کشورهای بریتانیا

کشورهای بریتانیا "کشورهای تحت سلطه بریتانیا"

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 2737
کشورهای تحت سلطه بریتانیا

اکثر مردم دیدگاه اشتباهی درباره کشورهای بریتانیا دارند و به اشتباه آن ها را می شناسند. در واقع افراد زیادی انگلیس را با بریتانیا یکسان می دانند در صورتی که قضیه کاملا متفاوت است. آموزشگاه زبان ملل این مقاله را به نگارش در آورده است تا شناخت این کشورها و آگاهی افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند بالا ببرد.

آیا بریتانیا را می شناسید؟

در این قسمت قرار است بریتانیا را به طور کامل بشناسیم و درباره آن واقعیت هایی را بدانیم. در قرن هجدهم بسیاری از کشورها و سرزمین ها جزء بریتانیا بودند و در نتیجه این منطقه بسیار بزرگ و گسترده بود. اما بسیاری از کشورها به استقلال دست یافتند و این امپراطوری کوچک تر و کوچک تر شد. کشورهایی مثل هند، کانادا، نیوفاندلند، آفریقای جنوبی، پاکستان و ده ها کشور دیگر جزء کشورهای تحت سلطه بریتانیا بودند که به استقلال رسیدند و از قدرت بریتانیا جدا شدند. در واقع این امپراطوری با استعمار کشورهای دیگر به این قدرت دست یافته بود.

گفتنی است که تا پایان قرن بیستم مساحت این امپراتوری عظیم بسیار زیاد بوده و جمعیت آن بیش از ۴۵۰ میلیون نفر بوده است. این امپراطوری عظیم و قدرتمند بیشتر از یک چهارم خشکی های کره زمین را تحت حکومت خود داشته است و طبق نظر بزرگان خورشید این امپراطوری هیچ گاه غروب نمی کرده است. اما افرادی بودند که با آزادی خواهی خود و شیوه صلح طلبانه این موازنه را به هم زدند. از جمله این افراد بزرگ می توان گاندی را نام برد. این شخص با اعتصاب و اعتراض علیه استعمار انگلیس مقاوت خود را آغاز نموده است. به دنبال او کشورهای دیگر نیز اعلام استقلال کرده و باعث شدند که امپراتوری بریتانیا کوچک‌ تر و کوچک تر شود. 

آموزش زبان انگلیسی

کشورهای بریتانیا را بشناسیم

بریتانیا شامل بریتانیای کبیر، ایرلند، هزاران جزیره کوچک‌ و بزرگ می باشد. اما ما به صورت کلی گفته ایم بریتانیای کبیر و این مطمئنا سوالاتی را در ذهن شما به وجود می آورد. بریتانیای کبیر خود از کشورهای دیگر تشکیل شده است؛ انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در زمره کشورهای بریتانیا قرار دارند. انگلستان بزرگ ترین کشور در بریتانیا محسوب می شود. چارلز سوم که پسر ملکه الیزابت است تنها پادشاه انگلیس نیست و باید گفت که این پادشاه بر بریتانیا و چهارده قلمرو مشترک المنافع بریتانیا حکمفرمایی می کند. 

پرچم پادشاهی متحد بریتانیا

در مورد پرچم پادشاهی متحد بریتانیا باید گفت که کاملا با پرچم انگلیس متفاوت است‌. کشورهای بریتانیا هر کدام پرچم مخصوص خود را دارند. پرچم بریتانیا از کشورهای انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی تشکیل خواهد شد. رنگ های پرچم بریتانیا شامل رنگ های سورمه ای، سفید و قرمز می باشد. ظاهر آن نیز کاملا ترکیبی از کشورهای بریتانیا می باشد، به این صورت که علامت ضربدر روی پرچم از کشور انگلیس و علامت بعلاوه قرمز رنگ از کشور انگلستان و علامت ضربدر قرمز از پرچم کشور ایرلند شمالی گرفته شده است.

پرچم کشور بریتانیا

برای آشنایی بیشتر با کشورهای بریتانیا در ادام هر کدام را توضیح خواهیم داد:

آشنایی با کشور انگلیس یکی از کشورهای بریتانیا

مهم ترین و بزرگ ترین کشور از کشورهای بریتانیا انگلیس می باشد. دفتر کشورهای مشترک المنافع بریتانیا در لندن وجود دارد. در واقع پایتخت امپراطوری قدرتمند بریتانیا در گذشته کشور انگلیس بوده و به همین دلیل مهم ترین کشور بریتانیا می باشد. کشور انگلیس دارای ۵۱ شهر اصلی می باشد.

مطالعه بیشتر: زیباترین شهر جهان

معروف ترین شهر این کشور و در واقع پایتخت آن شهر لندن می باشد. این کشور جاذبه های زیادی دارد و هر ساله مسافران بی شماری از سر تا سر دنیا برای دیدن این جذابیت ها به انگلیس سفر می کنند. درباره سیستم حکومتی و سیاسی این کشور باید گفت که مشروطه سلطنتی می باشد. اکنون نیز جزء کشورهایی محسوب می شود که هم چنان دارای خاندان سلطنتی است‌. نمایندگان مختلف در مجلس از احزاب مختلف وجود دارند و تصمیم می گیرند که اداره امور کشور هر چهار سال یک بار به عهده کدام نخست وزیر باشد. اغلب مردم کشور انگلیس مسیحی هستند.

آشنایی با کشور اسکاتلند

اسکاتلند زیر نظر چارلز سوم قرار دارد. از نظر مساحت باید گفت که اسکاتلند تقریبا حدود یک سوم بریتانیای کبیر را تشکیل می دهد و دومین کشور بزرگ بریتانیای کبیر است. در واقع بعد از انگلستان وجود دارد و از کشورهای ولز و ایرلند شمالی بزرگ تر می باشد. در ابتدا کشور اسکاتلند کاملا مستقل بوده است یعنی تا اوایل قرن هجدهم هیچ ارتباطی با بریتانیای کبیر نداشته است. در سال ۱۷۰۷ بین انگلستان و اسکاتلند یک قرارداد سیاسی بسته می شود و از آن‌ به بعد اسکاتلند نیز زیر نظر بریتانیای کبیر اداره می شود. پس از این تاریخ، اسکاتلند سه شورش را علیه بریتانیای کبیر انجام داده است و تلاش داشته که از کنترل این امپراطوری بیرون بیاید. اما در هیچ کدام از این شورش ها موفق نشده است.

نکته مهم این است که کشور اسکاتلند از نظر نظام حقوقی و نظام آموزشی کاملا جدا و مستقل است و زیر نظر بریتانیای کبیر قرار ندارد. قدرت تصمیم گیری درباره مسائل قضایی خود را دارد و این قدرت را دارد که درباره مالیات و سازمان مالیاتی خود، خودش تصمیم بگیرد. از نظر مذهب باید گفت که اسکاتلندی ها بیشتر یهودی هستند. آب های ساحلی این کشور دارای بزرگ ترین منابع و ذخایر نفت خام و گاز طبیعی هستند. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات انگلیسی مهم و کاربردی

اطلاعات درباره کشور ولز از کشورهای بریتانیا

ولز کوچک ترین منطقه از کشورهای بریتانیا می باشد. این کشور با کشور انگلستان همسایه بوده و زیر نظر بریتانیای کبیر اداره می شود‌. از نظر فرهنگی و شیوه زندگی کاملا با انگلستان متفاوت هستند‌ و کمترین میزان گردشگری را دارد. با وجود این که این کشور زیر نظر بریتانیای کبیر است اما قانون اساسی، دولت و فرهنگ خاص خود را دارد. بیشترین تعداد قلعه در این کشور قرار دارد و نکته جالب این است که دومین قلعه بزرگ اروپا در ولز واقع شده است. پرچم ولز نیز جداگانه می باشد و‌ به رنگ سفید و سبز است و یک اژدهای سرخ روی آن قرار دارد. مذهب بیشتر افراد این کشور پروتستان است.

ایرلند شمالی از کشورهای بریتانیا

یکی دیگر از کشورهای بریتانیا ایرلند شمالی است. پرچم این کشور از جمهوری ایرلند متفاوت است و در شمال این جمهوری قرار دارد. پادشاه چارلز سوم پادشاه این کشور نیز محسوب می شود. این کشور یک مجلس یا همان پارلمان مستقل از بریتانیای کبیر دارد و قوانین مستقلی برای نظام آموزشی، شهروندی و قضایی خود دارد. نماد ملی این کشور گل کتان است. در کشور ایرلند شمالی دو گروه بزرگ سیاسی شامل گروه ملی گرا و سلطنت طلب وجود دارد. گروه ملی گرا خواهان جدایی ایرلند شمالی از پادشاهی بریتانیا هستند. اما گروه سلطنت طلب برعکس این گروه عقیده دارند که پیشرفت ها و بقای ایرلند شمالی و همچنین رشد اقتصادی این کشور به دلیل وجود بریتانیای کبیر می باشد.
سخن پایانی
در این دانشنامه نگارش شده توسط آموزشگاه زبان ملل درباره کشورهای بریتانیا توضیحات کاملی ارائه شده است. آشنایی با این کشورها مخصوصا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار اهمیت دارد. چون بسیاری از افراد با این امپراطوری قدرتمند آشنا نیستند و نمی دانند امپراطوری بریتانیای کبیر شامل چه کشورهای است. از این رو پیشنهاد می شود این مطالب را مطالعه بفرمایید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران