زیبا به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 770
زیبا به انگلیسی

در این نوشتار در مورد واژه زیبا به انگلیسی توضیحات مهمی را ارائه می دهیم. گفتنی است که در مورد واژه زیبا در زبان انگلیسی بالغ بر پنجاه کلمه وجود دارد که‌ می توان هر کدام‌ را در شرایط مناسب خود به کار برد. اما رایج ترین کلمه به این معنا، واژه "beautiful" است که مطمئنا همه با آن آشنا هستید. اما آیا می دانید که همین واژه را می توانید به روش های متعددی به کار ببرید. مطمئنا کنجکاو شده اید که درباره این واژه بیشتر اطلاعات به دست بیاورید. برای رسیدن به این هدف فقط کافی است این مقاله آموزشگاه زبان ملل را تا انتها مطالعه بفرمایید. 

توصیف زیبایی

مطمئنا برای هر کسی این شرایط به وجود می آید که نیاز باشد در مورد زیبایی و جذابیت شخصی صحبت کند‌. فرقی ندارد که این توصیف برای مرد یا زن به کار برود. اما این نکته را باید به خاطر داشته باشید که زیبایی، خوشتیپی و خوشگلی آقایان و بانوان را باید با کلمات و واژه های درست و مناسب توصیف نمود. در غیر این صورت تعریف و تمجید شما طبیعی و واقعی نشان داده نمی شود.

همه می دانیم که در فارسی برای توصیف آقایان نباید از واژه های خوشگل و زیبا استفاده نماییم. به همین صورت در زبان انگلیسی نیز نباید برخی از واژه ها را برای بیان زیبای یا خوشتیپی آقایان به کار برد. در ادامه شما را با واژه های مختلف زیبا به انگلیسی و کاربردهای آن ها آشنا خواهیم کرد.

توصیف واژه beautiful

یکی از واژه های بسیار رایج و کاربردی به معنای زیبا به انگلیسی، لغت "beautiful" است. مطمئنا هر فردی که قدم در راه آموزش زبان انگلیسی بگذارد این واژه را می شناسد. بدون تردید حتی زبان آموزان در سطوح پایین و ابتدایی نیز این واژه را شنیده اند و با آن آشنایی دارند. این واژه از پر کاربردترین لغات برای بیان نمودن زیبایی ها می باشد. اما برخی امکان دارد این واژه را در جایگاه نادرستی استفاده نمایند.

معنای این واژه «خوشکل و زیبا» می باشد؛ نکته ای که باید هنگام استفاده از این واژه به یاد داشته باشید این است که هرگز نباید این لغت را برای توصیف زیبایی و خوشتیپ بودن آقایان به کار ببرید. درباره این واژه باید بگوییم که لطافت زیادی در معنای این لغت نهفته است و در واقع با شخصیت و ابعاد آقایان اصلا همخوانی ندارد. حتی برخی افراد استفاده از این واژه را برای آقایان به گونه ای توهین اطلاق می نمایند. در ادامه تعدادی مثال برای به کار بردن این واژه را برای شما به نگارش در می آوریم. 
That girl is so beautiful. 
- آن دختر خیلی زیبا است‌. 
When my mother was young, she was very beautiful. 
- مادرم وقتی جوان بود، بسیار زیبا بود. 
Your mother looks even more beautiful than I remembered. 
- مادرت حتی از آن چیزی که به یاد دارم هم زیبا تر است. 
I want to buy that beautiful flower. 
- من میخواهم آن گل زیبا را بخرم. 

مقاله پیشنهادی: آموزش فصل ها به انگلیسی همراه با فیلم

آشنایی با عبارت Pretty

از دیگر واژه ها برای توصیف کلمه زیبا به انگلیسی، می توان کلمه "pretty" را نام برد. این کلمه هم مانند عبارت "beautiful" لطافت و ظرافت زیادی را نشان می دهد. به همین دلیل باید برای استفاده از این کلمه دقت زیادی به کار ببرید. این واژه را برای بیان زیبایی ‌و نشان‌ دادن محبت به خانم‌ ها به کار می برند.

در واقع باید گفت که این واژه نیز نباید اصلا برای آقایان مورد استفاده قرار بگیرد. در فارسی این واژه را به معنی «قشنگ»، «زیبا» یا «خوشگل» استفاده می نمایند. با توجه به این معانی مشخص می شود که هرگز نباید آن را برای توصیف زیبایی آقایان به کار برد. در ادامه مثال های متعددی را برای درک بهتر شما تقدیم خواهیم کرد. 
Minoo is very pretty. 
- مینو بسیار زیبا است. 
Behnam has a very pretty wife. 
- بهنام همسر بسیار زیبایی دارد.


He showed me a very charming and very pretty girl. 
- او دختری بسیار جذاب و زیبا را به من نشان داد. 
I love that pretty girl. 
- من عاشق آن دختر زیبا هستم. 

کاربرد کلمه Gorgeous

در این بخش از مقاله درباره یکی دیگر از کلمات که به معنای زیبا به انگلیسی به کار می رود صحبت می کنیم. صفت "Gorgeous" سطح بالاتری نسبت به کلمات دیگر با این معنا دارد. معنای این واژه هم کلمه «زیبا» است. گفته شده است که‌ این واژه را می توان برای آقایان نیز مورد استفاده قرار داد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که معنای این کلمه در مورد توصیف آقایان با توصیف خانم‌ ها متفاوت است.

این واژه در مورد آقایان به طرز خاصی، جذابیت جنسی آن ها را توصیف خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در هر شرایطی این کلمه را برای آقایان استفاده نکنید. این توصیه ما را به یاد داشته باشید که این واژه را برای افراد مسن اصلا استفاده نکنید. در زیر مثال هایی را برای به کار بردن این واژه به ارمغان می آوریم.
That woman looks gorgeous in that dress. 
- آن خانم‌ در این لباس بسیار زیبا به نظر می رسد. 
She looked gorgeous. 
- او بسیار زیبا به نظر می رسد. 
My mother was gorgeous when she was young. 
- مادرم وقتی جوان بود، بسیار زیبا بود. 

شناخت واژه cute 

در این قسمت نکات مهمی را در مورد واژه "cute" بیان می کنیم. در زبان فارسی برای این واژه، کلماتی مثل ناز، جذاب، زیبا، تو دل برو و گوگولی داریم. این کلمه که برای بیان و توصیف شخص زیبا به انگلیسی به کار می رود، را می توان با خیال راحت برای بانوان به کار برد. نکته جالب این است که این واژه را می توانید برای پسر بچه ها و همچنین پسرهایی که کم سن و سال هستند و حتی برای نوجوانان به کار ببرید. اما این را فراموش نکنید که واژه cute را اصلا نباید برای آقایانی که سن زیادی دارند مورد استفاده قرار دهید. پس باید هنگام به کار بردن این واژه سن طرف مقابل را در نظر داشته باشید. 
Your baby is so cute. 
- کودک شما بسیار جذاب ( زیبا) است. 
What a cute girl she is! 
- او چه دختر نازی است. 
همان گونه که مشاهده نمودید، این واژه را می توانید در شرایط متعدد به کار ببرید. 

واژه handsome چه کاربردی دارد؟

اگر به دنبال واژه ای برای توصیف آقایان هستید، واژه "handsome" را مورد استفاده قرار دهید. این واژه تنها صفتی است که برای افراد مذکر استفاده می شود. این کلمه معنی مثبتی را القا می کند و می توان معنای خوش سیما، زیبا، خوش صورت، خوش تیپ و خوش هیکل را از آن اطلاق نمود. اگر قرار باشد مردی را به دلیل ابهت و جذابیت او توصیف نمایید، می توانید این واژه را به کار ببرید. گفتنی است که واژه " handsome" برای بانوان اصلا مناسب نمی باشد.
Her boy friend is very handsome and rich. 
- دوست پسر او بسیار خوشتیپ و جذاب و پول دار است.

مقاله پیشنهادی: ببخشید به انگلیسی | انواع ببخشید به انگلیسی

بررسی واژه good-looking 

در حالت کلی این واژه را برای وصف زیبایی خانم‌ ها به کار نمی برند. این کلمه را برای جنس مذکر به کار می برند و می توان گفت که معنای خوبی هم دارد. افرادی را می توان با این صفت توصیف نمود که چهره و فیزیک قابل قبول و خوبی داشته باشند. در این شرایط می توان گفت که این فرد خوش چهره و جذاب است. نکته ای که باید گفت این است که برخی از واژه nice-looking نیزاستفاده می نمایند. این واژه دقیقا معنای عبارت good-looking را دارد اما نا گفته نماند که این واژه زیاد رایج نیست. مثال هایی را در مورد این عبارت برای شما به رشته تحریر در می آوریم. 
My grandfather is still good -loiking. 
- پدر بزرگ من هنوز مرد خوش چهره ای است. 
My mother is a nice looking woman. 
- مادرم خانم بسیار خوش چهره ای است. 
My husband is a nice - looking / good - looking guy. 
- همسر من مردی بسیار خوش چهره و جذاب است.

نکات مهم درباره کلمه "Stunning"

کلمه stunning صرفا معنی زیبا به انگلیسی را القا نمی کند بلکه باید آن‌ را چندین درجه بالاتر از زیبا در نظر گرفت. در فارسی می توان واژه هایی مثل خیره کننده، بسیار زیبا و جذاب برای آن در نظر گرفت. این واژه معنای زیبایی را تا جایی نشان می دهد که با دیدن آن، می توان بهت زده شد. هنگامی که قرار باشد به زیبایی و جذابیت خیره کننده شخصی اشاره نمایید بهتر است این واژه را به کار ببرید تا حق مطلب را ادا کرده باشید. در کل این واژه را در زبان انگلیسی برای توصیف خانم‌ ها به کار می برند. اما در شرایطی خاص و با توجه به موقعیت و فرهنگ طرف مقابل می توان آن را برای آقایان هم مورد استفاده قرار داد. 
Tonight, you look really stunning in that dress.
- امشب در این لباس واقعا خیره کننده به نظر می رسید. 

واژه Attractive را در چه مواقعی به کار ببریم؟

این واژه برای استفاده در مورد آقایان و بانوان محدودیتی ندارد و می توان آن‌ را به صورت آزادانه به کار برد. اگر به شخصی برخورد کرده اید که جذابیت و گیرایی او حس بسیار خوب و خوشایندی به شما می دهد، می توانید این واژه را برای توصیف او به کار ببرید. توجه داشته باشید که لیت که جذابیت می تواند از نظر ظاهری یا رفتاری باشد. معادلی که برای این واژه در فارسی می توان عنوان نمود، عبارت های «جذاب» یا «گیرا» می باشد. در ادامه می توانید مثال هایی در مورد این واژه را مطالعه نمایید. 
That attractive woman gave me a beautiful flower. 
- اون خانم جذاب به من یک گل زیبا داد. 

توصیف زیبایی چیزهایی غیر از انسان

در قسمت های قبل توصیف واژه زیبا به انگلیسی را بیشتر برای انسان توضیح دادیم. اما در این قسمت باید توضیح دهیم که واژه هایی با معنی زیبا را می توان برای چیزهای دیگر نیز به کار برد. در ادامه مثال های مهمی را در این مورد مشاهده می فرمایید. 
My family have a handsome fortune. 
- خانواده من ثروت کلانی دارند. 
My friend has a cute apartment. 
- دوستم‌ یک آپارتمان زیبا دارد. 
My mother bought a beautiful dress. 
- مادرم یک لباس زیبا خرید. 
Your hat is so pretty. 
- کلاه شکا بسیار زیباست. 
The weather was so gorgeous yesterday. 
- دیروز هوا بسیار قشنگ ( خوب ) بود. 

مقاله پیشنهادی: ابراز علاقه به زبان کردی | جملات عاشقانه کردی + ترجمه فارسی
سخن پایانی
زیبایی واژه ای است که می تواند معنای زیادی را در خود داشته باشد. برای این که بتوان واژه زیبا به انگلیسی را به بهترین صورت ممکن به کار ببریم، باید با این کلمات در زبان انگلیسی آشنا شویم. استفاده برخی از آن ها نکاتی به همراه دارد که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، امکان دارد به صورت کاملا اشتباه آن‌ ها را به کار ببریم. اما با مطالعه مطالب این مقاله که با تلاش آموزشگاه زبان ملل به نگارش در آمده است، می توانید با تمام واژه هایی که معنای زیبا دارند، آشنا شوید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران