چگونه زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟ روش یادگیری زبان ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/24 553
چگونه زبان ایتالیایی یاد بگیریم

امروزه یادگیری زبان ایتالیایی در سر تا سر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده و این نشان از محبوبترین زیاد این زبان است. این زبان کاملا متفاوت و بسیار شاعرانه و آهنگین است. در واقع این زبان تفاوت آوایی زیادی با دیگر زبان ها دارد و بسیاری همین امر را دلیل بر سخت بودن این زبان می دانند.

به همین دلیل علیرغم طرفداران زیادی که این زبان دارد، افراد کمتری گام در این مسیر گذاشته اند. روی سخن آموزشگاه زبان ملل با این دسته افراد است و دعوت می نماید که این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید. بدون تردید دید شما تغییر کرده و با کمال میل به سمت یادگیری این زبان خواهید رفت.

چگونه زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

با ترفندهایی که ما برای شما علاقمندان و زبان آموزان عزیز در نظر گرفته ایم، یادگیری زبان ایتالیایی برای شما نه تنها سخت بلکه بسیار لذت بخش خواهد شد. درست است که یادگیری هر زبانی چالش هایی را به همراه دارد، اما باید به شیوه ای صحیح این سدها و چالش ها را از سر راه برداشت. در این دانشنامه شما با ترفندهایی برای گذراندن این مسیر آشنا خواهید شد. 

تعیین هدف و انگیزه از یادگیری زبان ایتالیایی

قبل از این که وارد این مسیر پر چالش شوید و به دنبال روش های یادگیری زبان ایتالیایی باشید، با خودتان رو راست باشید و یک دلیل و انگیزه بسیار مهم برای این کار پیدا کنید. بدون تردید در آغاز هر کاری، داشتن انگیزه بخش مهمی از آن فرایند محسوب می شود. هنگامی که برای خود یک هدف مهم تعیین نمایید این هدف انگیزه شما را قوی تر خواهد ساخت.

مطالعه بیشتر: فواید یادگیری زبان ایتالیایی

همین انگیزه می تواند عامل مهمی برای ادامه‌ راه شما باشد. با این کار شما اولین و مهم‌ ترین قدم‌ را برداشته اید و باید در پی اقدامات مهم دیگر باشید. اما این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که داشتن انگیزه و هدف به تنهایی موفقیت را به وجود نمی آورد.

چگونه زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

 

داشتن هدف می تواند دلیل مهمی برای شروع و ادامه مسیر باشد. این هدف و انگیزه مقاومت و انعطاف شما را نشان خواهد داد و مصمم بودن شما در فرایند یادگیری زبان ایتالیایی تضمین خواهد کرد.

تقویت مهارت خواندن و شنوایی

از مهم ترین فعالیت ها در زمینه یادگیری هر زبانی این است که بتوانید به راحتی بنویسید و گوش دهید. برای این کار باید هر دوی این مهارت ها را تقویت نمایید. یک نکته کلیدی که باید همیشه مد نظر داشته باشید این است که تمرین و تکرار زیاد و مداوم باعث ماندگاری آموخته ها در ذهن شما خواهد شد.

مطالعه بیشتر: چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

برای این که قدرت درک شما بسیار تقویت شود و در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی به موفقیت دست پیدا کنید سعی کنید با تمرین و تکرار متن ها را بسیار روان بخوانید و البته که این کار باید با توجه به سطح و دانش زبانی شما صورت بگیرد. با این کار شما با شکل نوشتاری کلمه ها آشنا خواهید شد و بدون‌ تردید معنای واژه ها را بهتر درک خواهید کرد و می توانید همان واژه ها را در جای دیگر نیز استفاده نمایید.

هچنین باید مهارت شنیداری خود را به میزان زیادی تقویت نمایبد. بنا بر علاقه خود موسیقی و پادکست های مختلف را انتخاب کرد و گوش دهید. این فایل های صوتی علاوه بر تقویت مهارت شنیداری، شما را با تلفظ صحیح کلمه‌ها و جمله‌ها نیز آشنا خواهد کرد.

به این طریق و به مرور زمان متوجه خواهید شد که می توانید به راحتی و بالهجه عالی صحبت نمایید. توصیه مهم این است که انتخاب موسیقی و پادکست با توجه به سطح و دانش زبانی شما باشد. افراد ایتالیایی زبان و بومی صحبت های خود را با سرعت زیادی انجام می دهند و این مسئله برای زبان آموزان مبتدی مشکل ایجاد می کند.

مطالعه بیشتر: جمله سازی در زبان ایتالیایی

پس بهتر است انتخاب مناسبی داشته باشید و به خاطر بسپارید که انتخاب کتاب مناسب از اولین قدم های انتخاب روش های یادگیری زبان ایتالیایی است. اطراف شما باید پر از این زبان باشد. زبان گوشی و سیستم کامپیوتری خود را به ایتالیایی تغییر دهید. فیلم و سریال را حتما در برنامه خود قرار دهید. در ادامه تعدادی از کتاب های مناسب برای یادگیری زبان ایتالیایی را به شما معرفی خواهیم کرد. 

  • Nuovo Espresso
  • Progetti Italiano
  • Italian Grammar: Barron's Grammar Series
  • La lingua italiana per stranieri 
  • Italian made simple 
  • Parlo italiano 

کتاب های داستان

همه می دانیم که ایتالیا از غنی ترین کشورها در زمینه ادبیات است. با مطالعه آثار زیبای این کشور دایره لغات شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و همچنین با هنر و ادبیات آن نیز بیشتر آشنا خواهید شد. مطالعه این کتاب ها را در برنامه خود قرار دهید و البته که باید به سطح زبانی خود توجه فرمایید.

مطالعه بیشتر: لغات ایتالیایی

  • Storie di due Minuti
  • Omicidio nel castello
  • Topolino

تمرین مداوم و روزانه

یکی از عوامل و رموز موفقیت در یادگیری زبان ایتالیایی تمرین و تکرار مداوم و روزانه می باشد. حداقل ۴ ساعت تمرین روزانه راهکاری بسیار اصولی برای طی این مسیر است. با تمرین زیاد می توانید با سرعت بیشتری شاهد موفقیت خود شوید و به این زبان تسلط پیدا کنید.

تمرین کم روند یادگیری را برای شما بسیار کند تر می سازد‌ و حتی در برخی موارد شما را خسته خواهد کرد. در صورتی که برای آموزش زبان ایتالیایی در کلاس های حضوری شرکت می کنید، تمرین های خود را به صورت منظم انجام داده و برای این کار وقت زیادی بگذارید.

روش های یادگیری زبان ایتالیایی

مطمئنا هر چه بیشتر برای یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها وقت بگذارید فرایند یادگیری سریع تر انجام خواهد شد. افرادی هم که به صورت خودآموز برای یادگیری این زبان برنامه ریزی کرده اند باید طبق برنامه درستی پیش بروند و برای این کار وقت بگذارند.

گوش دادن به موسیقی زبان اصلی

گوش دادن به موسیقی دنیای لذت بخشی را برای هر فرد رقم می زند. اما این را به یاد داشنه و باشید که می توانید این کار را ترفندی برای یادگیری زبان ایتالیایی بشمارید. بدون تردید گوش دادن به موسیقی ایتالیایی می تواند شما را بیشتر با بیان واژه ها آشنا سازد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران

این کار شما را با فرهنگ این کشور نیز آشنا خواهد کرد چرا که موسیقی دروازه ورود به فرهنگ است. همه می دانید که ایتالیایی زبان هنر بود و این خطه هنرمندان زیادی را به دنیا معرفی نموده است. با گوش دادن به موسیقی این سرزمین هنرمند لذتی بزرگ را برای خود تدارک می بینید. 

داشتن زمان بندی درست برای مطالعه روزانه

برای برنامه ریزی های خود همه شرایط را در نظر گرفته و طبق آن یک برنامه درست، اصولی و منسجم طراحی نمایید. برای مدیریت کلی زندگی باید برنامه ریزی داشته باشید که بتوانید تمام برنامه های خود را به درستی انجام بدهید. در غیر این صورت نمی تپانیدغ اولویت های خود را مدیریت نمایید.

مطالعه بیشتر: مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی

میزان ساعتی را که قرار است برای مطالعه در نظر داشته باشید، به درستی تقسیم بندی نموده و به تمام نکات درسی توجه کنید. تمام مهارت های زبانی جهت یادگیری زبان ایتالیایی را باید در برنامه ریزی خود بگنجانید. نکته مهم دیگر این است که زمان برنامه ریزی شده برای مطالعه را واقعا برای همین کار استفاده کنید و آن را تلف نکنید. شک نداشته باشید که غفلت در این کار به مرور زمان شما را از برنامه دور می سازد. 

تفسیر و خلاصه نویسی مطالب آموخته شده 

یکی از راهکارها و نکات کلیدی در مورد یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها خلاصه نویسی مطالبی است که یاد می گیرید. همیشه این کار را در برنامه آموزشی خود قرار دهید و پس از یاد گرفتن هر درس تمام مطالب جدید را برای خود خلاصه نویسی  و یادداشت نمایید.

در مورد مطالب یاد‌گرفته با دوستان خود صحبت کنید و حتی در صورتی که دوستی در این زمینه ندارید برای خودتان توضیح دهید. به عنوان مثال می توانید جلوی آینه بایستید و مطالب را برای خود تکرار کنید. در صورتی که این روش را نمی پسندید می توانید تمام مطالب را برای خودتان بنویسید.

روش این برنامه مهم نیست، فقط این مسئله اهمیت دارد که بتوانید همه آموخته های خود را خلاصه نویسی نمایید. این کار به شما کمک می کند که مطالب را با سرعت بیشتری یاد بگیرید و همچنین مطالب را دیرتر فراموش کنید و در واقع آموخته ها ملکه ذهن شما خواهد شد. 

درگیر کردن و عادت دادن اعضای بدن به زبان ایتالیایی

شما در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی باید تنها به این زبان بیندیشید. ذهن، گوش و زبان شما باید کلا در اختیار این زبان باشد. این گونه تصور کنید که زبان دیگری را به جز ایتالیایی بلد نیستید. حتی خواسته های خود را از دیگران به این زبان عنوان نمایید و به روشی به آن ها بفهمانید.

تمام ذهن خود را معطوف به زبان ایتالیایی کنید‌ منابع آموزشی و تفریحی خود را به این زبان تهیه نمایید و این زبان‌ را بخشی از وجود، کار و زندگی خود بکنید. تمام مهارت های زبانی خود را تقویت نمایید چرا که ترفند یادگیری هر چه بهتر این زبان از همین مسیر می گذرد. 

استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان ایتالیایی

برای یادگیری زبان ایتالیایی اپلیکیشن های زیادی طراحی شده اند که بدون تردید کمک زیادی به این فرایند خواهند کرد. این برنامه ها و نرم افزار ها به خوبی ترفند های آموزشی را به شما یاد می دهند. با به کار بردن این برنامه‌ها می توانید سهولت یادگیری را مشاهده نمایید.

این برنامه‌ ها بر روی گوشی های هوشمند قابل نصب هستند و همین امر کمک می کند که شما در هر مکان و در هر شرایطی بتوانید این زبان را یاد بگیرید. همچنین می توانید از وب سایت های مختلف ایتالیایی استفاده نمایید.

وب سایت ها در زمینه دنیای مد، سرگرمی، حوادث، تکنولوژی، مسائل اجتماعی، برنامه های هنری و سینمایی و ختی سیاست وجود دارند و هر کدام دنیایی از اطلاعات را به شما نشان می دهند. چند اپلیکیشن را جهت یادگیری زبان ایتالیایی به شما معرفی خواهیم کرد: 

  • Learn Italian Words Free
  • Busuu
  • Babbel
  • In 24 hours learn italian
  • Memrise

باید ها و نباید ها در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی

هنگامی که عزم خود را برای یادگیری زبان ایتالیایی جزم کرده اید، باید یک سری نکات را حتما مد نظر قرار دهید. در واقع باید ها و نباید هایی در این فرایند وجود دارند که توجه به آن ها مسیر موفقیت را برای شما هموار تر می سازد. فرایند یادگیری شما باید تداوم داشته باشد و در نیمه راه دلسرد نشوید. همیشه پشتکار داشته باشید و تمرین و تکرار روزانه را فراموش نکنید. 

به هیچ عنوان از اشتباهات خود هراس نداشته باشید و آن ها را یادداشت نموده و برای رفع آن ها تلاش کنید. این کار روند یادگیری را در شما سریع تر و راحت تر می کند. هنگام مطالعه و تمرین های گفتاری صدای خود را ضبط نموده و همه را بررسی نمایید.

هنگامی که در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید، زبان دیگری را شروع نکنید. سعی کنید به صورت هم زمان چند کلاس مختلف آموزشی را در برنامه خود قرار ندهید. به محض این که با اشتباهی مواجه شدید، از ادامه مسیر دلسرد نشوید.

نکته مهم دیگر این است که تمام روز را برای برنامه های آموزشی هچد برنامه ریزی نکنید و اجازه ندهید خستگی بر شما غلبه کند. همیشه آهسته و پیوسته حرکت نمایید. به این روش فرایند یادگیری برای شما شیرین تر و کارآمد تر خواهد شد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران