30 فیلم برتر سال 2022 که حتما باید ببینید

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/06 2209 زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین فیلم های 2022

محبوبیت فیلم ها در دنیا یک پدیده چند وجهی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. این عوامل شامل موضوع فیلم، کیفیت داستان و بازیگری، اثرگذاری تصویری و صدایی، تبلیغات و بازاریابی و حتی رویدادهای اجتماعی و فرهنگی هستند. برخی از فیلم ها به دلیل پیشرفت فناوری، افکار نوآورانه یا به دلیل موضوعات جذاب و قوی ای که در آن ها مطرح می شوند، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. اما بهترین فیلم های 2022 کدامند؟

>> آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان ملل <<

بهترین فیلم های سینمایی خارجی 2022 دوبله فارسی

در صورتی که علاقه مند به دنیای فیلم و سریال هستید، گزینه های زیادی پیش روی شماست که می توانید بر اساس ژانر به سراغ آن ها بروید، در ادامه می توانید بهترین فیلم های 2022 دوبله فارسی را بررسی کنید.

1. موربیوس (Morbius)

"موربیوس" یک فیلم اکشن و ترسناک از آمریکا است که در سال 2022 به کارگردانی Daniel Espinosa ساخته شد. داستان فیلم درباره مردی به نام "موربیوس" است که در یک اداره مشغول به کار است و به بیماری نادر خونی مبتلا می شود. او تصمیم می گیرد خودش را درمان کند، اما در اثر یک عمل جراحی، به یک خون آشام تبدیل می شود و داستان به سمت یک تراژدی ترسناک می رود.
بازیگران این فیلم شامل Adria Arjona، Al Madrigal، Aryan Moaven، Charlie Shotwell، Christopher Louridas، Clara Rosager، Corey Johnson، Jared Harris، Jared Leto، Jason Rennie و سایرین هستند که نقش های مختلفی در فیلم ایفا کرده اند. 
به دلیل داستان جذاب، این فیلم در لیست بهترین فیلم های سال 2022 قرار می گیرد.

  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، ال مادریگال، آدریا آرجونا، جرد هریس و تایریس گیبسون

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022
 

2. بنشی های اینیشرین (The Banshees of Inisherin)

«The Banshees of Inisherin» فیلمی کمدی و درام است که در سال 2022 منتشر شد. این فیلم به طور اصلی در جزیره ای مجاور ایرلند به نام "Inisherin" رخ می دهد و داستانی دلپذیر و همزمان عمیق دارد.
کارگردان اصلی این فیلم "Martin McDonagh" است. این فیلم داستان زندگی یک زن را به تصویر می کشد که در جزیره ای کوچک در ایرلند زندگی می کند و به دنبال آزادی از محدودیت ها و مشکلات زندگی خود است. «The Banshees of Inisherin» با داستانی جذاب و شخصیت هایی فراوان، به طور کلی گرفتارهای انسانی و مسایل اجتماعی را در قالبی کمدی و در عین حال غم انگیز به تصویر می کشد.

  • ژانر: کمدی و درام
  • کارگردان: مارتین مک‌دونا
  • بازیگران: فردیا پینا (Fionnula Flanagan)، کالم فارل (Colin Farrell)، برندن گلدسمیت (Brendan Gleeson)، آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، کونل مور (Connal Mooney)، اوسکار شارک (Oscar Sharpe)،

   ==> دانلود فیلم


لیست بهترین فیلم های 2022
 

3. افترسان (Aftersun)

بازیگران این فیلم Ayse Parlak، Brooklyn Toulson، Cafer Karahan و کارگردان فیلم Charlotte Wells می باشد. در فیلم "ضد آفتاب"، پس از ۲۰ سال، سوفی جوان به یادگاری های دوران کودکی خود با پدر مهربانش در سفرهای تعطیلاتی فکر می کند و در پی کشف مسائل مهمی می باشد که...

  • ژانر: درام
  • کارگردان: شارلوت ولز
  • بازیگران: پل مسکال، سلیا رولسون-هال و فرنکی کوریو 

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم 2022
 

4. آمبولانس (Ambulance)

"آمبولانس" یک فیلم اکشن و هیجان انگیز است که در سال ۲۰۲۲ به کارگردانی مایکل بی (Michael Bay) منتشر شد. داستان این فیلم درباره یک کهنه سرباز پرافتخار است که برای پرداخت هزینه های پزشکی همسرش به پول نیاز دارد. او به همراه برادرخوانده اش تصمیم می گیرند ۳۲ میلیون دلار از یک بانک در لس آنجلس دزدی کنند. بازیگران اصلی این فیلم شامل A Martinez، Briella Guiza، Cedric Sanders هستند. این فیلم با ترکیب هیجان، اکشن و داستان پرماجرا، سفری پر تنش و پر از اتفاقات ناگهانی را برای تماشاگران فراهم می کند.

  • ژانر: اکشن و جنایی
  • کارگردان: مایکل بی
  • بازیگران: ایزا گونزالس، گرت دیلاهانت، جیک جیلنهال، دیون چندلر لانگ، کی یر او دانل، یحیی عبدالمتین دوم و آ مارتینز

   ==> دانلود فیلم

5. فیلم تصمیم به جدایی (Decision to Leave)

در لیست بهترین فیلمهای 2022 "تصمیم جدایی" یک فیلم جنایی و درام از کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۲ به کارگردانی پارک چان ووک (Park Chan-Wook) ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک کارآگاه حرفه ای است که پرونده مرگ مردی که در کوهستان جان خود را از دست داده بر عهده می گیرد. او با همسر اسرارآمیز این مرد روبرو می شود و...
بازیگران اصلی این فیلم شامل Go Kyung-Pyo، Lee Jung-hyun، Park Hae-il، Tang Wei، Teo Yoo، Yong-woo Park و سایرین می باشند. "تصمیم جدایی" در جشنواره های مختلف شهرت و افتخارات زیادی کسب کرده است، از جمله دریافت جوایز مختلف در جشنواره های فیلم معتبر. این فیلم با داستان پرمعنا و بازیگران قوی، توانسته است از سوی منتقدان و مخاطبان تحسین بسیاری را به دست آورد و موفقیت های بزرگی کسب کند.

  • ژانر: جنایی و درام
  • کارگردان: پارک چان ووک
  • بازیگران: تانگ وی، پارک هه ایل، تئو یو، لی جونگ هیون، گو کیونگ پیو و پارک یونگ وو

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم ها در سال 2022
 

6. تار (Tár)

"تار" یک فیلم درام و موزیکال از کشور آمریکا است که در سال ۲۰۲۲ به کارگردانی Todd Field ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک نوازنده و آهنگساز معروف به نام لیدیا تار است که با خلق و ساخت یک سمفونی، موفق به بهبود و پیشرفت در حرفه خود می شود.
بازیگران این فیلم شامل Adam Gopnik، Alec Baldwin، Cate Blanchett، Egon Brandstetter، Jessica Hansen، Kitty Watson، Marc-Martin Straub، Mark Strong، Mila Bogojevic، Natalie Ponudic و سایرین می باشند. این فیلم به روایت داستان یک هنرمند معروف، از رسیدن به موفقیت در دنیای موسیقی تا ارتقاء و شکوفایی حرفه خود، می پردازد.
"تار" با ترکیب درام و موزیک، داستانی عمیق و انسانی را به تصویر می کشد که در آن موسیقی نقش مهمی در تحولات و رویدادهای داستان دارد و در کنار آن، نقش آفرینی های قوی و نگاهی به جوانب مختلف زندگی هنرمندان حرفه ای را به تماشاگران نشان می دهد.

  • ژانر: درام و موزیکال
  • کارگردان: تاد فیلد
  • بازیگران: کیت بلانشت، ناتالی پونودیچ، نوئمی مرلان، نینا هوس، آدام گوپنیک، اگون برندستتر، یلوا پولاک و مارک مارتین استراوب

   ==> دانلود فیلم


تار، جزء بهترین فیلم های 2022
 

7. آنچارتد (Uncharted)

"آنچارتد" یک فیلم اکشن و ماجراجویی اسپانیایی است که در سال ۲۰۲۲ به کارگردانی Ruben Fleischer ساخته شده است. داستان فیلم درباره ی ناتان دریک است، پسری که با پیچ وخم های زندگی در شهر آشنا است. او توسط یک جوینده گنج به نام ویکتور سالیوان استخدام می شود تا به بازیابی گنجی که توسط فردیناند مگلان جمع آوری شده بود و توسط خاندان مونکادا از دست رفته، کمک کند.
بازیگران این فیلم شامل Alana Boden، Anthony Thomas، Antonio Banderas، Diarmaid Murtagh، Georgia Goodman، Jesús Evita، Jonathan Failla، Joseph Balderrama، Mark Wahlberg، Peter Seaton-Clark و سایرین می باشند.
"آنچارتد" با موضوع ماجراجویی های ناتان دریک، بازیگری برجسته و صحنه های اکشن هیجان انگیز، تلاش برای بازیابی گنج از دست رفته و روایت داستان های جذاب، یک فیلم سینمایی پرطرفدار در ژانر اکشن و ماجراجویی است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

  • ژانر: اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: روبن فلیشر
  • بازیگران: تام هالند، مارک والبرگ، سوفیا تیلور علی، تاتی گابریل و آنتونیو باندراس

   ==> دانلود فیلم


30 فیلم برتر سال 2022 که باید تماشا کنید
 

8. فیلم دکتر استرنج 2 Doctor Strange 2022

در ادامه معرفی نامه دانلود بهترین فیلم های 2022، فیلم "دکتر استرنج 2" یک فیلم اکشن و فانتزی است که در سال 2022 ساخته شده و توسط Sam Raimi کارگردانی شده است. در این فیلم، بازیگرانی همچون Benedict Cumberbatch، Elizabeth Olsen، Rachel McAdams به ایفای نقش پرداخته اند.
در داستان فیلم، دکتر استرنج با یک دوستِ سابق که اکنون به دشمن او تبدیل شده، روبرو می شود. این رویداد باعث می شود که یک نیروی شیطانی و ناشناخته رها شود که به طور غیرقابل توصیفی تهدیدی بزرگ برای دنیا تراشیده است. این فیلم جزو محصولات سینمایی کمپانی مارول (Marvel) است و دنیای سینمایی مارول را با داستان ها و شخصیت هایش گسترش می دهد، به ویژه از زاویه دید و ماجراجویی های شخصیت دکتر استرنج.

  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن و فانتزی
  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، چیویتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز، بندیکت وانگ، سوچی گومز و مایکل استولبارگ

   ==> دانلود فیلم


فیلم دکتر استرنج 2، از بهترین فیلم های سال 2022
 

9. تمام زیبایی و خون ریزی (All the Beauty and the Bloodshed)

این اثر نیز از بهترین فیلمهای 2022 است. فیلم "All the Beauty and the Bloodshed" در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و داستان زندگی هنرمند نان گلدین و سقوط خانواده ساکلر را به تصویر می کشد. خانواده ای که به عنوان سلسله داروسازی شناخته می شود و در انتشار مواد افیونی دخیل بوده و تا حد زیادی مسئول تلفات بسیاری از این همه گیری مواد افیونی بودند. 
ستارگان این فیلم David Velasco، Megan Kapler و Nan Goldin (که همچنان به عنوان خودش در فیلم حضور دارد) می باشند. کارگردانی این فیلم بر عهده Laura Poitras بوده است. او کارگردانی را بر عهده داشته و داستان نان گلدین و خانواده ساکلر را به تصویر کشیده است.

  • ژانر: مستند
  • کارگردان:  لورا پویترس
  • بازیگران: نن گلدین، پاتریک ردن کیف و مگان کاپلر

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های سال 2022
 

10. فیلم قطار سریع السیر Bullet Train 2022

فیلم "قطار سریع السیر" یک فیلم اکشن و هیجان انگیز است که در سال 2022 ساخته شده و به کارگردانی David Leitch ارائه شده است. داستان این فیلم بر اساس رمانی با همین عنوان از نویسنده Kōtarō Isaka ساخته شده است. این فیلم محصولی از ژاپن است که به زبان ها و فرهنگ های مختلفی جهت ساخته شدن و ارائه به تماشاگران سراسر جهان منتشر شده است.
در این فیلم، بازیگرانی همچون Aaron Taylor-Johnson، Andrew Koji، Bad Bunny، Brad Pitt، Brian Tyree Henry، Hiroyuki Sanada، Jim Garrity، Joey King، Kaori Taketani، Karen Fukuhara و سایرین نقش های مختلفی را ایفا می کنند. داستان فیلم در محیط یک قطار سریع السیر روایت می شود و با هیجان، اکشن و رازآلودی درگیر است که باعث ایجاد وضعیت های نابهنجار و مهیجی می شود.

  • ژانر: کمدی، اکشن
  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: زازی بیتز، برد پیت، ساندرا بولاک، جویی کینگ، کارن فوکوهارا، زک اولکویچ و لوگان لرمان

   ==> دانلود فیلم

مقاله پیشنهادی: 10 بهترین فیلم های عاشقانه سال 2022 [ آپدیت 2023 ]

11. فیلم سونیک 2 خارپشت Sonic the Hedgehog 2 2022

فیلم «سونیک 2 خارپشت» دنباله ای بر انیمیشن محبوب «سونیک» است که ماجراهای سریع پا و دوستانش را دنبال می کند. این بار، سونیک با تیلز، یکی از شخصیت های محبوب دنیای بازی های ویدیویی سونیک، متحد می شود تا از جستجوی زمردی قدرتمند جلوگیری کنند و از دست دکتر روباتنیک و ناکلز برای جلوگیری از آسیب به جهان جلوگیری کنند.
بازیگرانی همچون Adam Pally، Ben Schwartz، Brad Kalilimoku، Colleen O'Shaughnessey، Idris Elba، James Marsden، Jim Carrey در این فیلم حضور دارند. این فیلم ترکیبی از انیمیشن و اکشن است و با کارگردانی Jeff Fowler در سال 2022 به نمایش درآمده است. تیم سازنده و بازیگران توانسته اند با این ادامه هیجان انگیز، طرفداران سری بازی های سونیک را به خود جذب کنند.

  • ژانر: علمی، تخیلی و اکشن
  • کارگردان: جف فاولر
  • بازیگران: جیمز مارسدن، تیکا سومپتر، آدام پالی، کالین اوشاگنسی، بن شوارتز، ناتاشا راثول، شیمار مور و لی مجدوب

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های سال 2022، فیلم سونیک 2 خارپشت
 

12. فیلم مرد شمالی The Northman 2022

«مرد شمالی» یک فیلم درام و اکشن است که در ایسلند اوایل قرن دهم رخ می دهد و یک داستان حماسی وایکینگی را روایت می کند. داستان در مورد یک شاهزاده وایکینگ است که برای گرفتن انتقام از کشته شدن پدرش، در مسیری پر از ماجرا و خطرات قرار می گیرد و سعی می کند عدالت را برقرار کند. فیلم «مرد شمالی» با بازیگرانی همچون Alexander Skarsgård، Anya Taylor-Joy، Björk، Claes Bang، Ethan Hawke توسط کارگردانی Robert Eggers به روی پرده سینما درآمده است. این فیلم به خوبی جوانب مختلفی از جنگ، انتقام و ماجراجویی را در قالب یک محیط تاریخی وایکینگی به تصویر کشیده است.

  • ژانر: درام و اکشن
  • کارگردان: رابرت اگرز
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، آنیا تیلور-جوی، نیکول کیدمن، کلیس بنگ، ویلم دفو، ایثن هاک و بیورک

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 دوبله فارسی
 

13. فیلم جانوران شگفت انگیز 3 اسرار دامبلدور Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore 2022

«جانوران شگفت انگیز 3: اسرار دامبلدور» ادامه ای بر سری فیلم های جذاب فانتزی «جانوران شگفت انگیز» است. در این فیلم، پروفسور آلبوس دامبلدور متوجه نقش گریندلوالد، جادوگر قدرتمند و تاریکی می شود که در تلاش است تا بر دنیای جادویی سلطه کند. با اینکه دامبلدور نمی تواند به تنهایی با او مقابله کند، او یک تیم از جادوگران و شخصیت های مختلف را به رهبری نیوت اسکمندر، جانورشناس جادویی، برای انجام یک مأموریت حیاتی می فرستد.
این فیلم به کارگردانی David Yates ساخته شده و با بازیگرانی مثل Alison Sudol، Callum Turner، Cara Mahoney، Dan Fogler، Eddie Redmayne، Ezra Miller، Jude Law، Katherine Waterston، به تصویر کشیده شده است. بازگشت به دنیای جذاب جادویی و روایت داستان های پرماجرا از جانوران شگفت انگیز همواره باعث شده تا طرفداران هر بار منتظر ماجراهای جدید و هیجان انگیز باشند.

  • ژانر: اکشن، فانتزی
  • کارگردان: دیوید ییتس 
  • بازیگران: ادی ردمین، جود لا، مس میکلسن، ازرا میلر، دن فوگلر، کلوم ترنر، آلیسون سودول، جسیکا ویلیامز و کاترین واترستون

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 اکشن
 

14. فیلم ثور 4 عشق و تندر Thor: Love and Thunder 2022

فیلم "Thor: Love and Thunder" واقعا یکی از فیلم های پرطرفدار و مورد انتظار بود. با چنین ترکیبی از بازیگران معروف و کارگردانی Taika Waititi که با سبکش بسیار متفاوت و سرزنده شناخته شده، انتظار ماجراهای هیجان انگیز و خنده دار برای مخاطبان بالا بود. از جمله نکات جالب این فیلم، حضور Chris Pratt (که به عنوان Star-Lord از دنیای Guardians of the Galaxy) است که نشان از تلاقی داستان های مختلف دنیای سینمایی Marvel دارد.
از آنجایی که فیلم هنوز منتشر نشده است، پیش بینی کردن داستان دقیق آن چالشی است. اما با توجه به موفقیت های فیلم های قبلی مرتبط با شخصیت ثور و نیز استقبال بزرگ مخاطبان از سبک کمدی و اکشن Taika Waititi، انتظار می رود که "Thor: Love and Thunder" نیز یکی از فیلم های پرفروش و مورد توجه سال باشد.

  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، کریستین بیل، ناتالی پورتمن، تسا تامپسون، راسل کرو جیمی الکساندر و وایتیتی

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 دوبله فارسی بدون سانسور
 

15. فیلم دنیای ژوراسیک 3 سلطه Jurassic World Dominion 2022

"Jurassic World Dominion" یکی از فیلم های مورد انتظار بود که پس از مدت ها منتشر شد. این فیلم به نظر می رسد که تمرکز بیشتری بر روی این می گذارد که دایناسورها به عنوان جزئی از جهان مدرن و در کنار انسان ها زندگی می کنند و تعاملات مختلفی از جمله شکار و مخاطبه با آنها را نشان می دهد.
این فیلم به نظر می رسد که در مورد دنیای دایناسورها و دنیای انسان ها و این که چگونه می توانند همکاری یا درگیری داشته باشند و چگونه این تعامل می تواند آینده را تعیین کند می باشد. داستانی که به نظر می رسد این فیلم را از سری فیلم های قبلی متمایز می کند. حضور بازیگرانی مانند BD Wong، Bryce Dallas Howard و Chris Pratt نشان از ادامه داستان و ادامه ارتباط با شخصیت های اصلی این سری فیلم ها دارد.

این سری فیلم ها همواره با ترسناک بودن دایناسورها و همچنین موضوعات علمی تخیلی خود مورد توجه بوده است. از این رو، انتظار می رود که "Jurassic World Dominion" همچنان بتواند مخاطبان را با جذابیت داستان و اکشنش به خود جلب کند.

  • ژانر:  اکشن، علمی و تخیلی
  • کارگردان: کالین ترورو
  • بازیگران: کریس پرت، لورا درن، سم نیل، مامادو آتی، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، دواندا وایز، و بی‌دی ونگ

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 از نظر imdb
 

16. فیلم پلنگ سیاه 2 واکاندا برای همیشه Black Panther 2022

فیلم "پلنگ سیاه 2: واکاندا برای همیشه" ادامه ای است بر داستان خیره کننده ای که در فیلم اول شروع شد. این بار، مردم واکاندا با چالش ها و تهدیداتی بیشتر روبرو می شوند که برای حفظ خانه شان باید با آنها روبرو شوند. بازیگران این فیلم Alex Livinalli، Angela Bassett، Connie Chiume، Danai Gurira، Danny Sapani، Dominique Thorne، Dorothy Steel، Florence Kasumba، Isaach De Bankolé و Letitia Wright هستند.

نقش آفرینی این بازیگران به ترکیبی هیجان انگیز از تجربه و استعداد درخشان کمک کرده است تا داستان واکاندا با احساس و واقعیت بیشتری برای تماشاگران به تصویر کشیده شود. کارگردانی این فیلم نیز به عهده Ryan Coogler است که با دقت و حرفه ای ترین رویکردها، سعی در ایجاد فضایی هیجان انگیز و همچنین پر از عمق و ارزش اجتماعی دارد.

  • ژانر:  اکشن و ماجراجویی
  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لتیشیا رایت، مارتین فریمن، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، دانای گوریرا، آنجلا باست، تناچ هرتا

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 اکشن
 

17. فیلم بلک آدام Black Adam 2022

"بلک آدام" یک فیلم اکشن و علمی تخیلی است که به شخصیت شرور داستان، یعنی "بلک آدام" متمرکز می شود. این فیلم به عنوان یک اسپین آف از دنیای شخصیت های DC Comics در زمینه شازام ساخته شده است. بلک آدام، نقشی است که توسط Dwayne Johnson ایفا می شود. او نقش یک شخصیت قدرتمند و از جنس انسان های اصلی می باشد که از قدرت های فوق العاده ای برخوردار است. 
بازیگران این فیلم شامل Aldis Hodge، Benjamin Patterson، Bodhi Sabongui، Chaim Jeraffi، Henry Winkler، Jalon Christian، James Cusati-Moyer، Jennifer Holland، Marwan Kenzari هستند. نقش آفرینی این بازیگران به ترکیبی از تجربه و استعداد کمک کرده تا داستان "بلک آدام" با احساس واقعیت برای تماشاگران به تصویر کشیده شود. کارگردانی این فیلم به عهده Jaume Collet-Serra است، که از تجربه حرفه ای وی در زمینه سینما و کارهای اکشن می توان بهره برد.

  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن و علمی تخیلی
  • کارگردان: ژائومه کولت-سرا
  • بازیگران: جانسون، سارا شاهی، آلدیس هاج، کوئینتسا سوئیندل، نوحا سنتینو، مروان کنزاری و پیرس برازنان

   ==> دانلود فیلم

مقاله پیشنهادی: لیست بهترین انیمیشن های دنیا + لینک دانلود

18. فیلم آواتار 2 Avatar: The Way of Water 2022

"آواتار 2: راه آب" ادامه ای است برای داستان جذاب و جهانی که در فیلم اول "آواتار" ارائه شد. جیمز کامرون، کارگردان اصلی، دوباره به دنیای پاندورا بازگشته است و این بار، داستان را به اعماق اقیانوس های این سیاره فوق العاده می برد. بازیگرانی مانند Bailey Bass، Brendan Cowell، Britain Dalton، CCH Pounder، Cliff Curtis، Duane Evans Jr.، Edie Falco، Filip Geljo، Jack Champion، Jamie Flatters در این فیلم حضور دارند و نقش های مهمی را ایفا می کنند.
در داستان فیلم، جیک سالی با خانواده ای جدید که در پاندورا تشکیل شده اند زندگی می کند. اما هنگامی که یک تهدید جدید و آشنا برای پایان دادن به صلح و تعادلی که قبلاً شکل گرفته است، ظاهر می شود، جیک باید با نیتیری و ارتش نژاد ناوی همکاری کند تا از پاندورا و جانمازی هایش محافظت کند. این فیلم با ادامه ماجراجویی ها، گسترش دنیای زیردریایی پاندورا و ادامه نبرد بین جامعه انسانی و جامعه نیوتیری، امیدوارم دوستداران سرگرم کننده و پر از اکشن "آواتار" را رضایت بخش بیابند.

  • ژانر: علمی، تخیلی، حماسی
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، دیلیپ رائو، استیون لانگ، سی.سی.اچ، ژول دیوید مور، پاوندر، جووانی ریبیسی و مت جرالد

   ==> دانلود فیلم


فیلم آواتار 2
 

19. فیلم بتمن The Batman 2022

"بتمن: The Batman" یک نسخهٔ جدید و متفاوت از داستان مرد خفاشی است که توسط Matt Reeves کارگردانی شده است. این فیلم اکشن و جنایی، با بازیگرانی چون Alex Ferns، Andy Serkis، Archie Barnes، Barry Keoghan، Colin Farrell، Con O'Neill، Gil Perez-Abraham، Janine Harouni، Jayme Lawson، Jeffrey Wright، به شکل جدیدی از داستان و جهان بتمن روایت می کند.
در داستان "بتمن: The Batman"، ریدلر، یک قاتل سریالی، با گذاشتن شواهد مرموز پس از قتل شخصیت های برجسته، بتمن را به یک مسیر پیچیده و خطرناک در لایه های زیرین شهر گاتهام می کشاند. این نسخه جدید از داستان بتمن با داستان جذاب، اکشن پرشور و بررسی عمیق تر شخصیت ها، قرار است ارائه ای جدید و جذاب برای طرفداران این شخصیت معروف باشد.

  • ژانر: اکشن و جنایی
  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، کالین فارل، پیتر سارسگارد، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو و اندی سرکیس

   ==> دانلود فیلم


فیلم بتمن
 

20. فیلم در جبهه غرب خبری نیست All Quiet on the Western Front 2022

"در جبهه غرب خبری نیست" یک بازسازی از رمان معروفی با همین نام است که بر اساس تجربیات یک سرباز آلمانی جوان به نام پائول و هم رزمانش در جبهه غربی در طول جنگ جهانی اول استوار است.  بازیگرانی مانند Aaron Hilmer، Adrian Grünewald، Albrecht Schuch، Alexander Schuster، André Marcon، Andreas Döhler، Anton von Lucke، Daniel Brühl، Devid Striesow، Edin Hasanovic در این فیلم حضور دارند و نقش آفرینی آنها به جا و قابل تحسین است.
این نسخه از داستان، با تمرکز بر روی روایت واقع گرایانه و دردناک تجربیات سربازان در جبهه و نابودی انسانیت در محیط جنگ، تلاش دارد تا به تماشاگران پیامی ژرف و اهمیت بخش ارائه دهد دربارهٔ پیامدهای وحشتناک جنگ بر زندگی انسان ها.

  • ژانر: حماسی و ضد جنگ آلمانی
  • کارگردان: ادوارد برگر
  • بازیگران: دانیل برول، دیوید اشتریسو، آلبرشت شوخ، آرون هیلمر، سباستین هولک، فلیکس کامرر و ادین حسنوویچ

   ==> دانلود فیلم


فیلم در جبهه غرب خبری نیست
 

21. فیلم مروارید Pearl 2022

"مروارید" یک فیلم ترسناک است که داستان دختری جوان به نام پرل را در یک مزرعه دور افتاده به تصویر می کشد. بازیگرانی مانند Alistair Sewell، David Corenswet، Emma Jenkins-Purro، Lauren Stewart، Matthew Sunderland، Mia Goth، Tandi Wright و سایر بازیگران در این فیلم حضور دارند و نقش آفرینی آنها احساس واقعیت و وحشت را برای تماشاگران به تصویر می کشد.
فیلم مروارید به تدریج نشان می دهد که چگونه این دختر جوان در مقابل فشارها، تنهایی و وسوسه های زندگی مبارزه می کند و چگونه این عوامل تاثیراتی وحشتناک بر شخصیت او دارند.

  • ژانر: ترسناک
  • کارگردان: تی وست
  • بازیگران: آلیستر سیول، اما جنکینز پورو، دیوید کورنزوت، تندی رایت، لورن استوارت، متیو ساندرلند و میا گوث

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 ترسناک
 

22. فیلم پرستار خوب The Good Nurse 2022

"پرستار خوب" داستان بر اساس واقعیتی تلخ از یک پرستار به نام "کارل تانده" است که بیش از ۱۶۰ بیمار را به قتل رسانده بود. این فیلم بیوگرافی و جنایی به شرح دقیق این رویدادها پرداخته و حوادثی که به تعداد زیادی از قتل های پنهانی توسط یک پرستار منجر شد را نشان می دهد.
بازیگرانی همچون Ajay Naidu، Alix West Lefler، Dartel McRae، David Lavine، Denise Pillott، Devyn McDowell، Eddie Redmayne، Jennean Farmer، Jessica Chastain و Jesus-Papoleto Melendez در این فیلم حضور دارند و نقش آفرینی شان به تصویر کشیدن داستان دلهره انگیز این فیلم کمک می کند. این فیلم با نشان دادن روایتی واقعی از جنایات کارل تانده، به جزئیاتی از زندگی اش می پردازد.

  • ژانر: جنایی و درام
  • کارگردان: توبیاس لیندهولم
  • بازیگران: جسیکا چستین، کیم دیکنز، ادی ردمین، نوآ امریک و نمدی آسوموگا

   ==> دانلود فیلم

23. فیلم سه هزار سال حسرت Three Thousand Years of Longing 2022

"سه هزار سال حسرت" یک فیلم درام و عاشقانه است که داستان یک محقق به نام دکتر آلیتیا بانی را روایت می کند. او یک بطری باستانی را از بازاری در استانبول خریداری می کند و...
در طول مکالمات بین این دو شخصیت در یک اتاق هتل در استانبول، رویدادهایی رخ می دهد که هیچ یک از آن دو نتوانسته اند پیش بینی کنند. بازیگرانی مانند Abel Bond، Agani Gecmez، Alyla Browne، Anthony Moisset، Ayantu Usman، Berk Ozturk، Burwaiss Ahmed، Feride Eralp، George Zammit، Harlan Norris و سایرین در این فیلم حضور دارند و نقش آفرینی آنها به روایت این داستان غنی و جذاب کمک می کند.

  • ژانر: فانتزی و عاشقانه 
  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: آبل باند، بورویس احمد، آگانی گچمز، آلیلا براون، آنتونی مویست، برک اوزتورک، فریده ارالپ، جورج زامیت، هارلان نوریس، آیانتو عثمان

   ==> دانلود فیلم

مقاله پیشنهادی: 16 تا از بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

24. فیلم امیلی جنایتکار Emily the Criminal 2022

فیلم "امیلی جنایتکار" یک فیلم جنایی و درام است که در سال 2022 ساخته شده و داستان یک زن به نام امیلی را روایت می کند که به دلیل شانس و بدهی هایش وارد دنیای کلاهبرداری با کارت اعتباری می شود. بازیگران اصلی این فیلم شامل Amje Elharden، Aubrey Plaza، Ben Rodgers، Bernardo Badillo، Brandon Sklenar، Gina Gershon، Jack Topalian، Janice Sonia Lee، Jonathan Avigdori، Kara Luiz و... هستند که نقش های مختلفی را ایفا می کنند. کارگردانی این فیلم نیز توسط John Patton Ford انجام شده است.
Emily the Criminal از طریق داستان امیلی، به موضوعاتی مانند جنایت، پیچیدگی های زندگی و عواقب انتخاب ها پرداخته و تصویری متفاوت از جهان زیرزمینی جنایی لس آنجلس به نمایش می گذارد.

  • ژانر: جنایی و درام
  • کارگردان: جان پتن فورد
  • بازیگران: آبری پلازا، مگالین اچیکاوکی،  تئو روسی و جینا گرشان

   ==> دانلود فیلم


بهترین فیلم های 2022 جنایی
 

25. فیلم لبخند Smile 2022

"لبخند" یک فیلم ترسناک است که داستان یک روان پزشک به نام دکتر رُز کوتر را روایت می کند. او شاهد مرگ وحشتناک بیمارش می شود و پس از آن، تجربیات عجیبی را تجربه می کند که نمی تواند آنها را به سادگی توضیح دهد.
این فیلم به کارگردانی Parker Finn ساخته شده و بازیگرانی همچون Caitlin Stasey، Dora Kiss، Gillian Zinser، Jack Sochet، Jared Johnston، Jessie T. Usher، Judy Reyes، Kal Penn، Kyle Gallner، Matthew Lamb و... در آن نقش آفرینی می کنند. "لبخند" با موضوعات ترسناک و روانشناختی، داستانی معمایی و وحشتناک را به تصویر می کشد و با جنبه هایی از پدیده های غیرقابل توضیح و ترسناک، بر روی تجربیات دکتر رُز کوتر تمرکز دارد.

  • ژانر:  وحشت و رازآلود
  • کارگردان: پارکر فین
  • بازیگران: ساسی بیکن، رابین ویگرت، کیتلین استیسی، کل پن و کایل گالنر

   ==> دانلود فیلم

26. فیلم مرد خاکستری The Gray Man 2022

"مرد خاکستری" یک فیلم اکشن و هیجان انگیز از سال 2022 است که به کارگردانی Anthony Russo ساخته شده است. 
بازیگران این فیلم شامل Aishwarya Sonar، Alfre Woodard، Ana de Armas، Billy Bob Thornton، Callan Mulvey، Chris Evans، Deobia Oparei، Dhanush، Jessica Henwick، Jimmy Jean-Louis و... هستند که نقش آفرینی می کنند.
این فیلم به طور کلی داستانی از رده ی اکشن با تعقیب و گریز، رازهای اطلاعاتی و مبارزات هیجان انگیز دارد که در آن یک مامور ویژه باید از دست یک قاتل حرفه ای که برای شکار او فرستاده شده، فرار کند.

  • ژانر:  اکشن دلهره‌آور
  • کارگردان:  آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، جولیا باترز، کریس ایوانز، جسیکا هنویک، رگی-ژان پیج، واگنر مورا، الفری وودارد و بیلی باب تورنتون، آنا د آرماس

   ==> دانلود فیلم


 فیلم مرد خاکستری
 

27. فیلم پروژه شکار گرگ Project Wolf Hunting 2022

فیلم "پروژه شکار گرگ" یک فیلم اکشن و جنایی از کره جنوبی است که به کارگردانی Hongsun Kim در سال 2022 ساخته شده است. داستان این فیلم درباره یک سفر دریایی از فیلیپین به کره جنوبی است که حاوی حضور خطرناک ترین جنایتکاران می باشد. در این سفر، یک شورش بزرگ رخ می دهد که موجب ایجاد وقایع و اتفاقات جنایی و هیجان انگیزی می شود.
بازیگران اصلی این فیلم شامل Dong-il Sung، Dong-Yoon Jang، Jang Young-Nam، Jung So-Min، Moon-Sung Jung، Park Ho-San، Seo In-Guk و... هستند که نقش های مختلفی را در این داستان اجرا می کنند.

  • ژانر: اکشن، مهیج، علمی و تخیلی
  • کارگردان:  کیم هونگ سان
  • بازیگران: سئو این گوک، جانگ دونگ یون، چوی گوی هوا، پارک هو سان، جونگ سومین، کو چانگ سوک و جانگ یانگ نام

   ==> دانلود فیلم

28. فیلم شیفت روز Day Shift 2022

"شیفت روز" یک فیلم اکشن و فانتزی از آمریکا است که در سال 2022 به کارگردانی J.J. Perry ساخته شده است. داستان این فیلم درباره یک پدر به نام باد جابلونسکی است. بازیگران اصلی این فیلم شامل Angel Nair، Danielle Kennedy، Dave Franco، Eric Lange، Gloria Bishop، J.C. Wendel، Jamie Foxx، Karla Souza، Keith Jefferson، Massi Furlan و... هستند که نقش های مختلفی را در این داستان ایفا می کنند.
"شیفت روز" یک داستان اکشن و فانتزی است که با تمرکز بر روی تلاش ها و مبارزات یک پدر برای فراهم کردن آینده بهتری برای دخترش، عناصری از جهان فانتزی و دنیای مخفی را به تصویر می کشد.

  • ژانر:  اکشن و کمدی
  • کارگردان: جی. جی. پری
  • بازیگران: جیمی فاکس، استیو هووی، دیو فرانکو، ناتاشا لیو بوردیزو، اولیور مازوچی، سی اس لی و اسنوپ داگ

   ==> دانلود فیلم


فیلم اکشن بدون سانسور
 

29. فیلم قرون وسطایی Medieval 2022

"قرون وسطایی" یک فیلم اکشن و تاریخی از جمهوری چک است که در سال 2022 به کارگردانی Petr Jákl ساخته شده است. بازیگران اصلی این فیلم شامل Alistair Brammer، Aneta Kernová، Ben Foster، Christopher Rygh، David Bowles، Guy Roberts، Jan Budar، Jennifer Armour، Karel Roden، Magnus Samuelsson و... هستند که نقش های مختلفی را در این داستان ایفا می کنند.
داستان "قرون وسطایی" دربارهٔ دورانی حساس از تاریخ بوهمیا و حکومت یک پادشاه ضعیف است و می پردازد به شکلی که پادشاهی ونزسلاوس چهارم به نامی برای خودش نمی توانست تضمین کند و حکومت او در معرض خطرها و فشارهای زیادی قرار داشت.

  • ژانر: اکشن، درام و تاریخی
  • کارگردان: پتر یاکل
  • بازیگران: آلیستر برامر، جان بودار، آنتا کرنووا، جنیفر آرمور، بن فاستر، کریستوفر ریگ، دیوید بولز، کارل رودن، مگنوس ساموئلسون و گای رابرتز

   ==> دانلود فیلم


فیلم قرون وسطایی
 

30. فیلم مرد حادثه آفرین تعطیلات آدمکش Accident Man Hitmans Holiday 2022

فیلم "مرد حادثه آفرین: تعطیلات آدمکش" یک فیلم اکشن و جنایی از کشور انگلستان به کارگردانی George Kirby است. داستان فیلم درباره مردی به نام "حادثه آفرین" است...
بازیگرانی همچون Adam Basil، Andreas Nguyen، Beau Fowler، Chris Bonello، David Fox، Faisal Mohammed، Flaminia Cinque، George Fouracres، Javad Ramezani، Jean Carbonaro و... در این فیلم حضور دارند و نقش های مختلفی را بازی می کنند.
این فیلم با ترکیب اکشن و جنایی، به دنبال ماجراهای پر هیجان و مواجهه های نفس گیری است که "حادثه آفرین" برای حفظ امنیت و زندگی افراد نزدیکش باید پشت سر بگذارد.

  • ژانر: اکشن کمدی
  • کارگردان: جورج و هری کیربی
  • بازیگران: اسکات ادکینز، ری استیونسون، سارا چنگ، پری بنسون، بیو فاولر و فلامینیا سینک

   ==> دانلود فیلم


فیلم مرد حادثه آفرین تعطیلات آدمکش
 

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران