زبان کانادا

زبان کشور کانادا | زبان رسمی کانادا چیست؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 3342
زبان کشور کانادا

زبان کشور کانادا چیست؟ این روزها کانادا به یکی از بهترین مقاصد برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، تبدیل شده است. اما افراد تنها برای مهاجرت به این کشور سفر نمی کنند و گاهی جهت تفریح به آن مسافرت می کنند. فرقی نمی کند مسافرت یا مهاجرت، در هر صورت باید به زبان کشور کانادا مسلط باشید. برای آشنایی بیشتر با این کشور همراه آموزشگاه زبان ملل باشید.

کشور کانادا برای زندگی

همه افراد به دنبال کشوری هستند که بهترین شرایط زندگی را از لحاظ اقتصادی، رفاه اجتماعی، کسب و کار و مواردی از این قبیل، برای شهروندان خود فراهم کند. کانادا یکی از کشورهایی است که تمام شرایط گفته شده را دارد؛ به طوری که گرفتن اقامت این کشور، آرزوی افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

قدرت اقتصادی فوق العاده، طبیعت بی نظیر، امنیت و رفاه اجتماعی بالا از جمله مواردی هستند که این کشور را به یکی از کشورهای بی نظیر و عالی برای زندگی تبدیل کرده است. پایتخت کشور کانادا "شهر اتاوا" است. همچنین شهرهای ونکوور و تورنتو نیز به عنوان بزرگترین شهرهای کانادا شناخته شده اند. 

زبان کشور کانادا چیست؟

کشور کانادا از میان کشورهای دیگر دارای آمار مهاجر پذیری بالاتری است، به گونه ای که این کشور نسبت به سایز کشورها، از تنوع نژادی و فرهنگی بالاتری برخوردار است. کشور کانادا به دلیل داشتن سیستم آموزشی پیشرفته و فوق العاده، سیستم مراقبت بهداشت جهانی، داشتن آمار بسیار پایین وقوع جرم و جنایت، شرایط اقتصادی عالی و کسب و کار مناسب، یکی از بهترین کشورها برای زندگی محسوب می شود به طوری که این کشور در میان عموم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

هرچند کشور کانادا شرایط فوق العاده ای برای زندگی دارد، اما هزینه زندگی در کانادا تقریباً بالا است. هزینه زندگی در این کشور به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به شهری که می خواهید در آن سکونت کنید، اشاره کرد.

هزینه مسکن و تغذیه در شهرهای بزرگی چون ونکوور و تورنتو نسبت به سایر شهرها بالاتر است. به طور مثال هزینه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در تورنتو، به طور میانگین حدود ۶۲۰۰ دلار و برای کسی که می خواهد به تنهایی زندگی کند، حدود ۳۵۰۰ دلار است. اما به صورت کلی هزینه زندگی با توجه به مخارج هر خانواده متغیر است. به طور کلی دلایل متعددی کانادا را به کشوری ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده است.

برخی از این دلایل عبارتند از:

  • اقتصاد کشور کانادا در حال رشد است. به گونه ای که این کشور یکی از 10 کشور برتر از لحاظ اقتصادی محسوب می شود. اگر کسی بخواهد در این کشور کسب و کاری راه بیاندازد، می تواند در مدت زمان کوتاهی، کسب و کار خود را رونق داده و به سود بالایی برسد.
  • کشور کانادا از امنیت بالایی برخوردار است، به گونه ای که این کشور آمار جرم و جنایت کم تری نسبت به کشورهای دیگر دارد.
  • یکی از مزایای دیگری که می ‌توان به آن اشاره کرد، هزینه پایین اجاره ملک در کانادا نسبت به کشورهای همسایه است (هزینه اجاره ملک در شهرهای کانادا مقرون به صرفه می باشد). هرچند در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو که جزو شهرهای بزرگ کانادا محسوب می شوند، قیمت اجاره ملک، بالاتر از سایر شهرها است.
  • امکان تحصیلات راحت در این کشور، یکی دیگر از مزایای فوق العاده آن است و افراد می توانند بدون دغدغه و به راحتی در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند.
  • مردم کانادا بسیار خونگرم و خوش برخورد هستند و می توانید با آن ها به راحتی معاشرت کنید.

زبان های رسمی کانادا

کانادا یکی از ملت های دو زبانه است که دارای دو زبان اصلی و رسمیِ انگلیسی و فرانسوی است. در کشور کانادا 62 درصد مردم به زبان انگلیسی، 12 درصد آن ها به زبان فرانسوی، 14 درصد به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی و12 درصد دیگر به زبان های مختلفی چون چینی، آلمانی و موارد دیگر، صحبت می کنند.

زبان کانادا فرانسه و انگلیسی است.

بنابراین نتیجه می گیریم که زبان رایج در کانادا، ابتدا زبان انگلیسی و دوم زبان فرانسوی است. اگر شخصی بخواهد شهروند این کشور محسوب شود، باید به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشد.

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، انتخاب منطقه ‌ای که شما می خواهید در آن زندگی کنید، در انتخاب زبان شما بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در بعضی از مناطق صرفاً زبان کشور کانادا زبان انگلیسی و در بعضی از مناطق دیگر فقط به زبان فرانسوی است.

به طور مثال در کبک، فرانسوی زبان رسمی مردم آن محسوب می شود. به طوری که 85 درصد از مردم آن فرانسوی صحبت می کنند و در ادارات و دادگاه و مکان های عمومی نیز زبان فرانسوی، زبان رسمی محسوب می شود. 

زبان های رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است
با این حال زبان اصلی بیشتر جمعیت کشور کانادا، انگلیسی است اما طبق قانون های تصویب شده بر روی محصولات تولیدی، توضیحات مورد نظر را به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی می نویسند.

طبق توضیحات داده شده، نتیجه می گیریم اگر کسی بخواهد به این کشور مهاجرت کند، باید به یکی از این دو زبان مسلط باشد؛ اما چون جمعیت بیشتری به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بهتر است فرد مهاجرت کننده به آموزش زبان انگلیسی بپردازد.

زبان رایج دانشگاه و مدارس کانادا می تواند با توجه به استان، شهر، منطقه یا حتی مقطع تحصیلی متغیر باشد. شما باید ابتدا محل تحصیل و زبان آکادمیک آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس زبان آموزی را شروع کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای پذیرش از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود، شرایط و مدارک لازم را مورد بررسی قرار دهید.

بعضی از دانشگاه های معتبر کانادا در همه مقاطع تحصیلی یا حداقل در دو مقطع، زبان انگلیسی و بعضی دیگر از آن ها به زبان فرانسوی تدریس می کنند. بنابراین آموزش زبان فرانسوی را پیش از مهاجرت مدنظر داشته باشید. همچنین دانشگاه هایی نیز هستند که هر دو زبان را برای آموزش در دانشگاه ها و مدارس به کار می گیرند.

لازم به ذکر است بدانید که اگر بخواهید فرزندتان با زبان مادری تحصیلات خود را ادامه دهد، می توانید با ارسال درخواست به دولت کانادا، از کلاس هایی که به زبان فارسی برگزار می شود، بهره مند شوید. 

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟

برای اقامت در کشور کانادا و دریافت ویزای این کشور چاره ای ندارید جز این که زبان آن را به خوبی فرا بگیرید. در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. طبق مصوبه های دولت کانادا اگر شما بین ۲۰ الی۵۰ سال سن دارید و می‌خواهید از شهروندان کانادا محسوب شوید، باید به یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید.

اداره مهاجرت و تابعیت کانادا یکی از دو مدرک CLB یا مدرک NCLC را به عنوان گواهی بر دانش زبانی شما می پذیرد. 
اگر می خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید، باید در آزمون CLB نمره ۴ و بالاتر از آن را کسب کنید. اما اگر می خواهید زبان فرانسوی را انتخاب کنید، باید در آزمون NCLC نمره ۴ یا بالاتر از آن را کسب کنید.

اگر قبل از آزمون، نتیجه آزمون آیلتس یا تافل را برای اداره مهاجرت ارسال کرده باشید و یا یکی از زبان ‌های رایج کانادا، اعم از انگلیسی یا فرانسوی را آموخته باشید، در این صورت نیازی به شرکت مجدد در آزمون نیست و می‌ توانید از همین مدارک استفاده کنید. برای این کار باید یک کپی از نتیجه آزمون یا مدرک تحصیلی خود به اداره مهاجرت ارائه دهید.

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارید، باید به زبان های رسمی زبان کانادا تسلط داشته باشید. شما با یادگیری زبان مردم کانادا، می توانید به راحتی با کانادایی ها ارتباط برقرار کنید و یک تعامل اجتماعی خوب داشته باشید. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظرات
نادیا جمالی (پنجشنبه 24 اسفند 1402 12:25:06)

کبک: فرانسوی زبان غالب است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به آن صحبت می کنند.
نیوبرانزویک: تنها استانی که هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در سطح استان رسمی هستند.
سایر استان ها و مناطق: انگلیسی زبان اصلی است، اگرچه جوامع فرانسوی وجود دارند.

فاطمه عزیزی (پنجشنبه 24 اسفند 1402 12:18:53)

انگلیسی بیشترین صحبت را در سراسر کشور دارد و بیش از 86 درصد از کانادایی ها دانش کاری دارند. فرانسه با نزدیک به 30 درصد پس از آن قرار دارد.

نازنین بابایی (پنجشنبه 24 اسفند 1402 12:15:29)

کانادا در واقع دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسوی! این در شعار این کشور، "A mari usque ad mare" (لاتین) منعکس شده است که در دو زبان انگلیسی و فرانسوی به "از دریا به دریا" ترجمه می شود. این نشان دهنده اهمیت هر دو زبان برای هویت کانادایی است.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران