خیابان به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 597
خیابان به انگلیسی

یادگیری عبارات پایه و مهم در انگلیسی برای یک زبان آموز بسیار اهمیت دارد. این عبارات به عنوان ساختارهای اساسی زبان، ابزاری قدرتمند برای ارتباط و درک بهتر فرهنگ و جامعه انگلیسی زبانان ارائه می دهند.

یادگیری عبارات و اصطلاحات مرتبط با خیابان ها اهمیت بسزایی دارند. این عبارات به زبان آموزان کمک می کنند تا در مواقع مختلف، از جمله سفرها، مکالمات روزمره و حتی در مواقع اضطراری، به خوبی ارتباط برقرار کنند. اصطلاحات مرتبط با نمایشگاه های خیابانی و فستیوال ها نیز می توانند به زبان آموزان کمک کنند تا در محیط های عمومی در خیابان ها شرکت کنند. علاوه بر آن، یادگیری این عبارات به زبان آموزان کمک می کند تا به راحتی در ارتباط با مردم و محیط خیابانی شهرها پیش بروند و تجربه مثمر ثمری از زندگی در یک محیط انگلیسی زبان داشته باشند.


خیابان به انگلیسی
 

خیابان به انگلیسی چی میشه؟

کلمه "خیابان" به انگلیسی "Street" است. در انگلیسی، بسیاری از اصطلاحات و کلمات مرتبط با خیابان ها و معابر وجود دارد:

مطالعه بیشتر: آشپزخانه به انگلیسی

  • بلوار (Boulevard): یک خیابان بزرگ با درخت ها و معمولاً چند لایه از خیابان ها یا بندهای معابر.
  • کوچه (Alley): یک معرف کوچک تنها برای عبور افراد یا ورود به خانه ها.
  • کرانه (Sidewalk): قسمت پهناور جنبی یک خیابان که برای پیاده روی افراد استفاده می شود.
  • لبه خیابان (Curb): لبه ی بالایی معبر که از خیابان جدا شده و برای جلوگیری از ورود خودروها به معابر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سگ گردان (Crosswalk): قسمتی از خیابان که مخصوص عبور پیاده روها از یک سو به سوی دیگر است و معمولاً با خطوط رنگی مشخص می شود.
  • چراغ راهنمایی (Traffic Light): دستگاهی که نورهای قرمز، زرد و سبز برای کنترل ترافیک در چهارراه ها و تقاطع های خیابانی استفاده می شود.
  • پیاده روی زیرزمینی (Pedestrian Underpass): یک تونل زیرزمینی که به پیاده روها اجازه عبور از زیر خیابان های اصلی را می دهد.
  • عبور (Crossing): عمل عبور از یک سمت خیابان به سمت دیگر، معمولاً از طریق چراغ های راهنمایی و ترافیک.
  • سرعت محدود (Speed Limit): حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی در یک خیابان خاص.
  • مسیر دوچرخه سواری (Bike Lane): بخشی از خیابان که به منظور رانندگی دوچرخه سواران اختصاص دارد و معمولاً با خطوط یا علائم مخصوص مشخص می شود.
  • پیچ بند (Roundabout): یک نوع تقاطع که ترافیک به گردابی می چرخد و رانندگان باید در دوران عبور از آن اولویت را رعایت کنند.
  • خیابان اصلی (Main Street): خیابان اصلی یک شهر که معمولاً دارای فروشگاه ها، رستوران ها، و مکان های تجاری مهم است.
  • پاساژ (Alleyway): یک کوچه باریک که به طور عمده برای دسترسی به پشت ساختمان ها یا معابر دیگر به کار می رود.
  • خیابان فرعی (Side Street): خیابان کوچکی که به خیابان اصلی متصل می شود و معمولاً کمتر از خیابان اصلی ترافیک دارد.
  • خیابان کوهستانی (Mountain Road): خیابانی که در مناطق کوهستانی و کوهپیمایی قرار دارد و معمولاً دارای مناظر طبیعی زیبا است.

دقت فرمایید که بخش مهمی از این عبارات ممکن است در گویش های مختلف متفاوت بیان شود، در واقع تلفظ ها و لهجه های مختلف گاهی از این واژه ها به صورت یکسان استفاده نمی کنند و این باعث می شود که برخی عزیزان در هنگام آموزش زبان انگلیسی دچار سردرگمی شوند.


خیابان به انگلیسی در ادرس
 

چهارراه به انگليسي

کلمه "چهارراه" به انگلیسی "Intersection" یا "Crossroads" نیز نامیده می شود و البته به اشکال مختلف دیگر هم بیان خواهد شد که هر کدام به جزئیات متفاوتی اشاره خواهند داشت:

مطالعه بیشتر: بلوار به انگلیسی

  1. تقاطع (Intersection): نقطه ای در خیابان یا جاده که دو یا چند مسیر اصلی به هم می پیوندند.
  2. تابلوی توقف (Stop Sign): نمادی در تقاطع که به رانندگان دستور توقف کامل و موقت را می دهد.
  3.  ترافیک (Traffic Signal): چراغ های راهنمایی که در تقاطع ها استفاده می شوند تا ترافیک را کنترل کنند و تعیین کننده حقوق اولویت باشند. آنها شامل چراغ های قرمز، زرد، و سبز می شوند.
  4. دوراهی (Roundabout): نوعی از تقاطع که در آن ترافیک به شکل گردابی جریان دارد و رانندگان باید در دوران ورود به آن از آن اولویت رعایت کنند.
  5. پیاده روی زبر (Crosswalk): محل معمول برای عبور پیاده روها از یک سمت خیابان به سمت دیگر. آنها معمولاً با خطوط یا علائم مشخص می شوند.
  6. دستور حق تقاطع (Right of Way): حق حرکت اولویت دار در یک تقاطع، که به طور معمول توسط سیگنال های ترافیک یا قوانین ترافیک تعیین می شود.
  7. چهارراه راه آهن (Railroad Crossing): تقاطعی که خیابان یا جاده از راه آهن عبور می کند و برای اطلاع رسانی به رانندگان از دست آمدن قطار استفاده می شود.
  8. موقتی کردن (Temporary Closure): بسته شدن موقت یک تقاطع یا جاده به دلیل تعمیرات، ساخت یا رویدادهای ویژه.
  9. سرعت محدود (Speed Limit): حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی در یک تقاطع خاص یا جاده.
  10. سفت و سخت کردن (Gridlock): وقوع ترافیک متوقف که به دلیل عدم توانایی ماشین ها در حرکت از یک تقاطع بر می گردد.


کوچه و خیابان به انگلیسی
 

نبش خیابان به انگلیسی

کلمه "نبش خیابان" به انگلیسی "Street Corner" نیز معروف است. این عبارت به مکانی اشاره دارد که دو خیابان با یکدیگر تلاقی می کنند و ایجاد نقطه ای که دو سمت مختلف خیابان ملاقات می کنند. علاوه بر "Street Corner"، می توانید برای اشاره به "نبش خیابان" از عبارات و کلمات دیگری نیز استفاده کنید:

مطالعه بیشتر: لقب سیاره ها

- Intersection of Streets: این عبارت به معنای "تلاقی خیابان ها" است و به نبش خیابان اشاره می کند.
- Curb Corner: این کلمه به معنای "نبش معابر" یا "نبش کنترل شده با بلوار" مورد استفاده قرار می گیرد.
- Street Junction: این عبارت به معنای "تقاطع خیابان ها" است و به نبش خیابان اشاره می کند.
- Crossroads: این کلمه نیز به معنای "نبش خیابان" استفاده می شود و به طور عمومی به نقطه ای اشاره دارد که دو یا چند خیابان با یکدیگر تلاقی می کنند.
- Corner of the Street: این عبارت به معنای "نبش خیابان" است و به مکانی اشاره می کند که دو خیابان با یکدیگر تلاقی می کنند.

مقاله پیشنهادی: مکان های عمومی به انگلیسی + تلفظ

جدول خیابان به انگلیسی

کلمه "جدول خیابان" به انگلیسی "curb" می شود. این مفهوم ممکن است به گونه های مختلفی با نام های متفاوت در زبان انگلیسی بیان شود.

یکی از عباراتی که به معنای جدول یا نمایشگاه در خیابان اشاره می کند عبارت "Street Fair" است. Street Fair یک رویداد عمومی در خیابان ها یا بلوارها است که در آن اغلب فروشگاه ها، غذاهای محلی، هنرها، و سایر فعالیت ها در جاده ها و خیابان ها نمایش داده می شوند.

جدول کنار خیابان به انگلیسی

کلمه "جدول کنار خیابان" به انگلیسی "Sidewalk Table" یا "Street-side Table" معمولاً نامگذاری می شود. این عبارت به میزها یا تخته هایی اشاره دارد که در کنار خیابان یا تراس رستوران ها و کافه ها قرار دارند و افراد می توانند در آنها بنشینند و غذا یا نوشیدنی مصرف کنند.

مقاله پیشنهادی: لغات مربوط به حمل و نقل به زبان انگلیسی | وسایل نقلیه به انگلیسی
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران