اشتباهات رایج زبان انگلیسی

اشتباهات رایج در انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/16 1164 زمان مطالعه: 3 دقیقه
اشتباهات رایج در انگلیسی

اشتباهات رایج در انگلیسی امری اجتناب‌ناپذیر در بین زبان آموزان می باشد. در واقع باید گفت که در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی از هر شخصی انتظار می رود که اشتباهاتی را در گفتار و نگارش داشته باشد. در این مقاله آموزشگاه زبان ملل این اشتباهات را مورد بررسی قرار داده ایم و درباره آن ها صحبت خواهیم کرد. 

اشتباهات در انگلیسی

قابل ذکر است که این اشتباهات امکان دارد برای هر کسی پیش بیاید و مهم این است که شخص را از ادامه مسیر باز نگرداند و او را دلسرد نکند. برای جبران اشتباهات به وجود آمده باید با صبر و تمرین به نتیجه برسید و ساختار درست را به ذهن بسپارید. حتی می توانید از اشتباهات دیگران نیز درس بگیرید. حتی پیش می آید که در زبان مادری نیز دچار اشتباه شویم. مطمئنا انگلیسی زبان ها هم امکان دارد در برخی مواقع اشتباهاتی در کلام و نوشتار خود داشته باشند.

امکان دارد یک دلیل این اشتباهات ترجمه کلمه‌ به کلمه فارسی به انگلیسی در ذهن زبان آموز باشد. به همین دلیل توصیه ما این است که هرگز زبان مادری خود را به انگلیسی ترجمه نکنید بلکه سعی کنید انگلیسی فکر کنید و آن را به زبان بیاورید. ترجمه باعث می شود که شما هنگام صحبت کردن نتوانید روان صحبت کنید و این امر اعتماد به نفس شما را پایین می آورد. مطالبی که ما در این مقاله برای شما عنوان می کنیم شما را با بسیاری از اشتباهات رایج در انگلیسی آشنا می کند و باعث می شود شما دیگر آن ها را تکرار نکنید. این امر مطمئنا شما را چندین گام به جلوتر می برد. 

راه حل جلوگیری از اشتباهات رایج در انگلیسی

1. استفاده از دیکشنری معتبر

یکی از راه ها برای کم‌ کردن اشتباهات رایج انگلیسی این است که از یک دیکشنری بسیار معتبر استفاده نمایید. در این گونه دیکشنری ها در کنار برخی از واژه ها که امکان اشتباه در آن وجود دارد مورد را ذکر کرده اند. اصطلاح common errors را امکان دارد کنار برخی از واژه ها مشاهده نمایید. در این قسمت اشتباه رایج درباره آن لغت و مثالی درباره آن آورده شده است. با مطالعه این واژه ها می توانید استفاده صحیح از آن واژه را متوجه شوید و آن را ملکه ذهن خود سازید. این واژه های درست باید در ذهن زبان آموزان تثبیت شود. البته گفتنی است که در زمینه این اشتباهات کتاب های بسیار خوبی نیز به نگارش در آمده اند که در ادامه برای آشنایی شما آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. 

مقاله پیشنهادی: بهترین مترجم آنلاین برای متون انگلیسی

2. مطالعه کتاب Common Mistakes in English

این کتاب از معتبر ترین و کامل ترین کتاب ها از انتشارات معتبر لانگمن می باشد. این کتاب برای یادگیری اشتباهات رایج در انگلیسی بسیار کاربردی و مهم است. اشتباهاتی که امکان دارد در زمینه گرامر، واژگان و استفاده از آن‌ها، نقش دستوری واژگان، نکته های مهم درباره حروف اضافه و کاربرد آن ها در زبان انگلیسی در این کتاب پر کاربرد توضیح داده شده است. قابل ذکر است که در این کتاب حدود ۵۸۴ اشتباه مورد بررسی قرار گرفته و آموزش داده شده است. 

3. مطالعه کتاب English Grammar: 100 tragically common mustakes 

همان گونه که از نام این کتاب بر می آید حدود صد اشتباه رایج در مورد گرامر زبان انگلیسی در آن مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه این مطالب شما یاد می گیرید که این اشتباهات را تکرار نکنید. زیان آموزانی که در سطح متوسط و پیشرفته مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند می توانند این کتاب را مورد استفاده قرار دهند. در این کتاب با ترتیب حروف الفبا کلمات را بیان نموده و اشتباهات مربوطه را از نظر استفاده گرامری عنوان کرده است. همچنین چگونگی کاربرد صحیح این کلمات در آن آموزش داده شده است. توصیه ما این است که اشخاصی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند حتما این کتاب را تهیه و مطالعه نمایند‌. 

4. خواندن کتاب Common Mistakes at IELTS

این کتاب برای زبان آموزان یا افرادی بسیار مناسب است که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت نمایند‌. این کتاب تمام اشتباهاتی که امکان دارد در این آزمون به وجود بیاید را آموزش داده است. اصولا آشنایی با اشتباهات رایج در انگلیسی در هر زمینه ای باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو با معرفی این کتاب این امکان به شما داده می شود که اشتباهات پر تکرار را به سرعت بیاموزید. افرادی که در سطح متوسط و پیشرفته هستند. 

رایج ترین اشتباهات در انگلیسی

در این قسمت گوشه ای از اشتباهات رایج در زبان انگلیسی را برای شما آورده ایم. البته توصیه می کنیم که حتما کتاب های معرفی شده را مطالعه بفرمایید چون در این مقاله مجال زیادی برای بیان تمامی اشتباهات نمی باشد. 

  • بگوییم I agree یا I'm agree

این اشتباه را می توان از اشتباهات رایج در انگلیسی شمرد که بسیاری از افراد آن را به کار می برند. همه می دانید که کلمه agree خود یک فعل است و نیازی نیست قبل از آن از فعل am استفاده شود. 

  • استفاده از your و you're به جای هم

این دو عبارت را خیلی از افراد به اشتباه استفاده می کنند‌. توجه داشته باشید که your نشان دهنده مالکیت می باشد در صورتی که you're در واقع مخفف عبارت you are می باشد. 

  • کدام درست است married with یا married to

این نیز یکی از اشتباهات رایج در انگلیسی می باشد که در نتیجه فکر کردن و ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی می باشد. از این به بعد برای این عبارت از with استفاده نکنید. شکل درست این عبارت married to می باشد. 

  • عبارت must را چگونه استفاده کنیم

در انگلیسی برای نشان دادن کارهای مهم و ضروری از عبارت های must و have to به کار می رود. به کار بردن to بعد از must کاملا اشتباه می باشد. به عنوان مثال جمله I must to go نادرست است و فقط باید جمله I must go به کار برود. نکته دیگر این است چه واژه must را نباید منفی کرد. پس استفاده از must not یا mustn't کاملا اشتباه است. 

  • استفاده از boring و bored 

از دیگر اشتباهات رایج در انگلیسی به کار بردن اشتباهی واژه های boring و bored می باشد. درست است که این دو واژه صفت هستند اما کاربرد متفاوتی دارند. در واقع صفت boring در مورد چیزی استفاده می شود که خیلی خسته کننده و حوصله سر بر است. اما صفت bored را برای شخصی به کار می برند که خودش حوصله اش سر رفته است. این مثال می تواند مسئله را کاملا برای شما جا بیندازد:
This movie is boring so I'm bored

  • آیا می توان from را بعد از enjoy آورد؟

فعل enjoy برای زمانی به کار می رود که شخص از چیزی لذت برده است. برخی افراد به دلیل ترجمه فارسی بعد از فعل enjoy از from استفاده می کنند که کاملا اشتباه می باشد. به عنوان مثال باید بگویید:
I enjoyed the dance

مقاله پیشنهادی: 16 تا بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی (اندروید و آیفون)

اشتباهات رایج در انگلیسی در مورد جملات سوالی

از اشتباهات رایج در انگلیسی استفاده از WH questions  می باشد. اشتباهی که باز در نتیجه فکر کردن به فارسی می باشد. به عنوان مثال به جای این که بگویند Where can I find a bank به صورت کاملا اشتباه به این شکل گفته می شود. Where I csn find a bank? این اشتباهات را باید همیشه در نظر داشته باشید و در صدد تمرین و جبران آن بر بیایید. 

  • استفاده اشتباه از work و job

این دو واژه در برخی موارد به صورت اشتباه به کار می رود. به عنوان مثال این جمله را به کار می برند. I have got a new work. در صورتی که قصد دارید درباره شغل خود صحبت کنید حتما باید از واژه job ‌استفاده نمایید. اما برای این که به سر کار رفتن خود را بخواهید عنوان کنید می توانید واژه work را به کار ببرید. به عنوان مثال: I have to go to work 

  • استفاده از read in یا read on

امروزه که استفاده از اینترنت بسیار رایج شده است، به کار بردن اشتباه این دو واژه نیز افزایش یافته است‌. برخی همانند جمله فارسی که می گوییم این موضوع را در اینترنت خواندم، معادل انگلیسی را نیز به اشتباه بیان می کنند و بعد از واژه read از in استفاده می نمایند. در صورتی که این ترکیب کاملا اشتباه بوده و باید این جمله را به مار ببرید. I reaf on the internet.

  • بیان اشتباه سن با توجه به جمله فارسی 

از اشتباهات رایج در انگلیسی که باز در نتیجه فارسی فکر کردن است در مورد بیان سن می باشد. برخی به اشتباه می گویند: I have 30 years old. یعنی دقیقا معادل جمله فارسی من ۳۰ سال سن دارم را به کار می برند. در صورتی که باید جمله I am 30 years old به کار برود. 

  • جمع بستن کلمات جمع

این اشتباه نیز به وفور پیش می آید. به عنوان مثال کلمه children را که خود جمع می باشد را دوباره با اضافه کردن s جمع می بندند. 

  • استفاده از would you like  و do you like

قابل ذکر است که هنگامی که تقاضای مودبانه ای از شخصی دارید حتما باید از عبارت would you,l استفاده نمایید. 

  • به کار بردن there is و there are 

مطمئنا همه می دانید که is را برای حالت مفرد و are را برای حالت جمع به کار می برند. اما گاهی اوقات این دو واژه به اشتباه به کار می رود. به عنوان مثال There is 5 chairs in the room کاملا اشتباه است. شما باید برای بیان فعل، ابتدا فاعل را در نظر داشته باشید. فاعل در این جمله 5 chairs است و حالت جمع دارد. پس حتما باید از are استفاده شود. 

  • عبارت your welcome صحیح است یا you' re welcome

قبلا نیز گفته شد که your برای بیان مالکیت به کار برده می شود. پس اگر قصد دارید که مبادی آداب رفتار کنید و از این عبارت استفاده نمایید آن را به غلط بیان نکنید. جمله صحیح you're welcome می باشد. 
سخن پایانی
در این دانشنامه بسیار مهم سعی ما بر این بود که اشتباهات رایج در انگلیسی را برای شما کاملا توضیح دهیم. با بیان این توضیحات آگاهی شما از این اشتباهات بیشتر خواهد شد. برای آموزش بیش تر کتاب های معرفی شده را تهیه و مطالعه نمایید. آموزشگاه زبان ملل همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما زیان آموزان عزیز می باشد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران