پشتیبانی021-37651
آزمون گوته چیست؟ | هزینه و نحوه ثبت نام گوته 2024

آزمون گوته چیست؟ | هزینه و نحوه ثبت نام گوته 2024

آزمون گوته یک آزمون بین المللی به زبان آلمانی است، که در راستای محک زدن توانایی افراد در تسلط بر این زبان برگزار می‌شود. آزمون گوته دارای سطوح مختلفی است که شرکت در هر کدام از این سطوح برای تمامی افراد آزاد است.

یعنی همه افراد می توانند در سطوح مختلف این آزمون شرکت کنند. فرد در صورت قبولی، مدرک بین المللی همان سطح را دریافت می کند. اعتبار هر کدام از این سطوح برخلاف مدرک آزمون تافل و آزمون آیلتس مادام العمر است و فرد می تواند از این مدرک برای ویزای کاری و تحصیلی استفاده کند. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید تا شما را بیشتر با آزمون گوته آشنا کنیم.

معرفی کتاب آموزشی دوره

درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل

اطلاعات تکمیلی

آزمون گوته چیست؟

بنیاد گوته را در سال ۱۹۵۱ در آلمان پایه گذاری کردند. از آن پس 157 شعبه از این موسسه را در کشورهای مختلف جهت آموزش و دریافت مدرک، پایه گذاری نموده اند که ۱۲ تا از این مراکز در کشور آلمان واقع شده است. آزمون گوته از اهمیت بالایی در بین مردم برخوردار است، به همین دلیل بسیاری از مردم سعی دارند در این آزمون شرکت و مدرک آن را دریافت نمایند.

آزمون گوته چیست؟

این گواهینامه به طور گسترده شناخته شده است و می‌تواند در بسیاری از موسسات در سراسر جهان به عنوان مدرک مهارت زبان مورد استفاده قرار گیرد. اکثر آزمون‌های گوته برای تحصیل و درخواست ویزا مناسب هستند.

قبل از تصمیم گیری در مورد امتحان، ما سطح فعلی شما را با یک آزمون شفاهی در آموزشگاه زبان ملل ارزیابی می‌کنیم تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین آزمون کمک کند. سپس با شرکت در دوره های آموزش زبان آلمانی به سرعت مهارت‌ها و دانش پیش زمینه‌ای را که برای آماده سازی موثر امتحان نیاز دارید، به دست خواهید آورد.

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT A1: یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این گواهی نشان می‌دهد که داوطلبان مهارت‌های زبانی بسیار ابتدایی را کسب کرده‌اند و با سطح اول (A1) مطابقت دارند.

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT A2: آزمون Goethe-Zertifikat A2 یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این مورد نیاز به مهارت‌های زبان ابتدایی دارد و با سطح دوم (A2) مطابقت دارد.

انواع سطح های آزمون گوته آلمانی

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT B1: آزمون Goethe-Zertifikat B1 یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است. این مورد گواهی می‌دهد که شما تا حد متوسط به زبان آلمانی مسلط هستید و با سطح سوم (B1) مطابقت دارید. برای تسلط در این سطح می توانید در کلاس های آموزش زبان آلمانی نوجوانان شرکت کنید.

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT B2: آزمون Goethe-Zertifikat B2 یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است. که گواهی می‌دهد داوطلبان مهارت‌های زبانی پیشرفته‌ای را کسب کرده‌اندو با سطح چهارم (B2) مطابقت دارد.

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT C1: آزمون Goethe-Zertifikat C1 یک آزمون تعیین سطح برای بزرگسالان است. این گواهی نشان می‌دهد که داوطلبان مهارت‌های زبانی پیشرفته‌ای را کسب کرده‌اند و با سطح پنجم (C1) مطابقت دارد.

🔵 GOETHE-ZERTIFIKAT C2: آزمون Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS) یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این گواهی تایید می‌کند که داوطلبان مهارت‌های زبانی بسیار پیشرفته‌ای نظیر تسلط کامل بر گرامر زبان آلمانی را کسب کرده‌اند و با سطح ششم (C2) مطابقت دارد.

کاربردهای ازمون گوته 

سالانه بیش از 230000 نفر تصمیم به شرکت در آزمون مهارت زبان آلمانی گواهی شده توسط موسسه GOETHE دارند. این گواهینامه معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • اثبات تسلط به زبان آلمانی به منظور درخواست مهاجرت در بخش آلمانی زبان سوئیس
  • درخواست برای یک موقعیت یا در یک دانشگاه در بخش آلمانی زبان سوئیس یا در کشور آلمانی
  • زندگی و کار در بخش آلمانی زبان سوئیس یا در کشور آلمانی

ثبت نام آزمون گوته

آزمون گوته یک آزمون استاندارد زبان آلمانی است که توسط موسسه گوته (Goethe-Institut) برگزار می‌شود. این آزمون برای افرادی که می‌خواهند مهارت زبان آلمانی خود را در سطوح مختلف ارزیابی کنند، طراحی شده است. سطوح این آزمون از A1 (مبتدی) تا C2 (پیشرفته) متغیر است. مراحل ثبت نام برای آزمون گوته به شرح زیر است:

1. انتخاب سطح آزمون: ابتدا باید سطح مورد نظر خود را انتخاب کنید (A1, A2, B1, B2, C1, یا C2).

2. مراجعه به وب‌سایت: به وب‌سایت رسمی موسسه گوته مراجعه کنید.

3. جستجوی مرکز آزمون: نزدیک‌ترین مرکز برگزاری آزمون را در منطقه خود پیدا کنید.

4. بررسی تاریخ‌های آزمون: تاریخ‌های موجود برای برگزاری آزمون را بررسی کنید.

5. ثبت نام آنلاین: فرم ثبت نام آنلاین را پر کنید. این فرم معمولاً شامل اطلاعات شخصی، سطح آزمون مورد نظر و تاریخ انتخابی است.

6. پرداخت هزینه: هزینه آزمون را پرداخت کنید. روش‌های پرداخت معمولاً شامل کارت اعتباری یا انتقال بانکی است.

7. دریافت تأییدیه: پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت، یک ایمیل تأییدیه دریافت خواهید کرد.

8. آماده شدن برای آزمون: اطلاعات مربوط به زمان و مکان دقیق آزمون را دریافت خواهید کرد. مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را برای روز آزمون آماده دارید.

ثبت نام آزمون گوته

هزینه ثبت نام آزمون گوته در سال 2024

با توجه به اینکه نرخ ارز در کشور ما در حال نوسانالات شدیدی است، به طور قاطع نمی توان برای این آزمون مهم با سطوح مختلف یک قیمت مشخص در نظر گرفت. پس برای اطلاع دقیق از بروزترین قیمت های این آزمون بهتر است حتما به یک مرکز معتبر و مطمئن که در این زمینه فعالیت دارد مراجعه کنید، تا اطلاعات دقیقی در این راستا به دست بیاورید.

آزمون گوته دارای سطوح کاملا مختلفی است که این سطوح در تعیین نرخ ثبت نام این آزمون دخالت دارند. یعنی هر سطحی دارای قیمت مختلفی است و این قیمت یک نرخ ثابت نمی باشد، یعنی با گذر زمان این نرخ قابل تغییر است. برای مثال می توان گفت که:

  • سطح A1 صد و پنج یورو
  • سطح A2 صد و بیست پنج یورو
  • سطح B1 دویست ده یورو
  • سطح B2 دویست چهل یورو
  • سطح C1 دویست هفتاد یورو
  • سطح C2 دویست نود و پنج یورو

همان طور که می دانید هر کدام از این سطح ها از قیمت های متفاوتی برخوردارند و هرچقدر این سطوح بالاتر روند قیمت نیز بالاتر می رود. برای مقایسه می توان سطح A1 و سطح C2 را در نظر گرفت. لازم است بدانید که قیمت یورو در هر کشوری با کشور دیگر فرق دارد و نرخ هر سطح آزمون طبق ارزش پول داخلی آن کشور برحسب یورو در نظر گرفته می شود. جهت ثبت نام به سایت www.goethe.de مراجعه نمایید.

سطوح آزمون گوته

آزمون گوته دارای 6 سطح کاملا متفاوت و مجزا است که هر فردی به صورت اختیاری می تواند در هرکدام از این سطح ها ثبت نام کند: 

  • A1
  • A2
  • B1
  • B2
  • C1
  • C2

در این میان اگر کسی مدرک سطح c2 را دریافت کند، به معنای این است که به بالاترین سطح این زبان دست یافته است. یادگیری تمام این سطوح به معنای تسلط کامل شما بر این زبان است. اگر می خواهید در دانشگاه های آلمان مشغول تحصیل شوید حتما باید مدرک B2 را داشته باشید.

منابع آزمون گوته

اگر برای تحصیل یا کار قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، داشتن مدرک آزمون گوته برای شما الزامی است. آزمون گوته مهم ترین مدرک برای کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان را دارند.

منابع آزمون گوته

به غیر از کشور آلمان مهاجرین تحصیلی و کاری کشورهای اتریش، لیختن اشتاین و سوئیس باید مدرک گوته را داشته باشند. برای این که فرد آزمون دهنده در این آزمون سر بلند بیرون بیاید، باید منابع معتبر و مختلفی را مطالعه کند. در این بخش برگزیده ترین منابع آزمون گوته را به شما معرفی می کنیم:

  • Fit furs Goethe_Zertifikat B2 کتاب آلمانی
  • Menschen A1.1 کتاب
  • Menschen A2.1 کتاب
  • Menschen B1.1 کتاب
    Goethe/ OSD Zertifikat B1 کتاب

این پنج کتاب جزء معتبرترین و برگزیده ترین منابع آزمون گوته هستند که افراد می توانند با مطالعه کردن و مرور آن ها در آزمون گوته موفق شوند.

pdf ده نمونه آزمون گوته

یکی از روش های موفقت در این ازمون آشنایی با سوالات آزمون است، در ادامه نمونه سوالات مناسبی برای سطح B2 آماده کرده ایم و شما می توانید فایل pdf آن را دانلود و استفاده کنید.

🔰 دانلود pdf نمونه سوالات آزمون گوته

نمونه سوالات آزمون گوته

آزمون گوته کجا برگزار می شود؟

تنها موسسه معتبر و برگزار کننده این آزمون در تهران مستقر است که در هر ماه آزمون گوته را به صورت کاملا منظم برگزار می کند. آزمون گوته معمولاً در موسسه گوته تهران برگزار می‌شود. اطلاعات مربوط به محل برگزاری آزمون به شرح زیر است:

موسسه گوته تهران (Goethe-Institut Tehran):
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان خلیل زاده، شماره 12

این موسسه مسئول برگزاری آزمون‌های رسمی زبان آلمانی در تهران است. با این حال، ممکن است در برخی موارد، آزمون‌ها در مکان‌های دیگری نیز برگزار شوند، به خصوص اگر تعداد شرکت‌کنندگان زیاد باشد یا شرایط خاصی وجود داشته باشد.

تاریخ آزمون های گوته در تهران 2024

در این آزمون متقاضیان با توجه به اینکه ظرفیت بسیار محدود است پس از پیگیری های لازم حدود 10 الی 20 روز قبل از امتحان در این آزمون ثبت نام می کنند. 

مطالعه بیشتر