آموزش اعداد به زبان مجاری

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/05 165 زمان مطالعه: 5 دقیقه
آموزش اعداد به زبان مجاری

یادگیری اعداد به زبان مجاری را می توان یکی از فرآیندهای مهم در این رویداد دانست چرا که اعداد در همه جا وجود دارند و بدون تردید در تمام مراحل زندگی کاربرد دارند. در تمام زمینه‌ های پرداختی یا اندازه گیری ها با این اعداد و ارقام سر و کار داریم.

به همین دلیل جایگاه بسیار مهمی دارند و باید در آموزش هر زبان اهمیت بسیار ویژه ای برای آن ها قائل بود. در آموزشگاه زبان ملل نیز تمام اولویت های زبانی در نظر گرفته خواهد شد و آموزش داده می شود. علاوه بر آموزش در کلاس های مختلف، نکات بسیار مهم را در سایت آموزشی نیز می توانید مشاهده و مطالعه نمایید.

 

اهمیت یادگیری اعداد در زبان مجاری

همان گونه که گفته شد، اعداد را باید در مراحل اولیه یادگیری هر کدام از زبان ها آموزش دید. در مکالمه های روزانه، در انجام دادن کارهای روزمره و همچنین فعالیت های شغلی، برای حساب و کتاب های مختلف، در تمام مراحل تحصیل، گفتن سن و خلاصه در همه جا و هر زمان اعداد مورد استفاده قرار می گیرند.
 

آموزش اعداد به زبان مجاری


پس با این وجود باید برای یادگیری زبان های مختلف، آموزش اعداد نیز در اولویت قرار بگیرند. اعداد به زبان مجاری هم در فرایند آموزش زبان مجارستانی قرار دارد. این اعداد بسیار ساده هستند چرا که برای ساختن اعداد از یک روش کاملا منطقی استفاده خواهد شد.

برای تلفظ یک عدد چهار رقمی با رقم اول آغاز می شود و پس از آن عدد دوم، سوم و چهارم آورده می شود. برای یادگیری هر چه بهتر اعداد می توانید در مدت زمان کوتاهی آن ها را به خاطر بسپارید و این گونه است که این اعداد در حافظه کوتاه مدت شما جا می گیرد.
 

اعداد زبان مجاری


این نکته را در نظر داشته باشید که برای این که این اعداد در طولانی مدت در ذهن شما باقی بماند باید تمرین و تکرار در برنامه‌ های آموزشی قرار داده شود.

یادگیری اعداد به زبان مجاری از صفر تا نه

در این قسمت اعداد به زبان مجاری را از صفر تا نه  برای شما عزیزان می آوریم.
 

Nulla ( zéró) :0 Öt :5
Egy :1 Hat :6
Kettõ :2 Hét :7
Három :3 Nyolc :8
Négy :4 Kilenc :9


یادگیری این اعداد کار بسیار راحتی است و با استفاده از روش های سرگرم کننده و جذاب می توان به راحتی آن ها را یاد گرفت. استفاده از تصویرهای مختلف جذاب، استفاده از فلش کارت های زیبا و در هر صورت با روش های متفاوت می توان این اعداد را یاد گرفت.

مطالعه بیشتر: الفبای زبان مجاری

نکته مهمی را به شما عزیزان یاد خواهیم داد. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از یک عدد برای تغییر یک اسم، آن اسم به صورت مفرد باقی می ماند. بدان معنی که اصلا نیاز نیست کلمه مورد نظر به صورت جمع مورد استفاده قرار بگیرد.
 

اعداد در زبان مجارستانی

یادگیری اعداد ده تایی

در این قسمت می توانید اعداد ده تایی را یاد بگیرید. همان گونه که مشاهده می نمایید این اعداد از ۱۰ تا ۹۰ را برای شما عزیزان نوشته ایم.
 

Tíz :10 Hatvan :60
Húsz :20 Hatven :70
Harminc :30 Nyolcvan :80
Negyven :40 Kilencven :90
Ötven :50  


در مورد این اعداد باید گفت که به جز عدد های ۲۰ و ۳۰ سایر اعداد در این گروه، یعنی مضرب های عدد ۱۰، با اضافه نمودن "van" و "ven" به انتهای عددها به وجود می آیند. 

یادگیری اعداد مجاری از ۱۱ تا ۱۹

در این اعداد، "tíz" به واژه "tiz" تبدیل می شود‌ و "en" قبل از اضافه کردن عدد مربوطه، به انتهای آن متصل می شود و به "tizen" تبدیل می شود. در واقع می توان از این دید به این اعداد نگاه کرد. ده + ..... 
 

Tizenegy :11 Tizenhat :16
Tizenkettõ /tizenké :12 Tizenhét :17
Tizenhárom :13 Tizennyo :18
Tizennégy :14 Tizenkilenc :19
Tizenöt :15  

اعداد بین مضرب های ده

در این قسمت از یادگیری اعداد به زبان مجاری، به عدد عای بین مضرب های ده می پردازیم. برای تشکیل این اعداد، اساسا فقط باید عدد را به انتها اضافه نموده. البته این قانون برای عدد ۲۰ اعمال نمی شو . برای این عدد "húsz" به "husz" تبدیل می شود.

مطالعه بیشتر: پرچم کشورهای جهان

Huszonegy :21 Huszonhat :26
Huszonkettõ / huszonkét :22 Huszonhét :27
Huszonhárom :23 Huszonnyolc :28
Huszonnégy :24 Huszonkilenc :29
Huszonöt :25  

اعداد مضرب ۱۰۰ در زبان مجاری

در این بخش قصد داریم آموزش اعداد به زبان مجاری را به عدد های مضرب عدد ۱۰۰ اختصاص دهیم. برای ایجاد اعداد مضرب عدد ۱۰۰، باید عدد را قبل از " száz " اضافه نمود.
 

Száz :100 Hatszáz :600
Kétszáz :200 Hétszáz :700
Háromszáz :300 Nyolcszáz :800
Négyazáz :400 Kilencszáz :900
Ötszáz :500  


در ادامه یابد گفت که برای اعداد بین این مضرب های عدد ۱۰۰، باید از همان قانون قبل استفاده نمود و تنها نکته این است که باید عدد ۱۰۰ را در نظر بگیرید. در ادامه می توانید این قانون‌ را بهتر متوجه شوید چرا که چند تا از این تعداد را برای شما به نگارش در می آوریم.
 

Százegy :101 (100+1) Kétszáztizenöt :215 (2 + 100 + 15)
Kêtszázegy :201 (2 + 100 + 1) Kétszázötven :250 (2 + 100 + 50)
Száztíz :110 (100 + 10) Kétszázötvenegy :251 (2 + 100 + 50 + 1)
Kétszaztíz :210 (2 + 100 + 10)  
Száztizenöt :115 (100 + 15)  


این شیوه از ساختن اعداد به زبان مجاری، به شما کمک خواهد کرد که اعداد را به خوبی فرا گرفته و آمادگی این را داشته باشید که در مکالمه های خود در شرایط مختلف استفاده نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران