یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/09 1232
یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟ زبان آلمانی با داشتن بیش از 200 میلیون متکلم در سراسر جهان یکی از محبوب ترین زبان های زنده دنیا به شمار می رود. اگر شما نیز قصد یادگیری این زبان را دارید مسلما با سوال هایی مانند زبان آلمانی چقدر سخت است؟ یا یادگیری زبان آلمانی چقدر زمان می برد؟ مواجه هستنید. در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل به بررسی کامل این سوالات پرداخته و سعی می کنیم بهترین ترفندها و تکنیک ها را برای یادگیری این زبان به شما معرفی نماییم.

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

میزان سختی زبان آلمانی را نمی توان بر اساس ملاک خاصی بیان کرد. در واقع برای سنجش میزان سختی زبان آلمانی، این زبان با زبان های دیگر مقایسه شده و میزان سختی آن تعیین می گردد. لارم به ذکر بوده که در حالت کلی کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، این زبان را راحت تر یاد می گیرند؛ زیرا بسیاری از کلمات آلمانی با زبان انگلیسی شباهت دارند.
در مقایسه با زبان های مختلف می توان نتیجه گرفت که این زبان در مقایسه با زبان هایی مانند عربی (آموزش زبان عربی) و روسی (آموزش زبان روسی) آسان تر است و در مقایسه با زبان های ایتالیایی و اسپانیایی دشوار می باشد. در واقع می توانیم یک نتیجه گیری کلی بیان کنیم که زبان آلمانی جزء زبان های متوسط دنیا به شمار می رود. 

چه عواملی باعث سختی زبان آلمانی می شود؟

برای ما فارسی زبانان این زبان جزء زبان هایی است که برای یادگیری آن می بایست بیست درصد بیشتر از آموزش زبان انگلیسی تلاش نماییم. لازم به ذکر بوده که گرامر این زبان نسبت به زبان انگیسی بسیار پیچیده تر بوده و این امر خود باعث سختی زبان آلمانی می شود. از دیگر عوامل سختی این زبان، مونث و مذکر بودن اسم ها است. در زبان آلمانی اسامی می توانند مذکر، مونث و خنثی باشند. بنابراین یادگیری تمام اسامی به این سه شکل دشوار خواهد بود. لازم به ذکر است که در این زبان می بایست جمع تمام اسم ها را تک تک حفظ نمایید؛ زیرا در این زبان جمع بستن اسامی از قاعده خاصی برخوردار نیست و هر اسم به شکل متفاوتی جمع بسته می شود. 
از دیگر عواملی که در دشواری این زبان نقش دارد، به کار بردن مفعول در جمله است. در این زبان مفعول جایگاه مشخصی در جمله ندارد و تنها از طریق حالت آن می توانید به جایگاه آن در جمله پی ببرید. در حالیکه در انگلیسی و فارسی ساختار جمله کاملا مشخص است.

آموزش آنلاین زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را نمی توان برای همه به صورت مشخص تعیین کرد. قابل ذکر بوده که مدت یادگیری برای هر فرد می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در حالت کلی این شما هستید که تعیین می کنید در چه مدتی زبان آلمانی را می آموزید. مسلما هر چقدر که تلاش بیشتری داشته باشید و تمرین و تکرارتان بیشتر باشد، مدت زمان یادگیری تان کاهش می یابد. اما زمانیکه شما تلاش و وقت زیادی را صرف آموزش و یادگیری نکنید، مسلما یادگیری زبان هم طی مدت طولانی تری اتفاق می افتد. لازم به ذکر بوده که پیشرفت در یادگیری مستلزم تکرار، تمرین پیوسته و طولانی است.
برای یادگیری سریع تر زبان آلمانی می توانید از فیلم ها و آهنگ های زبان آلمانی برای تقویت مهارت شنیداری و گسترش دایره لغات تان استفاده نمایید. خوب است بدانید که موسسه زبان آلمانی نیز نقش مهمی در میزان یادگیری شما ایفا می کند، توصیه می کنیم ملل را برای آموزش خود انتخاب نمایید چراکه برجسته ترین استادان زبان آلمانی در این موسسه مشغول به تدریس هستند.
مسلما نحوه آموزش یک موسسه تاثیر زیادی در مدت زمان یادگیری زبان آموز می گذارد. اساتید کاربلد و ماهر با داشتن تجربه می توانند به روش استاندارد میزان یادگیری را بالا ببرند و در نتیجه مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را کاهش دهند. به طور کلی یادگیری زبان آلمانی حدود 1 سال زمان می برد. 

مدت یادگیری زبان آلمانی

ترفندهایی برای یادگیری سریع زبان آلمانی

دانستن ترفندهای استاندارد برای یادگیری زبان بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. شما با دانستن این ترفندها می توانید باعث افرایش یادگیری شده و مدت یادگیری زبان آلمانی را کاهش دهید. در ادامه مهمترین ترفندها در آموزش زبان آلمانی را بررسی می کنیم.

  • مشخص کردن کلماتی که از قبل می دانید

بسیاری از کلمات آلمانی شباهت زیادی با کلمات انگلیسی دارند. علاوه بر این هنگام یادگیری شما کلمات زیادی را می آموزید که طی تکرار بر آن ها مسلط می شوید. مشخص کردن این کلمات به شما کمک می کند تا وقت تان را ضایع نکرده و به سراغ یادگیری کلمات جدید بروید.

  • جنسیت اسم ها را کدگذای کنید

یکی از دشواری های آموزش زبان آلمانی جنسیت اسم ها است. در واقع یادگیری این اسم ها می تواند زمان زیادی را در بر گرفته و یادگیری را دشوار نماید. برای یادگیری جنسیت اسم ها شما می توانید فلش کارت هایی با رنگ های مختلف تهیه کرده و هر جنسیت را به یک رنگ اختصاص دهید. سپس اسم ها با جنسیت مربوط به رنگ آن را در فلش کارت مربوطه یادداشت نمایید. تمرین و تکرار اسم ها با فلش کارت رنگی می تواند تاثیر مثبتی در روند یادگیری تان داشته باشد.

  • پراستفاده ترین کلمات آلمانی را یادداشت نمایید

مهمترین اصل هر زبان کلمات است. به ویژه در ابتدای یادگیری یک زبان تمرین و تکرار کلمات پراستفاده اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور پیشنهاد می شود تا لیستی را تهیه کرده و کلمات پرتکرار آلمانی را روی آن یادداشت نمایید. سپس این لیست را جایی در معرض دیدتان قرار دهید تا مدام جلوی چشمتان بوده و بتوانید آن ها را برای خودتان یادآوری کنید.

مقاله پیشنهادی: جملات انگیزشی به زبان آلمانی

  • فایل های صوتی آلمانی را گوش بدهید

مهارت شنیداری در آموزش زبان آلمانی بسیار مهم و تاثیرگذار است. هنگام شنیدن فایل های صوتی شما با تلفظ درست کلمات و همچنین ترکیب جمله بندی آشنا می شوید. گوش دادن به اخبار، سریال ها و فیلم های آلمانی و آهنگ ها می تواند سبب افرایش سرعت یادگیری در این زبان شود.

  • خودتان را در زبان آلمانی غرق کنید

بعد از اینکه گام اول را برداشتید و شروع به یادگیری و آموزش زبان آلمانی کردید، شروع به نوشتن، گوش دادن، خواندن و حتی صحبت کردن به این زبان نمایید. این روش کمک می کند شما با زبان آلمانی آشنا شوید و کلمات و گرامر آلمانی را بیاموزید. 
جهت تحقق این هدف می توانید از کتاب های آموزشی کودکان یا کتاب های داستان آلمانی در سطح ابتدایی شروع کنید. شما همچنین می توانید یک کتاب یا مقاله آلمانی پیدا کرده و با خواندن آن با کلمات و ساختارهای جدید آشنا شوید. صحبت کردن با خودتان جلوی آینه را تمرین کنید. این روش اعتماد به نفس شما را به شدت بالا برده و در بهبود مکالمه شما نیز موثر است.

  • گرامر آلمانی را به صورت اصولی بیاموزید

گرامر از فاکتورهای مهم در آموزش زبان آلمانی به شمار می رود. قابل ذکر بوده که ساختار جمله در هر زبان توسط گرامر انجام می شود. بنابراین از همان ابتدای آموزش سعی کنید تمام گرامر این زبان را به طور کامل و اصولی آموزش ببینید.

مقاله پیشنهادی: جملات عاشقانه آلمانی

سخن پایانی
زبان آلمانی از محبوب ترین زبان های جهان به حساب می آید که یادگیری درست و اصولی آن با استفاده از ترفندهای خاصی انجام می شود. علاوه بر تمام نکته های گفته شده در آموزش زبان آلمانی به صورت اصولی می بایست به موسسه آموزش زبان آلمانی نیز توجه کرد. کیفیت تدریس عامل بسیار مهمی در یادگیری این زبان به شمار می رود. موسسه زبان ملل با داشتن بهترین اساتید زبان آلمانی، آماده ارائه خدمت به زبان آموزان محترم با بهترین تکنیک های تدریس است. 

مقاله پیشنهادی: 5 نکته ای که در مورد زبان آلمانی نمی دانستید!
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (8 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران