شباهت زبان ترکی و انگلیسی + کلمات مشترک

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1497
شباهت زبان ترکی و انگلیسی

شباهت زبان ترکی و انگلیسی در چیست؟ اگر تمامی زبان های دنیا را بشناسید حتما می دانید که هر زبانی دارای کلماتی است که از زبان دیگر وارد شده است. یعنی ریشه در زبان دیگری دارد. زبان ترکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این زبان کلماتی از زبان انگلیسی، آلمانی، فارسی و عربی دیده شده است.

در این مقاله آموزشگاه زبان ملل تلاش کرده ایم اطلاعات کاملی در مورد شباهت زبان ترکی و انگلیسی ارائه دهیم و برخی از کلمات مشترک این دو زبان را بیان خواهیم کرد. در ادامه متوجه خواهید شد که برخی از این کلمات در زبان فارسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. همین امر رابطه گسترده میان زبان انگلیسی و ترکی را به تصویر خواهد کشید. مطمئنا این موضوع سبب می شود تا ما نیز تعدادی از این واژگان را از زبان انگلیسی و ترکی بیاموزیم و با این وجود می‌توانیم ارتباط محدودی از طریق این کلمات برقرار کنیم.

آموزش زبان انگلیسی

زبان ترکی و انگلیسی در چه مواردی شباهت دارند؟

امروزه زبان ترکی و انگلیسی طرفداران بسیاری را جلب نموده اند و در ترکیه و منطقه های اطراف ترکیه افراد با این زبان ها صحبت می کنند. در مورد زبان ترکی باید بگوییم که بیش از ۷۰ میلیون افراد در سراسر جهان از طریق زبان ترکی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. کلمات ترکی بسیاری از زبان انگلیسی گرفته شده است. مهم‌ترین نکته ای که در زبان ترکی رخ داده است مربوط به سال ۱۹۲۸ است. در این سال الگوی عثمانی که نسخه ای از الفبای انگلیسی و فارسی بود جایگزین شد. در آن زمان بود که انجمن زبان ترکی تاسیس شده بود و وظیفه این انجمن جایگزین کردن زبان ترکی و انگلیسی بود.

آموزش زبان ترکی استانبولی

ترکی یک نوع زبان ترکیبی محسوب می شود. این مورد یعنی انتهای کلمه ای به ریشه کلمه دیگر متصل می گردد تا در نهایت آن معنای مطلوب تولید شود. برای مثال عبارت فعل انگلیسی لازم نیست به آن جا بروید در ترکی با یک کلمه واحد go به عنوان ریشه کلمه بیان می شود.

شباهت از نظر الفبا

سیستم نوشتن و الفبای انگلیسی و ترکی شباهت زیادی به هم دارند و با این وجود دانش آموزان مشکل خاصی در این خصوص نخواهند داشت. الفبای ترکی دارای ۲۹ حرف بوده و حروف این دو زبان کاملا شبیه به هم هستند. اما در زبان ترکی حروف W,Q ,x وجود ندارد.

شباهت های زبان ترکی و انگلیسی

شباهت از نظر گرامر

سیستم فعل انگلیسی شباهت زیادی به زبان ترکی دارد و با این وجود دانش آموزان ترک زبان به نسبت زبان انگلیسی با مشکلی مواجه نمی شوند و با فعل های زبان انگلیسی آشنا هستند‌. اما توجه داشته باشید در برخی از مواقع مواردی مانند نبودن فعل های جداگانه می تواند اشتباهاتی را به ارمغان بیاورد. 

شباهت از نظر واژگان

 تعداد کمی از کلمات انگلیسی و ترکی به هم شباهت دارند و معمولا این کلمات ریشه در زبان فرانسوی داشته اند و این ریشه را به اشتراک می گذارند.

شباهت از نظر علائم نگارشی

علائم نگارشی که در زبان ترکی وجود دارد کاملا شبیه به علائم نگارشی زبان انگلیسی است. با این وجود ممکن است دانش آموزان ترکی مرتکب خطا های دخالت شوند. همین شباهت سبب می شود که دانش آموزان قطعه ها را به زبان انگلیسی بنویسند.

چه کلماتی در زبان ترکی و انگلیسی مشترک است؟

 

کلمه انگلیسی کلمه ترکی معنی کلمه
Character Karakter شخصیت
Message Mesaj پیام
Mask Maske ماسک
Massage Masaj ماساژ
ماساژ  Litre لیتر
Luxury Lüks لوکس
Faculty Fakülte دانشکده
Group Grup گروه
Hotel Otel هتل
Dinosaur Dinozor دایناسور
Economics Ekonomi اقتصاد
Electric Elektrik برق
Energy Enerji انرژی
Composition kompozisyon انشاء
Concert Konser کنسرت
Chef  Şef سرآشپز
Comedy Komedi   کمدی
Comic  Komik خنده دار
Course Kurs دوره
Crisis Kriz بحران
Chocolate Çikolata  شکلات

سخن آخر 
زبان ترکی دارای ریشه انگلیسی است. جالب است بدانید که حدود ۸ هزار و پانصد سال پیش در کشور ترکیه به زبان انگلیسی صحبت می کردند. با توجه به تحقیقات دانشمندان زبان انگلیسی، آلمانی و… به بخش زیادی از ترکیه تعلق دارد.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران