فواید یادگیری زبان ایتالیایی*چرا باید ایتالیایی یاد بگیریم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 581
فواید یادگیری زبان ایتالیایی

امروزه یادگیری زبان ایتالیایی در برنامه آموزشی بسیاری از افراد قرار گرفته است‌. اما چه مزیت هایی از این زبان، علاقه به یادگیری را در این افراد زنده نموده است. این موضوعی است که آموزشگاه زبان ملل به آن پرداخته و مزایای این زبان را مورد بررسی قرار داده است. بهتر است با انگیزه ای قوی قدم در این راه گذاشته و با علاقه و پشتکار فراوان این زبان را فرا بگیرید. با این مقاله بدون شک انگیزه های شما قوی تر خواهد شد.

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

بسیاری از افراد معتقد هستند که زبان ایتالیایی از زبان های مشکل برای یادگیری به شمار می رود. در صورتی که اگر برای فرا گرفتن هر زبانی با اراده و انگیزه قوی قدم بردارید، تمام موانع و چالش ها آسان خواهد شد. ساختار این زبان با انگلیسی متفاوت است و به گونه ای باید گفت که قدری ساده تر می باشد.

مقاله پیشنهادی: یادگیری زبان ایتالیایی چقدر زمان می برد؟

به دلیل ریشه یکسان این دو زبان از لاتین، کلمه های مشترک زیادی بین آن ها وجود دارد که همین کار را آسان تر خواهد ساخت‌. حدود ۶۶ میلیون نفر این زبان را برای صحبت کردن انتخاب نموده اند که اکثر این افراد در کشور ایتالیا ساکن هستند‌.

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

افرادی که به این زبان علاقه دارند، قبل از یادگیری زبان ایتالیایی بهتر این با این زبان آشنایی بیشتری داشته باشند‌. در ادامه دلایل مهمی را برای یادگیری این زبان عنوان خواهیم نمود.

زیبایی زبان ایتالیایی

گفته می شود که زبان ایتالیایی یکی از زیبا ترین زبان ها در سر تا سر دنیا می باشد. زبان ایتالیایی یک ریتم منحصر به فرد و زیبا دارد و می توان گفت که یک تعادل فونتیک در این زبان مشاهده می شود و برخی اعتقاد دارند که گفتار ایتالیایی در وهله اول آواز خواندن است. ادای بریده بریده و زیبای این زبان در هیچ کدام از زبان های دیگر مشاهده نخواهد شد.

وجود میراث فرهنگی در زبان ایتالیایی

یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان ایتالیایی این است که با میراث فرهنگی جهان آشنا خواهید شد. این نظر از سوی سازمان یونسکو اعلام شده است. علاوه‌ بر این که در فرهنگ ایتالیا، ونیز و برج پیزا و سایر مکان ها وجود دارد، مکان های دیگری نیز در این کشور واقع شده است که میراث فرهنگی جهانی به شمار می رود‌.

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان ایتالیایی

طبق گفته یونسکو ۶۰ درصد از میراث فرهنگی جهان در کشور زیبای ایتالیا جای گرفته است. یادگیری این زبان کمک شایانی به شما خواهد کرد و با تمام این فرهنگ غنی آشنا خواهید شد. 

آشنایی با موسیقی کشور ایتالیا

از دیگر فواید یادگیری زبان ایتالیایی موسیقی جذاب و ماندگار ایتالیایی است. افرادی که دستی بر موسیقی دارند، می دانند که اکثر اصطلاحات موسیقی از دل همین زبان ایتالیایی برخواسته است‌. علاقمندان به اپرا باید زبان ایتالیایی را بشناسند و با مهارت زیاد از آن استفاده نمایند. 

فرصت‌های شغل با یادگیری زبان ایتالیایی

اگر به ایتالیا از جنبه اقتصادی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این زبان چهارمین اقتصاد بزرگ را دارد. افرادی که در زمینه واردات و صادرات فعالیت می کنند و لباس و مد، حمل و نقل و تولید را در برنامه خود دارند، بهتر است به زبان ایتالیایی بیشتر آشنا شوند‌.

فواید یادگیری زبان ایتالیایی

همچنین این کشور از جنبه هنرهای مختلف پیشرفت های بسیار خوبی دارد. به همین دلیل و تکیه بر این موارد می توان با انگیزه ای بسیار قوی به یادگیری این زبان پرداخت.

مهاجرت به ایتالیا

از دلایل مهم دیگر برای یادگیری زبان ایتالیایی می توان مهاجرت و زندگی در این کشور زببا را نام برد. با یادگیری این زبان وسوسه مهاجرت و زندگی در این کشور در وجود بسیاری از افراد زنده خواهد شد. در ایتالیا با فرصت های شغلی زیادی رو به رو می شوید. 

نزدیکی زیاد با زبان لاتین

از آن جایی که حدود ۶۰ درصد از کلمه ها و عبارت های زبان انگلیسی از زبان لاتین نشات گرفته است، با یادگیری زبان ایتالیایی می توانید زمینه را برای فرا گرفتن زبان انگلیسی نیز فراهم سازید. 

ارتباط با اشخاص مختلف

تعداد زیادی در سر تا سر جهان با زبان ایتالیایی صحبت می کنند. اگر شما یادگیری زبان ایتالیایی را در برنامه خود قرار دهید، پس از آن می توانید رابطه بسیار خوبی از نظر اجتماعی و کاری برقرار سازید و به دنبال موقعیت های مناسبی برای خود باشید. همچنین می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید. 

آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور ایتالیا

از آن جایی که‌ فرهنگ هر کشور را می توان به گونه ای از زبان آن فرا گرفت، شما می توانید با یادگیری زبان ایتالیایی ادبیات این کشور را درک نمایید. 

سرعت در مکالمه

نکته مثبت یادگیری زبان ایتالیایی این است که با وجود پیچیدگی آن می توان با تمرین و تکرار به راحتی به این زبان صحبت نمود.

فواید یادگیری زبان ایتالیایی

کلمات در زبان ایتالیایی به همان گونه که نوشته می شود، خوانده می شوند و به این صورت می توان به راحتی زبان ایتالیایی را به کار برد. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و الفبای این زبان را می دانند می توانند راحت تر زبان ایتالیایی را صحبت نمایند. 

تقویت مغز از طریق یادگیری زبان ایتالیایی

بدون تردید یادگیری زبان های مختلف علاوه بر سرگرمی، فعالیت مغز را افزایش خواهد داد. قدرت حافظه با یادگیری این زبان افزایش چشمگیری پیدا می کند‌. دانستن زبان جدید نورون های عصبی را فعال ساخته و ارتباطات مغز را بهتر به انجام می رساند. وس برای حفظ سلامتی خود نیز می توانید برای یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی اقدام نمایید. 

مزایای زبان ایتالیایی

از مزایای یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها فعالیت مغز و ذهن می باشد و این فعالیت ها به هیچ عنوان قابل لمس و مشاهده نیستند. با تحقیقات و مطالعات علمی این نتایج مورد بررسی قرار می گیرد. گفتنی است که آموزش زبان دوم بهترین درمان برای جلوگیری از آلزایمر و سایر بیماری های مربوط به مغز می باشد.

با این روش مطمئنا از زوال عقل جلوگیری می‌ شود. مزیت دیگر یادگیری زبان ایتالیایی توانایی و بهبود دانش زبان مادری می باشد. همیشه در بخش نا خود آگاه ذهن هر فرد اصولی برای یادگیری زبان دوم وجود دارد و همین امر بازیابی دانش زبانی را در شخص تقویت خواهد کرد.

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

علاوه بر این تاثیرات علمی، از فواید یادگیری زبان ایتالیایی این است که شما با تسلط بر زبان ایتالیایی می توانید سفری جذاب به کشور ایتالیا داشته باشید و از این کشور رومانتیک نهایت لذت را ببرید. زبان ایتالیایی زبان عشق و هنر است و علاقمندان به این زمینه می توانند با آموزش زبان ایتالیایی به این مهم دست پیدا کنند‌. جنبه اقتصادی یادگیری این زبان را هم نباید نادیده گرفت.

چرا که می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای شما باشد. کار در آموزشگاه ها، وزارت خانه ها و شرکت های خصوصی، مهاجرت به این کشور و تحصیل و کار از جمله مزیت های تسلط بر این زبان می باشد. در دنیای مجازی نیز می توانید از این زبان استفاده های زیادی ببرید و دوستان خوبی برای خود یافته و ارتباط برقرار کنید. ایتالیا گزینه و مکان بسیار خوبی برای مهاجرت و تحصیل و کار و زندگی می باشد. 

اهمیت زبان ایتالیایی

شایان ذکر است که یادگیری هر زبانی به عنوان زبان دوم و سوم راهی برای فعالیت مغز خواهد بود. در قسمت های قبل در مورد فعالیت های مغز توضیحات کامل تری ارائه شده است. اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی از این جهت که بر فعالیت مغز تاثیر مستقیم دارد، اکثریت را بر آن داشته که آموزش این زبان را در برنامه خود قرار دهند. نورون های مغز با این کار فعالیت پیدا کرده و مغز از زوال و دیدی در امان می ماند.

آلزایمر مشکلی است که بسیاری از افراد را درگیر ساخته، از این رو می توان با یادگیری زبان ایتالیایی در این مسئله موفق شد و جلوی این مشکلات را گرفت. از نقطه نظر مهاجرت نیز همه می دانید که کشور ایتالیا برای بسیاری از افراد ایده آل است و به همین دلیل می توان با آموزش این زبان مهاجرت را نیز در برنامه خود قرار داد. 

سخن پایانی

آموزش زبان های دوم و سوم همیشه مزیت هایی دارد که بسیاری از افراد را به این کار تشویق می نماید. یادگیری زبان ایتالیایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان با این کار می توان مزایای آن را لمس کرد. به همین منظور آموزشگاه زبان ملل تصمیم گرفته است بر روی آموزش این زبان متمرکز شود. این مقاله می تواند شما را با این زبان بیشتر آشنا سازد. امیدواریم که نهایت استفاده را از این مقاله ببرید‌.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران