نکات مهم درمورد امتحان فاینال

چگونه امتحان زبان را خوب بدهیم؟ نکات کلیدی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/23 6550
چگونه امتحان زبان را خوب بدهیم

چگونه امتحان فاینال زبان را خوب بدهیم؟ امتحان فاینال چیست؟ فاینال زبان چیست؟ اکثر زبان آموزان و دانش آموزان و حتی دانشجویان در زبان انگلیسی ضعیف هستند. امتحان فاینال (Final Test) کانون زبان انگلیسی آسان نیست و اگر زبان آموز در طول کلاس ها با سهل انگاری درس را یاد نگرفته باشد نمی تواند در امتحان فاینال قبول شود.

البته سوالات امتحان در حد متوسط و نرمال هستند ولی استرس زبان آموز و مدودییت زمانی یکی از دلایل اصلی رد شدن آنها در امتحان فاینال است. ما در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل قصد داریم بگوییم که چگونه امتحان فاینال زبان را خوب بدهیم؟

نکات مهم در مورد امتحان فاینال که باید بدانید!

چگونه امتحان زبان را خوب بدهیم؟ یادگیری زبان انگلیسی در وهله اول نیاز به تمرین و تکرار دارد، زیرا زبان انگلیسی درسی فرار و زمان بر است. قبولی در امتحان فاینال با صحبت کردن و مکالمه تفاوت بسیاری دارد. امتحاناتی مانند تافل و آیتلس نیاز به مهارت و دانش کافی دارد. برای یادگیری زبان و قبولی در امتحان فاینال توجه به سه نکته مهم است:

  1. شما در ابتدا می بایست گرامر زبان انگلیسی، معنی واژگان و ساختارهای زبان را یاد بگیرید.
  2. کاربرد زبان در زندگی روزمره، یعنی بطور مرتب تمرین و تکرار کنید یا با دوستان و همکلاسان خود به زبان انگلیسی مکالمه کنید.
  3. در آزمون ها شرکت کنید تا با نحوه سوالات بیشتر آشنا شده و در امتحان فاینال زبان مشکلی نداشته باشید. 

نکات مهم برای قبول شدن در امتحان فاینال زبان چیست؟

نکاتی که به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می کنند و شما را برای موفقیت در امتحان فاینال زبان در آزمون های مختلف تافل، آیتلس، توئیک و غیره آماده می کنند را در ادامه می خوانید:

  • داشتن هدف و علاقه

سعی کنید قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، علاقه را در خود ایجاد کنید. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را در موقعیت های تحصیلی و شغلی بسنجید و انگیزه یادگیری را در خود تقویت کنید. دلیل نداشتن علاقه در دانش آموزان، کاستی سیستم آموزشی زبان های خارجه در کشور ما است که متاسفانه اهمیت یادگیری زبان را در زبان آموزان تقویت نمی کند. قبل از شروع یادگیری هدف خود را از آموزش زبان انگلیسی مشخص کنید. بیان هدف و تعیین زمان برای رسیدن به آن، قدم اول برای تبدیل شدن شما به زبان آموز موفق است.

  • داشتن جدول زمان بندی

جدول زمانی وسیله بسیار مفیدی است که به شما در برنامه ریزی دقیق، شناخت نقطه ضعف و قوت و مرور کمک می کند. بهترین روش در جدول زمانی یادداشت برداری است. همه روزهای قبل از آزمون را در جدول لیست کنید. سعی کنید در روز سه جلسه 40 تا 50 دقیقه را برای مطالعه انتخاب کنید. بین جلسات استراحت تعیین کنید. جدول زمان بندی به شما در سازماندهی کردن مطالعات روزمره نیز کمک می کند.

مطالعه بیشتر: کدام گرایش زبان انگلیسی بهتر است؟

  • نحوه تلفظ واژه ها و نوشتن کلمات را یاد بگیرید

در زبان انگلیسی تلفظ های عجیب و مشابه زیادی وجود دارد که شما می بایست رایج ترین روش تلفظ صوت ها را یاد بگیرید. هجی کردن کلمات انگلیسی در نوشتن صحیح کلمات نقش مهمی دارند.

فاینال یعنی چه

  • خواندن زبان بصورت گروهی

برای یادگیری و تقویت مکالمه می توانید هفته ای یک بار جلسه گروهی با دوستان و همکلاسی های خود تشکیل دهید. با درس دادن به همدیگر و رفع اشکالات همدیگر به موفقیت در آزمون فاینال نزدیکتر می شوید.

  • تهیه لیستی از واژه های انگلیسی

از واژگان انگلیسی یک لیست تهیه کنید و مرتب آنها را تکرار کنید. تکرار و تمرین در زبان انگلیسی تاثیر فراوانی در یادگیری دارد. 

  • مطالعه گام به گام درس ها

سعی کنید درس به درس مطالب را یاد بگیرید، زیرا ذهن انسان گنجایش یادگیری حجم زیادی از محتوا را ندارد. همانطور که می دانید هر درس پیش نیاز درس بعدی است، پس تا درس اول را خوب یاد نگیرید درس دوم هم یاد نمی گیرید.

مطالعه بیشتر: امتحان فاینال زبان چیست؟

  • ساختن یک دیوار انگلیسی در اتاق

بخش کوچکی از دیوار اتاقتان را که در معرض دید است را برای برنامه مطالعه روزمره انگلیسی اختصاص دهید. نکات مهم و ریز دستوری و خلاصه ای از نکات درسی که مطالعه کرده اید را بصورت چک لیست روی دیوار بچسبانید. 
کلام پایانی
هر فردی روش های خاص و مختلفی برای یادگیری دارد. ما در مقاله چگونه امتحان فاینال زبان را خوب بدهیم چندین نکات مهم را که در یادگیری و آمادگی شما در امتحان فاینال زبان تاثیر دارند بازگو کردیم که امیدواریم برایتان کارایی لازم را داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله به سوال چگونه امتحان زبان را خوب بدهیم پاسخ دادیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نکته ای یا سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.63/5 (8 امتیاز)
نظرات
نوید بخشی (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:17:21)

انجام تست های تمرینی را در شرایط زمان بندی شده تمرین کنید تا مهارت های مدیریت زمان خود را در طول آزمون واقعی بهبود بخشید.

m.m (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:15:47)

برای درک مطلب یاد بگیرید که ایده اصلی، جزئیات و هدف نویسنده را شناسایی کنید تا بهترین تست بزنید

پروانه غفاری (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:14:27)

برای این که آزمون خوبی داشته باشید باید نقاط قوت و ضعف خودتون را ارزیابی کنید. در یک آزمون تمرینی شرکت کنید یا نمونه سوالات را بیابید تا مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید!

سام (یکشنبه 04 دی 1401 10:58:25)

نمره فاینال زبان چند باشه خوبه؟


خانم مشهدی (یکشنبه 04 دی 1401 11:02:00)

سلام به شما کاربر گرامی آموزشگاه ملل
در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که از مجموع 100 نمره امتحان پایان ترم، شما باید حداقل 60 نمره کسب کنید.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران