خدمات آموزشی

آزمون گوته چیست؟ | هزینه و نحوه ثبت نام در سال 2023

آزمون گوته

آزمون گوته یک آزمون بین المللی به زبان آلمانی است، که در راستای محک زدن توانایی افراد در تسلط بر این زبان صورت می گیرد. آزمون گوته دارای سطوح مختلفی است که شرکت در هر کدام از این سطوح برای تمامی افراد آزاد است.

یعنی همه افراد می توانند در سطوح مختلف این آزمون شرکت کنند. فرد در صورت قبولی، مدرک بین المللی همان سطح را دریافت می کند. اعتبار هر کدام از این سطوح برخلاف مدرک آزمون تافل و آزمون آیلتس مادام العمر است و فرد می تواند از این مدرک برای ویزای کاری و تحصیلی استفاده کند. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید تا شما را بیشتر با آزمون گوته آشنا کنیم.

سالانه بیش از 230000 نفر تصمیم به شرکت در آزمون مهارت زبان آلمانی گواهی شده توسط موسسه GOETHE دارند. این گواهینامه معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شود:

آزمون گوته چیست؟

  • اثبات تسلط به زبان آلمانی به منظور درخواست مهاجرت در بخش آلمانی زبان سوئیس
  • درخواست برای یک موقعیت یا در یک دانشگاه در بخش آلمانی زبان سوئیس یا در کشور آلمانی
  • زندگی و کار در بخش آلمانی زبان سوئیس یا در کشور آلمانی

آزمون گوته چیست؟

بنیاد گوته را در سال ۱۹۵۱ در آلمان پایه گذاری کردند. از آن پس 157 شعبه از این موسسه را در کشورهای مختلف جهت آموزش و دریافت مدرک، پایه گذاری نموده اند که ۱۲ تا از این مراکز در کشور آلمان واقع شده است. آزمون گوته از اهمیت بالایی در بین مردم برخوردار است، به همین دلیل بسیاری از مردم سعی دارند در این آزمون شرکت کنند و مدرک آن را دریافت نمایند.

هزینه آزمون گوته

این گواهینامه به طور گسترده شناخته شده است و می‌تواند در بسیاری از موسسات در سراسر جهان به عنوان مدرک مهارت زبان مورد استفاده قرار گیرد. اکثر آزمون‌های گوته برای تحصیل و درخواست ویزا مناسب هستند.

قبل از تصمیم گیری در مورد امتحان، ما سطح فعلی شما را با یک آزمون شفاهی در آموزشگاه زبان ملل ارزیابی می‌کنیم تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین آزمون کمک کند. سپس به سرعت مهارت‌ها و دانش پیش زمینه‌ای را که برای آماده سازی موثر امتحان نیاز دارید، به دست خواهید آورد.

GOETHE-ZERTIFIKAT A1: یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این گواهی نشان می‌دهد که داوطلبان مهارت‌های زبانی بسیار ابتدایی را کسب کرده‌اندو با سطح اول (A1) مطابقت دارند.

GOETHE-ZERTIFIKAT A2: آزمون Goethe-Zertifikat A2 یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این مورد نیاز به مهارت‌های زبان ابتدایی دارد و با سطح دوم (A2) مطابقت دارد.

هزینه آزمون گوته b2

GOETHE-ZERTIFIKAT B1: Goethe-Zertifikat B1 یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است. این مورد گواهی می‌دهد که شما تا حد متوسط به زبان آلمانی مسلط هستید و با سطح سوم (B1) مطابقت دارید.

GOETHE-ZERTIFIKAT B2: Goethe-Zertifikat B2 یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است. که گواهی می‌دهد داوطلبان مهارت‌های زبانی پیشرفته‌ای را کسب کرده‌اندو با سطح چهارم (B2) مطابقت دارد.

GOETHE-ZERTIFIKAT C1: Goethe-Zertifikat C1 یک آزمون تعیین سطح برای بزرگسالان است. این گواهی نشان می‌دهد که داوطلبان مهارت‌های زبانی پیشرفته‌ای را کسب کرده‌اندو با سطح پنجم (C1) مطابقت دارد.

GOETHE-ZERTIFIKAT C2: آزمون Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS) یک آزمون آلمانی برای بزرگسالان است. این گواهی تایید می‌کند که داوطلبان مهارت‌های زبانی بسیار پیشرفته‌ای را کسب کرده‌اند و با سطح ششم (C2) مطابقت دارد.

⭐⭐ آموزش زبان آلمانی ⭐⭐

ثبت نام آزمون گوته

آزمون گوته دارای سطوح کاملا مختلفی است که این سطوح در تعیین نرخ ثبت نام این آزمون دخالت دارند. یعنی هر سطحی دارای قیمت مختلفی است و این قیمت یک نرخ ثابت نمی باشد، یعنی با گذر زمان این نرخ قابل تغییر است. برای مثال می توان گفت که: 

  1. سطح A1 صد و پنج یورو
  2. سطح A2 صد و بیست پنج یورو
  3. سطح B1 دویست ده یورو
  4. سطح B2 دویست چهل یورو
  5. سطح C1 دویست هفتاد یورو
  6. سطح C2 دویست نود و پنج یورو

همان طور که می دانید هر کدام از این سطح ها از قیمت های متفاوتی برخوردارند و هرچقدر این سطوح بالاتر روند قیمت نیز بالاتر می رود.

ثبت نام آزمون گوته b2

برای مقایسه می توان سطح A1 و سطح C2 را در نظر گرفت. لازم است بدانید که قیمت یورو در هر کشوری با کشور دیگر فرق دارد و نرخ هر سطح آزمون طبق ارزش پول داخلی آن کشور برحسب یورو در نظر گرفته می شود. جهت ثبت نام به سایت www.goethe.de مراجعه نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون گوته در سال 2023

با توجه به اینکه نرخ ارز در کشور ما در حال نوسانالات شدیدی است، به طور قاطع نمی توان برای این آزمون مهم با سطوح مختلف یک قیمت مشخص در نظر گرفت. پس برای اطلاع دقیق از بروزترین قیمت های این آزمون بهتر است حتما به یک مرکز معتبر و مطمئن که در این زمینه فعالیت دارد مراجعه کنید، تا اطلاعات دقیقی در این راستا به دست بیاورید.

سطوح آزمون گوته

آزمون گوته دارای 6 سطح کاملا متفاوت و مجزا است که هر فردی به صورت اختیاری می تواند در هرکدام از این سطح ها ثبت نام کند: 

  1. A1
  2. A2
  3. B1
  4. B2
  5. C1
  6. C2

در این میان اگر کسی مدرک سطح c2 را دریافت کند، به معنای این است که به بالاترین سطح این زبان دست یافته است. یادگیری تمام این سطوح به معنای تسلط کامل شما بر این زبان است. اگر می خواهید در دانشگاه های آلمان مشغول تحصیل شوید حتما باید مدرک B2 را داشته باشید.

منابع آزمون گوته

اگر برای تحصیل یا کار قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، داشتن مدرک آزمون گوته برای شما الزامی است. آزمون گوته مهم ترین مدرک برای کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان را دارند.

آزمون گوته کجا برگزار میشود

به غیر از کشور آلمان مهاجرین تحصیلی و کاری کشورهای اتریش، لیختن اشتاین و سوئیس باید مدرک گوته را داشته باشند. برای این که فرد آزمون دهنده در این آزمون سر بلند بیرون بیاید، باید منابع معتبر و مختلفی را مطالعه کند. در این بخش برگزیده ترین منابع آزمون گوته را به شما معرفی می کنیم: 

  • Fit furs Goethe_Zertifikat B2 کتاب آلمانی
  • Menschen A1.1 کتاب
  • Menschen A2.1 کتاب
  • Menschen B1.1 کتاب
  • Goethe/ OSD Zertifikat B1 کتاب

این پنج کتاب جزء معتبرترین و برگزیده ترین منابع آزمون گوته هستند که افراد می توانند با مطالعه کردن و مرور آن ها در آزمون گوته موفق شوند.

آزمون گوته کجا برگزار می شود؟

تنها موسسه معتبر و برگزار کننده این آزمون در تهران مستقر است که در هر ماه آزمون گوته را به صورت کاملا منظم برگزار می کند.

تاریخ آزمون های گوته در تهران

در این آزمون متقاضیان با توجه به اینکه ظرفیت بسیار محدود است پس از پیگیری های لازم حدود 10 الی 20 روز قبل از امتحان در این آزمون ثبت نام می کنند. 


دانلود رایگان منابع آزمون گوته

آزمون گوته چیست منبع آزمون گوته آزمون گوته
آزمون گوته چیست آزمون گوته  
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (8 امتیاز)
نظرات
Mohib Safi (دوشنبه 29 آبان 1402 00:41:17)

سلام
معلومات در باره تاریخ های آزمون را از کجا میشه دریافت کرد.


خانم مشهدی (شنبه 09 دی 1402 15:11:15)

سلام دوست عزیز
برای سطح C1 تاریخ 06.01.2024 مشخص شده ولی برای سطوح دیگه تاریخ دقیقی اعلام نشده

سهیلا مرتب (دوشنبه 01 خرداد 1402 19:10:14)

ببخشید برای کسانی که تو موسسه اموزش ندیدن ایا می تونن برای ثبت نام ازمون اقدام کنن در غیر این صورت راهنمایی لازم رو بفرمایید


خانم مشهدی (یکشنبه 01 مرداد 1402 17:45:43)

سلام دوست عزیز
همین که سطح شما برای شرکت در آزمون مناسب باشه کافیه. نیازی به مدرکی ندارید. برای اطلاعات بیشتر هم میتونید به شماره 44752000 تماس بگیرید.

Fatema bakhshi (سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 23:18:59)

خوب

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران