هزینه آزمون آیلتس 2023

هزینه آزمون آیلتس در سال 1403-2024 به دلار و تومان در ایران

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/23 1098 زمان مطالعه: 3 دقیقه
هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس از دغدغه های متقاضیان این آزمون و افرادی است که به آموزش زبان انگلیسی علاقه دارند. هزینه آزمون آیلتس تهران توسط سازمان سنجش آموزش کشور، به طور دقیق محاسبه و اعلام می گردد. 

هزینه آزمون آیلتس در ایران

موسسه IDP استرالیا، مجری برگزاری آزمون آیلتس است و هزینه برگزاری آزمون توسط این موسسه تعیین می شود. این مبلغ چندین سال به طور ثابت باقی مانده است که هر ساله معادل 220 دلار آمریکا نرخ گذاری می شود. در ایران، سازمان سنجش تنها مرجع رسمی صادر کننده مجوز برای برگزاری آیلتس است. این سازمان هر ساله هزینه مشخصی که متقاضیان باید برای شرکت در آزمون IELTS بپردازند را با توجه به قیمت ارز به طور دقیق محاسبه و معین می کند.

موسسات برگزار کننده آزمون، بخشی از این هزینه را به عنوان سود خود بر می دارند و بخشی از آن را به موسسه IDP استرالیا پرداخت می کنند. همان طور که گفته شد هزینه این آزمون چندین سال، ثابت باقی مانده است اما افزایش و یا کاهش نرخ ارز سبب شده هزینه آیلتس مشخص نباشد.

هزینه آزمون آیلتس هنگام ثبت نام، به صورت علی الحساب انجام می شود و اگر پیش از روز جلسه برگزاری آزمون، مقدار هزینه آن تغییر کند، ما به تفاوت آن محاسبه می شود. مثلا اگر نرخ دلار کاهش داشته باشد، باید مبلغ ما به تفاوت به حساب داوطلب برگردانده شود و اگر این نرخ افزایش داشته باشد، داوطلب باید هزینه را به مرکز برگزاری آزمون واریز کند! پرداخت هزینه ی آزمون آیلتس هنگام ثبت نام، به صورت علی الحساب انجام می شود. 

هزینه آزمون آیلتس 1403 / 2024

همان طور که اشاره شد هزینه ثابت این آزمون حدود 220 دلار آمریکا است که این مبلغ در سال 1401 از 6.500.000 تا 8.500.000 هزار تومان دچار نوسان شده است. هزینه آزمون آیلتس 1402 به 8.990.000 تومان رسید و هم اکنون که در سال 2024 و در آستانه ورود به سال 1403 هستیم، احتمالا قیمت آزمون آیلتس به 245 تا 255 دلار (حدود 14.800.000) می رسد.

 

هزینه آزمون آیلتس چند دلار است

شرایط برگزاری آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس بخش Speaking و Listening برای تمامی داوطلبان یکسان است. اما آزمون های Writing و Reading میان آزمون آیلتس آکادمیک و یا آزمون جنرال و عمومی، متفاوت است. قسمت های Writing, Reading و Listening آزمون زبان انگلیسی آیلتس، همان روز برگزار می گردد. اما ممکن است ترتیب این آزمون ها متفاوت باشد. هیچ وقفه ای میان این سه آزمون نیست.
آزمون Speaking را می توان همان روز با دیگر قسمت ها، یا در طول هفته بعد یا قبل از تاریخی که برای آزمون کتبی آیلتس انتخاب شده است، داد. مدت آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است و برای ارزیابی هر کدام از این مهارت ها، امتیازی بین 1 تا 9 در نظر می گیرند. این اعداد بیانگر میزان مهارت افراد در زبان انگلیسی می باشد. کم ترین توانایی را امتیاز 1 نشان می ‌دهد و امتیاز 9 بیش ترین میزان توانایی افراد را مشخص می کند.

برای قبولی در امتحان آیتلس باید چه نمره ای دریافت کرد؟

نمره نهایی این آزمون توسط میانگین امتیازات، در هر چهار مهارت معین می شود. هنگامی که داوطلب در آزمون آیلتس حضور نداشته باشد، در کارنامه او سطح صفر لحاظ می گردد. این آزمون نمره قبولی ندارد. هر کشور یا هر دانشگاهی، حداقل نمره مدرک آیلتس را جهت پذیرش دانشجو و اقامت آن اعلام می کند و نمرات پایین تر از حداقل امتیاز را نمی‌ پذیرد. مثلا جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا حداقل نمره آیلتس ۷ و جهت پذیرش اقامت استرالیا حداقل نمره آیلتس ۶ است. این مدرک تا دو سال اعتبار دارد و چنانچه پس از این مدت نیاز به ارائه مدرک جدید جهت مهاجرت باشد، مجدداً فرد باید در آزمون شرکت کند.

مقاله پیشنهادی: لغات آیلتس | 159 لغت ضروری و پرتکرار آیلتس در 5 سال اخیر

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه

امکان دارد که برخی از متقاضیان جهت شرکت در آزمون آیلتس به کشور های همسایه سفر کنند. حال این پرسش پیش می آید که علت سفر کردن به کشور های دیگر جهت شرکت در آزمون آیلتس چیست؟ محدودیت دفعات برگزاری آزمون در کشور، باعث می شود که افراد جهت شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای خارجی سفر کنند.

از آن جایی که این آزمون هر ساله به دفعات محدودی در کشور برگزار می گردد، برخی از افرادی که موفق نمی شوند نمره مطلوبی را در این آزمون کسب نمایند، باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور و برای از دست ندادن فرصت جهت گرفتن این مدرک، به کشورهای همسایه سفر کنند. در این صورت در کم ترین زمان ممکن، مجددا در آزمون آیلتس شرکت نمایند.
هزینه گرفتن مدرک آیلتس در همه کشورهای جهان به صورت یکسان نیست. اما به طور متوسط می ‌توان گفت که هزینه این آزمون از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار متغیر است. هزینه آزمون آیلتس در برخی از کشورها، از این مبلغ هم فراتر می رود!

  • هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی آیلتس در ترکیه در سال 2024 معادل ۴۵۰۰ لیر می باشد و آزمون آنلاین آیلتس در این کشور معادل ۲۴۰ یورو است.
  • هزینه آزمون آیلتس در دبی نیز هم اکنون و در سال 2024 برابر با 14.232.000 تومان می باشد.
  • هزینه آزمون آیلتس در گرجستان نیز حدود 680 لاری معادل 15.250.000 تومان است.

مقاله پیشنهادی: دانلود نمونه سوالات آزمون آیلتس | آکادمیک و جنرال + پاسخ
 

پرداخت هزینه آزمون آیلتس


کلام آخر
شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آن برای مهاجرت، تحصیل و اشتغال در کشورهای خارجی لازم و ضروری است. هزینه آزمون آیلتس جنرال ثابت است اما چیزی که باعث نوسان قیمت آن در ایران شده، کاهش و افزایش قیمت دلار است. البته علاوه بر هزینه ثبت نام، در پروسه ثبت نام این آزمون، هزینه های دیگری ممکن است برای شما برآورد شوند. جهت دریافت قیمت دقیق این آزمون می توانید با شماره 02137651 موسسه زبان ملل ارتباط برقرار کنید.

مقاله پیشنهادی: نمره دهی آیلتس چگونه انجام میشود؟ | جدول نمره دهی آیلتس 2024

مقاله پیشنهادی: آمادگی برای آزمون آیلتس | روش های کاربردی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظرات
سارا عبداللهی (دوشنبه 21 اسفند 1402 12:38:11)

هزینه آزمون ماک آیلتس چقدره؟


خانم مشهدی (دوشنبه 21 اسفند 1402 12:56:38)

سلام به شما کاربر گرامی،
آزمون استاندارد ماک با هزینه ۵۰۰.۰۰۰ تومان و آزمون تحلیلی آن با قیمت ۶۰۰.۰۰۰ تومان برگزار می شود.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران