هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون تافل 2023

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/21 2736 زمان مطالعه: 3 دقیقه
هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون تافل در سال 2023 چقدر است؟ آزمون تافل TOEFL مخفف Test of English as a Foreign Language است. این آزمون یکی از آزمون‌ های معتبر جهان محسوب می شود و آزمون تافل در تمام کشور‌های دنیا به رسمیت شناخته شده است. اگر متقاضی بتواند از این آزمون نمره قابل قبولی را کسب کند، می‌تواند از آن برای رسیدن به اهداف‌ تحصیلی و مهاجرتی خود استفاده کند.

نمره آزمون تافل تقریباً در بیشتر از ۹ هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل است که آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون ها در سطح جهان محسوب می شود. اگر شما نیز قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، بهتر است در ادامه این مطلب آموزشگاه زبان ملل همراه ما باشید تا شما را با قیمت آزمون تافل آشنا کنیم:

اعتبار آزمون تافل

این آزمون به صورت رسمی حدود دو سال اعتبار دارد. یعنی اینکه شما می توانید تا دو سال بعد از صادر شدن نمره، از این آزمون در مراکز مورد نظر خود استفاده کنید. اما اگر دو سال از زمان صدور نمره بگذرد، شما باید مجددا در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید. یکی از نکاتی که باید بسیار به آن توجه کنید، استاندارد زمان برای شرکت مجدد در آزمون تافل است.

هزینه آزمون تافل

در صورتی که شما تصمیم گرفته اید مجدداً در این آزمون شرکت کنید، می توانید بعد از ۱۲ روز این کار را انجام دهید. اما ما به شما توصیه می کنیم که در این امر عجله نکنید و نقاط ضعف خود را تقویت کرده و مجدد در آزمون شرکت کنید؛ چرا که با تقویت نقاط ضعف خود زمان و همین طور هزینه مالی آزمون را از دست نخواهید داد. شما نیز می‌ توانید برای آموزش زبان انگلیسی از طریق موسسه زبان انگلیسی اقدام کنید. قطعا آموزشگاه زبان ملل جزء 3 موسسه برتر ایران است که با وجود اساتید مجرب سعی در آموزش هرچه بهتر و سریع تر زبان آموزان دارد. جهت اطلاع از شعب آموزشگاه ملل و دریافت شماره تماس روی لینک کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی: تافل آسان تر است یا آیلتس؟

نحوه برگزاری آزمون تافل

این آزمون در کشور ایران به صورت اینترنتی برگزار می شود. البته برای اینکه بتوانید در آزمون تافل شرکت کنید، باید به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه نمایید. زمان تقریبی آزمون تافل حدود سه ساعت و نیم است. بعد از گذشت حدود دو ساعت و پایان بخش Listening از آزمون تافل، متقاضیان می ‌توانند حدود ده دقیقه استراحت کنند.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

توجه داشته باشید که تمام مراحل آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد. در این آزمون تمام مهارت شما در یک روز ارزیابی خواهد شد.
اکنون سوال این است که آیا آزمون تافل صرفاً برای مهاجرت کاربرد دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این آزمون یکی از معتبرترین آزمون ها در بین آزمون های بین المللی محسوب می شود. حتی اگر شما قصد مهاجرت نداشته باشید، با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی، در رزومه شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

زمان برگزاری آزمون تافل 2023

نحوه ثبت نام امتحان تافل

متقاضیان ایرانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ابتدا باید از طریق سایت ETS اقدام به ثبت ‌نام کنند. بعد از ورود به این سایت باید به بخش TOEFL مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند تا مراحل ثبت‌ نام صورت گیرد. پس از این مرحله باید هزینه آزمون تافل را پرداخت کنید.

بعد از پرداخت می ‌توانید مکان و زمان امتحان خود را در بین گزینه‌ ها انتخاب کنید و در تاریخ ذکر شده و در مکان مورد نظر حاضر شوید. با توجه به اخبار‌، این آزمون در کشور ایران در شهر‌های زنجان، آمل، ارومیه، تبریز، تهران و شهر‌های دیگر برگزار می ‌شود. توجه داشته باشید که هزینه این آزمون را باید از طریق کارت‌ های بین المللی پرداخت کنید. بعد از اینکه هزینه آزمون را پرداخت کردید، یک کد برای شما ارسال می ‌شود که این کد باید در جلسه امتحان همراه شما باشد.

مقاله پیشنهادی: هزینه آزمون آیلتس در سال 1403-2024

دریافت نمره و مدرک آزمون تافل

نتیجه آزمون تافل از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. توجه داشته باشید که این نسخه با نسخه اصلی تفاوت دارد. این تفاوت ها برای این است که قابل سوء استفاده نباشد. اگر شما تیک مربوط به دریافت نسخه چاپی را در هنگام ثبت نام انتخاب کنید، یک نسخه نیز برای شما ارسال می ‌شود

البته بهتر است بدانید که این کارنامه قابلیت ارائه جهت پذیرش در دانشگاه ها را ندارد، ولی می توانید آن را در رزومه خود استفاده کنید. اگر نیاز به نسخه دیگری از این کارنامه دارید، می توانید درخواست مجدد بدهید؛ برای درخواست مجدد نیز باید مبلغ حدود ۲۰ دلار برای هزینه ارسال و چاپ پرداخت کنید.

هزینه آزمون تافل 2023

آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون ها در سطح جهان محسوب می شود. اما در بعضی از موارد نیاز است که در آزمون دیگری شرکت کنید و به مرکز مورد نظر خود تحویل دهید. به عنوان مثال دانشگاه کشور بریتانیا این آزمون را قبول ندارد و برای اینکه بتوانید پذیرش این دانشگاه را بگیرید، باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. توجه داشته باشید که قبل از شرکت در آزمون بهتر است تحقیقات کاملی انجام دهید و میزان کاربرد آن ها را بدانید.

مقاله پیشنهادی: تفاوت آیلتس و تافل در چیست؟

هزینه امتحان تافل در سال ۱۴۰۱

هزینه ازمون تافل در ایران در سال 2023 (1401) معادل 245 دلار است که در حال حاضر حدود 9 میلیون و پانصد هزار تومان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در آزمونی شرکت کنید که تنها یک هفته از زمان برگزاری آن باقی مانده، هزینه آزمون نیز بیشتر خواهد بود. بهتر است بدانید که در هزینه تافل یکسری جریمه‌ هایی هم در نظر گرفته شده است. برای مثال اگر شما تاریخ امتحان را عوض یا ثبت‌ نام را کنسل کنید، باید حدود ۶۰ دلار به عنوان جریمه پرداخت کنید.

سخن پایانی 
امروزه موسسات بسیاری وجود دارند که در زمینه مشاوره تحصیلی و اعزام دانشجو مشغول به فعالیت هستند. اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، باید بدانید که برای اخذ نمره قبولی در این آزمون باید برای آموزش زبان انگلیسی اقدام کنید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظرات
Omid (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:26:27)

چه حالب من نمیدونستم آیلس کاغذی و اینترنتی قیمتشون فرق میکنه!

ایمان رضایی (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:24:13)

آزمون TOEFL PBT که کاغذیه با هزینه ثابت حدود 180 دلار انجام میدن. ولی PBT در بعضی وقت ها هرپزینش کمتر در میاد!

حسن علی مرادی (چهارشنبه 23 اسفند 1402 18:22:31)

هزینه آزمون تافل بستگی به محل دارد. می تواند از 160 تا 300 دلار آمریکا برای آزمون تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت)، باشد.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران