اموزش اعداد ایتالیایی

اعداد ایتالیایی | از 1 تا 10 به ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1261
اعداد ایتالیایی

یادگیری اعداد بخش مهمی از زبان ایتالیایی است. در واقع شما در همان ابتدای یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی باید با اعداد آن آشنا شوید. این کار باید از اعداد 1 تا 10 آغاز و سپس به اعداد بزرگتر برسد. با توجه به اهمیت این موضوع، این مطلب را به بررسی اعداد ایتالیایی اختصاص داده ایم پس اگر می خواهید در این باره اطلاعات لازم را بدست آورید با آموزشگاه زبان ملل همراه باشید. 

اعداد ایتالیایی چیست؟

اعداد در زبان ایتالیایی مانند سایر زبان ها از یک الگوی خاص پیروی می کنند. زمانی که شما این الگو را یاد بگیرید خواهید توانست از این اعداد استفاده کنید. این الگوی عددی سخت و دشوار نیست و حتی ممکن است اکنون برخی از این اعداد را بدانید‌. زیرا آنچه در زبان ایتالیایی برای شمارش اعداد استفاده می کنند شباهت بسیاری به زبان انگلیسی دارد. در واقع شما باید فقط تعداد اندکی از اعداد را یاد بگیرید و سپس با اضافه نمودن برخی موارد به همین اعداد، سایر عددها را بسازید. بدین شکل هر عددی به زبان ایتالیایی قابل شمارش است.
اعداد ایتالیایی از نظر نوشتار مانند اعداد انگلیسی هستند. این در حالی است که در بعضی زبان ها مانند اعداد رومی حروف یا عددهای مزاحمی در کنار اعداد دیده می شوند. پس با توجه به این موضوع می توان گفت افرادی که شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرده اند پس یادگیری اعداد برایشان سخت و دشوار نیست. بدین شکل بخش مهمی از ارتباطات روزانه پوشش داده می شود. 

اهمیت یادگیری اعداد ایتالیایی

بخش مهمی از اهداف یادگیری زبان های مختلف، مربوط به برقراری ارتباط است. یعنی تا زمانی که شما یک زبان خاص را یاد نگرفته باشید نمی توانید با مردم آن زبان ارتباط برقرار کنید. حال فرض کنید به کشور ایتالیا سفر کرده اید و در تاکسی، خیابان، مراکز تجاری و مراکز تفریحی می خواهید با سایر افراد صحبت کنید. قطعا در طول مکالمه خود به اعداد هم نیاز خواهید داشت و اگر اعداد را ندانید پس مکالمه شما نصفه و نیمه خواهد ماند. 

این موضوع ممکن است حتی به رفع نیازهای شما نیز آسیب بزند. زیرا زمانی که ارتباط صحیحی شکل نگیرد پس نیازها نیز بی پاسخ باقی می مانند. یادگیری اعداد ایتالیایی بر سایر جنبه های علمی نیز موثر است. شما در هر زمینه علمی و در هر سطحی که باشید باید اعداد را بدانید زیرا بخش مهمی از علوم مربوط به اعداد است. علاوه بر موارد گفته شده، یاد گرفتن این اعداد به شما کمک می کند که از قیمت اجناس و خدمات آگاه شده و دقیق و صحیح خرج کنید. 

اعداد ایتالیایی از 1 تا 10

اکنون ممکن است این موضوع ذهن شما را مشغول کرده باشد که اعداد از1  تا 10 به چه صورت شمارش و نوشته می شوند. این اعداد به صورت زیر هستند: 

  • Uno: یک
  • Due: دو
  • Tre: سه
  • Quattro: چهار
  • Cinque: پنج
  • Sei: شش
  • Sette: هفت
  • Otto: هشت
  • Nove: نه
  • Dieci : ده

زمانی که شما این اعداد را یاد بگیرید در واقع بخش اصلی یادگیری اعداد را طی کرده اید و دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت. 

اعداد به زبان ایتالیایی

انواع اعداد ایتالیایی

اعداد ایتالیایی انواع گوناگونی دارند، به همین دلیل در موارد خاص به کار می روند.

اعداد اصلی

 اعداد اصلی در واقع برای شمردن یا شماره گذاری به کار می روند. از این اعداد هنگامی استفاده می شود که می خواهیم پاسخ سوال «چند تا؟» را بدهیم. این اعداد ساده ترین روش برای شمارش می باشند. به طور مثال وقتی فردی از شما می پرسد که آیا آن هشت بادکنک مال شما است، از اعداد اصلی در جمله خود استفاده می کند. 

اعداد اسمی

این اعداد زمانی به کار می روند که بخواهیم از اعداد به عنوان یک ماهیت مستقل استفاده کنیم. به طور مثال برای شماره تلفن، شماره پلاک خانه و مواردی از این قبیل از اعداد اسمی استفاده می کنند. این اعداد یک مقدار را نشان نداده و یک ردیف از اعداد می باشند. زمانی که می خواهید شماره تلفن خانه را به فردی بگویید باید از اعداد ایتالیایی اسمی استفاده کنید. 

اعداد ترتیبی

سومین اعداد مورد بررسی، اعداد ترتیبی می باشند. از این اعداد برای مرتب سازی یا رتبه بندی استفاده می کنند. مثلا وقتی می خواهید به دوستتان بگویید که برای پنجمین بار است که به این کتابفروشی می روید باید از اعداد ترتیبی استفاده کنید. همچنین وقتی در زمینه درسی، علمی، ورزشی، هنر و یا سایر موارد به رتبه خوبی دست می یابید می توانید از اعداد ترتیبی استفاده نمایید. 

مقاله پیشنهادی: اعداد به انگلیسی

چگونه از اعداد در جای درست استفاده کنیم؟

اکنون شما با انواع اعداد اصلی، اسمی و ترتیبی آشنا شده اید. یادگیری این اعداد به شما کمک می کند تا از هر عدد در موقعیت مناسب استفاده کنید. بدین شکل همه چیز دقیق خواهد بود و مشکلی در به کار بردن اعداد نخواهید داشت. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از اعداد در مراحل ابتدایی بهتر است که تکرار و تمرین خود را افزایش دهید. این تمرین ها درصد خطای شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. 
عملیات ریاضی در زبان ایتالیایی 
اعداد ایتالیایی بخش مهمی از زبان این کشور می باشند. یادگیری این اعداد به شما کمک های بسیاری می کند که یکی از آنها انجام دقیق عملیات ریاضی است. هر یک از عملیات ریاضی در زبان ایتالیایی قواعد و قانون خاصی دارند و اعداد باید با در نظر داشتن این قوانین به کار روند. بر فرض مثال می توان به تقسیم، ضرب، جمع و تفریق اشاره نمود. 

مقاله پیشنهادی: اعداد به آلمانی
کلام پایانی 
در این مطلب بررسی کردیم که اعداد ایتالیایی چگونه هستند و چه ویژگی هایی دارند. شما اکنون در این باره اطلاعات کاملی دارید و می توانید یادگیری اعداد را از همین امروز آغاز کنید. بدین شکل روند آموزش شما سریع تر پیش خواهد رفت و در سایر جنبه های زندگی نیز موفق تر خواهید بود. برای شروع می توانید از 1 تا 10 را تمرین کنید زیرا اصل اعداد در زبان ایتالیی در واقع همین اعداد است. توجه داشته باشید که شما باید هر عدد را در زمان مناسب و در جایگاهی صحیح مورد استفاده قرار دهید. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران