حروف الفبا انگلیسی

حروف الفبای انگلیسی | آموزش راحت و تصویری

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/17 1081
حروف الفبای انگلیسی | آموزش راحت و تصویری

یادگیری حروف الفبای انگلیسی اولین و اصلی ترین بخش از زبان انگلیسی هستند که زبان آموز برای شروع آموزش زبان انگلیسی باید ابتدا آن ها را یاد بگیرد. زبان انگلیسی سومین زبان رایج دنیا است که افراد زیادی به آن تسلط دارند. زبان انگلیسی در کشورهای آمریکا، غنا، انگلستان، بریتانیا، کانادا، ایرلند، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی به عنوان زبان مادری شناخته شده است و در بسیاری دیگر از کشورها به عنوان زبان دوم به کار گرفته می شود. باتوجه به اهمیت بالایی که این زبان در بین مردم دارد، بسیاری از افراد در تلاش هستند تا به خوبی این زبان را یاد بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الفبا زبان انگلیسی شما را دعوت می کنم تا پایان این مقاله آموزشگاه زبان ملل همراه ما باشید: 

الفبای انگلیسی

هر زبانی دارای حروفی است که یادگیری زبان مورد نظر را تضمین می کند. زبان انگلیسی پس از زبان های اسپانیایی و چینی در رده سوم زبان های رایج دنیا قرار گرفته است‌. به طور کلی می توان گفت که در دنیا چیزی حدود 380 میلیون نفر زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری می دانند.

مقاله پیشنهادی: کلاس مکالمه زبان انگلیسی در تهران

زبان انگلیسی یک زبان تجاری، اقتصادی، فرهنگی، نظامی در سراسر دنیا است. هر زبانی از تعداد حروف مشخصی تشکیل شده است که زبان انگلیسی نیز از ۲۶ حروف تشکیل شده است.  یادگیری حروف انگلیسی در مدارس دولتی و غیر دولتی در کشورهای مختلف برای سنین مختلف صورت می گیرد. 

حروف الفبای انگلیسی به ترتیب

از ترکیب کردن الفبای انگلیسی حروف لاتین به وجود می آید. هر یک از این الفبا در زبان انگلیسی مانند الفبای فارسی دارای صدایی هستند. شاید شما نیز برایتان سوال باشد که چرا باید الفبای زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟ در جواب باید گفت به دلیل این که امروزه سطح رفت آمدهای مختلف از جمله نظامی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و... به کشورهای دیگر از جمله کشورهای نام برده شده (غنا، آمریکا، استرالیا و...) بسیار زیاد شده است، پس یادگیری این زبان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

اگر شخصی بخواهد در بهترین آموزشگاه زبان در تهران به این زبان مسلط شود، باید ابتدا حروف الفبای آن را فرا بگیرد تا بتواند از ترکیب درست کلمات صحبت کند. از این رو ما در این بخش قصد داریم حروف الفبای انگلیسی را به ترتیب و با تلفظ صحیح در اختیار شما قرار دهیم: 

حروف انگلیسی تلفظ
A اِی
B بی
C سی
D دی
E ای
F اِف
G جی
H ایچ
I آی
J جِی
K کِی
L اِل
M اِم
N اِن
O اُ
P پی
Q کیو
R آر
S اِس
T تی
U یو
V وی
W دابلیو
X ایکس
Y وای
Z زی

باید در زمان یادگیری، این حروف را با تلفظ صحیح و به ترتیب بیاموزید. حروف Z، K و H به ترتیب در زبان انگلیسی زی، کی، ایچ تلفظ می شوند. ( برخی به اشتباه آن را زد، کا و اچ می خوانند)

حروف کوچک الفبای انگلیسی

الفبای انگلیسی علاوه بر حروف بزرگ دارای حروف کوچک نیز می باشد که در بسیاری از مواقع ابتدای یک کلمه با حرف بزرگ شروع می شود و بقیه آن با حروف کوچک نوشته می شود. به همین دلیل ما در این بخش حروف کوچک زبان انگلیسی را به شما ارائه می دهیم. 

a b
c d
e f
g h
i j
k l
m n
o p
q r
s t
u v
w x
y z

تلفط حروف کوچک نیز مانند حروف بزرگ است، تنها تفاوت این حروف در نوشتار و محلی است که حروف در آن به کار می رود‌. 

حروف صدا دار و بی صدا در انگلیسی

زبان انگلیسی مانند زبان فارسی دارای صامت و مصوت است. در زبان شیرین انگلیسی به ترتیب به حروف صامت بی صدا و به حروف مصوت صدا دار می گویند. در این زبان به حروف بزرگ capital letters و به حروف کوچک small letters می گویند. از ۲۶ حرف الفبای موجود در زبان انگلیسی 21 حرف بی صدا یا همان صامت است و 5 حرف دیگر صدا دار یا همان مصوت است. این حروف (صدا دار و بی صدا) هر کدام در زبان انگلیسی با توجه به کاربردی که دارند دارای نقش خاصی هستند. 

راه های یادگیری سریع الفبای انگلیسی

برای یادگیری هر زبان نیاز به راه و روش های اساسی است که بتوان از آن طریق سریع تر و آسان تر زبان مورد نظر را یاد گرفت. در زبان انگلیسی برای یادگیری زود هنگام روش هایی وجود دارد که ما در بخش زیر به صورت کاملا مختصر به آن ها خواهیم پرداخت. برخی از روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی عبارتند از:

1. ابتدا باید هدف مورد نظر خود برای یادگیری سریع این زبان را مشخص کنید تا اولین مسیر شروع و یادگیری برای شما هموار شود. (هدف داشته باشید)
2. سعی کنید در طول روز چند ساعت را به خواندن و گوش دادن این زبان شیرین اختصاص دهید تا فشار اولیه را تا حدودی از روی دوش خود بردارید. 
3. در طول شبانه روز چهار الی پنج ساعت به تمرین کردن اختصاص دهید.
4. در زمان مطالعه و گوش دادن سعی کنید از موسیقی های مخصوص جهت بالا رفتن تمرکز استفاده کنید (اغلب موسیقی های بی کلام) 
5. سعی کنید برای مطالعه یک زمان کاملا مشخص در نظر بگیرید تا با دیگر برنامه هایتان تداخل نداشته باشد. 
6. بعد از مطالعه و گوش کردن لازم است تمام مطالبی که یاد گرفته اید را ابتدا تفسیر و سپس به صورت مختصر یادداشت نمایید تا در مواقع ضروری از آن ها استفاده نمایید. 
7. لازم است که ذهن، گوش و زبانتان را به خواندن و یاد گرفتن این زبان شیرین اختصاص دهید. 
8. سعی کنید برای مطالعه با صدای بلند یک مکان کاملا خلوت برگزینید. 
9. در این محدوده زمانی که مشغول یادگیری زبان هستید، مطالب آموزش داده شده و یادگرفته را با دوستانتان به صورت تمرینی به اشتراک بگذارید تا این مطالب در ذهنتان تکرار شود. 
10. یک دفترچه یادداشت برای خود بگذارید تا نکات فراموش شدنی و لازم را در آن یادداشت کنید. 
11. سعی کنید در این برهه زمانی اخبار متنوع و با زبان انگلیسی تا حدودی گوش دهید تا سطح یادگیریتان ارتقا پیدا کند. 
12. استفاده از موضوعات کاربردی می تواند به شما کمک بزرگی در صحبت کردن به زبان انگلیسی کند. 
13. از کتاب های آموزشی جامع و کاربردی زبان انگلیسی استفاده کنید.
14. اپلیکیشن های زبان انگلیسی را بر روی گوشی خود نصب کنید تا از مزایای آن ها بهره ببرید. 
15. مدام با خود الفاظ و جمله های آموزش داده شده را تکرار کنید تا باعث ماندگاری آن ها در ذهنتان شود. 

نتیجه گیری
در حال حاضر با توجه به اینکه این زبان یک زبان بین المللی جامع و کاربردی است، یادگیری آن برای بسیاری از مردم لازم و ضروری است به همین علت مجموعه ملل اقدام به آموزش این زبان با روش های متنوع برای سنین مختلف کرده است. در این مجمع اساتید خبره و ماهر بین المللی وجود دارد که بهترین روش یادگیری را به متقاضیان آموزش می دهند. مطلب ارائه داده شده در راستا با الفبای زبان انگلیسی بود. از این که ما را برای خواندن انتخاب کردید، سپاس گزاریم. 

آموزش حروف الفباي انگليسي

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران