آمادگی آزمون تافل (معرفی کامل آزمون تافل)

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/25 1240
آمادگی آزمون تافل (معرفی کامل آزمون تافل)

در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل قصد داریم نکات و ترفندهای خود را مرور کنیم که به شما کمک می‌کند نمره آزمون تافل مورد نیاز خود را کسب کنید. اکثر دانشجویان در راستای تکمیل درخواست برای دانشگاه یا برنامه تحصیلی، دوره تافل را می‌گذرانند. اگر برای شما نیز شرایط مشابه است، باید تافل را مانند هر نوع امتحان دیگری جدی بگیرید. حتی اگر در حال حاضر سطح خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید، تافل بیش از دانش روزمره به این زبان نیاز دارد. شما با مطالب آکادمیک مواجه خواهید شد و از شما خواسته می‌شود که در سطح دانشگاه بنویسید و صحبت کنید.

فرمت تافل کاملا مشخص است. این آزمون از 4 بخش تشکیل شده است:

  • بخش رایتینگ تافل
  • بخش ریدینگ تافل
  • بخش شنیداری تافل
  • بخش اسپیکینگ تافل

هر یک از این بخش‌ها شامل انواع مختلفی از تمرینات است، بنابراین به راحتی می‌توان در اولین بار که به آزمون تافل نگاه می‌کنید، با فرمت آزمون و سبک‌های سؤالات آشنا شوید.

آزمون تافل رایگان نیست، بنابراین مهم است که از هر فرصتی برای کسب نمره خوب حداکثر استفاده را ببرید. اگر به خوبی برای امتحان آماده ‌شوید، دلیلی ندارد که آزمون دوم را با هزینه بیشتر رزرو کنید. توصیه ما این است که آمادگی برای تافل را یک بار و درست انجام دهید.

توانایی های قابل ارزیابی در بخش رایتینگ تافل

بخش نوشتاری آزمون رسمی تافل به شما این امکان را می‌دهد که سطح زبان انگلیسی نوشتاری خود را در زمینه آکادمیک و همچنین توانایی خود را در ساختار نوشتاری به روشی روان ارزیابی کنید.

مطالعه بیشتر: مراکز برگزاری آزمون تافل در تهران

شما باید به سؤالات مربوط به انشاهایی که در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند پاسخ دهید. در قسمت دوم آزمون، سوالات نگارش مستقل، از شما می خواهد که نظر خود را در مورد یک موضوع خاص بیان کنید.

توانایی های قابل ارزیابی در بخش ریدینگ تافل

بخش ریدینگ تافل توانایی شرکت کنندگان در خواندن، درک و تجزیه و تحلیل متون دانشگاهی به زبان انگلیسی را اندازه گیری می کند. تصحیح کنندگان ارزیابی خواهند کرد که آیا شما قادر به خواندن محتوای آموزشی هستید که در دانشگاه های انگلیسی زبان خواهید دید.

توانایی های قابل ارزیابی در بخش Listening تافل

به طور خاص، بخش Listening آزمون تافل iBT توانایی شما را در گوش دادن، درک و تجزیه و تحلیل مباحث آکادمیک اندازه گیری می‌کند. مدت این آزمون که بین 41 تا 57 دقیقه متغیر است، توانایی شما را در درک مکالمات بین 2 یا چند نفر یا کنفرانس از طریق 5 تمرین ارزیابی می‌کند. شما باید به مکالمات بین یک دانشجو و یک استاد، یک سخنرانی از یک استاد با مداخلات دانشجویان و در نهایت یک سخنرانی فقط از یک استاد گوش دهید. سپس به سوالات مربوط به صدا پاسخ دهید.

توانایی های قابل ارزیابی در بخش اسپیکینگ تافل

بخش اسپیکینگ تافل توانایی شما در برقراری ارتباط شفاهی به زبان انگلیسی را می‌سنجد. این تست 17 دقیقه‌ای توانایی شما را در بیان ساختاری، شفاف و موثر از طریق 4 نوع تمرین ارزیابی می‌کند.

از کجا باید شروع کرد؟

دانستن اینکه از کجا باید برای آمادگی تافل شروع کنید، کمی سخت به نظر می‌رسد. این روال برای هر دانش آموزی متفاوت است، اما نکته مهم این است که باید از جایی شروع کنید. شروع سخت ترین بخش است. توصیه می‌کنیم گاو نر را با شاخ گرفته و آماده سازی تافل خود را با یک آزمون نمونه شروع کنید. با انجام این کار می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و بر تقویت مهارت‌های خود تمرکز نمایید.

مطالعه بیشتر: حداقل نمره تافل برای پذیرش

هر فرد می‌تواند تصمیم بگیرد که چگونه برای تافل به روشی که برای او مناسب است آماده شود. برای شروع آمادگی برای تافل، توصیه می‌کنیم روش مطالعه خود را با مراحل زیر ساختار دهید:

  • سطح خود را ارزیابی کنید: با شرکت در آزمون ارزیابی تافل شروع کنید و سطح خود را در زبان انگلیسی مشخص کنید تا بتوانید یک هدف واقع بینانه برای پیشرفت تعیین کنید.
  • نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید: یک آزمون ارزیابی به شما ایده خوبی از نقاط قوت و ضعف در زبان انگلیسی، از جمله گرامر، واژگان، و رویکرد شما به انواع مختلف سوالات را می‌دهد. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که مواردی را که برای رسیدن به هدفتان نیاز به کار دارند، اولویت بندی کنید.
  • یادگیری خود را ساختار دهید: هنگامی که ایده‌ای در مورد سطح خود و جایی که باید پیشرفت کنید را پیدا می‌کنید، می‌توانید یک برنامه مطالعاتی ایجاد کنید تا شما را به امتحان برساند. این مسئله به شما کمک می‌کند تا با انگیزه بمانید و با نزدیک شدن به امتحان، پیشرفت خود را ارزیابی کنید.
  • اشتباهات خود را مرور کنید: برای پیشرفت در یادگیری، ابتدا باید به اشتباهات خود نگاه کنید. درک اینکه کجا اشتباه می‌کنید برای پیشرفت ضروری است و استفاده از یک پلت فرم یادگیری آنلاین برای یک مرور کلی از عملکرد شما می‌تواند واقعا مفید باشد.

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم: نکات و ترفندهای برتر

اکنون می‌دانید که مراحل آمادگی تافل خود را از کجا شروع کنید، بیایید در مورد چگونگی آماده شدن برای تافل با شرایط خاص صحبت کنیم.

1. یک برنامه مطالعه طراحی کنید: برای کارآمدترین پیشرفت، باید یک برنامه مطالعه ایجاد کنید. تعیین کنید که نتیجه تلاش شما چیست و مشخص کنید که برای رسیدن به آن چه باید بکنید، سپس کار را بر اساس زمانی که از الان تا روز آزمون دارید تقسیم کنید.

2. فرمت آزمون را مطالعه کنید: نیمی از دشواری تافل درک قالب آزمون و دانستن نحوه برگزاری آن است. حتی اگر گرامر و دایره لغات شما در سطح بالایی باشد، باید بتوانید دانش خود را به راحتی به سوالات سبک تافل هدایت کنید. برای تسهیل این امر، به شرکت در چندین آزمون آزمایشی تافل فکر کنید.

3. استفاده از سوالات تافل را تمرین کنید: ما یک بار گفته ایم و باز هم خواهیم گفت: شرکت در آزمون‌های تمرینی تافل احتمالا بهترین کاری است که می‌توانید برای به حداکثر رساندن آمادگی خود انجام دهید. انجام هر نوع تمرین انگلیسی ارزشمند است، اما هیچ راهی بهتر از استفاده از مواد خاص تافل برای آماده شدن وجود ندارد.

4. از منابع یادگیری آنلاین استفاده کنید: آزمون iBT یک آزمون آنلاین است، بنابراین اگر می‌خواهید برای تافل آماده شوید، شرکت در آزمون آنلاین تافل ترفند خوبی برای شروع است. استفاده از پلتفرم‌های یادگیری آنلاین مانند GlobalExam به شما احساس تجربه‌ای از آزمون تافل را می‌دهد و اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

آموزش زبان انگلیسی

آیا آزمون تافل IBT سخت است؟

دشواری تافل کاملاً به توانایی و اعتماد هر دانش آموز در درک و استفاده از زبان انگلیسی بستگی دارد. یکی از مزیت‌های تافل این است که نیازی به دانش خاصی در مورد موضوع خاصی ندارد. با این حال، چند زمینه دشواری وجود دارد که باید قبل از روز آزمون به خاطر داشت:

زمان امتحان تافل طولانی است.

یکی از نکاتی که باید در نظر گرفت مدت زمان آزمون تافل است. این امتحان تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد و آن را به یک آزمون استقامتی در کنار چالش‌های زبان تبدیل می‌کند. چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین هیچ جایی برای خسته شدن شما وجود ندارد، اما باید از انجام اشتباهات غیر ضروری به دلیل خستگی اجتناب کنید.

شما باید چندین مهارت را با هم ترکیب کنید.

اگرچه تافل به چهار بخش تقسیم می‌شود که مهارت‌ها و نکات Listening، Reading، Writing و Speaking شما را مورد آزمایش قرار می‌دهد، بسیاری از بخش‌های آزمون نیاز به ترکیب این مهارت‌ها برای تکمیل تمرینات دارد. به عنوان مثال، در تمرین نوشتن یکپارچه، قبل از نوشتن پاسخ، باید یک قطعه را بخوانید و به یک قطعه ضبط شده گوش دهید. این امر تافل را از برخی آزمون‌های زبان دیگر متمایز می‌کند، زیرا برای جابه‌جایی بین مجموعه‌های مهارت، به چابکی خاصی نیاز دارد.

صداها فقط یک بار پخش می‌شوند.

مشکل دیگر در تافل این است که صدا‌های بخش Listening فقط یک بار پخش می‌شوند. این قسمت کمی مشکل است، زیرا به این معنی است که شما باید به معنای کلی و جزئیات خاص به طور همزمان گوش دهید. ترفند غلبه بر این موضوع، تکمیل مهارت‌های یادداشت برداری است.

مدیریت زمان مسئله‌ای کلیدی است.

برای اینکه آزمون را کامل کنید و تمام سوالات را به طور منظم پشت سر بگذارید، باید با پیشرفت آزمون، سرعت خود را ثابت نگه دارید. شما همچنین باید یاد بگیرید که به سرعت از سوالاتی که نمی توانید به آنها پاسخ دهید عبور کنید تا از اتلاف وقت جلوگیری نمایید. اگر از قبل تمرین کنید و آماده وارد آن شوید، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد!

با کمک GlobalExam برای تافل آنلاین آماده شوید.

GlobalExam یک پلت فرم آموزش الکترونیکی است که آمادگی تافل شما را به بخش‌های قابل مدیریت برای شما تقسیم می‌کند. وقتی یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید، تمرین‌های گرامر و واژگان، تمرین‌های آموزشی به سبک تافل، مقالات تمرینی درجه‌بندی‌شده، آزمون‌های آزمایشی، برنامه‌های مطالعه و بررسی آماری را در این پلتفرم خواهید یافت. می‌توانید با تمرین‌هایی برای بهبود سطح عملکرد خود، روی بخش خاصی از امتحان تمرکز کنید. یک هدف و یک تاریخ امتحان برای رسیدن به سطح مورد نظر خود در یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید و برای امتحان تافل آماده شوید.

 

مطالب مرتبط:

هزینه آزمون تافل 2023

تافل آسان تر است یا آیلتس؟

تفاوت آیلتس و تافل

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران