نحوه ارائه سخنرانی به انگلیسی|عبارات و تکنیک های فوق العاده

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 1142
نحوه ارائه سخنرانی به انگلیسی

ارائه سخنرانی به انگلیسی (speech) شاید برای شما و برخی افراد دیگر کاری سخت و پر از استرس باشد‌. این کار مطمئنا هیجان و اضطراب زیادی به همراه دارد و باید برای رفع این حالت ها با رفتاری اصولی و تلاش گام برداشت. آموزشگاه زبان ملل برای راهنمایی شما و کمک برای ارائه یک سخنرانی فوق العاده، راهکارهایی را در نظر دارد و همه را در قالب این نوشتار به شما عزیزان تقدیم می نماید. امیدواریم که با مطالعه این مطالب پربار بتوانید به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. 

مزیت های سخنرانی به انگلیسی

واضح است که سخنرانی به زبان انگلیسی برای افرادی که انگلیسی زبان نیستند کاری بس مشکل می باشد. سخنرانی به خودی خود کاری پر استرس است و شخص باید تسلط کامل بر موضوع داشته باشد‌. نکته مهم درباره این گونه سخنرانی ها این است که فرد مجبور است از یک سری اصطلاحات و عبارات استاندارد در قسمت های مختلف صحبت خود استفاده نماید. بنابراین باید به دنبال این واژه ها باشد و با توجه به موضوع مورد بحث و شرایط محیطی این واژه ها را در نظر بگیرد و در جای مناسب به مار ببرد.

مطالعه بیشتر: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

به عنوان مثال امکان دارد همزمان با صحبت های خود، استقبال ویژه ای از مخاطبان خود داشته باشید یا فردی را معرفی نمایید و یا این که بخواهید فردی را به افراد حاضر معرفی کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در سخنرانی خود قصد تشریح ساختاری را داشته باشید و خلاصه ای از کارهای خود را ارائه دهید و به سوالات حاضرین پاسخ دهید.

این موقعیت ها مستلزم این است که به واژگان مورد نیاز تسلط داشته باشید. با این شرایط شما قادر خواهید بود یک سخنرانی منحصر به فرد و موفقیت آمیز داشته باشید. در کل باید گفت که سخنرانی و کنفرانس گاهی اوقات بخش اجتناب ناپذیر از حرفه و کار اشخاص می باشد و همیشه باید برای این کار آمادگی وجود داشته باشد. اما اگر سخنرانی را به انگلیسی قرار است ارائه دهید، نکات نوشته شده در این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و به خاطر بسپارید. 

آمادگی اولیه برای ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی

اولین گام برای این که بتوانید یک ارائه قوی داشته باشید این است که بر ترس و استرس خود غلبه کنید و با استفاده از تکنیک های مناسب متن سخنرانی خود را به انگلیسی به نگارش در بیاورید. مطمئنا هدف شما از سخنرانی باید در ابتدا مشخص باشد و برای ارائه شفاهی آن آمادگی پیدا کنید. شما باید این توانایی را داشته باشید که مخاطبان خود را درباره موضوع مورد بحث متقاعد کنید. شما باید بیشتر وقت خود را برای آماده سازی سخنرانی خود تنظیم نمایید و باید با محتوای مورد نظر خود به پیروزی دست پیدا کنید و در واقع همین محتوا می تواند زمینه شکست یا موفقیت شما را تضمین نماید.

چگونه به زبان انگلیسی سخنرانی کنیم

زمانی که قصد دارید خود را برای این ارائه آماده سازید باید این نکات را مد نظر قرار دهید. در گام اول باید بدانید که مخاطبان شما چه افرادی هستند. در گام بعدی باید برای خودتان مشخص کرده باشید که هدف شما از این سخنرانی به انگلیسی چیست؟ شما باید توجه داشته باشید که قرار است یک کنفرانس یا سخنرانی دوستانه داشته باشید یا قضیه کاملا رسمی و جدی است. گاهی قرار است برای همکاران خود ارائه ای داشته باشید و این کاملا متفاوت است با سخنرانی که برای مدیران ارشد و افراد این چنینی در نظر گرفته می شود. هنگامی که هدف مشخص شد می توانید هر آن چه درباره موضوع سخنرانی در ذهن شما می آید را یادداشت کنید. 

شروع قوی یک سخنرانی به انگلیسی

پس از این که اقدامات لازم را برای ارائه سخنرانی خود انجام دادید، باید به فکر یک شروع قوی باشید. مطمئنا این سوال را در ذهن خود دارید که سخنرانی به انگلیسی را چگونه آغاز نمایید که تاثیر خوبی بر روی مخاطبان داشته باشد‌. بهترین کار این است که در ابتدا خود را معرفی کرده و درباره موضوع ارائه خود صحبت کنید. این در واقع مقدمه سخنرانی شما می باشد که فرصت بسیار خوبی برای شما است. اکنون عبارات و واژه هایی را به شما ارائه می دهیم که بتوانید شروع خوبی داشته باشید.

مطالعه بیشتر: سطح های زبان انگلیسی به ترتیب

- Good morning: صبح بخیر
- Good evening: عصر بخیر
- Good afternoon: ظهر بخیر
- My name is ( your name ) and I am the / a (an) ( your job title) at ( the name of your company):
نام من ( نام شما) است و من ( عنوان شغلی ) در ( شرکت ...) هستم. 
با این جملات می توانید شروع خوبی داشته باشید و نظر افراد حاضر را جلب نمایید. شما می توانید موضوع خود را با داستان یا آماری درباره موضوع شروع کنید. این جملات ساده اما کاربردی می تواند کمک زیادی به شما کند‌. 
- Did you know......: آیا می دانستید ......
- Have you thought about ......?: آیا فکر کرده اید .......
- This reminds me of a time when ....: این من را به یاد زمانی می اندازد که ....
شما با بیان این توضیحات می توانید روند سخنرانی خود را مشخص کنید و ادامه دهید. می توانید در ادامه از این عبارات نیز استفاده نمایید
- Today, I'd like to help you understand..... 
امروز می خواهم به شما کمک کنم تا بفهمید .....
- This morning, I'd like to discuss ..... 
 امروز صبح می خواهم در مورد ......
- I' m here to present to you ..... 
 من این جا هستم تا به شما درباره ........ ارائه دهم. 
این عبارات و جملات مطمئنا به میزان زیادی به شما در ارائه سخنرانی به انگلیسی کمک خواهد کرد. 

مقاله پیشنهادی: آزمون آیلتس 

مقاله پیشنهادی: آزمون تافل

مقاله پیشنهادی: دوره TTC

ایجاد یک بدنه حرفه ای برای سخنرانی به انگلیسی

بدنه سخنرانی شما در واقع مهم ترین بخش از آن به شمار می رود. شما باید در این بخش موضوعات مهم و استدلال های اصلی و مهم خود را بگنجانید و نظر کلی خود را بیان کنید. اگر قرار است یک موضوع جدید را در سخنرانی به انگلیسی خود عنوان نمایید با یک جمله کاربردی آن‌ را بیان کنید. این جمله در واقع ایده اصلی صحبت شما را نشان می دهد و می تواند ذهن مخاطبان شما را آماده سازد. این جملات را در ذهن داشته باشید و در موقع مناسب به کار ببرید. 
- Let's begin by discussing ....
بیایید با بحث درباره..... شروع کنیم ....
- To start, I'd like to show you.....
برای شروع، می خواهم به شما نشان دهم ....
- I'd like to start with ...
من می خواهم با ..... شروع کنم....
برای این که ارائه خوبی داشته باشید و نظر خود را به مخاطبان نشان دهید، می توانید مثال، عکس، آمار، نمودار یا ویدئویی را ارائه دهید. برای شروع این کار می توانید این عبارت ها را به کار ببرید.
- To demonstrate, here is a .....
برای نشان دادن، در این جا یک .....
- As you can see here ....
همان طور که در این جا می بینید ....
- For example ....
مثلا....
برخی اوقات شما هنگام سخنرانی به انگلیسی باید از موضوع مورد صحبت خود به موضوع دیگری برسید. برای این که ریتم صحبت شما حفظ شود و مخاطبان شما همراه شما بمانند و ذهنیت آن ها تغییر نکند باید از این عبارت های کاربردی استفاده نمایید. 
- This leads me to ...
این مرا می رساند به این که ....
- Now, I'd like to move on to ...
حالا می خواهم به سراغ .....بروم.
- Now, let's look at ...
حالا بیایید نگاهی بیندازیم به ....
نتیجه گیری محکم و یک پایان عالی می تواند سخنرانی شما را تاثیر گذارتر کند. با توجه به موضوعاتی که ارائه داده اید باید صحبت خود را جمع بندی کرده و استدلال بیاورید. این مرحله بسیار اهمیت دارد. 

تکنیک های سخنرانی به زبان انگلیسی

ارائه نتبجه گیری در سخنرانی به انگلیسی

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که سخنرانی به انگلیسی قرار نیست زمان زیادی طول بکشد. شما کافی است یک سری نکات کلیدی و مهم را به خاطر داشته باشید و آن ها را به کار ببرید. سعی کنید نکات اصلی را مرور کنید و آن ها را به موضوع اصلی سوق دهید. نکته مهم و نتیجه گیری می تواند رضایت مخاطبان شما را در پی داشته باشد. این جملات می توانند جلوه زیبایی به ارائه شما بدهد. 
- I'd like to wrap up by summarizing what we've just discussed ....
می خواهم با خلاصه ای از آن چه که بحث کردیم به پایان برسانم....
- This brings me to the end of my presentation. To summarize...
این من را به پایان ارائه می رساند. به طور خلاصه....
- To recap, I'd like to quickly go over what we've learned today ...
برای جمع بندی، می خواهم به سرعت آن چه را که امروز آموخته ایم مرور کنم...

تشکر از مخاطبان نکته مهم در سخنرانی به انگلیسی

از نکات مهم هنگام سخنرانی به انگلیسی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، تشکر از مخاطبان است. چرا که این افراد وقت گذاشته اند و به صحبت های شما گوش فرا داده اند. در این قسمت عبارت های کاربردی را در این زمینه برای شما به نگارش در می آوریم. 
- Thank you very much for your time today. 
از این که امروز وقت گذاشتید بسیار سپاسگزارم.
- Before I hand this back over to my colleagues, I'd like to end by thanking you for your attention here today.
قبل از این که این را به همکارانم برگردانم، می خواهم با تشکر از توجه شما امروز در این جا به پایان برسانم. 
- I can see our time is almost up, so I'd like to end by thanking you for your participation here today.
من می بینم که زمان ما تقریبا به پایان رسیده است، بنابراین می خواهم با تشکر از مشارکت شما امروز در این جا به پایان برسانم. 
این عبارت ها پایان زیبایی را برای سخنرانی شما مشخص می سازد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که امکان دارد افراد حاضر در آن محیط، درباره سخنرانی به انگلیسی شما سوالاتی را در ذهن خود داشته باشند. پس می توانید از آن ها دعوت به عمل بیاورید و آن ها را ترغیب کنید که آن سوال ها را مطرح نمایند. این جمله می تواند شروعی برای ارائه سوالات آن ها باشد. 
- Does anyone have any questions?
کسی سوالی داره؟

مقاله پیشنهادی: آمادگی برای آیلتس

مقالات پیشنهادی: آمادگی آزمون تافل

مقالات پیشنهادی: استرس یادگیری زبان انگلیسی + راهکار کنترل آن

داشتن مکالمه قوی برای ارائه هر چه بهتر سخنرانی به انگلیسی

این اطمینان را به شما می دهیم که سخنرانی به انگلیسی آن چنان هم که فکر می کنید کاری سخت و دشوار نیست. شاید در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد، اما می توان با تمرین و تسلط به این مهم دست یافت. همیشه در ابتدای کار مخاطبان خود را در نظر داشته باشید و به موضوع سخنرانی خود پایبند باشید. نکته مهمی که باید در این جا بیان کنیم این است که سعی کنید سخنرانی خود را با یک فرد انگلیسی زبان یا مسلط به آن تمرین نمایید.

به طور کامل خود را آماده کرده و تمرین زیادی داشته باشید. سعی کنید به خود و توانایی های خود اطمینان داشته باشید و راه خود را هموار سازید. این تمرین ها برای سخنرانی به انگلیسی به تقویت زبانی شما کمک زیادی خواهد کرد. همیشه به فن بیان و مکالمات انگلیسی خود اهمیت دهید و روی آن ها کار کنید. مکالمات روزمره و استفاده درست از نکات گرامری شما را در این راه به موفقیت می رساند. 
سخن پایانی
نکات مهم ارائه شده در این مقاله پر کاربرد می تواند کمک زیادی در سخنرانی به انگلیسی برای شما باشد. تسلط شما ضامن موفقیت شما بوده و تمام این موارد به تمرین و تکرار بر می گردد. برای این که در زمینه یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید و بتوانید روی این زبان تسلط کامل پیدا کنید، با آموزشگاه زبان ملل در ارتباط باشید. ثبت نام در کلاس های آموزش زبان انگلیسی ملل این فرصت را برای شما مشخص می سازد.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران