دوست دارم به ترکی استانبولی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/04/17 176 زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوست دارم به ترکی استانبولی

 

زبان ترکی استانبولی یکی از زبان‌های جذاب و پرکاربرد دنیاست. این زبان در مناطقی مانند ترکیه، آذربایجان، اوزبکستان و تاجیکستان صحبت می‌شود. با توجه به تاریخچه طولانی و گستردگی این زبان، استفاده از اصطلاحات و کلمات کاربردی صحیح، می‌تواند راهی مناسب برای بیان علاقه و ارتباط مؤثر با افراد صحبت کننده به زبان ترکی استانبولی باشد.

به همین جهت در این مقاله زبان ملل تصمیم داریم تا به شما بهترین جملات برای ابراز علاقه در زبان ترکی استانبولی را آموزش دهیم.

دوست دارم به ترکی

اگر قصد دارید علاقه خود را به شخص مقابلتان نشان دهید اولین جمله‌ای که باید به زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید دوستت دارم است. دوستت دارم به ترکی استانبولی به شکل "Seni Seviyorum" یا "Seni çok seviyorum" گفته می‌شود. این عبارت به معنی تو را دوست دارم یا دوستت دارم است. "Seni" به معنی تو و "seviyorum" یا "çok seviyorum" به معنی دوست دارم است. تلفظ دوست دارم به ترکی استانبولی را بشنوید:
 

خیلی دوست دارم به ترکی

در زبان ترکی استانبولی، خیلی دوستت دارم را می‌توان به صورت "Çok seviyorum seni" یا "Seni çok seviyorum" بیان کرد. این عبارت یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین اصطلاحات عشق و دوستی در زبان ترکی استانبولی است. "Çok" به معنای خیلی و "Seviyorum" به معنای دوست داشتن یا عاشق بودن است.

همچنین "Seni" به معنای تو یا شما است که در اینجا به فرد مخاطب اشاره دارد. این عبارت یکی از زیباترین روش‌ها برای بیان عشق و محبت در زبان ترکی استانبولی است. می‌توانید این عبارت را در مواقع مختلفی مانند گفتن عشق به نفری خاص یا ابراز دوستی و محبت به دوستان و خانواده استفاده کنید.
 

دوست دارم عشقم به ترکی

در زبان ترکی استانبولی، دوست دارم عشقم را می‌توان به صورت "Seni seviyorum aşkım" یا "Aşkım, seni seviyorum" بیان کرد. این عبارت نیز از جمله عبارات پرطرفدار و شیرین برای بیان عشق و احساسات عاطفی در این زبان است. در این عبارت Seni seviyorum به معنای تو را دوست دارم و Aşkım به معنای عشقم یا عزیزم است. در واقع این کلمه، کلمه‌ای است که برای اشاره به عشق و محبت شدید به فردی خاص استفاده می‌شود.


دوست دارم به ترکی با تلفظ فارسی
 

دوست دارم رفیق به ترکی استانبولی

اگر می‌خواهید علاقه خود را به رفیقتان به زبان ترکی استانبولی نشان دهید باید بدانید که رفیق به ترکی استانبولی به صورت "Arkadaş İstanbulca" یا "İstanbulca Arkadaş" بیان می‌شود. اصطلاح "Arkadaş" به ترکی استانبولی یک کلمه‌ بسیار رایج و معمول بوده که به معنای دوست یا رفیق است. در نتیجه دوستت دارم رفیق به ترکی استانبولی به صورت Arkadaşım, seni seviyorum بیان می‌شود. در این عبارت Arkadaşım به معنی دوست من و seni seviyorum به معنی تو را دوست دارم یا عاشقت هستم است.

"Seni" به تو اشاره دارد و "seviyorum" از فعل "sevmek" که به دوست داشتن ترجمه می‌شود، ایجاد شده است.

مقاله پیشنهادی: متن عاشقانه ترکی استانبولی

اصطلاحات و کلمات کاربردی برای ابراز علاقه در زبان ترکی استانبولی

به جز عبارت‌هایی که در قسمت بالا به شما توضیح دادیم؛ اصطلاحات و عبارت‌های زیادی در زبان ترکی استانبولی وجود دارد که می‌توانید برای ابراز علاقه از آنها استفاده کنید:

  1. Çok güzelsiniz: شما بسیار زیبایید
  2. Seni seviyorum: تو را دوست دارم
  3. Benim için çok değerlisin: تو برای من بسیار ارزشمندی
  4. Seni tanımaktan mutluluk duyuyorum: از آشنایی با تو خوشحالم
  5. Gözlerin çok güzel: چشمانت بسیار زیباست
  6. Bayılıyorum: عاشقتم
  7. çok hoşuma gidiyor: خیلی دوست دارم
  8. çok ilgimi çekiyor: خیلی برام جذابه
  9. çok beğeniyorum: خیلی دوست دارم
  10. seni çok özledim: خیلی دلم برات تنگ شده
  11. seninle vakit geçirmek istiyorum: میخوام وقتمو با تو بگذرونم
  12. Çok tatlısın: خیلی شیرینی
  13. Benim için çok özelsin: برای من خیلی ویژه‌ای
  14. Beni çok mutlu ediyorsun: مرا خیلی خوشحال می‌کنی
  15. Seni tanıdığıma çok mutluyum: خیلی خوشحالم که تو را می‌شناسم
  16. Birlikte olmak istiyorum: می‌خواهم با هم باشیم
  17. Seninle zaman geçirmek çok güzel: وقت گذرانی با تو خیلی خوب است
  18. Kalbim seninle: قلبم با توست

این اصطلاحات و کلمات کاربردی می‌توانند به شما کمک کنند تا علاقه و احساساتتان را به زبان ترکی استانبولی با دیگران به اشتراک بگذارید. 

مقاله پیشنهادی: 144 کلمه ترکی استانبولی پرکاربرد

سخن پایانی
در نهایت، استفاده از اصطلاحات و کلمات متداول برای ابراز علاقه به زبان ترکی استانبولی، یکی از مهمترین مواردی است که برای ایجاد صمیمیت کاربرد دارد. این اصطلاحات و کلمات، قدرت بیان و قابلیت برقراری ارتباط را به شما می‌دهند و درک و فهم بهتری از فرهنگ و عادات محلی مردمان کشورهای ترک‌ زبان را ممکن می‌سازد. 

مقاله پیشنهادی: تبریک ازدواج به ترکی استانبولی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران