تفاوت کلاس خصوصی و عمومی زبان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/04/30 516
تفاوت کلاس خصوصی و عمومی زبان

مسئله انتخاب بین کلاس خصوصی و عمومی زبان، موضوعی است که ذهن زبان آموزان و خانواده های آن ها را به خود مشغول می سازد. اهداف زبان آموزان از آموزش کاملا متفاوت است و همین امر می تواند برای تصمیم گیری کمک زیادی به این افراد بکند. از طرفی کلاس ها و آموزشگاه های زیادی نیز وجود دارد که انتخاب را برای زبان آموزان و خانواده ها قدری مشکل می سازد. اما شما باید با توجه به شرایط و انگیزه و هدف خود به دنبال آموزش زبان باشید.

آموزشگاه زبان ملل برای حل کردن مشکل شما عزیزان در قالب این مقاله بررسی های لازم را انجام داده و شما را دعوت می نماید که تا انتها این مطلب را مطالعه بفرمایید. 

آموزش زبان آلمانی

کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی؟

اما در این بخش از مقاله به این سوال می پردازیم که بین انواع کلاس خصوصی و عمومی زبان کدام بهتر است و می تواند ما را به موفقیت برساند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که تمام این شرایط بستگی به داوطلبان و میزان یادگیری و هدف آن ها از یادگیری زبان دارد. یکی از موارد مهم در انتخاب این کلاس ها مسئله بودجه و هزینه می باشد که باید حتما در نظر گرفته شود.

قبل از این که تصمیم به انتخاب بین کلاس خصوصی و عمومی زبان بگیرید به یک سری نکات در مورد خودتان توجه نمایید. در گام اول هدف و انگیزه خود را در نظر بگیرید. باید مشخص سازید که در کدام یک از مهارت های زبانی مشکل دارید. اگر در شیوه صحبت کردن، مکالمه و نگارش و این چنین مواردی مشکل دارید، بهتر است در کلاس های خصوصی ثبت نام نموده و مشکلات خود را با استاد در میان‌ بگذارید.

در این شرایط کلاس های خصوصی بسیار بیشتر جوابگو خواهد بود چرا که استاد تمرکز بیشتری روی شما و مشکلات موجود دارد. اما اگر دوست دارید که سطح و دانش زبانی خود را تقویت کنید و یا این که دوست دارید از پایه به آموزش زبان بپردازید، مطمئنا کلاس های عمومی می تواند بسیار کاربردی تر باشد.

شرکت در این کلاس ها، مهارت های زبانی شما را بسیار تقویت خواهد کرد و شما می توانید ارتباط بیشتری با دوستان و هم کلاسی های خود داشته باشید. با این وجود باز هم باید ترجیحات خود را در نظر داشته باشید. نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار دهید بحث هزینه کلاس های خصوصی می باشد که مطمئنا بسیار بیشتر از کلاس های عمومی هستند. 
 

Private or public language class is better

برای کودکان و نوجوانان کلاس خصوصی بهتر است یا گروهی

هنگامی که صحبت از آموزش کودکان و نوجوانان باشد قضیه قدری متفاوت خواهد بود. از این رو انتخاب بین کلاس خصوصی و عمومی زبان برای این گروه های سنی باید با دقت بیشتری انجام شود. زمانی که تصمیم دارید فرزند خود را در کلاس زبان ثبت نام نمایید به این نکته دقت کنید که آیا توانایی کنار آمدن با همسن و سال های خود را دارد؟ در مورد توانایی های زبانی او هم باید بررسی نمایید و با توجه به این شرایط تصمیم گیری نمایید.

برای ثبت نام فرزند خود در کلاس های خصوصی باید واقعا دلایل درستی داشته باشید. مطمئنا بچه ها در کنار هم بسیار بهتر می توانند آموزش ببینند و این کمک بسیار بزرگی برای آن ها خواهد بود. پس باید بدانید که به چه دلیل قرار است این موقعیت را از کودک‌ خود بگیرید و او را در کلاس های خصوصی ثبت نام نمایید.

در کلاس های گروهی، آموزش زبان با متدهای بسیار جالب و سرگرم کننده انجام می شود. استاد ها در این گونه کلاس ها برای یادگیری بهتر زبان آموزان، بازی های جالبی را طراحی کرده و با این کار علاقه به زبان را در آن ها پرورش می دهند. 

هدف از کلاس زبان، تفاوت کلاس خصوصی و عمومی زبان

امروزه تقریبا همه به این نکته توجه دارند که یادگیری زبان امری کاملا ضروری است. جهان به سمتی پیش می رود که تمام ارتباطات از طریق زبان انگلیسی انجام می شود و مطمئنا باید برای عقب نماندن خود را در زمینه زبان تقویت نمود. حقایقی در مورد آموزش و یادگیری زبان وجود دارد که قرار است در این قسمت با شما به اشتراک بگذاریم.

فرقی ندارد که برای آموزش بین کلاس خصوصی و عمومی زبان کدام‌ یک را انتخاب می نمایید، ففط باید بدانید که هدف و انگیزه شما از یادگیری آن چیست. در کل واقعیت هایی وجود دارند که با توجه به آن ها باید به سمت آموزش زبان رفت. یکی از این واقعیت ها این است که توانایی های شناختی شما بسیار افزایش پیدا می کند. نکته مهمی که یادگیری هر زبان برای شما به وجود می آورد، بهبود اعتماد به نفس خواهد بود.

همچنین این نکته را فراموش نکنید که با شرکت در کلاس های آموزش زبان قادر خواهید بود مهارت های ارتباطی خود را بسیار ارتقا ببخشید. همه می دانید که امروزه ارتباط با دنیا بسیار زیاد و در واقع ضروری می باشد. بدون تردید با یادگیری زبان انگلیسی می توانید به کاوش در جهان بپردازید و مطمئنا بدون دانش زبانی نمی توانید به این مهم دست پیدا کنید.

همچنین می توانید این شانس را داشته باشید که در یک کشور پیشرفته زندگی و از امکانات آن استفاده نمایید. استفاده از بهترین سیستم های آموزشی در جهان از دیگر فواید یادگیری زبان می باشد. شما از این طریق می توانید فرصت های شغلی زیادی داشته باشید و کسب درآمد نمایید. از موارد مهم دیگر این است که می توانید به راحتی وارد دنیای هنر، علم، سرگرمی و ورزش شوید.

کلاس زبان خصوصی بریم یا عمومی

هزینه کلاس زبان، تفاوت کلاس خصوصی و عمومی زبان

اصولا آموزشگاه های زبان باید طبق استانداردهای مشخصی هزینه کلاس ها را دریافت کنند. مطمئنا برای کلاس های خصوصی هزینه کاملا با کلاس های گروهی متفاوت خواهد بود. هزینه کلاس های خصوصی بالاتر از کلاس های عمومی می باشد. اما در برخی شرایط انتخاب کلاس خصوصی و عمومی زبان به شرایط زبان آموزان و خانواده ها بستگی دارد. 

تفاوت کلاس خصوصی زبان و کلاس عمومی زبان انگلیسی

فرقی ندارد که‌ شما بخواهید در کلاس های خصوصی یا عمومی و گروهی شرکت کنید، در گام اول باید برای خود یک انگیزه و هدف در نظر بگیرید. در سیستم آموزشی هدف هر دو نوع کلاس یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان می باشد و این شما هستید که باید با توجه به شرایط خودتان نوع کلاس را مشخص کنید.

اگر زمان برای شما مهم نمی باشد و دوست دارید با خیال راحت دوره های آموزشی را بگذرانید می توانید در کلاس های گروهی و عمومی شرکت نمایید. اما اگر در شرایطی قرار  دارید که زمان برای شما اهمیت دارد، بهتر است کلاس های خصوصی را انتخاب نمایید. در کلاس های گروهی تمرکز بر روی یک زبان آموز وجود ندارد و استاد همه را باید مورد نظر داشته باشد. توانایی زبان آموزان مطمئنا متفاوت است اما استاد نمی تواند با توجه به این اختلاف سطح، به زبان آموزان جداگانه تدریس کند.

اما در کلاس های خصوصی استاد این فرصت را دارد که با توجه به توانایی های زبان آموز، نحوه آموزش را تنظیم نماید. مطمئنا در این شرایط استاد می تواند مطمئن شود که زبان آموز نکته را به خوبی متوجه شده است و از آن بگذرد. در کلاس های گروهی و عمومی امکان دارد تمرکز زبان آموزان به هم بخورد و به اصطلاح دچار حواس پرتی شوند اما در کلاس های خصوصی زبان آموز تمرکز بیشتری روی مطالب و گفته‌ های استاد دارد. 

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران 1402

مزایا و معایب کلاس زبان خصوصی

اگر قرار است بین کلاس خصوصی و عمومی زبان، انتخابی داشته باشید و در واقع در کلاس خصوصی شرکت نمایید، باید با مزایا و معایب این کلاس ها هم آشنا شوید. مطمئنا روش های صحیح آموزش زبان می توانند فرایند یادگیری آن‌ را بسیار سرعت ببخشند. در ادامه فواید و معایب کلاس های خصوصی را عنوان خواهیم کرد. 

مزایای کلاس های خصوصی زبان

در کلاس های خصوصی تنها زبان آموز و استاد حضور دارند و همین امر تمرکز هر دو را در کلاس باعث می شود. استاد این فرصت را دارد که  مطالب و موضوعات جدید را به زبان آموز خود یاد بدهد. مطمئنا معلم می تواند سرعت آموزش را تعیین نماید و نیازی به مقایسه با دیگر زبان آموزان نیست. هماهنگ کردن زمان آموزش نیز به راحتی انجام خواهد شد. استاد می تواند علایق شخصی زبان آموز را در نظر بگیرد و با توجه به آن به آموزش بپردازد. 

معایب کلاس های خصوصی زبان

اما حضور در کلاس های خصوصی می تواند معایبی نیز داشته باشد. برای این کار باید استادی را انتخاب نمایید که بسیار مجرب و کارآزموده باشد. زبان آموز در کلاس های خصوصی نمی تواند در محیط آموزشی قرار بگیرد و به همین دلیل حس همکاری در او به وجود نمی آید. در برخی از مراحل آموزش بهتر است همکاری چند نفره صورت بگیرد که این امر در کلاس خصوصی تقریبا عملی نمی باشد. همچنین زبان آموزان با مشاهده پیشرفت دوستان خود تشویق می شوند که بیشتر تلاش کنند. همچنین اگر فردی در کلاس مشکل خود را بیان نماید، بقیه نیز می توانند از این مشکل و راه حل آن استفاده نمایند‌. 

مزایا و معایب کلاس زبان عمومی

این بخش از مقاله را به توضیح درباره کلاس های گروهی و عمومی زبان اختصاص می دهیم. اگر بین کلاس خصوصی و عمومی زبان، انتخاب خود را شرکت در کلاس های عمومی و گروهی قرار داده اید، این مطلب را حتما مطالعه بفرمایید. 

مزایا و معایب کلاس زبان عمومی

مزایای کلاس های عمومی زبان

شرکت در کلاس های عمومی، زبان آموزان را مقید می کند که طبق برنامه زمانی مشخص شده در کلاس حضور داشته باشید. همچنین این فرصت را دارید که اطلاعات و آموخته های خود را تبادل کنید و از تجربه های یکدیگر استفاده نمایید. شرکت در این کلاس ها انگیزه شما را بسیار زیاد تر خواهد کرد. 

معایب شرکت در کلاس‌ های عمومی زبان

حال که با مزایای شرکت در کلاس های خصوصی زبان آشنا شده اید، بهتر است معایب آن‌ را نیز بدانید. امکان دارد به دلیل شلوغ بودن کلاس ها، انتظاراتی که از آن دارید برطرف نشود و به این نتیجه برسید که با توجه به هزینه پرداخت شده نمی توانید از کلاس استفاده نمایید. این مسئله امکان دارد شما را دلسرد نماید. شما باید همیشه با کلاس هماهنگ باشید و خود را با همه شرایط وفق دهید.

ساعت کلاس ها محدود می باشد و نمی توانید بیشتر از زمان موجود از کلاس بهره ببرید. در برخی شرایط این موقعیت به وجود می آید که برخی از زبان آموزان در کلاس شرکت نکنند و این امر باعث شود که کلاس ها برگزار نشوند و این مسئله در فرایند آموزش شما وقفه به وجود می آورد. 
سخن پایانی
مطالب این مقاله نکات بسیار زیادی را در خود دارد و موضوع مهمی در آن مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه این مطالب می توانید برای انتخاب بین کلاس خصوصی و عمومی زبان بهتر تصمیم بگیرید. همه جوانب کار را در نظر بگیرید و درست و اصولی برنامه ریزی کنید. این نوشتار که توسط آموزشگاه زبان ملل به نگارش در آمده است، بسیار جامع و کامل است. در صورت تمایل می توانید جهت مشاوره و تصمیم گیری، با مشاوران ما به شماره 02144752000 تماس حاصل فرمایید.

مقاله پیشنهادی: کلاس چندمی به انگلیسی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران