آموزش زبان انگلیسی برای پزشکان و پرستان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/04/20 1555 زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش زبان انگلیسی ویژه کادر درمان

کادر درمان به انگلیسی Treatment staff می شود. برای اینکه یک پزشک عالی به نظر برسید، باید یک ارتباط دهنده استثنایی باشید که بتواند پیام های پیچیده را به وضوح به بیماران و همکاران خود منتقل کند. بنابراین، برای پزشکان ضروری است که در زبان انگلیسی، مهارت فوق العاده ای داشته باشند. اما مشکل، زمانی ظاهر می شود که پزشک دانش کافی از این زبان ندارد و نیاز به آموزش زبان انگلیسی را حس می کند. ما در این مقاله از زبان ملل نکاتی را مطرح کرده ایم که در جهت آموزش زبان انگلیسی برای پزشکان و پرستان بسیار کمک کننده هستند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای پزشکان و پرستان

انگلیسی رایج ترین زبان در سراسر جهان است که برای دنیای اینترنت آنلاین نیز اهمیت آن مشخص است. با تسلط بر زبان انگلیسی، متخصصان پزشکی می توانند با پزشکان و محققان در سطح جهانی ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنند، در کنفرانس های بین المللی مطالب پژوهشی ارائه دهند و حتی در سایر نقاط جهان با دیگر پزشکان تعامل کنند.

علاوه بر این، بیشتر متون پزشکی و علمی جهان، مانند مقالات و مجلات، به این زبان نوشته شده است. بنابراین، تسلط بر زبان انگلیسی برای کادر درمان ضروری است تا از آخرین اخبار و پیشرفت های پزشکی مطلع شوند.

آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی در ملل

آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی می تواند به عنوان یک ابزار مهم برای ارتقاء مهارت های تخصصی و ارتباطات بین المللی در زمینه پزشکی مورد نیاز باشد. راهکارهایی که این دانشجویان جهت ارتقای سریع سطح زبان انگلیسی خود دارند، به شرح زیر می باشد:

1. شرکت در دوره های زبان انگلیسی تخصصی

در ملل دوره های خصوصی با هدف ارتقای سطح دانش زبانیِ پزشکان برگزار می شود. این دوره ها به مهارت های زبانی مورد نیاز برای ارتباط با بیماران، همکاران و مطالعه مقالات علمی در زمینه پزشکی می پردازند.


آموزش زبان انگلیسی برای پزشکان
 

2. استفاده از منابع تخصصی

استفاده از منابع آموزشی تخصصی مانند کتب درسی پزشکی به زبان انگلیسی، مقالات تخصصی، وبینارها و کنفرانس های زبان انگلیسی در حوزه پزشکی به دانشجویان کمک می کند تا به مهارت های زبانی خود بیافزایند و به طور همزمان اطلاعات تخصصی را ارتقا دهند.

خواندن مقالات پزشکی به انگلیسی، به ویژه مقالاتی که با حوزه تان مرتبط هستند، به شما کمک می کند تا با واژگان تخصصی و ساختارهای جملات پزشکی آشنا شوید.

3. تمرین مکالمه

تمرین مکالمه با همکلاسی ها یا افرادی که زبان انگلیسی را به خوبی می فهمند، به دانشجویان پزشکی کمک می کند تا مهارت های مکالمه را در خود تقویت کنند. همچنین می توانید در موضوعات پزشکی مختلف با همکارانتان به تبادل نظر بپردازید.

4. استفاده از برنامه های آموزشی آنلاین

برنامه های آموزش آنلاین زبان انگلیسی مانند Duolingo، Babbel، Rosetta Stone و ... می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی به شیوه تعاملی کمک کنند.

5. جزوات تخصصی پزشکی

جزوه های زبان تخصصی پزشکی مجموعه ای از مطالب و منابع آموزشی است که به دانشجویان پزشکی کمک می کند تا مهارت های زبانی خود را در حوزه پزشکی تقویت کنند. این جزوه ها به طور خاص بر روی واژگان، عبارات و مفاهیمی تمرکز دارند که به محتوای پزشکی مرتبط هستند.

6. گوش دادن به پادکست ها و فیلم ها

گوش دادن به پادکست ها و فیلم های پزشکی به زبان انگلیسی می تواند به بهبود مهارت شنیداری و فهم عبارات و اصطلاحات پزشکی به شما کمک کند.

7. کار با واژگان

استفاده از برنامه های مدیریت واژگان مانند Anki یا Quizlet برای یادگیری و تمرین واژگان پزشکی به زبان انگلیسی مفید است.

8. تمرین نوشتاری

نوشتن مقالات کوتاه، خلاصه ها، یادداشت های درسی و گزارش های بیماری به انگلیسی به شما کمک می کند تا مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید.


ترفندهای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای پزشکان و پرستاران
 

9. پیوستن به گروه های زبانی

پیوستن به گروه های زبانی در دانشگاه یا آنلاین می تواند فرصتی خوب برای تبادل تجربیات و تمرین زبان انگلیسی با دیگر دانشجویان پزشکی فراهم کند؛ از سوی دیگر، به یاد داشته باشید که پیشرفت در یادگیری زبان نیازمند صبر، تعهد و تمرین مداوم است.

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای پزشکان

به عنوان دانشجوی پزشکی که می خواهید زبان انگلیسی خود را در حوزه پزشکی تقویت کنید، ممکن است به دنبال نرم افزارها و منابعی باشید که به شما در یادگیری زبان پزشکی کمک کنند؛ در ادامه لیستی از این اپلیکیشن ها را در اختیارتان قرار داده ایم:

1. OET  یا Occupational English Test

این نرم افزار به دانشجویان پزشکی کمک می کند تا برای آزمون زبان OET که مخصوص حوزه پزشکی است، آماده شوند. این نرم افزار شامل تمرین های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه مرتبط با حوزه پزشکی است.

2. MEDizzy

این برنامه از طریق مقالات، تصاویر پزشکی و ویدیوها به دانشجویان پزشکی کمک می کند تا مهارت های زبانی و تخصصی شان را بهبود دهند. همچنین، می توانید با همکاران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

3. Medical English Clear and Simple

این نرم افزار شامل دوره های آموزشی زبان انگلیسی مخصوص حوزه پزشکی است. شما می توانید از تمرین های شنیداری، خواندنی و نوشتاری برای افزایش دایره واژگان و بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مکالمه انگلیسی در بیمارستان

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای پزشکان

برای پزشکانی که می خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند یا خود را تقویت کنند، تعدادی کتاب آموزشی مخصوص وجود دارد که به آنها در ارتقای مهارت های زبانی کمک می کنند:

1. "Oxford English for Careers: Medicine 1" by Sam McCarter and Erica Hall

این منبع جذاب به طور خاص برای پزشکان و دانشجویان پزشکی طراحی شده است. مباحث مرتبط با حوزه پزشکی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند و تمرین های مفیدی برای تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری ارائه شده است.

2. "Cambridge English for Nursing" by Virginia Allum and Patricia McGarr

همین طور کتاب مذکور به طور خاص برای پرستاران و متخصصان پزشکی تدوین شده است. مباحث مرتبط با محیط بیمارستانی و واژگان مرتبط با مراقبت های پزشکی در این کتاب پوشش داده شده است.

3. "English for Medical Purposes: Doctors" by Maria Györffy

این کتاب به مخاطبانی که قصد دارند در حوزه پزشکی به کار گرفته شوند، کمک می کند تا اصطلاحات و واژگان تخصصی را یاد بگیرند و به مکالمات حرفه ای در این زمینه پرداخته و تمرین های متنوعی را ارائه دهند.

کلام آخر
اگر می خواهید به عنوان یک پزشک از سطح زبان انگلیسی پیشرفته ای بهره مند شوید، ما در آموزشگاه زبان انگلیسی ملل به شما ثبت نام در دوره های آموزش زبان انگلیسی ویژه پزشکان و پرستاران را پیشنهاد می کنیم. حضور در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی در کنار همکاران خود می تواند موجب رشد هر چه سریع تر شما شود.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظرات
طاها میرعلم (چهارشنبه 20 تیر 1403 16:14:03)

اگه بخواید فقط یه منبع برای پزشکان معرفی کنید اون چیه؟


خانم مشهدی (چهارشنبه 20 تیر 1403 16:20:09)

سلام به شما کاربر گرامی، منابع زیادی وجود دارد که با توجه به سطح و میزان دانش شما از زبان انگلیسی تعیین می شود. پیشنهاد می کنیم ابتدا توسط تیم ملل به صورت رایگان تعیین سطح شوید و سپس بنا بر سطح مورد نظر شما، بهترین منبع پیشنهاد شود.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران