گرین کارت چیست؟ | مراحل اخذ گرین کارت آمریکا

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 227
گرین کارت چیست

همه نام گرین کارت آمریکا را شنیده اید اما امکان دارد اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید. در واقع گرین کارت ارزش بسیار زیاپی دارد و می توان به روش های متعددی برای دریافت آن اقدام نمود. با داشتن گرین کارت می توان به صورت دائم در آمریکا زندگی کرد و در این کشور به تحصیل پرداخت و برای کار اقدام نمود. با این توضیحات احتمالا بیش تر کنجکاو شده اید، پس توصیه می کنیم این مقاله آموزشگاه زبان انگلیسی ملل را تا انتها مطالعه نمایید.

تفاوت گرین کارت و پاسپورت چیست؟

برای ورود به کشور آمریکا، چه به صورت سفر توریستی و چه برای تحصیل و کار و مهاجرت، باید با روش های خاصی اقدام نمود. با داشتن گرین کارت آمریکا می توان در این کشور اقامت داشت و در واقع این اجازه صادر خواهد شد. برای سفرهای غیر مهاجرتی نیازی به داشتن این کارت نیست.

تفاوت گرین کارت و پاسپورت چیست؟

اما برای زندگی آزادانه در این کشور حتما باید برای داشتن گرین کارت اقدام نمود. اما در مورد پاسپورت باید گفت که دز واقع مجوز ورود به خاک کشور آمریکا محسوب می شود. بر روی پاسپورت ویزا بر روی پاسپورت چسبیده می شود و یک بار مصرف است.

مطالعه بیشتر: ممنون به انگلیسی

پاسپورت کشور ایالات متحده آمریکا تنها به شهروندان این کشور داده می شود و فردی که مقیم کشور آمریکا باشد، نمی تواند پاسپورت آمریکایی دریافت نماید. برای این که شهروندی آمریکا را دریافت کرد باید حتما اقامت دائم این کشور را داشت. در صورتی که ویزا دریافت شده باشد، باید در این کشور اقامت نمود. در واقع فردی که مقیم آمریکا باشد باید ۵ سال در این کشور زندگی کند و سپس شهروندی را دریافت نماید.

گرین کارت آمریکا چیست؟

و در نتیجه می تواند پاسپورت آمریکا را نیز دریافت کند. نکته دیگری که باید حتما بیان شود این است که شخصی که گرین کارت را دریافت کرده باشد و در واقع مقیم آمریکا شده است، این اجازه را دارد که به کشورهای دیگر مسافرت کند اما این نکته را باید مورد توجه قرار دهد که مدت زمان مسافرت نباید بیش تر از شش ماه باشد. یکی از مزیت های داشتن پاسپورت آمریکا این است که شخص می تواند بدون دریافت ویزا به بسیاری از کشورهای دنیا مسافرت نماید. 

گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت آمریکا در واقع کارتی است که از طریق آن می توان در کشور آمریکا اقامت دائم داشت. شخصی که این گرین کارت را داشته باشد می تواند به صورت دائم در ایالات متحده آمریکا زندگی کند و به کار مشغول شود. این افراد می توانند از بیش از حقوق شهروندی این کشور استفاده نمایند.

مطالعه بیشتر: جمع fish

همچنین باید گفت که پس از گذشت سه یا پنج سال واجد شرایط شهروندی کشور ایالات متحده آمریکا خواهند شد. اما در گرین کارت آمریکا اطلاعاتی درج خواهد شد که بهتر است با آن ها آشنایی داشته باشید‌. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند: 

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره USCIS
  • نوع گرین کارت 
  • کشور محل تولد 
  • تاریخ تولد
  • جنسیت 
  • تاریخ انقضا 
  • تاریخ صدور 
  • اثر انگشت 
  • عکس دارنده گرین کارت 

این اطلاعات نشان دهنده تمام موارد در در مورد این شخص است. 

مراحل اخذ گرین کارت آمریکا

برای دریافت گرین کارت آمریکا باید اقدامات لازم را انجام داد. در وهله اول باید از نوع ویزایی که مناسب شرایط و مدرک شما است اطلاع داشته باشید. سعی کنید تمام آگاهی های لازم را در مورد نوع ویزای خود داشته باشید و سپس برای آن اقدام نمایید. تمام مدارکی که از شما خواسته شده را باید در نهایت دقت آماده نمایید و این کار را باید قبل از مصاحبه انجام دهید. به خاطر بسپارید آموزش زبان انگلیسی را تا قبل از اقدام به اخذ گرین کارت انجام دهید.

مراحل اخذ گرین کارت آمریکا

برای انجام کارهای لازم حتما با افرادی که تجربه و آگاهی کامل دارند مشورت نمایید. روش های متعددی برای دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارد. شما باید با توجه به نوع ویزای خود مدارک لازم را به سفارت تحویل دهید تا برای گرفتن ویزا اقدام شود و وارد آمریکا شوید.

بعد از این مراحل و واریز هزینه مربوط به آن، گرین کارت به آدرسی که در آمریکا دارید ارسال می شود‌. مدت زمان دریافت گرین کارت آمریکا بستگی به نوع ویزای شما دارد. سریع ترین و در واقع آسان ترین راه برای دریافت گرین کارت ثبت نام در لاتاری آمریکا و البته پیروز شدن در آن می باشد. اکنون مراحل دریافت گرین کارت را به این گونه توضیح خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: سرویس بهداشتی در انگلیسی

در ابتدا شما باید بدانید که شرایط داشتن گرین کارت را دارید. در مرحله بعد باید برای دریافت گرین کارت درخواست خود را ارائه نمایید. فرم های لازم را باید تکمیل نمایید و برای انجام مصاحبه آماده باشید. در نهایت باید برای تصمیم گیری نهایی اخذ گرین کارت آمریکا منتظر بمانید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران