چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 1006
چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند

تعداد کشورهای ایتالیایی زبان زیاد است و تقریبا به حدود ۳۰ کشور می رسد. در دانشنامه پیش رو از آموزشگاه زبان ملل، این کشورها را معرفی می نماییم.

کشور ایتالیا در نگاهی دقیق

این بخش از مقاله را به معرفی کشور ایتالیا اختصاص می دهیم. این کشور در جنوب قاره اروپا قرار دارد و پایتخت آن شهر زیبای رم می باشد. شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و سادرنی در دریای مدیترانه، کشور ایتالیا را تشکیل می دهند. این کشور بنا بر آمار ارائه شده پنجمین کشور پرجمعیت در اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت در جهان می باشد. 

کشور ایتالیا یک کشور توسعه یافته و در واقع جزء هشت کشور صنعتی دنیا به شمار می رود. زبان رسمی در این کشور ایتالیایی می باشد اما در این کشور به زبان های دیگری هم صحبت می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اطلاعات مهم درباره زبان ایتالیایی

زبان رسمی در کشور ایتالیا و برخی از کشورهای دیگر زبان ایتالیایی می باشد. تقریبا می توان گفت که حدود ۹۳ درصد از مردم در این کشور به این زبان صحبت می نمایند. این زبان گویش های متفاوتی دارد و سراسر این کشور با لهجه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که در شهرهای مختلف مثل ونیز، میلان، ساردینا و سیسیل گویش های متفاوتی از این زبان به کار برده می شود که البته هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

برخی افراد در سرتاسر جهان این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب نموده اند که می توان تعداد آن ها را حدود ۸۵ میلیون نفر تخمین زد. قابل ذکر است که با وجود گویش ها و لهجه های منطقه ای متفاوت در کشور ایتالیا، سیستم آموزشی ملی و یکپارچه، این تفاوت ها را کاهش داده است. در واقع از سوی دیگر رشد اقتصادی و استفاده از رسانه های مختلف در منازل این اختلاف لهجه و گویش را به حداقل رسانده است.

در سال های اخیر کشور ایتالیا شاهد مهاجرت افراد زیادی بوده و همین امر باعث شده که استفاده از این زبان گسترش زیادی پیدا کرده است. حتی  در سراسر جهان کشورهای ایتالیایی زبان دیگری را نیز وجود دارد. 

نگاه تخصصی به زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یک زبان رومی تبار است. به طور تخصصی باید گفت که بعد از ساردنیایی، این زبان دومین زبان نزدیک به لاتین محسوب می شود. نکته مهم این است که در اسناد رسمی و سیاسی واتیکان از این زبان استفاده می شود و افرادی که از ایتالیا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نموده اند، با این زبان صحبت می نمایند و به همین طریق زبان ایتالیایی گسترش پیدا کرده است.

در اتحادیه اروپا این زبان از نظر تعداد افرادی که این زبان را به عنوان زبان اصلی به کار می برند، در رتبه سوم قرار دارد. این زبان را در اپرا و واژگان موسیقی زیاد مورد استفاده قرار می دهند و به همین دلیل آن‌ را زبان موسیقی می شناسند. تعداد زیادی در سرتاسر دنیا این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب نموده اند که از این نظر زبان ایتالیایی رتبه چهارم‌ یا پنجم را دارد. 

چه کشورهایی در جهان زبان ایتالیایی را استفاده می نمایند؟

اکنون نوبت به آن می رسد که با کشورهای ایتالیایی زبان آشنا شویم. پراکندگی و گستردگی این زبان در سراسر دنیا نشان از اهمیت آن می باشد. شاید در ابتدا تصور کنید که به جز ایتالیا یک یا دو کشور این زبان را به کار می برند. اما باید این نکته را بگوییم که تعداد این کشورها بسیار بیشتر است و تقریبا حدود ۳۰ کشور در سراسر دنیا، زبان ایتالیایی را مورد استفاده قرار می دهند و به این زبان صحبت می کنند.

کدام کشورها به زبان ایتالیایی صحبت می کنند

نام کشورهای ایتالیایی زبان در دنیا

در این بخش از مقاله نام کشورهای ایتالیایی زبان را برای شما عنوان می کنیم تا با آن ها آشنا شوید. کشورهایی مثل ایتالیا، سن مارینو، سوئیس و شهر واتیکان به این زبان صحبت می کنند. گفتنی است که در بخش هایی از کشورهای کرواسی و اسلوونی نیز این زبان‌ به کار برده می شود. تعداد زیادی از مردم در کشورهای آلبانی، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کانادا و کاستاریکا زبان ایتالیایی را برای صحبت انتخاب نموده اند.

از دیگر کشورهای ایتالیایی زبان می توان کرواسی، مالت، مصر، اریتره، فرانسه، آلمات، لیبی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، پاراگوئه، فیلیپین، پورتوریکو، رومانی، عربستان سعودی، اسلوونی، تونس، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا را نام برد. 

تعداد افرادی که در جهان زبان ایتالیایی را استفاده می کنند؟

با آماری که از کشورهای ایتالیایی زبان و به صورت کلی گرفته شده است، حدود ۶۳ میلیون نفر در جهان زبان ایتالیایی را به عنوان زبان اول به کار می برند. اما تعداد افرادی که زبان دوم خود را زبان ایتالیایی انتخاب نموده اند حدود  ۳ میلیون نفر است. به طور تقریبی این زبان را در رتبه بیستم از نظر میزان استفاده قرار داده اند‌. 

مقاله پیشنهادی: اعداد ایتالیایی | از 1 تا 10 به ایتالیایی

تعداد افراد ایتالیایی زبان در ایالات متحده آمریکا

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم افراد زیادی از کشور ایتالیا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نموده اند. طبق آماری که منابع آمریکایی گزارش داده‌ اند تا امروز حدود ۷۰۹.۰۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا به زبان ایتالیایی صحبت می نمایند. این زبان‌ در ایالات متحده آمریکا گسترش زیادی پیدا کرده است و می توان گفت که پنجمین زبان مورد تحقیق در این کشور محسوب می شود.

این آمار بسیار جالب می باشد و نشان از اهمیت زبان ایتالیایی است. در ایالت های نیویورک و نیوجرسی از ایالات متحده آمریکا، تعداد افراد ایتالیایی زبان بیشتر از ایالت های دیگر است. در نیویورک حدود ۲۹۴.۰۰۰ نفر و در ایالت نیوجرسی تقریبا ۱۱۶.۰۰۰ نفر به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. پس ایالات متحده آمریکا را می توان جزء کشورهای ایتالیایی زبان به حساب آورد. 

کشورهای ایتالیایی زبان در قاره اروپا

به نظر شما در قاره اروپا چه تعداد کشورهای ایتالیایی زبان وجود دارد؟ از بین افرادی که ایتالیایی زبان هستند در سرتاسر جهان، بیشترین تعداد در کشور ایتالیا زندگی می کنند. اما در سایر قسمت های اروپا نیز افرادی زندگی می کنند که زبان ایتالیایی را برای صحبت کردن انتخاب نموده اند.

به عنوان مثال در کشور سوئیس با جمعیت حدود ۶۶۶۰۰۰ نفر و همچنین کشور سن مارینو با جمعیت حدود ۲۵.۰۰۰ نفر و در شهر واتیکان زبان ایتالیایی را به عنوان زبان رسمی مورد استفاده قرار می دهند. بقیه افراد ایتالیایی زبان در قاره اروپا در کشورهای آلبانی، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، مالت، فرانسه، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، رومانی و بریتانیا زندگی می نمایند. 

مقاله پیشنهادی: 6 اپلیکیشن برای یادگیری زبان ایتالیایی

کشورهای ایتالیایی زبان در آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی

در این بخش قرار است با کشورهای ایتالیایی زبان در آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی آشنا شویم. شایان به ذکر است که در آمریکای جنوبی و مرکزی بیشتر از حد تصور شما، افراد ایتالیایی زبان وجود دارد. بیشتر این افراد در کشور آرژانتین زندگی می کنند‌. در واقع در این کشور حدود ۵/۱ میلیون نفر ایتالیایی زبان زندگی می کنند.

طبق آمار پس از زبان اسپانیایی، زبان ایتالیایی در رتبه دوم قرار دارد و این نشان از اهمیت این زبان دارد. در کشور ونزوئلا نیز ایتالیایی، زبان دوم محسوب می شود و حدود ۲۰۰.۰۰۰ نفر این زبان را مورد استفاده قرار می دهند. شهر سائوپائولو در کشور برزیل نیز حدود ۵۰.۰۰۰ نفر ایتالیایی زبان دارد. تعداد کمی نیز در کشورهای پاراگوئه، کاستاریکا و اکوادور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. 

کشورهای ایتالیایی زبان در آفریقا

اکنون در این قسمت کشورهای ایتالیایی زبان در آفریقا را معرفی می نماییم که در واقع تعداد کمی هستند. در واقع تعداد کمی به این زبان صحبت می کنند یا این که زبان ایتالیایی را می فهمند. در مستعمره های سابق لیبی و آفریقای شرقی این افراد زندگی می کنند. تعداد افرادی که در آفریقا، زبان ایتالیایی را مورد استفاده قرار می دهند، زیاد مشخص نیست. 

رتبه کشورهای ایتالیایی زبان به صورت تخمینی

رتبه کشورهای ایتالیایی زبان در سرتاسر دنیا را به صورت تخمینی مشخص نموده اند که در این قسمت عنوان می نماییم. تعداد این افراد را نیز مشخص نموده ایم. 

  • ایتالیا حدود ۶۰.۶۰۰.۰۰۰ نفر
  • آلبانی حدود ۷۹۹.۵۲۸ نفر 
  • ایالات متحده آمریکا حدود ۷۰۸.۹۶۶ نفر
  • سوئیس حدود ۶۶۰.۰۰۰ نفر
  • کانادا حدود ۳۷۵.۶۴۵ نفر 
  • مالت حدود ۲۹۷.۱۲۳ نفر
  • استرالیا حدود ۲۷۱.۵۹۷ نفر
  • بلژیک حدود ۱۱۳.۵۰۰ نفر
  • کرواسی حدود ۷۰.۰۰۰ نفر
  • سان مارینو حدود ۲۵.۰۰۰ نفر
  • موناکو حدود ۷.۲۲۰ نفر
  • شهر واتیکان حدود ۸۰۰ نفر

این آمار برای افرادی که به این زبان علاقمند بوده و قصد مهاجرت دارند بسیار کاربردی و مهم می باشد. 

مقاله پیشنهادی: روزهای هفته به ایتالیایی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران