تافل آسان تر است یا آیلتس؟

تافل آسان تر است یا آیلتس؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/25 748
تافل آسان تر است یا آیلتس

تافل آسان تر است یا آیلتس؟ بسیاری از افراد جهت کار در کشور های خارجی، آموزش در مقاصد تحصیلی، مهاجرت یا مواردی از این قبیل به ارائه مدرکی معتبر نیاز دارند. قطعا آن ها می دانند که آزمون تافل و آیلتس از آزمون های معتبر زبان انگلیسی شناخته شده اند. اما امکان دارد این سوال که کدام یک از این آزمون ها آسان تر است، ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کند. در ادامه آموزشگاه زبان ملل همراه ما باشید تا به پاسخ این پرسش دست یابید:

مقایسه تافل و آیلتس از نظر بخش گفتاری ( Speaking )

هر دو آزمون آیلتس و تافل، دارای بخش Speaking هستند. در آزمون آیلتس بخش Speaking به صورت رو در رو با فرد امتحان گیرنده انجام می شود. اما در آزمون تافل شما باید در میکروفون به سوالاتی که از قبل طراحی شده اند، پاسخ دهید. این سوالات برای همه افراد یکسان هستند. در بخش Speaking تافل شما به 6 سوال ضبط شده در کامپیوتر باید پاسخ دهید، که پاسخ های شما پس از ضبط شدن به صورت اتوماتیک، جهت تصحیح، برای 6 نفر فرستاده می شوند. زمان پخش Speaking تافل حدودا 20 دقیقه است که در همان روز امتحان صورت می گیرد. اما زمان بخش گفتاری در آیلتس حدودا 14 دقیقه است که امکان دارد در همان روز برگزار نگردد.

بخش شنیداری ( Listening )

در بخش شنیداری آزمون های آیلتس و تافل، تفاوت قابل توجهی وجود دارد. قسمت Listening آزمون تافل حدودا 40 الی 60 دقیقه زمان می برد که در این مدت شما به فایل های صوتی لکچر، دانشگاهی و  مکالمه های دو نفره گوش می کنید. در حین گوش دادن هم می توانید مشغول یادداشت برداری شوید و پس از اتمام فایل صوتی، به سوال های چند گزینه ای جواب دهید. در قسمت Listening آیلتس شما می توانید به سوالات پاسخ دهید در صورتی که به فایل صوتی، گوش می دهید. در این بخش آزمون آیلتس، سوال ها علاوه بر چند گزینه ای، انواع مختلف دیگری از سوالات را هم شامل می شوند.

تافل بهتر است یا آیلتس

مقایسه IELTS و TOEFL در بخش نوشتاری ( Writing )

قسمت Writing آزمون آیلتس به صورت نوشتاری است و این قسمت در آزمون تافل به صورت تایپی، انجام می شود. در بخش نوشتاری آزمون تافل شما لازم است دو قسمت ( Task ) را تکمیل نمایید. در بخش اول شما باید مقاله ای 300 الی 500 کلمه ای بنویسد. در بخش دوم هم باید از یک Lecture یا یک ارائه کلاسی، یادداشت برداری کنید و سپس یک پاسخ 150 الی 225 کلمه ای، متناسب با سوال مطرح شده بنویسید. بخش نوشتاری در آزمون آیلتس دارای دو قسمت است در قسمت اول شما باید اطلاعات یا مفهوم کلی پاراگرافی یا نمودار و جدولی را روی کاغذ بنویسید. در قسمت دوم هم شما باید مقاله ای 200 الی 250 کلمه ای درباره دیدگاهتان در مورد موضوعی خاص یا درباره یک سوال کلی بنویسید.

بخش درک مطلب و خواندن ( Reading )

بخش Reading آزمون آیلتس و تافل بسیار شبیه به هم است. در آزمون تافل شما 20 دقیقه فرصت دارید تا به ریدینگی که از 3 تا 5 زیر بخش تشکیل شده است، پاسخ دهید. موضوعاتی که در این ریدینگ ها مطرح می شوند، معمولا موضوعات علمی و دانشگاهی هستند که سوالات آن ها به صورت چند گزینه ای مطرح شده اند. در Reading آیلتس شما 3 تا زیر بخش دارید که مثل تافل 20 دقیقه زمان دارید تا به هر کدام پاسخ دهید. در این بخش آزمون آیلتس موضوع های مطرح شده اصولا موضوعات دانشگاهی و طبیعی هستند. اما سوال های به گونه های متفاوتی مطرح می شوند که شامل سوالات چند گزینه ای، پاسخ کوتاه و پر کردن جای خالی هستند.

کلام آخر 
هر دو آزمون تافل و آیلتس سطح دانش زبانی شما را آزمایش می کنند؛ اگر به دنبال این هستید که در دانشگاه های برتر دنیا پذیرش بگیرید باید آزمون تافل یا آکادمیک ایلتس را بدهید ولی اگر صرفا قصد مهاجرت دارید، آزمون جنرال ایلتس مناسب بوده که بسیار راحت تر از نوع آکادمیک یا تافل می باشد. 

مقاله پیشنهادی: ثبت نام آزمون آیلتس IELTS سال ۲۰۲۴ در ایران | شرایط ثبت نام

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران