یادگیری زبان ایتالیایی چقدر زمان می برد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 856
یادگیری زبان ایتالیایی چقدر زمان می برد

مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی سوالی است که اکثر زبان آموزان و علاقمندان و حتی خانواده ها در ذهن خود دارند. البته که به طور دقیق نمی توان این بازه زمانی را گفت اما بر اساس تجربه می توان تخمین زد. شرایط مختلفی این فرایند را تحت تاثیر قرار خواهد داد که باید با توجه به آن ها گفت که چگونه می توان طی یک مدت زمان مشخص به یادگیری زبان پرداخت. در آموزشگاه زبان ملل بهترین روش های آموزشی بر طبق استانداردهای جهانی به کار می رود و اساتید برجسته این موسسه با مهارت خاصی به آموزش می پردازند. 

چقدر طول می کشد تا زبان ایتالیایی را یاد بگیریم؟

در ایالات متحده آمریکا موسسه خدمات زبان های خارجی در مورد ساعت های مورد نیاز جهت آموزش زبان‌ های مختلف رایج در دنیا تحقیقاتی انجام داده است و طبق استانداردهای جهانی ساعت هایی را در نظر گرفته است. این موسسه زبان ایتالیایی را به عنوان یکی از زبان های ساده در دنیا معرفی نموده است.

انگلیسی زبان ها و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند بسیار راحت تر می توانند زبان ایتالیایی را فرا بگیرند. اما روس ها در مقایسه با انگلیسی زبان ها باید مدت زمان بیشتری را برای یادگیری زبان ایتالیایی بگذرانند. طبق نظریه این سازمان اگر زبان آموزان بتوانند هفته ای ۱۲ ساعت را به آموزش این زبان بپردازند و این کار را ۵۰ هفته انجام دهند، می توانند به سطح اولیه ای در زبان دست پیدا کنند.

در کشور ایتالیا دوره های فشرده ای وجود دارد که در هفته ۲۴ ساعت به این آموزش گذرانده می شود و با این حساب حدود ۲۵ هفته طول می کشد تا در این زبان به یک سطح قابل قبول و مورد نظر رسید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که مدت زمان یادگیری و فرایند آموزش زبان ایتالیایی به عوامل متعددی بستگی دارد. 

تسلط اولیه در زبان ایتالیایی به چه معنا است؟

در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد که بعد از گذراندن ۶۰۰ ساعت آموزش زبان ایتالیایی به یک سطح متوسط خواهید رسید به چه معنا است و دانش زبانی شما در چه سطحی قرار می گیرد. زمانی که به این سطح از تسلط و یادگیری زبان ایتالیایی برسید، می توانید از محیط اطراف خود و اتفاقات موجود در آن درک مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال می توانید مکالمه ها و صحبت های افرادی که در اطراف شما هستند را متوجه شوید و اخبار تلویزیون و رادیو را نیز درک نمایید.


مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی
 

در این شرایط شما قادر خواهید بود در مکالمه ها نیز شرکت نموده و واکنش نشان دهید. برای این که به این میزان از تسلط برسید حتما باید به طور منظم تمرین داشته باشید و در هر شرایطی این زبان را استفاده نمایید. در این صورت است که تمام آموخته ها در مغز شما تثبیت می شود و به قولی ملکه ذهن خواهد شد.

بدون تردید پس از این که دوره های آموزشی زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری را به اتمام رساندید، در صورتی که از آن استفاده نکنید، در مواقع لزوم با مشکل مواجه خواهید شد. در صورتی که چندین سال تلاش نمایید و به طور منظم در طول هفته به تمرین و تکرار نکات مختلف زبانی بپردازید، شما به سطح مناسبی از این زبان خواهید رسید و در واقع بر این زبان تسلط پیدا می کنید. 

مقاله پیشنهادی: 6 اپلیکیشن برای یادگیری زبان ایتالیایی

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی

تمام گفته های ما در مورد مدت زمان آموزش و یادگیری زبان ایتالیایی مستلزم شرایط و تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. در این قسمت تمام این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم. 

✔ میزان توانایی در کسب مهارت های زبانی

مطمئنا نگرش و دید هر شخص نسبت به یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها متفاوت است. مدت زمانی که هر فرد برای یادگیری زبان مورد نظر خود می گذارد و همچنین شیوه بهره بردن از این زمان، مشخص می سازد که طی چه مدت زمانی می توانید در این زبان به تسلط برسید. در فرایند یادگیری هر زبان چهار مهارت زبانی باید مورد توجه قرار گیرد و برای رسیدن به آن ها باید تلاش نمود. این مهارت ها شامل مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و توانایی خواندن می باشد.

نکته مهم این است که زبان آموزان در کنار مطالب آموخته شده در کلاس ها، حتما باید خارج از کلاس نیز این زبان را دنبال نمایند و آن را به گونه ای به کار ببرند. توصیه ما این است که در سطح مبتدی حداقل روزانه به مدت پانزده دقیقه برای مهارت های زبانی وقت بگذارید. برای این که بتوانید در این مسیر به نتیجه مطلوب برسید، نحوه تلاش در زمینه هر کدام از مهارت های زبانی را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. 


میزان توانایی در کسب مهارت های زبانی
 

✔ تلاش برای تقویت مهارت شنوایی

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که در فرایند یادگیری زبان ایتالیایی، باید روی مهارت شنیداری خود زیاد کار کنید. برنامه های رادیویی، اخبار و پادکست ها را می توان به عنوان منابع بسیار مهم و فنی برای این کار در نظر گرفت. با این کار شما با زبان ایتالیایی و همچنین کشور ایتالیا بیشتر آشنا خواهید شد. علاوه‌ بر این فرصت پیدا می کنید با لهجه بومی این زبان آشنا شوید و نحوه صحیح تلفظ را یاد بگیرید. 

✔ مهارت گفتاری خود را تقویت نمایید.

شایان ذکر است که مهارت گفتاری یکی از مهم ترین مهارت ها در یادگیری زبان ایتالیایی می‌ باشد. شما باید پس از فرایند آموزش زبان ایتالیایی قادر باشید که به این زبان به راحتی صحبت نمایید. پس برای رسیدن به این هدف باید سعی کنید افرادی را پیدا کنید که ایتالیایی زبان باشند یا این که به این زبان تسلط پیدا کرده باشند.

سعی کنید با چنین افرادی صحبت نموده و قدرت و دانش زبانی خود را محک بزنید. یکی از روش های مهم و کاربردی برای تقویت مهارت گفتاری این است که صدای خود را ضبط نموده و دوباره و چند باره آن را گوش داده و در صورت وجود هر گونه مشکل آن را برطرف نمایید. 


مهارت گفتاری  در زبان ایتالیایی
 

✔ تقویت مهارت خواندن در یادگیری زبان ایتالیایی

برای ارتقای سطح و دانش زبانی خود سعی کنید مطالب زیادی را به این زبان مطالعه بفرمایید. کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارند و شما می توانید با توجه به سطح خود کتاب مناسبی را انتخاب و مطالعه کنید. کتاب های رمان و داستان های کوتاه، مجله ها و سایر منابع مطالعاتی می توانند تاثیر زیادی در تقویت این مهارت شوند. 

✔ مهارت نوشتاری

مهارت نوشتاری نیز یکی دیگر از مهارت های چهارگانه زبانی می باشد که باید حتما تقویت شود. سعی کنید در مدت زمان حضور در کلاس ها و دوره های آموزشی، تکالیف خود را به بهترین صورت ممکن انجام دهید. البته ناگفته نماند که برای پیشرفت در این زبان بهتر است تنها محدود به این تکالیف نباشید. شما می توانید پس از مطالعه کتاب های مختلف در مورد آن خلاصه ای بنویسید. موضوعات مهم را در نظر بگیرید و تا جایی که امکان دارد قدرت نگارش خود را نشان دهید. 
 

مهارت نوشتاری در زبان ایتالیایی
 

✔ داشتن انگیزه برای یادگیری زبان ایتالیایی

قابل ذکر است که‌ در گام اول از فرایند یادگیری زبان ایتالیایی باید انگیزه و اعتماد به نفس داشته باشید. همیشه سعی داشته باشید که با دید بسیار مثبت و با لذت تمام با آموزش زبان ایتالیایی برخورد نمایید. سعی کنید از روش های مناسب استفاده نمایید و روی آن تمرکز لازم داشته باشید. این انرژی را در خود به وجود بیاورید که بتوانید مدت زمان زیادی را برای مطالعه و تمرین بگذارید.

مطمئنا داشتن انگیزه و تلاش برای رسیدن به آن، اعتماد به نفس را در شما افزایش داده و انتهای این مسیر به موفقیت خواهید رسید. 

مقاله پیشنهادی: بهترین فیلم ها برای یادگیری ایتالیایی

سخن پایانی
فرایند یادگیری زبان ایتالیایی همانند سایر زبان ها، چالش هایی را برای زبان آموزان به وجود می آورد. اما این را فراموش نکنید که برای گذشتن از سد این چالش ها باید پشتکار داشته باشید و تلاش و تمرین را در برنامه خود قرار دهید. موفقیت و پیشرفت در این زبان در گروی عوامل زیادی است که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم.

گفتنی است که دوره های برگزار شده در آموزشگاه زبان ملل بهترین فرصت برای موفقیت و پیشرفت شما خواهد بود. کارشناسان ما همیشه به شما کمک خواهند کرد و همچنین حضور در کنار اساتید مجرب نیز یادگیری این زبان را برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران