معرفی 110 جمله زیبا و عبارت در ژاپنی همراه با معنی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/26 16573
کلمات زیبای ژاپنی

آشنایی با کلمات زیبای ژاپنی می تواند در مواقع خاص مکالمه ها و مراودات شما را بسیار جذاب تر و تاثیر گذار تر سازد. برای این که بتوانید مکالمه خود را به شیوه ای زیبا انجام دهید، مقاله ای سرشار از کلمه های زیبا و در کاربرد را تقدیم شما عزیزان می کنیم.

آموزشگاه زبان ملل همیشه اولویت خود را بر یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان و علاقمندان می گذارد و به همین دلیل مطالب بسیار ارزشمند و کاربردی را در سایت آموزشی خود قرار می دهد. این گونه می توان به صورت کاملا رایگان مطالب را مطالعه نمود. طرفداران زبان ژاپنی نیز می توانند از این مقاله بهره بهینه داشته باشند. 

کلمات ژاپنی زیبا

بدون تردید یادگیری کلمات زیبای ژاپنی لذت بیشتری را به زبان آموزان هدیه می دهد. این امر یادگیری نحوه صحبت کردن را بسیار جذاب تر می سازد. پس با ما در ادامه این مطالب از آموزش زبان ژاپنی همراه و همگام باشید.

کلمات زیبای ژاپنی

  • Akogare: گاهی شخص این آرزو را دارد که بتواند به شخصی شبیه باشد که در واقع او را الگوی خود می داند. با بیان این عبارت می توان احساس اشتیاق برای این حالت را عنوان نمود. 
  • Aishiteru: این عبارت که در زمره کلمات زیبای ژاپنی می باشد، به معنای « دوستت دارم » است و در واقع یک کلمه خنثی از نظر جنسیتی به شمار می رود. اگر قرار است این واژه را در مورد یک مرد به کار ببرند، "wo" را به آن اضافه می نمایند. زمانی که بخواهند برای یک زن این واژه‌ را اسنفاده نمایند، "yo" را به کار می برند. 
  • Atarshī: این واژه به معنای « جدید » می باشد. در مواقعی که شخص چیز جدیدب را خریده باشد، می تواند از این واژه استفاده نماید. همچنین می توان در شرایطی که شخص در موقعیت جدیدی قرار می گیرد که قبلا تجربه ای از آن نداشته است، از این واژه استفاده نماید. 
  • Chichikata: این واژه بسیار جالب است و به معنای «پدری» می باشد. در واقع این کلمه‌ به سمت خانواده پدری و خود پدر اشاره دارد و برای بیان نسب خانوادگی استفاده خواهد شد. 
  • Gaman: این عبارت از کلمات زیبای ژاپنی محسوب می شود که معادل آن در آمریکایی به معنای «سخت آن را انجام دهید» است. با استفاده از این واژه زیبا می توان قوی بودن و پشتکار داشتن را در موقعیت های بسیار دشوار نشان داد. 
  • Gussuri: این واژه زیبا در زبان ژاپنی بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد. معنای این واژه « آرام خوابیدن » است. 
  • Hinode: می توان این واژه را از کلمات زیبای ژاپنی به حساب آورد و معنای بسیار دلنشین و جذابی را القا خواهد کرد. برای بیان و توصیف در مورد زمان طلوع زیبای خورشید می توان ابن واژه را به کار برد. معادل این واژه زیبای ژاپنی در زبان انگلیسی " sunrise " است. برای بیان موقعیت زمانی سحر یا سپیده دم این واژه به کار برده می شود. 
  • Ikigai: این واژه بسیار زیبا و پر معنی ژاپنی در واقع کلمه ای بسیار قدرتمند است. برای بیان هدف و انگیزه در زندگی این واژه به کار می رود. زمانی که قرار باشد چیزی به فرد انگیزه بدهد و در واقع دلیل وجودی مهمی برای او باشد، این واژه مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • Issekinichou: هنگامی که قرار باشد انجام دو چیز یا کار با یک عمل و فرایند انجام بگیرد، از این واژه زیبا و پر کاربرد استفاده خواهد شد. در واقع می توان برای این واژه معنای «دو نشان با یک تیر یا کشتن دو پرنده با یک سنگ» را القا نمود. 
  • Itadakimasu: از کلمات زیبای ژاپنی می توان به این عبارت اشاره نمود. این واژه زیبا را قبل از خوردن یک وعده غذایی استفاده می نمایند. معادل انگلیسی برای این واژه وجود ندارد. از نظر معنا می توان حالت « برکت دادن به وعده غذایی » را به کار برد. 
  • Kanai: این واژه زیبای ژاپنی برای بیان همسر استفاده می شود. در اصل این کلمه اشاره به همسر زن دارد. 
  • Kanpeki: از دیگر کلمات زیبای ژاپنی، واژه « کانپکی » می باشد. هنگامی که قرار باشد عملکردی یا ظاهر چیزی یا کسی را به عنوان بی عیب و نقص بیان نمود، می توان با این واژه توصیف کرد. در واقع برای بیان موقعیتی که بهتر از آن چه تصور می شود است، این واژه را می توان به کار برد. 
  • Kawairashii: این واژه که از کلمات زیبای ژاپنی به شمار می رود کاربرد زیادی در این زبان دارد. برای توصیف زیبایی شخصی یا چیزی می توان این واژه را به کار برد. این کلمه را می توان به عنوان « دوست داشتنی » معنا نمود‌. 
  • Kogarashi: این واژه زیبای ژاپنی نشان از تغییر فصل دارد و ارمغان فرا رسیدن زمستان را می دهد. معنای این کلمه « باد تند و سرد » است. این باد در اواخر فصل پاییز رخ خواهد داد و بیانگر آمدن زمستان است. 
  • Komorebi: از کلمات زیبای ژاپنی که توصیف بسیار جذابی از طبیعت دارد کلمه کوموربی است. تصور کنید که در یک منطقه جنگلی هستید و پرتوهای خورشید را از لا به لای برگ های درختان مشاهده خواهید کرد. بدون تردید این منظره بسیار جذاب خواهد بود. برای بیان این موقعیت دل انگیز می توانید این واژه را به کار ببرید. کاربرد دیگر این واژه برای زمانی است که قرار است به شخص یا مکانی بسیار دور که امکان بازدید از آن برای شما فراهم نیست، اشاره نمایید. 
  • Kyōryokuna: این واژه ژاپنی یک کلمه بسیار قدرتمند است. برای اشاره به قدرت و نیرو می توان این واژه را به کار برد. 
  • Kyoudai: این کلمه در زبان ژاپنی معنی « برادر » می دهد. برای اشاره به برادر این واژه را به کار می برند. 
  • Kyūka: از دیگر کلمات زیبای ژاپنی واژه کیوکا است. این واژه برای توصیف تعطیلات یا فرایند رفتن به تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این واژه برای بیان موقعیت های مورد نیاز برای استراحت از کارو مشغله یا فعالیت های دیگر به کار می رود. 
     

    مطالعه بیشتر: اصطلاحات ژاپنی

  • Mamiritai: این واژه معنای بسیار زیبایی دارد و از کلمات زیبای ژاپنی به شمار می رود‌. با بیان این واژه می توانید حس محافظت از فردی که بسیار عاشق او هستید را بیان نمایید. معنای این واژه بسیار عاشقانه این و حمایت از عشق شما را بیان می دارد. 
  • Nandemonai: معنای این واژه ژاپنی « هیچ چیز خاصی » است. برای بیان این که پس از انجام دادن کاری نیاز به تشکر نیست، از این واژه استفاده خواهد شد. 
  • Natsukashii: این واژه که از کلمات زیبای ژاپنی می باشد، برای بیان نوستالژی به کار می رود. زمانی که قرار باشد از چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده است توصیفی صورت بگیرد، از این کلمه استفاده می شود. این واژه بسیار دوست داشتنی و پر از احساسات گرم است.
  •  Nichibotsu: این کلمه ژاپنی بسیار زیبا بوده و به معنای غروب خورشید می باشد. به عنوان مثال حالت گرگ و میش را نیز می توان با این کلمه بیان نمود. 
  • Otaku: این کلمه میزان اشتیاق برای انجام دادن کار یا فعالیتی را نشان می دهد. این واژه بنا بر اشتیاق شخص به انجام دادن فعالیت مورد نظر، می تواند منفی یا مثبت باشد. 
  • Otsukare: برای قدردانی از زحمات های همکاران و اشخاص دیگر می توانید این کلمه را استفاده نمایید. با این کلمه به تلاش دیگران احترام گذاشته می شود. 
  • Rīdāshippu: این اصطلاح ژاپنی مربوط به رهبری است و می توان با این واژه ویژگی های رهبری را عنوان نمود‌. همچنین برای بیان فعالیت های مربی یا راهنما نیز می توان این کلمه را به کار برد. 
  • Renai: از کلمات زیبای ژاپنی کلمه رنای می باشد که برای بیان احساسات عاشقانه مورد استفاده قرار می گیرد. محبت و جاذبه عاشقانه و فیزیکی را می توان با این کلمه توصیف نمود. 
  • Ryoushin: این واژه ژاپنی به والدین اشاره خواهد کرد. این کلمه حالت جمع دارد و برای هر دو والدین استفاده می شود. 
  • Shimai: این کلمه در فرهنگ و زبان ژاپنی به معنای «خواهر» است. 
  • Shinjirarenai: این واژه ژاپنی که در واقع در زمره کلمات زیبای ژاپنی قرار دارد، به معنای « باور نکردنی » می باشد. در زبان انگلیسی می توان معادل "incredible" را برای این واژه در نظر گرفت‌. 
  • Shinraidekiru: این کلمه در زبان ژاپنی به معنای « قابل اعتماد » است. برای توصیف فردی که برای انجام کاری روی او حساب کرده اید، می توانید از این واژه استفاده نمایید. 
  • Shinrin - yoku: این واژه زیبا معنای بسیار زیبایی را القا می نماید. زمانی که شخص در زیبایی های طبیعت غرق شده است و با تمام حواس خود آن ها را لمس می نماید، این واژه کاربرد دارد. 
  • Shoganai: از کلمات زیبای ژاپنی می توان به این واژه اشاره نمود. بار مثبت این واژه بسیار زیاد است. هنگامی که شخصی فکر می کند شرایط کاملا از کنترل او خارج شده است، می توان این واژه را برای او به کار برد. در واقع با بیان این کلمه می توانید او را از تلاش بیهوده در مورد کاری که نمی تواند اوضاع را تغییر دهد باز می دارید. 
  • Shouganai: این کلمه ژاپنی بسیار جذاب و دوست داشتنی است و معنای «همین که هست» را می توان از آن برداشت نمود. برای مواقعی که قرار است توضیح دهیم که چیزها غیر از آن چه که هستند، نمی توانند باشند و تغییر کنند، این واژه ژاپنی به کار می رود. 
  • Tsukiaou: این عبارت نیز از کلمات زیبای ژاپنی است که برای زمانی به کار می رود که قصد دارید با شخصی که عاشق او هستید یک قرار عاشقانه بگذارید. در واقع با بیان این واژه از طرف مقابل تقاضا می کنند که با او یک قرار ملاقات عاشقانه بگذارند.
  • Tomodachi: برای اشاره به دوستان هم‌ سن و سال خود این واژه را به کار می برند‌. در اصل کعنای این واژه «دوست» می باشد.
  • Ureshii: این واژه زیبا در زبان ژاپنی برای توصیف شادی به کار می رود. به عنوان مثال برای شادی هنگام دریافت یک هدیه یا بیان احساسات این چنینی می توان این واژه را استفاده نمود. در واقع شخص با بیان این واژه اعلام می دارد که: « خوشحالم » 
  • Utsukushī: این واژه به معنای « دوست داشتنی » می باشد. برای بیان زیبایی کسی یا چیزی این واژه کاربرد دارد. همچنین می توان جذابیت فرد یا حتی موقعیتی را با این واژه بیان نمود. 
  • Yasashii: این عبارت که از کلمات زیبای ژاپنی به شمار می رود به معنای « مهربانی » است. برای بیان این که فردی بسارمهربان است می توان این واژه را به کار برد. 
  • Yuugen: این وعژه در واقع ترجمه نمی شود اما فوق العاده زیبا می باشد. زمانی که بخواهید در مورد چیزی صحبت کنید که در واقع در بیان واکنش عاطفی در مورد آن توانایی ندارید، می توانید از این واژه استفاده کنید. در واقع عمیق بودن واکنش عاطفی را نشان می دهد. 
  • Zetsumyōna: این واژه به معنای « نفیس » است. برای بیان زیبایی چیزی که شما را به کمال نزدیک می سازد این واژه کاربرد دارد.

مطالعه بیشتر: الفبای زبان ژاپنی

جملات عاشقانه ژاپنی

معنی تلفظ جمله عاشقانه ژاپنی
احساس می کنم دارم در چشمان تو گم میشوم. Anata no hitomi ni sui込まれそう あなたの瞳に吸い込まれそう
وقتی با تو هستم قلبم گرم میشوم. Anata to iru to, kokoro ga atatakaku narimasu あなたといると、心が温かくなります
وقتی می خندی به نظر می رسد دنیا می درخشد Anata warau to, sekai ga kagayaite mieru あなた laughってると、世界が輝いて見える
وقتی تو لبخند می زنی من هم خوشحال می شوم Anata ga warau to, boku mo shiawase あなたが笑うと、僕も幸せ
تو قهرمان من هستی Anata wa boku no hiiro/hiroin あなたは僕のヒーロー/ヒロイン
من معتقدم که ما با نخ قرمز سرنوشت وصل شده ایم Unmei no akai ito de yuba reteiru to shinjite imasu 運命の赤い糸で結ばれていると信じています
من می خواهم برای همیشه فرد مورد علاقه تو باشم Anata ni zutto ai saretai あなたにずっと愛されたい
وقتی با تو آشنا شدم دنیا به سمت بهتر شدن تغییر کرد. Anata niがあって sekai ga kawatta あなたに出会えて世界が変わった
تو همه چیز من هستی Anata wa boku no subete desu あなたは僕のすべてです
من می خواهم برای همیشه با تو باشم، حتی در زندگی بعدی. Raisei demo zutto issho niいたい 来世でもずっと一緒にいたい
دوست دارم. Anata wa daisuki あなたが大好き
دوست دارم. Aishiteru 愛しています
تو فوق العاده ای Anata wa suteki desu あなたは素敵です
وقتی با تو هستم خوشحالم. Anata to issho ni iru to shiawase desu あなたと一緒にいると幸せです
من دیوانه تو هستم. Kimi ni muchuu da 君に夢中だ
برای همیشه در کنار من بمان. Zutto soba ni ite ずっとそばにいて
من عاشق لبخند تو هستم. Anata no egao ga daisuki desu あなたの笑顔が大好きです
تو روح من هستی. Unmei no hito da to omou 運命の人だと思う
من نمی توانم صبر کنم تا دوباره تو را ببینم. Anata ni au no ga待ち遠しいです Machidouしい desu あなたに会うのが待ち遠しいです
تو نور عالم من هستی. Kimi wa boku no sekai no hikari 君は僕の世界の光
وقتی به تو فکر میکنم پروانه میگیرم Anata no koto o kangae ru toドキドキします (Doki Doki shimasu) あなたのことを考えるとドキドキします
تو بی بدیل هستی. Anata wa kakegae no nai hito desu あなたはかけがえのない人です
تو به من جرات می دهی. Anata ni yuuki o moraいます (Moraimasu) あなたに勇気をもらいます
بیا بریم سر قرار! Deto ni ikou! デートに行こう
ممنون که همیشه به من اهمیت میدی. Itsumo shinpai shite kurete arigatou いつも心配してくれてありがとう
تو همانی هستی که به آن نیاز دارم. Anata ga hitsuyona hito desu あなたが必要な人です
من نمی خواهم تو را از دست بدهم Anata o nakushたくない あなたを失いたくない
خوشحالم که امروز با تو آشنا شدم Kyou deaete yokatta 今日出会えてよかった

 

کلمات با مزه ژاپنی

کلمات زیبای ژاپنی که جز سخت ترین زبان های دنیا نیز هست، شامل کلمات با مزه و خنده دار نیز می شوند. زیبایی هر زبان به این واژه ها می باشد و باید با آن ها آشنا شد.

کلمات با مزه ژاپنی 

مطالعه بیشتر: سلام و احوالپرسی به زبان ژاپنی

Betsubara این واژه برای شخصی به کار می رود که اشتهای زیادی دارد. این افراد معمولا بعد از خوردن غذا برای دسر نیز جا دارند.
Bākōdō jin این واژه ژاپنی مردانی را توصیف می کند که طاس بوده و شانه های عجیب و غریب دارند‌. 
Yoko meshi  معنای تحت الفظی این واژه «غذاهای افقی» می باشد اما به غذاهای غربی اطلاق می شود. به عنوان مثال غذاهایی مثل همبرگر و ساندویچ را می توان در این دسته قرار داد.
Kuchi sabishii این واژه در معنای تحت الفظی «دهان تنها» معنی می دهد. زمانی این واژه را به کار می برند که شخص نه برای گرسنگی بلکه برای تنها بودن دهان غذا را می خورد. در واقع ولع برای خوردن یک غذای خاص را نشان می دهد. 
Neko baba معنای این واژه این است که گربه هنگامی که مدفوع می کند آن را در خاک پنهان می سازد‌. این واژه برای زمانی به کار می رود که فرد بخواهد کار بد خود را بپوشاند. این واژه برای شوخی به کار می رود. 
Parasaito shinguru این واژه به افراد بزرگسالی اطلاق می شود که هنوز با والدین خود زندگی می نمایند. در واقع معنای « انگل مجرد » دارد. این فرد اصولا درآمد کافی برای گذران زندگی خود دارد اما ترجیح می دهد با پدر و مادر خود زندگی کند.
Hana kuso این کلمه به معنای « آب بینی » است. این واژه به پوزه یا مخاط نیز اشاره دارد.
Futsukayoi این واژه در معنای خماری استفاده می شود. در ترجمه این واژه به صورت «مست دو‌‌ روزه» است.
Kan kan gaku gaku معنای این عبارت « بحث داغ » است. این عبارت به زن و شوهری اطلاق می شود که در روز کریسمس در خانه هستند و در حال دعوا و مشاجره به سر می برند. 
Hen tai kyaku shutsu فردی که مدام متفاوت به نظر می رسد و ظاهر خود را تغییر می دهد، با این واژه بیان می شود. 
Aka no tanin این واژه همانند یک پیاده قرمز در برابر سایر پیاده ها روی نیز بایز سبز می باشد. در واقع به شخصی اطلاق می شود که برای شما غریبه بوده و با زندگی شما هیچ ارتباطی ندارد.
Me no naka ni iretemo itakunai این واژه برای توصیف افرادی به کار می رود که بسیار بامزه هستند. به عنوان مثال برای هنگام ملاقات با خواهرزاده یا برادزاده خود می توانید آن را به کار ببرید.
Mimi ni tako ga dekiru هنگامی که ناله ها و صحبت های شخصی شما را خسته می کند می توانید این عبارت را به کار ببرید. در واقع شنیدن کلمه ها و صحبت های مکرر شما را خسته می کند. 
Jigoku ni hotoke ترجمه این عبارت «بودا در جهنم» است. این عبارت به شخصی اطلاق می شود که در سخت ترین شرایط به شما کمک می کند. 
Barabara این کلمه به معنی «بی نظم» است. در حالتی که چیزی به صورت آشفته و پراکنده می باشد این واژه استفاده می شود. به عنوان مثال ازدحام جمعیت در یک جشنواره یا برخورد قطرات باران به یک سطح را می توان نام برد. 
W این حرف معادل "LOL" در زبان انگلیسی است. برای روده بر شدن از خنده این حرف را استفاده می نمایند. 

 

متن ژاپنی برای بیو با معنی 

در این مقاله تعداد زیادی از کلمات زیبای ژاپنی را معرفی نمودیم. بدون تردید استفاده از این واژه های زیبا و بامزه کلام شما را جذاب تر می سازد. در این قسمت متن هایی را که می توانید برای بیو استفاده نمایید را توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر: اصطلاحات ژاپنی

متن ژاپنی برای بیو با معنی 

振り向くな
振り向くな
後ろには夢がない
به پشت سرت نگاه نکن
به پشت سرت نگاه نکن 
هیچ رویایی پشت سرت نیست
人生に失敗がないと
人生を失敗する
اگر توی زندگی شکستی نداشته باشی
توی زندگی شکست خواهی خورد.
七転び
八起き
هفت بار زمین بخور
اما هشت بار از جات بلند شو.
この世界の内に望む変化に
あなた自身が成ってみせなさい
تغییری باش
که می خواهی توی دنیا ببینی
きっと成功してみせる
と決心する事が何よりも重要だ
همیشه به خاطر داشته باش که
تصمیم تو برای موفقیت مهم تر از هر چیز دیگری است.
人を信じよ、しかし
その百倍も自らを信じよ
به مردم ایمان داشته باش
اما صد برابر بیشتر به خودت ایمان داشته باش.
継続は力なり تداوم پدر موفقیته
井の中の蛙大海を知らず قورباغه ای در چاه، 
چیزی از اقیانوس بزرگ نمی دونه
七転び八起き هفت بار زمین بخور، هشت بار بایست.
失敗は成功のもと شکست مادر موفقیت است.
継続は力なり پشتکار قدرت است.
光陰矢の如し زمان مثل یک تیر می گذرد.
習うより慣れろ تمرین تکامل را می سازد.
種蒔かぬ者は刈り取れず نمی توانید بدون کاشت درو کنید.
石の上にも三年 سه سال نشستن روی سنگ (تسلط به زمان نیاز دارد)
努力に勝る天才無し هیچ نبوغی وجود ندارد که بتواند از تلاش پیشی بگیرد.
奢る者は久しからず غرور قبل از سقوط می آید.
花より団子 بدبختی به نعمت تبدیل می شود (فرصت در چالش ها)
郷に入っては郷に従え وقتی در رم هستید، مانند رومی ها عمل کنید.
施しあれば報いあり اعمال نیک ثواب دارد.
禍福は隣り合わせ بدبختی و اقبال همسایه هستند (چیزها می توانند به سرعت تغییر کنند)
終わり良ければ全て良し همه چیز خوب است که به خوبی تمام می شود.
習うものは一生 یادگیری یک کار مادام العمر است.

این متن های بسیار زیبای ژاپنی تنها گوشه ای از جذابیت های این زبان می باشد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.73/5 (11 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران