده از کلمات انگلیسی در جملات ولزی بسیار عادی بوده و می توان در مواقعی که اصطلاحات ولزی را فراموش کرده اید مورد استفاده قرار دهید. پس با استفاده از واژگان انگلیسی می توانید در ابتدای کار و آشنایی کمتر با زبان ولزی، صحبت کردن را ادامه دهید. پس با تمرین و تکرار این ادعا را به فراموشی بسپارید و قدم های خود را استوار تر بردارید. 

سخن پایانیشایان به ذکر است که یادگیری زبان دوم و سوم همیشه چالش های زیادی را در بر داشته است. آموزش زبان ولزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما مهم این است که با چالش‌های موجود چه رفتاری داشته باشید. این انتخاب شما است که ثابت قدم به مسیر خود ادامه دهید یا در نیمه راه دلسرد شوید. آموزشگاه زبان ملل با اساتید کاربلد و متخصص خود موانع این مسیر را از سر راه شما بر می دارد و با تکنیک های آموزشی مدرن و به روز همراه و همگام با شما می ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت شده و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران