آزمون GRE چیست ( آزمون gre برای چه رشته هایی است؟)

آزمون GRE چیست ( آزمون gre برای چه رشته هایی است؟)

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 893
آزمون GRE چیست

آزمون gre آزمونی است که توانایی تحصیلی افراد متقاضی تحصیل را در تمامی مراکز علمی معتبر کل دنیا می سنجد. در این آزمون سه موضوع مهارتی مقاله نویسی، محاسبات ریاضی و درک مطلب بررسی می شوند. از آن جایی که در این آزمون مهارت هایی مثل احتمالات، جبر، هندسه و علم ریاضی افراد سنجیده می شود، از آزمون های دشوار زبان انگلیسی محسوب می گردد. متقاضیان آموزش زبان انگلیسی باید تلاش کنند تا در این آزمون موفق شوند. در ادامه همراه ما باشید:

آزمون gre با توجه به تفکیک رشته های مختلف 

آزمون gre معیاری جهت سنجش میزان توانایی داوطلبان در موضوعات شیمی، فیزیک، روانشناسی، ادبیات انگلیسی، زیست شناسی و ریاضی است. اگر رشته تحصیلی شما به یکی از این موضوعات ذکر شده مربوط می شود، پس امکان دارد به شرکت در آزمون gre نیازمند باشید. در این بخش هر یک از این آمزمون ها را شرح می دهیم تا شما به عنوان متقاضی آموزش زبان انگلیسی به خوبی با این آزمون آشنا شوید:

  • آزمون gre فیزیک

این آزمون شامل موضوعات مکانیک کلاسیک، اپتیک و پدیده موج، مکانیک کوآنتوم، الکترومغناطیسم، ترمودینامیک و مکانیک آماری، روش های آزمایشگاهی، نسبیت خاص و موضوعات تخصصی دیگری می شود. آزمون gre دارای صد سوال است. بیش تر این صد سوالی که در این آزمون طراحی شده اند، مربوط به دروسی می شوند که در سال اول مقطع کارشناسی رشته فیزیک، ارائه شده اند. سوالات این آزمون به شکل نمودار، داده ها و توصیفات آزمایشگاه، گراف و غیره است.

  • آزمون gre زیست شناسی 

این آزمون شامل سه حوزه اصلی محیط زیست و تکامل، زیست شناسی و ارگانیسم و زیست شناسی سلولی و مولکولی می شود. این آزمون دارای 190 سوال چند گزینه ای است که در پایان این سوال ها قسمت هایی وجود دارد که میزان دانش آزمایشگاهی داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهد.

  • آزمون gre ریاضی 

این آزمون سوالاتی در مورد حساب و جبر و مباحث دیگر مربوط به این موضوعات را شامل می‌ شود که این دروس در مقطع کارشناسی ارائه می شوند. آزمون gre ریاضی دارای 66 سوال است که این سوالات علاوه بر این که در مدت زمان بیش تری پاسخ داده می شوند، از نمره بیش تری هم برخوردار هستند.
 

آزمون GRE برای چه رشته هایی است

  •  آزمون gre روانشناسی

این آزمون دارای سه بخش است: 
۱. روانشناسی اجتماعی 
۲. روانشناسی تجربی
۳. زمینه های دیگری مانند فرآیند های آماری، تاریخ عمومی روانشناسی و مباحث حقوقی و اخلاقی
آزمون gre روانشناسی دارای 205 سوال، مربوط به اصطلاحات فنی DSM-5، طبقه بندی ها و شرایط است.

  • آزمون gre ادبیات انگلیسی

این آزمون دارای 4 بخش است:
۱. زمینه های فرهنگی و تاریخی 
۲. تحلیل ادبی
۳. شناسایی ( مثل شناختن نام نویسنده از قسمت مشخصی از متن )
۴. تاریخ و تئوری انتقاد ادبی
آزمون gre ادبیات انگلیسی دارایی 230 سوال است که هر کدام جنبه ای از ادبیات مثل رمان، داستان کوتاه، مقاله و تاریخ زبان را مورد بحث قرار می دهد.

  • آزمون gre شیمی

این آزمون شامل 4 حوزه اصلی می شود: 
۱. شیمی معدنی
۲. شیمی آلی
۳. شیمی فیزیک 
۴. شیمی تجزیه
 آزمون gre شیمی دارای 130 سوال است. این سوالات به گونه ای طراحی شده اند که به استفاده از ماشین حساب با جدول الگوریتم، نیازی نباشد. علاوه بر آن تمامی اطلاعاتی که برای پاسخ به این سوالات نیاز است، مثل ثابت های فیزیکی، فاکتورهای تبدیل، جدول تناوبی و الگوریتم ها در برگه سوالات به شما داده می شوند.

کلام آخر
اگر شما به دنبال بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران هستید، پیشنهاد ما به شما، موسسه زبان انگلیسی ملل است. آموزش زبان آلمانی ، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و غیره در موسسه زبان ملل، به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت آموزشی صورت می گیرد. متقاضیان شرکت در آزمون gre با مراجعه به این موسسه و شرکت در کلاس های آموزشی آن، می توانند در این آزمون موفق شوند.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران