راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 640
راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

بسیاری از دانشجویان و داوطلبان بین المللی به دنبال شناخت راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش هستند. اکثر افراد دوست دارند برای تحصیل و کار به کشور آمریکا مهاجرت نمایند. خیلی ها نیز به دنبال ثبت نام در دانشگاه های دولتی هستند چرا که هزینه بسیار کمتری دارند. برای آشنایی بیشتر شما با این دانشگاه ها این مقاله آموزشگاه زبان ملل را به نگارش در آورده ایم. 

اهمیت دانشگاه های آمریکا

چرا برخی از دانشجویان بین المللی به دنبال راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش هستند؟ بدون شک میلیون ها جوان از سر تا سر دنیا به دنبال تحصیل در دانشگاه های آمریکا و زندگی بهتر در این کشور هستند. بسیاری از این افراد به فکر این هستند که در دانشگاه های دولتی این کشور ثبت نام و به تحصیل بپردازند. چرا که این دانشگاه ها از نظر هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه می باشند.

معرفی راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

بسیاری از دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا درصد بالایی از پذیرش را دارند که این خود نشان دهنده این موضوع است که شرایط برای جذب دانشجو از سرتاسر دنیا بسیار راحت تر از دانشگاه های دیگر است. شرایط زندگی در آمریکا، اقتصاد پیشرفته و موارد زیاد دیگر، این کشور را در آمال و آرزوهای جوانان قرار داده است. در ادامه با بهترین و راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش دانشجو آشنا خواهیم شد.

آموزش زبان انگلیسی

1. آشنایی با دانشگاه می سی سی پی (University of Mississippi)

این دانشگاه بالاترین میزان پذیرش را از بین سایر دانشگاه های آمریکایی دارد. در واقع میانگین پذیرش در دانشگاه می سی سی پی آمریکا حدود ۹۸ درصد می باشد. از این رو این دانشگاه می تواند یک انتخاب برتر برای دانشجویان بین المللی باشد. از سال ۱۹۱۰ این دانشگاه شیوه آموزشی عالی و مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان ارائه داده است. تعداد دانشجویان در این دانشگاه در حال حاضر حدود دوازده هزار نفر می باشد که به صورت تمام در این دانشگاه تحصیل می کنند.

این افراد در بیشتر از ۱۸۰ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول هستند. نکته دیگر در مورد هزینه تحصیل در این دانشگاه می باشد. دانشجویانی که ساکن می سی سی پی هستند در سال باید حدود ۸۵۰۰ دلار را به عنوان هزینه بپردازند‌. اما دانشجویانی که در ایالت دیگری هستند و همچنین دانشجویان بین المللی باید در سال تنها ۱۰۵۰۰ دلار در پرداخت نمایند.
 

دانشگاه می سی سی پی، راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش


شایان ذکر است که این مبلغ برای تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است. اما هستند دانشجویانی که در دوره کارشناسی از دانشگاه کمک مالی دریافت می کنند. در این دانشگاه رشته های زیادی آموزش داده می شود که از آن جمله می توان رشته روانشناسی عمومی، حرکت شناسی و علوم ورزشی و آموزش و تدریس ابتدایی را نام برد. در دانشگاه می سی سی پی به ازای هر ۱۷ دانشجو، یک استاد وجود دارد.

مطالعه بیشتر: چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

در واقع با این حساب می توان گفت که این آمار برای دانشگاه های سطح دوم بسیار خوب است. برای این که در این دانشگاه پذیرفته شوید باید مدرکی را مبتنی بر موفقیت خود در دوره تحصیلات متوسطه ارائه دهید. همچنین باید چهل دلار برای پرداخت هزینه درخواست داشته باشید. 

2. درباره دانشگاه کنتاکی غربی (Western Kentucky University)

این دانشگاه را نیز می توان راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش دانست. در واقع این دانشگاه قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه آمریکا است که در ایالت کنتاکی واقع شده است و تقریبا در سال ۱۹۰۶ تاسیس گردیده است. می توان گفت که این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر آمریکا است که بالاترین نرخ پذیرش را دارد و برای دانشجویان خود تسهیلات عالی فراهم می سازد.

پس از سال ها این دانشگاه سازماندهی شده و اکنون در آن پنج کالج وجود دارد. بهترین و پر درخواست ترین کالج ها در این دانشگاه در مقطع کارشناسی، کالج آموزش و علوم رفتاری، کالج بهداشت و خدمات انسانی و دانشکده علوم و مهندسی می باشد. همان گونه که مشاهده می فرمایید این مجموعه بر روی رشته های علوم انسانی، پزشکی و علوم تمرکز کافی دارد. طبق آمار هر سال حدود ۱۷۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ثبت نام می کنند.


دانشگاه کنتاکی غربی، راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش
 

نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که بین دانشجویان داخلی و خارجی در مقطع کارشناسی شکافی در مورد هزینه وجود دارد. شهریه این دانشگاه حدود ۲۶۵۰۰ دلار می باشد. گفتنی است که دانشگاه کنتاکی غربی به بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان سال اول خود کمک مالی می کند. 

مقاله پیشنهادی: جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان براساس QS

3. آشنایی با دانشگاه نوتردام دو نامور (University of Notre Dame de Namur)

این دانشگاه حدود ۹۴ درصد میانگین پذیرش دارد و از این لحاظ سومین رتبه را دارد. این دانشگاه خصوصی بوده و در سال ۱۸۵۱ تاسیس شده است. دانشگاه نوتردام دو نامور دارای سه دانشکده اصلی است که شامل دانشکده هنر و علوم، دانشکده تجارت و مدیریت و همچنین مدرسه آموزش و رهبری می باشد. از معدود دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا که برنامه کارشناسی شبانه را برای دانشجویان برگزار کرده است همین دانشگاه می باشد.

این دانشگاه در رشته های روان شناسی عمومی، مدیریت و تجارت مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت دارد. هزینه این دانشگاه در مقطع کارشناسی حدود ۳۵ هزار دلار می باشد. در مقایسه با دانشگاه های می سی سی پی و دانشگاه کنتاکی، باید گفت که هزینه بالاتری دارد. اما نکته مثبت این است که حدود هشتاد درصد از دانشجویان در سال اول تحصیل می توانند از شرایط حمایت مالی استفاده نمایند.


دانشگاه نوتردام دو نامور
 

4. معرفی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام (University of Alabama at Birmingham)

میانگین پذیرش دانشگاه آلاباما در بیرمنگام حدود ۹۲ درصد است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۹ تاسیس و امروزه بیش تر از چهارده هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود هشت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. نرخ پذیرش این دانشگاه در ایالات متحده آمریکا بسیار بالا است و باید گفت که حدود ۵۵ رشته در مقطع کارشناسی، ۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۹ رشته در مقطع دکتری دارد. در  توصیف این دانشگاه باید گفت که بزرگ ترین کارفرما و ایجاد کننده شغل در سراسر ایالت آلاباما می باشد و حدود ۲۳ هزار شغل را ایجاد نموده است.

ناگفته نماند که این دانشگاه در خارج از ایالات متحده آمریکا محبوبیت زیادی ندارد و طبق آمار تنها شش درصد از دانشجویان در این دانشگاه، بین المللی و خارج از ایالات متحده آمریکا هستند. از نظر هزینه هم باید گفت که به صورت سالانه حدود ده هزار دلار می باشد اما افرادی که از خارج از این ایالت برای تحصیل به این دانشگاه می آیند باید مبلغی حدود ۲۴۵۰۰ دلار هزینه کنند. رشته های زیادی در این دانشگاه برگزار می شود اما محبوب ترین آن ها رشته علوم زیستی، زیست پزشکی و خدمات بهداشتی می باشد. 


دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش
 

5. آشنایی با دانشگاه شمال کلرادو (University of Northern Colorado)

این دانشگاه در واقع یک موسسه دولتی محسوب می شود و از سال ۱۸۸۹ شروع به فعالیت نموده است. نرخ میانگین پذیرش این دانشگاه حدود ۸۹ درصد است. تقریبا دوازده هزار دانشجو در این مرکز آموزشی کوچک و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. پنج کالج در این دانشگاه وجود دارد که محبوب ترین آن ها کالج هنرهای نمایشی، کالج تجارت و آموزش و علوم رفتاری است. در ازای هر ۱۸ دانشجو یک استاد وجود دارد که آمار خوبی نیست. ساکنان این ایالت با هزینه ۹۵۰۰ دلار می توانند در این دانشنامه تحصیل کنند. اما این هزینه برای دانشجویان خارجی حدود ۲۱ هزار دلار است. 


دانشگاه شمال کلرادو
 

6. اطلاعات در مورد دانشگاه ایالتی موری (Murray State University)

این دانشگاه یک موسسه دولتی است و میانگین پذیرش آن حدود ۸۷ درصد می باشد. دانشجویان در این دانشگاه می توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند. سال تاسیس این دانشگاه حدود ۱۹۲۲ است  و در حال حاضر دوازدهمین دانشگاه برتر در جنوب ایالات متحده آمریکا است‌. این دانشگاه جزء راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش می باشد و بیش از ۶۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۴۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد. باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت و تحصیل به شمار می رود. 


دانشگاه ایالتی موری از راحت ترین دانشگاه ها برای پذیرش در آمریکا
 

7. آشنایی با دانشگاه آبرن (Auburn University)

این دانشگاه هفتمین دانشگاه در ایالات متحده آمریکا است که بالاترین نرخ پذیرش را دارد. طبق آمار میانگین پذیرش در این موسسه حدود ۸۴ درصد است. حدود30000 دانشجو در این موسسه تحصیل می کنند. دانشگاه آبرن درجه دوم بوده و تا حدودی گران است. رشته های پر طرفدار در این دانشگاه رشته علوم زیستی و زیست پزشکی، روزنامه نگاری و بازاریابی می باشد. 

مقاله پیشنهادی: 12 بهترین دانشگاه های آمریکا

8. معرفی دانشگاه دولتی سونوما (Sonoma State University)

این دانشگاه در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. بدون تردید جوانان زیادی علاقمند به زندگی و تحصیل در این ایالت هستند. دانشگاه سونوما در سال ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز نموده و بیش از ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. هزینه این دانشگاه بسیار ارزان است و برای دانشجویان ساکن این ایالت حدود ۸ هزار دلار است. اما دانشجویان بین المللی باید حدود ۲۰ هزار دلار پرداخت نمایند. با این حساب می توان گفت که این موسسه راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش می باشد. 


دانشگاه دولتی سونوما
 

9. دانشگاه ایالتی هندرسون (Henderson State University)

در ادامه معرفی راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش می توان دانشگاه ایالتی هندرسون را معرفی نمود. میانگین پذیرش این دانشگاه حدود ۸۰ درصد است‌. این دانشگاه در سال ۱۸۹۰ تاسیس شده و نام اولیه آن کالج متدیست آرکادلفیا بوده است. این دانشگاه تقریبا کم تر از چهار هزار دانشجو را جذب می کند. در دانشگاه هندرسون رشته های کسب و کار، روانشناسی و مطالعات عمومی طرفداران زیادی دارد و بسیار مقرون به صرفه می باشد. برای دانشجویان داخل این ایالت هزینه حدود ۸۵۰۰ دلار در سال و برای دانشجویان خارج از ایالت تقریبا ده هزار دلار است. 

10. معرفی دانشگاه هاوایی در هیلو (University of Hawaii at Hilo)

این دانشگاه از اعضای رسمی سیستم آموزش عالی هاوایی است و میانگین پذیرش آن حدود ۷۸ درصد می باشد. سال تاسیس این موسسه، ۱۹۴۱ است و با عنوان کالج هاوایی تاسیس شده است. این دانشگاه یک موسسه نسبتا کوچک بوده و حدود سه هزار دانشجو دارد.  در این دانشگاه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و رشته های دریا شناسی، آتشفشان شناسی و ستاره شناسی از پر طرفدار ترین رشته ها در این دانشگاه هستند. زبان و ادبیات هاوایی نیز در مقطع کارشناسی ارشد از محبوب ترین رشته ها محسوب می شود. این موسسه را نیز می توان راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش به حساب آورد. 
سخن پایانی
امروزه دانشجویان زیادی از سر تا سر دنیا تمایل دارند در کشور ایالات متحده آمریکا به تحصیل بپردازند. از این رو آشنایی با راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش یکی از ملزومات برای مهاجرت و تحصیل در این کشور می باشد. به همین منظور در سایت آموزشگاه زبان ملل تلاش نموده ایم که شما را با این دانشگاه ها آشنا کرده و شرایط آن ها را بازگو کنیم. امیدواریم که سهم هر چند کوچک در موفقیت و پیشرفت شما داشته باشیم.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران