کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 1799
کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

برای آموزش و یادگیری هر چه بهتر انگلیسی، باید کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای زبان آموزان مشخص شود. یادگیری زبان انگلیسی یک نقطه قوت برای اقراد به شمار می رود و به همین دلیل باید اصولی و دقیق باشد. برای رسیدن به این هدف باید منابع آموزشی درست انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که تمایل به آموزش زبان انگلیسی دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از آموزشگاه زبان ملل را مطالعه نمایید. ارتباط با کارشناسان ما می تواند موفقیت و پیشرفت شما را تضمین نماید. 

برای یادگیری زبان انگلیسی چه کار باید کرد؟

امروزه و با وجود منابع مختلف آموزشی و وجود آموزش آنلاین زبان انگلیسی و اپلیکیشن های آموزشی، می توان بدون این که در کلاس های حضوری شرکت ‌نمود، به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت‌. انتخاب منابع درست و مناسب می تواند شما را در این مسیر به موفقیت برساند. استفاده از متدهای به روز و صحیح از اهمیت زیادی برخوردار است و در غیر این صورت امکان دارد زبان آموزان را در نیمه راه دلسرد نماید. با استفاده از کتاب های یادگیری زبان انگلیسی مناسب مطمئنا مهارت های زیان آموزان تقویت شده و می توان زمان را به گونه ای درست مدیریت نمود.

اما به یاد داشته باشید که انتخاب منابع آموزشی باید با توجه به دانش زبانی ‌و سطح زبان آموزان باشد. در این صورت به صورت اصولی می توان دانش و مهارت های زبانی را افزایش داد. توصیه ما این است که از ابتدا هراس به خود راه ندهید و با پشتکار و تلاش به هدف نزدیک شوید. برای آشنایی شما با کتاب های مناسب آموزشی در ادامه تعدادی از این منابع را معرفی خواهیم کرد. 

شرط یادگیری زبان انگلیسی

شایان ذکر است که یادگیری زبان انگلیسی بدون تمرین و تکرار و پشتکار لازم نمی تواند نتیجه ای به دنبال داشته باشد. زبان آموزان برای رسیدن به مقصد باید در ابتدا هدف و انگیزه خود را مشخص نمایند و برای رسیدن به آن تمرین مستمر و برنامه ریزی هدفمند دلشته باشند‌. در طول روز باید ساعاتی را برای پیشرفت دانش زبانی خود وقت بگذارند.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای هر سطح

اما توصیه مهم ما این است که منابع آموزشی را به درستی انتخاب نمایید و سبک صحیح آموزشی را به کار ببرید. کتاب های آموزشی مخصوصا اگر به صورت مجموعه باشند می توانند روند آموزشی شما را بسیار منظم پیش ببرد. فرقی ندارد که شما فرایند آموزش را در منزل و به صورت خودخوان یا آنلاین می گذرانید یا از کلاس های حضوری بهره می برید. مجموعه های آموزشی با روند خاصی برنامه های آموزشی خود را به جلو می برند. برخی از این مجموعه های آموزشی موفقیت آمیز عمل نکرده اند و نتوانسته اند زبان آموزان را به هدف مورد نظر خود برسانند‌. به همین دلیل باید با درایت کافی در مورد انتخاب کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح عمل نمود. در ادامه با کتاب های متعددی در زمینه آموزش زبان انگلیسی آشنا خواهید شد. 

معرفی کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح با استاندارد GEFR

با توجه به آموخته ها در دوران تحصیل می توان مشخص نمود شخصی که قرار است آموزش زبان انگلیسی را ادامه دهد در چه سطحی از دانش زبانی خود قرار دارد. پس در ابتدا باید سطح زبانی خود را مشخص نموده و سپس با توجه به آن کتاب مناسب را تهیه کرد. در ادامه با توجه به سطح زبانی با استانداردهای جهانی CEFR برای هر کدام از سطح ها کتاب هایی را معرفی می کنیم.

مطالعه بیشتر: بهترین پادکست‌های انگلیسی

کتاب های زبان انگلیسی برای سطح مبتندی

زبان آموزانی که تازه پا به عرصه آموزش زبان انگلیسی می گذارند در مقطع مبتدی یا پایه هستند. در سطح Elementary باید کتاب هایی انتخاب شود که زبان را از پایه و به صورت اصولی به زبان آموزان و علاقمندان آموزش دهد‌. زبان آموزان در این سطح کاملا مبتدی هستند. پس اگر فکر می کنید که دانش زبانی شما متفاوت است باید اطلاعات خود را با این سطح مقایسه نمایید.

در هر صورت زبان آموزان در این سطح باید این توانایی را داشته باشند که کلمات و جملات ساده را متوجه شوند و موضوعات بسیار ساده را درک نمایند. این افراد باید قادر باشند به صورت ساده و کوتاه جمله سازی نمایند هر چند از کلمات تکراری استفاده نمایند‌. کتاب هایی که برای این دوره از آموزش زبان انگلیسی کاربردی است را در ادامه معرفی خواهیم کرد. 

  • American English file starter
  • Beginner New Headway
  • Elementary New Headway

کتاب های زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

معرفی کتاب های آموزش زبان برای سطح Pre-Intermediate

افرادی که سطح مبتدی را گذارنده اند به این سطح می رسند. این افراد دانش زبانی بیشتری دارند و باید گفت که بیشتر از کلمات ابتدایی و جملات ساده، زبان را می دانند‌. در واقع دومین مرحله از سطح مبتدی، همین سطح می باشد. قابل ذکر است که این زبان آموزان، کمی از زبان آموزان سطح ابتدایی پیشرفته تر هستند ‌و جملات را بیشتر از آن ها متوجه می شوند.

مطالعه بیشتر: داستان انگلیسی برای تقویت زبان

این افراد قادر هستند نامه های بسیار ساده و کوتاه را به نگارش در بیاورند. اما باید به این نکته نیز اشاره نمود که چون دامنه لغات گسترده ای ندارند نمی توانند در ساختن جمله ها و نوشتن متن خلاقیت به خرج بدهند. با این وجود نگارش متن های کوچک و ساده را می توانند به راحتی انجام دهند. برای زبان آموزان در این سطح، کتاب های زیر را پیشنهاد می دهیم. 

  • American English file 1
  • Pre - Intermediate New Headway
  • Four corners 2
  • Solution 3rd edition Pre - intermediate 
  • Inside reading lower 
  • Intermediate interchange 1

 کتاب های آموزش زبان انگلیسی Solution

کتاب های انگلیسی مناسب برای سطح متوسط یا B1

اولین مرحله از سطح متوسط، سطح B1 می باشد. زبان آموزانی که به این سطح می رسند، می توانند در بیان نیازهای ضروری خود موفق شوند. این افراد قادر هستند مکالمات خود را روان تر از سطوح مبتدی بیان کنند. اگر به کشورهای دیگر مسافرت نمایند می توانند خواسته های خود را بیان نموده و با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنند.

همچنین قادر هستند در مورد موضوعات اصلی روزمره صحبت نموده و آن ها را شرح دهند. جملات قوی تری را می توانند بسازند و متن های طولانی تری را بنویسند، البته باید موضوعات ساده ای برای نوشتن متن داشته باشند. با وجود تمام این توضیحات متوجه می شویم که باید انتخاب کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح  در برنامه زبان‌ آموزان قرار بگیرد و قبل از اقدام به یادگیری و با توجه به سطح خود اقدام به تهیه آن ها نمایند‌. در زیر با کتاب  های این سطح آشنا می شویم. 

  • American English file 2
  • Upper Intermediate New Headway
  • Four corners 3
  • Solution 3rd edition intermediate 
  • Inside reading Intermediate interchange 2

 کتاب های آموزش زبان انگلیسی Solution

کتاب های مربوط به سطح B2

سطح B2 یا Upper - Intermediate که دومین سطح از دوره متوسط می باشد، سطحی بالاتر از مرحله قبل دارد. اما زبان آموزان در این سطح هنوز حرفه ای نشده اند. این زبان آموزان قادر هستند متن هایی که کلمات و نکات گرامری نسبتا دشوارتری دارند را درک کنند و در نوشتار و صحبت کردن اشتباه های بسیار محدودی دارند. همچنین می توانند متن هایی طولانی تر به نگارش در بیاورند. اما از آن جایی که باید کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح زبان آموزان تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد، در این بخش شما را با کتاب های مناسب زبان آموزان در این سطح آشنا می کنیم: 

  • American English file 3
  • Upper intermediate New Headway
  • Four corners 3
  • Solution 3rd edition upper Intermediate
  • Inside reading upper Intermediate interchange 2 

مقاله پیشنهادی: دانلود کتاب oxford word skill | همراه با فایل صوتی "رایگان"

آشنایی با کتاب های مناسب برای سطح C1

سطح C1 یا Advanced دروازه ورود به سطح پیشرفته می باشد و در واقع اولین سطح از این مرحله محسوب می شود. این سطح بسیار بالاتر از سطح متوسط است و زبان آموزان ویژگی های بسیار بهتری در این مرحله دارند‌. این افراد قادر هستند مکالمه ها و سخنرانی های پیچیده را درک کنند. تمام عبارت ها و جمله ها را درک می نمایند اما اگر از کلمات تخصصی استفاده شده باشد قادر به فهم آن ها نخواهند بود. زبان آموزان در این سطح می توانند منظور خود را به طور کامل بیان نمایند و متن های مختلف را با جزئیات بنویسند و از ساختار درستی برای نگارش جمله ها و متن ها استفاده می نمایند. کتاب های زیر برای این گونه افراد بسیار مناسب است. 

  • American English file 4
  • Advanced New Headway
  • Four corners 4
  • Solution 3rd edition advanced
  • Inside reading advanced interchange 3

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی سطح C1

کتاب های زبان انگلیسی برای سطح C2

دومین سطح از دوره پیشرفته سطح C2 یا همان Proficiency می باشد. زبان آموزان در این سطح بسیار حرفه ای تر هستند و توانایی های آن ها در سطحی بسیار پیشرفته می باشد. این زبان آموزان قادر هستند زبان انگلیسی را همانند زبان مادری خود صحبت کنند و تسلط کامل بر این زبان دارند‌. می توانند به راحتی بنویسند و بخوانند و در درک مطالب بسیار توانا می باشند.

لهجه های مختلف زبان انگلیسی را متوجه می شوند و می توانند جملات را با ساختار بسیار کامل بنویسند و مکالمه های خود را به صورت روان و زیبا بیان نمایند. متن های دشوار و تخصصی را کاملا مطالعه می نمایند و متوجه می شوند و خودشان نیز قادر به نگارش این گونه متون هستند. برای این که بدانید کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای این گونه افراد چه منابعی هستند، در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.:

  • American English file 5
  • Advanced New Headway
  • Four corners 4
  • Solution 3rd edition advanced
  • Inside reading advanced interchange 3

توضیح کامل درباره کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

در این قسمت از مقاله توضیح کاملی درباره کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح خواهیم داد تا شما بیشتر با آن ها آشنا شوید. 

آشنایی با کتاب American English file

این مجموعه کتاب شش سطح دارد و از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهد. زبان آموزان می توانند با استفاده از این کتاب ها هر چهار مهارت زبانی خود را تقویت نمایند‌. چرا که این مجموعه بر مهارت های زبانی از جمله نوشتاری، گفتاری، خواندن و شنیداری تمرکز دارد. اما باید گفت که بیشتر بر روی مهارت شنیداری و گفتاری کار می کند‌. در هر سطح سه کتاب وجود دارد که برای شما شرح می دهیم. یک کتاب برای راهنمای معلم جهت تدریس اصولی می باشد. کتاب اصلی که گرامر، لغات و سایر موارد را در بر دارد و یک کتاب هم برای تمرین در نظر گرفته شده است. سطح کتاب ها برای زبان آموزان در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی شده اند. 

مقاله پیشنهادی: 16 تا از بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

آشنایی با کتاب Headway

این کتاب در رده کتاب های بسیار پرفروش و پرکاربرد قرار دارد. در این کتاب لغات به صورت گسترده آموزش داده می شود. در مورد کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح باید همه نکات را در نظر بگیریم. این کتاب منابع کمک آموزشی را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد و فایل های صوتی و تمرین های زیادی با تعداد بالا برای درک بیشتر زبان طراحی شده است و باعث می شود که فهم بیشتری از زبان به وجود بیاید. 

معرفی کتاب four corners

این کتاب چهار سطح مختلف دارد و با استفاده از آن ها می توان مهارت ارتباط برقرار کردن با دیگران و مکالمه را تقویت نمود. در هر کتاب دوازده درس وجود دارد. در کتاب اول که برای زبان آموزان سطح مبتدی طراحی شده است نکات گرامری و لغت ها در همین سطح هستند. کتاب دوم به گونه ای طراحی شده است که برای افرادی مناسب است که مهارت های پایه ای زبان را فرا گرفته اند. در کتاب سوم‌، زبان آموزان با موضوعات روزمره آشنا می شوند و در مورد پوشاک، مد، مدرسه، محیط زیست و سایر موضوعات آشنا می شوند. کتاب چهارم هم بر گرامر و لغت های متعدد در سطح بسیار پیشرفته تمرکز دارد. 

کتاب four corners

آشنایی با کتاب solution

این کتاب برای بزرگسالان و به ترتیب سطح زبان آموزان مناسب می باشد. کتاب solution که از انتشارات آکسفورد است هر چهار مهارت زبانی فرد را تقویت خواهد کرد. موضوعات جالب و متنوعی در این کتاب گنجانده شده است و همین مسئله ذهن زبان آموزان را درگیر خواهد کرد و آن ها را خسته نمی کند. 

آشنایی با کتاب inside reading

این کتاب از جمله کتاب های منحصر به فرد است و ویژگی های مخصوص به خود را دارد. در انتهای هر بخش سوالاتی در زمینه واژگان قرار دارد و از آثار معتبر نویسندگان استفاده می شود. در کل در این کتاب آموزش به شیوه ای کاملا سیستماتیک برنامه ریزی شده است. مهارت خواندن در این کتاب مورد توجه قرار گرفته و زبان آموزان می توانند در این زمینه روی این کتاب حساب ویژه باز کنند.  هر کتاب حاوی 10 درس است و در انتهای هر کدام از آن ها آزمونی جهت تقویت مهارت های شخص در نظر گرفته شده است. این کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح زبان آموزان طراحی شده است و کلیه مهارت ها را پوشش می دهد. 

معرفی کتاب interchange

انتشارات کمبربج این کتاب را در اختیار زبان آموزان قرار داده است. در این کتاب که از کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح می باشد، از وقایع روز دنیا و داستان های واقعی استفاده شده است. برای آموزش جذاب از زبان محاوره استفاده شده و تمام نکات گرامری و لغت ها همراه با تلفظ در این کتاب آموزش داده می شود. آزمون های بسیار دقیق در این ‌کتاب وجود دارد که مهارت های شنیداری زبان آموزان را تقویت خواهد کرد. 
سخن پایانی
در این مقاله که بسیار پر بار است کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح مورد بررسی قرار گرفته است. برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی باید با توجه به سطح زبان آموزان از کتاب ها استفاده شود. در غیر این صورت آموزش اصولی صورت نمی گیرد و امکان دارد زبان آموزان در نیمه راه دلسرد شوند. با این توضیحات آموزشگاه زبان ملل تصمیم گرفته است که در قالب این مقاله و‌ در سایت آموزشی خود این کتاب ها را معرفی کند. امیدواریم که این مطالب مفید واقع شده باشد.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران