خدمات آموزشی

آموزش زبان سوئیسی | زبان های رسمی سوئیس

آموزش زبان سوئیسی

آموزش زبان سوئیسی موضوعی است که می تواند چالش های زیادی را در برداشته باشد چرا که داریم از چهار زبان زنده دنیا صحبت می کنیم. بله، این کشور چهار زبانه است و برخی آن‌ را یک هنجار روزمره تلقی کرده اند. آموزشگاه زبان ملل درباره زبان سوییسی توضیحاتی را برای زبان آموزان عزیز آماده نموده و در قالب این مقاله تقدیم خواهد کرد. 

کشور سوئیس را بشناسیم

کشور سوئیس به دلایل متعددی شهرت پیدا کرده که یکی از آن ها تنوع زبانی است‌. البته شکلات های بی نظیر این کشور نیز زبانزد می باشد. همچنین غذاهای خوشمزه و کوه های شگفت انگیز، این کشور را به شهرت جهانی رسانده است‌. مردم این کشور، مهم ترین نقطه قوت خود و کشورشان را همین مسئله چند زبانی بودنشان می دانند. در واقع چهار زبان رسمی در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته این جاست که مدیریت این چهار زبان چگونه امکان پذیر خواهد شد؟ در ادامه با این چهار زبان آشنا خواهیم شد و سپس در مورد آموزش زبان سوئیسی صحبت می کنیم. اما مهم ترین زبان سوئیسی ها چیست؟

زبان های رسمی کشور سوئیس

اگر تصمیم به آموزش زبان سوئیس دارید، بهتر است حقایقی را درباره زبان مردم سوئیس بدانید. زبان رسمی سوئیس چهار زبان متفاوت است، اما مردم لزوما به هر چهار زبان صحبت نمی کنند. گفتنی است که کشور سوئیس ۲۶ ایالت دارد که به آن‌ ها کانتون می گویند. اما زبان مورد استفاده در هر کانتون بستگی به موقعیت جغرافیایی آن و همچنین کشورهایی که به آن ایالت ها نزدیک است دارد. چهار زبان کشور سوئیس آلمانی با حدود ۶۳ درصد گویشور، فرانسوی با ۲۳ درصد گویشور، ایتالیایی با ۸ درصد و زبان رومانش تنها با ۱ درصد گویشور، می باشند. 

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان فرانسه


آموزش زبان سوئیسی
 

  • زبان آلمانی سوئیسی

بخش زیادی از این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. در واقع باید گفت که ۱۷ کانتون در این کشور از زبان آلمانی استفاده می نمایند. از این جمله می توان آرگاو، آپنتزل، آوسرهودن، آپنتزل این هودن، بازل- اشتاد، بازل-لاندشافت، گلاروس، لوسرن، نیدوالدن، ابوالدن، شفوزان، اشووتس، سولوتورن، سنت گالن، تورگاو، اوری، زوگ و زوریخ را نام برد.

۴/۴ میلیون نفر از جمعیت این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. اما ناگفته نماند که گویش آن ها آلمانی سوئیسی است که باز خود به گویش های منطقه ای تقسیم می شوند. اما برای سیستم نوشتاری از آلمانی استاندارد استفاده خواهد شد‌. زبان آلمانی سوئیسی زبان غالب در شهرهای زوریخ و برن است اما در شهر برن زبان فرانسوی رسمی می باشد. گفتنی است آموزش زبان آلمانی سوئیسی نیز در ملل امکانپذیر است.

در سوئیس از دوران کودکی در مدارس، زبان آلمانی استاندارد آموزش داده می شود. همچنین در اخبار، تابلوهای اعلانات، اطلاعیه ها و اعلامیه های عمومی نیز از این زبان استفاده می شود‌. پس با این حساب آموزش زبان سوئیسی شاخه های زیادی دارد که باید با توجه به موقعیت و شرایط به وجود آمده زبان مورد نیاز را انتخاب نمایید. 

  • زبان فرانسوی سوئیسی

در بخش های غربی سوئیس با زبان فرانسوی سوئیسی مواجه خواهید شد. این زبان با فرانسوی تفاوت چندانی ندارد و از نظر گفتار و شیوه نگارش تقریبا مشابه هستند‌. تفاوت هایی نیز در این دو زبان وجود دارد و می توان گفت که جذابیت خاصی برای زبان آموزان دارد. پس برای آموزش زبان سوئیسی باید به این زبان نیز پرداخت.

این زبان آهسته تر از زبان فرانسه است و همانند یک گویش قدیمی، کیفیت بسیار بالا و خوشایندی دارد. در منطقه روماندی در سوئیس زبان فرانسه را به صورت انحصاری به کار می برند. این منطقه شامل ایالت های ژنو، ژورا، وو، نوشاتل و مناطقی در برن، وله و فریبورگ است‌. جمعیت فرانسوی زبان در کشور سوئیس حدود ۲۲ درصد یعنی تقریبا ۱/۵ میلیون نفر را تشکیل می دهد‌. تنوع کلمات و عبارات فرانسوی در این کشور کمتر است اما کیفیت منحصر به فردی دارد. 

  • زبان ایتالیایی سوئیسی

در ادامه آموزش زبان سوئیسی به زبان ایتالیایی می رسیم و این زبان را در سوئیس مورد بررسی قرار می دهیم. شایان ذکر است که گویش ایتالیایی - سوئیسی با زبان کشور ایتالیا متفاوت است اما زبان نوشتاری آن ها همین زبان ایتالیایی محسوب می شود. این زبان در کانتون های تیچینو، مناطق جنوبی گراوبوندن و دره گوندو در ایالت وله مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا ۶۰ هزار نفر این زبان را به کار می برند. 

  • زبان رومانش سوئیسی

در مسیر آموزش زبان سوئیسی، زبانی به اسم رومانش یا Rumantsch وجود دارد که در بعضی از دره های گراوبوندن استفاده می شود. اما ناگفته نماند که این زبان تا سال ۱۹۳۸ یک زبان ملی نبوده و بالاخره در سال ۱۹۹۶ آن را به عنوان زبان رسمی معرفی نمودند. در واقع تنها کمتر از یک درصد این زبان را به کار می برند و پنج گویش متفاوت دارد.

درباره این زبان باید گفت که زبانی رومانسی و عاشقانه است. دستور زبان شناسی رومانش از زبان آلمانی گرفته شده است. افرادی که به این زبان صحبت می کنند از دوران مهد کودک و تحصیل، زبان آلمانی را فرا می گیرند. گویش های زبان رومانش شامل والادر، پوتر، سورمری، سوتسلوان و سورسلوان هستند.

نکته مهم درباره زبان رومانش این است که گویشوران این زبان، از همین گویش برای سیستم نوشتاری نیز استفاده می نمایند. اما این نکته را نیز یادآور شویم که رومانش زبان ها در کشور سوئیس برای ارتباط با بقیه افراد کشور، از زبان آلمانی نیز استفاده می نمایند. اما این افراد به میراث زبانی خود بسیار افتخار می کنند. 
زبان سوییس

زبان های دیگر در سوئیس
در صورتی که قصد مسافرت یا مهاجرت به کشور سوئیس را دارید، برای آموزش زبان سوئیسی یکی از این چهار زبان رایج و رسمی را باید در برنامه خود قرار دهید. اما ناگفته نماند که در این کشور از زبان های دیگر نیز استفاده می شود. یکی از شرط های پذیرش در این کشور، توانایی صحبت کردن به یکی از چهار زبان اصلی می باشد. اما برخی از افراد زبان مادری خود را نیز استفاده می نمایند.

به عنوان مثال انگلیسی زبان ها حدود ۵/۸ درصد، پرتغالی زبان ها ۳/۱ درصد، آلبانیایی ها ۳/۱ درصد، صربی- کرواتی ۲/۳ درصد، اسپانیایی زبان ها حدود ۲/۳ درصد، ترکی زبان ها حدود ۱/۱ درصد و سایر زبان ها حدود ۷/۶ درصد را تشکیل می دهند. 

آموزش زبان انگلیسی

بهترین برنامه های آموزش زبان سوئیسی

بهترین برنامه های آموزش زبان سوئیسی عبارتند از:

  1. Babbel ==> لینک دانلود برای اندروید   *   لینک دانلود برای iOS
  2. Italki ==> لینک دانلود برای اندروید  *   لینک دانلود برای iOS
  3. Pimsleur ==> لینک دانلود برای اندروید  *   لینک دانلود برای iOS
  4. LinQ ==> لینک دانلود برای اندروید   *   لینک دانلود برای iOS
  5. Learning Swedish ==> لینک دانلود برای اندروید  *   لینک دانلود برای iOS

مشکلات زبانی در کشور سوئیس

آموزش زبان سوئیسی و استفاده از زبان های رایج این کشور می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. گفتنی است که کانتون ها هر کدام از هم مستقل عمل می کنند و قوانین و اختیارات خاص خود را دارند. با این حساب سیستم های آموزشی، مالیاتی و تمام موارد دیگر در کانتون های مختلف، متفاوت می باشد.

شایان ذکر است که سوئیسی ها به کانتون محل زندگی خود‌ علاقه و تعلق خاطر زیادی دارند. این مسئله در کانتون های بخش آلمانی بیشتر خود را نشان می دهد. گاهی اوقات برای افراد یک کانتون واژه «میهن پرستی کانتون» را استفاده می نمایند. اما با این وجود همه با هم یکی هستند و اتحاد دارند و خود را یک‌ ملت با اراده می خوانند. 
سخن پایانی
این مقاله موضوع آموزش زبان سوئیسی را مورد بررسی قرار داده است که البته شامل چهار زبان رایج در این کشور می باشد. برای تسلط به این زبان ها می توانید با شرکت در کلاس های آموزشگاه زبان ملل شرکت نموده و بهترین تکنیک ها را توسط اساتید برجسته به کار ببرید. زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش از زبان های رایج و رسمی در این کشور می باشند و شما با توجه به منطقه مورد نظر و توانایی های خود انتخاب می نمایید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظرات
صابر محمدپور (سه شنبه 08 اسفند 1402 12:39:13)

زبان اصلی سوئیس چیه بالاخره؟


خانم مشهدی (سه شنبه 08 اسفند 1402 12:59:14)

سلام به شما کاربر گرامی، هر چهار زبان نام برده شده، زبان های اصلی در سوئیس می باشند.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران