وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 752
وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی

در کلاس های آموزشی وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی برای فهم بیشتر کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این ابزار مهارت های چهارگانه زبانی در زبان آموزان تقویت خواهد شد. معلم ها برای بالا بردن میزان جذابیت کلاس های خود و درک بیشتر زبان آموزان ابزاری را با توجه به شیوه تدریس خود و سطح دانش زبان آموزان استفاده می نمایند‌‌. در آموزشگاه زبان ملل نیز از این ابزار برای یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان عزیز استفاده خواهد شد که در ادامه این ابزار را معرفی خواهیم کرد. 

ابزارهای مورد نیاز آموزش زبان انگلیسی

شایان ذکر است که در فرایند آموزش هر زبانی به عنوان زبان دوم (همچون زبان انگلیسی) یکی از مهم‌ ترین اهداف، تقویت مهارت های چهارگانه می باشد. به این صورت که زبان آموزان باید در مهارت نوشتاری، گفتاری، شنیداری و همچنین مهارت خواندن پیشرفت چشمگیری داشته باشند‌. در این فرایند استفاده از وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید. اما چه وسایلی برای این کار مناسب است و باید در برنامه آموزشی قرار بگیرد؟

ماژیک

ساده ترین ابزار برای شروع آموزش می تواند ماژیک هایی باشد که استاد در کلاس برای نگارش از آن استفاده می نماید. برای آموزش رنگ‌ ها به زبان آموزان می توان نهایت استفاده را از همین رنگ‌ ها کرد و حتی بازی هایی را برای یادگیری بهتر آن ها طراحی نمود. استاد می تواند از همین ماژیک ها علاوه بر آموزش رنگ، اعداد، مکان ها مثل زیر و رو و سایر نکات را آموزش دهد. اما وسایل زیادی برای این کار مد نظر می باشد.

کتاب ها و روزنامه ها

می توان از ابزارهای بسیار ساده برای آموزش بهتر زبان آموزان استفاده نمود. از جمله این ابزار می توان کتاب های مختلف و روزنامه ها را نام برد.

وسایل ترسیمی

همچنین از وسایل ترسیمی مثل نمودارها، چارت و پوسترهای گوناگون می توان برای یادگیری بهتر کودکان بهره برد.


ابزارهای کمک آموزشی زبان انگلیسی
 

عکس و تصاویر

همچنین برخی از وسایل غیر ترسیمی مثل عکس و تصویرهای زیبا و جذاب، اسلایدهای گوناگون، فیلم ها و انیمیشن ها و سایر ابزارهای این چنینی یادگیری را بسیار جذاب تر می سازند.

تخته وایت برد و پروژکتور

برخی از استادها از تابلوهای آموزشی مثل تخته سیاه، وایت برد و سایر ابزارهای دیگر استفاده می نمایند. انواع ماکت ها و مدل ها که در واقع ابزارهای سه بعدی هستند، می توانند فرایند آموزش را بسیار راحت تر و جذاب تر کنند.
 همچنین می توان از وسایل زنده و واقعی برای یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان استفاده نمود. به عنوان مثال می توان از انواع میوه‌ها، خوراکی ها، داروها و سایر وسایل برای آموزش بهره برد. در برخی از آموزشگاه ها از وسایلی مثل پروژکتورها برای بالا بردن میزان یادگیری زبان آموزان استفاده می شود. 

مقاله پیشنهادی: اسباب بازی به انگلیسی

استفاده کاربردی از ابزارهای آموزشی

این ابزارها را باید بر اساس سن و جنسیت زبان آموزان مورد استفاده قرار داد چراکه در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که آیا زبان آموزان با استفاده از این ابزار و استفاده از هوش بصری، می توانند در آموزش و یادگیری موفق باشند. به عنوان مثال برخی افراد از طریق لمس کردن وسایل می توانند بهتر نکات کتاب را فرا بگیرند. اما در برخی دیگر استفاده از ابزارهای صوتی یا تصویری جوابگو می باشد. 

فواید استفاده از وسایل کمک آموزشی

گفتنی است که وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی و سایر زبان‌ ها ابزاری هستند که برای بالا بردن فهم و درک زبان آموزان از نکات آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این ابزارها می توانند اهداف خاصی را دنبال نمایند و باعث شوند فرایند آموزش بسیار کارآمدتر و کامل تر باشد. این کار تعامل با زبان آموزان را به میزان زیادی افزایش خواهد داد و باعث می شود ارتباط بیشتر و بهتری بین استاد و زبان آموزان به وجود بیاید.


مزایای استفاده از ابزارهای کمک آموزشی زبان انگلیسی
 

در یک جمله باید گفت که هر وسیله ای که بتواند کیفیت تدریس را افزایش دهد و یادگیری را در زبان آموزان بهبود ببخشد، ابزار و وسایل کمک آموزشی نامیده می شود. فرقی ندارد که از جنبه نوشتاری باشد یا دارای محتوای سمعی و بصری و این مهارت ها را تقویت نماید. اسباب بازی های فکری، کاردستی ها، انواع بازی ها و سایر وسایل دیگر را می توان با توجه به سن و جنس زبان آموزان مورد استفاده قرار داد.

مطالعه بیشتر: روزانه چند لغت انگلیسی یاد بگیریم

همچنین باید نکات و مبحث های آموزشی را در نظر گرفت و با توجه به آن‌ ها ابزار مناسب را به کار برد. گفتنی است که هر کدام از این ابزارهای کمک آموزشی با توجه به ماهیت و ساختار خود استفاده می شوند و کارایی دارند. تاثیر هر کدام از این ابزارها متفاوت بوده و مزایای خاصی خواهند داشت. برای استفاده از این ابزار باید شرایط آموزش را در نظر گرفت و با توجه به اهداف آموزش، سطح دانش زبانی زبان آموزان، امکانات موجود در آموزشگاه و عوامل محیطی دیگر از آن‌ ها استفاده نمود. اما در کل بهره بردن از وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. 

مزایای ابزار کمک آموزشی

هنگامی که از ابزار و وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی استفاده می شود، فضای جذاب و پویایی در کلاس به وجود می آید و آموزش بسیار مفهومی تر خواهد شد. در واقع زبان آموزان به صورت غیر مستقیم مطالب را یاد می گیرند و همه آموخته ها در ضمیر ناخودآگاه آن ها نهادینه شده و ملکه ذهن خواهد شد.

بدون‌ تردید این ابزارها کمک می ‌کنند که یادگیری با بهبود چشمگیری مواجه شود و فهم مطالب برای زبان آموزان بسیار آسان‌تر خواهد شد و می توانند درک عمیق تری از موضوعات آموزشی داشته باشند. این ابزار جذابیت های خاصی به کلاس ها می دهد و یادگیری را بسیار راحت تر می سازد. همچنین برای تکرار و تمرین و رفع اشکالات درسی روشی بسیار کارامد می باشد و استعداد زبان آموزان را پرورش خواهد داد. 

>>  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان  <<

وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی در آموزشگاه ملل چیست؟

در آموزشگاه زبان ملل ابزارهای خاصی برای آموزش زبان آموزان کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد. اساتید برجسته در موسسه ملل برای درک بهتر مفاهیم درسی از روش های بسیار پبشرفته و جدید استفاده می کنند که مطمئنا بسیار کارآمدتر می باشد. برای تدریس بهتر از انواع آهنگ های شاد استفاده می شود و مطمئنا با این کار زبان آموزان جلب خواهند شد. با این روش مهارت شنیداری در زبان آموزان بسیار تقویت خواهد شد. در کلاس ها تمام وسایل مورد نیاز برای آموزش و پخش موسیقی وجود دارد و کلیه کلاس ها مجهز می باشد.

بدون تردید یکی از موفقیت های آموزشگاه زبان ملل، استفاده از وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی می باشد. در ادامه کلیه این ابزار مورد استفاده در موسسه ملل را برای شما معرفی خواهیم کرد. 


انواع وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی
 

انواع وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان در ملل

در موسسه ملل اساتید بسیار برجسته و حرفه ای محیط آموزشی را برای زبان آموزان بسیار جذاب می کنند. مطمئنا استفاده از روش های استاندارد، آموزش را بسیار راحت تر می سازد. یکی از این روش ها استفاده از فلش کارت می باشد. با این کارت ها می توان لغت ها را به روشی بسیار راحت آموزش داد. بدون تردید این روش باعث می شود تمام لغت های آموزش داده شده ملکه ذهن خواهد شد و فراموش نمی شود.

یکی دیگر از وسایل توپ می باشد که استاد با استفاده از آن ها روش های خوب و جذابی برای آموزش طراحی می نمایند. همچنین از فیلم ها و انیمیشن های زبان اصلی برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی استفاده خواهد شد. این کار جذابیت کلاس ها را بیشتر کرده و زبان آموزان واژه های بیشتری را یاد می گیرند.

این روش باعث می شود کلمه ها و اصطلاحات ملکه ذهن زبان آموزان شود. از ابزارهای دیگر پخش موسیقی در کلاس های موسسه است که فضای شاد و مفرحی ایجاد می کند و زبان آموزان به شیوه بسیار بهتری به یادگیری زبان می پردازند. 
سخن پایانی
این مقاله موضوع بسیار مهم و کاربردی را در زمینه یادگیری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار خواهد داد. امروزه یکی از روش های مطابق با استانداردهای جهانی استفاده از وسایل کمک آموزشی زبان انگلیسی می باشد که نتیجه بسیار مطلوب خواهد داشت. به همین منظور این مقاله را به نگارش در آورده ایم و نکات بسیار مهم را بررسی نموده ایم. در آموزشگاه زبان ملل نیز فضای کاملا مفرح و متفاوتی ایجاد کرده ایم و از این ابزار استفاده خواهیم کرد.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران