بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 586
بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

امروزه استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی از روش های بسیار کاربردی برای یادگیری هر زبانی می باشد. جهان امروز، دنیای ارتباطات و اینترنت است و برای دستیابی به این امکانات بهتر است زبان را به خوبی فرا گرفت. گفتنی است که یادگیری زبان ذهن را فعال تر ساخته و جلوی فراموشی و بسیاری از مشکلات ذهنی را می گیرد.

برای افرادی که فرصت شرکت در کلاس ندارند بهترین کار استفاده از اپلیکیشن های آموزشی می باشد. اما انتخاب برنامه مناسب نیز کاری راحت نیست و باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. این نکات را می توانید در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل مطالعه بفرمایید. 

تاثیر یادگیری زبان بر فعالیت های مغز

طبق بررسی ها و تحقیق های انجام شده این نتیجه به دست آمده است که یادگیری زبان می تواند مغز را از فراموشی و زوال دور کند‌. در واقع اجازه نمی دهد که مغز انسان دچار تزلزل شود‌. کارایی مغز با این کار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و شخص می تواند همه چیز را بهتر به خاطر بسپارد.

نوع زبان تفاوتی ندارد و این مسائل برای تمام زبان های رایج دنیا صدق می کند. امروزه کمتر شخصی پیدا می شود که به دنبال آموزش زبان دوم نباشد. اما برای یادگیری هر چه بهتر زبان و افزایش فعالیت های زبانی مغز باید روزانه تمرین کرد و آن را در برنامه خود قرار داد. به همین منظور می توان استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را در دستور کار خود قرار داد چرا که استفاده از آن بسیار راحت تر می باشد و می توان وقت بیشتری برای این کار صرف نمود. مطمئنا اپلیکیشن های آموزشی بر پایه نکات مهم و کاربردی و تمرین و تکرار هستند و کمک می کنند که آموزش در مسیر درستی قرار بگیرد. 

آموزش زبان انگلیسی آنلاین

شیوه استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

صرف این که از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی استفاده نمایید، نمی تواند شما را در مسیر به موفقیت برساند. این کار باید همراه با جدیت و پشتکار باشد و تمرین مداوم در برنامه قرار بگیرد. بدون تردید باید روزانه برای آموزش و تمرین وقت بگذارید و با تلاش خود راه موفقیت را باز کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که طراحی اپلیکیشن ها بسیار دقیق و برنامه ریزی شده است و زمان هر درس به گونه ای مشخص شده است که بیشتر از زمان مورد نظر وقت شما را نگیرد. البته تعیین میزان زمان برای مطالعه و تمرین دست خودتان است و می توانید برای یادگیری بهتر وقت بیشتری را صرف آموزش بکنید.

اگر تصمیم داشته باشید وقت بیشتری را صرف این کار بکنید، باید تمرین های روزانه را هم بیشتر کنید. وقتی حجم آموخته ها بیشتر شود باید مدت زمان تمرین و تکرار را افزایش دهید تا تمام نکات ملکه ذهن شما شوند. برنامه این اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که پس از تعیین زبان مورد نظر، سطح شما را در آن زبان مشخص می سازد. سپس آموزش آن زبان را آغاز نموده و در روزهای بعد می توانید تمرین های درس های قبل را انجام دهید.

همچنین پس از اتمام هر مجموعه از درس ها می توانید با دادن آزمون میزان یادگیری خود را بسنجید و خود را برای شروع سطح بعد آماده سازید. 

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

در این بخش بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید با توجه به شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید. استفاده از اپلیکیشن های مناسب اهمیت زیادی دارند

1. اپلیکیشن Rosetta Stone

روزتا استون نام یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که کمتر کسی پیدا می شود آن را نشنیده باشد. این برنامه بسیار حرفه ای و تقریبا قدیمی است و آموزش بیشتر از 30 زبان را در خود جای داده است. شاید در طول روز بیشتر از چندین میلیون نفر از این برنامه استفاده می کنند. در واقع می توان این اپلیکیشن را برترین آموزش دهنده زبان به حساب آورد.

خوشبختانه برنامه روزتا استون از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. گفتنی است که این برنامه هر ساله توسط بهترین اساتید و حرفه ای ترین ویرایش گران جهان به روزرسانی و ادیت می شود و از این نظر قوی ترین اپلیکیشن و بی عیب ترین آن ها محسوب می شود. زبان آموزان در ابتدا تصور می کنند که کار با این نرم‌ افزار بسیار سخت است اما پس از تمرین متوجه می شوند که تاثیر زیادی در یادگیری زبان دارد.

در مورد این اپلیکیشن باید گفت که می توان درس ها را دانلود و به صورت آفلاین آن ها را مورد استفاده قرار داد. البته نسخه کامل آن رایگان نیست اما با این وجود پرداخت کردن هزینه با توجه به امکانات موجود در آن و پیشرفت در یادگیری، ارزش زیادی دارد. نکته ای که این برنامه را بسیار محبوب ساخته این است که روی تمام پلتفرم ها قابل اجرا بوده و می توان در هر زمان و مکانی از آن استفاده نمود. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Rosetta Stone برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Rosetta Stone برای آیفون


بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی
 

2. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise

این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی نیز جزء معروف ترین برنامه‌ ها می باشد و مطمئنا با موشک آن آشنا هستید. این موشک شما را با سفرهای بین سیاره ها، با زبان های مختلف آشنا می سازد. جالب اینجاست که سمت و سوی این اپلیکیشن دقیقا در جهت مخالف کتاب ها و آموزش های کلیشه ای قرار دارد.

این اپلیکیشن بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد و سرعت یادگیری را در زبان آموزان افزایش خواهد داد. شایان ذکر است که اکنون در سرتاسر جهان بیش تر از پنجاه میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده می نمایند. با این اپلیکیشن این فرصت برای زبان آموزان به وجود می آید که با دوستان خود در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند و همزمان با هم به یادگیری زبان بپردازند. یکی از اصول این اپلیکیشن آموزش زبان به شیوه روزمره می باشد.

ویدیو های موجود در این اپلیکیشن به شما نشان می دهد که زبان مورد نظر شما در مراودات روزانه به چه صورت به کار می رود و این برای یادگیری هر زبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین این شیوه باعث می شود که آموخته ها در ذهن شما جا بیفتد و فراموش نکنید و در واقع باید گفت که ذهن شما را کاملا باز نگه می دارد.

در این برنامه شما نیاز نیست از تمرین های تکراری و کارهای سخت استفاده نمایید و روش آموزشی بسیار خوبی در اختیار شما قرار می گیرد. درس ها در این اپلیکیشن بسیار جذابیت دارند و در درون شما هیجان زیادی به وجود می آورد. از آن جایی که در این برنامه آموزشی چیزی به نام ترجمه وجود ندارد، قدری کار زبان آموزان سخت تر خواهد شد اما تردید نداشته باشید که همین امر دقت شما را افزایش داده و با شیوه ای صحیح قدم در مسیر آموزش می گذارید. بهتر است نسخه کامل را خریداری نمایید و پس از دانلود نمودن درس ها، آن ها را به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Memrise برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Memrise برای آیفون


اپلیکیشن Memrise، یکی از بهترین ابزارهای آموزش زبان انگلیسی
 

3. اپلیکیشن دولینگو Duoingo

نکته قابل توجه در مورد این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی این است که مهارت های مهم گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب را به خوبی در زبان آموزان تقویت خواهد کرد‌. طبق آمار حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان این برنامه را مورد استفاده قرار می دهند. حتی دیده شده است که در دانشگاه و مدارس نیز این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را به عنوان یک سیستم آموزشی برتر به کار می برند.

این برنامه آموزشی کاملا رایگان است و مبنای کار بر بازی و سرگرمی است. از این رو در کنار سرگرم شدن و با لذت زیاد می توان زبان را یاد گرفت. تمام درس ها با توضیحات کامل آمده و واژه ها و موضوع درس بسیار ساده آموزش داده می شود. در واقع یک سیستم رقابتی در این برنامه وجود دارد که حتی برای کاربران جوایز و امتیازاتی نیز وجود دارد.

زبان های زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد و می توانید با توجه به علاقه و نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب نمایید. نکته مهم این است که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. اپلیکیشن دولینگو را می توانید بر روی هر نوع دستگاهی نصب نمایید و از آن استفاده نمایید. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Duoingo برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Duoingo برای آیفون


اپلیکیشن Duoingo
 

4. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Busuu

این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را می توانید در پلتفرم های مختلف مثل اندروید و iOS به کار ببرید و به همین دلیل بیش تر از صد میلیون کاربر دارد. تحقیقات زیادی روی این برنامه انجام شده و در نتیجه به دست آمده مشخص شده است که می توان به جای یک ترم آموزش زبان، از یک برنامه ۲۲ ساعته این اپلیکیشن استفاده نمود!

زبان آموزان با این برنامه قادر خواهند بود همانند یک شبکه اجتماعی دوست یابی داشته باشند و با تمرین و تکرار زیاد با افراد بومی زبان خود را تقویت نمایند. این اپلیکیشن برنامه های مخصوص به هر زبان آموز را طراحی کرده و به او ارائه می دهد و این برنامه ریزی با توجه به اهداف زبان آموزان می باشد.

قابل توجه است که با توجه به آزمون های موجود و در صورت اخذ نمره های معقول، به زبان آموزان گواهی رسمی اعطا می شود. در واقع زبان آموزان از طریق سازمان تحصیلی Mc Graw Hill این مدارک را دریافت می نمایند. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Busuu برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Busuu برای آیفون


اپلیکیشن Busuu
 

5. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Drops

این اپلیکیشن به شیوه ای ساده طراحی شده است و با روش های بسیار سرگرم کننده و جذاب به آموزش واژگان و بالا رفتن دامنه لغات شما کمک خواهد کرد. البته این سیستم آموزشی لغات به صورت تصویری می باشد و همین امر باعث می شود که کلمات ملکه ذهن شما شوند. تمرینات روزانه در این اپلیکیشن سرعت یادگیری شما را بسیار افزایش می دهد. هزینه این برنامه به صورت ماهانه و به مبلغ ده دلار می باشد. اما اگر توان مالی ندارید که این هزینه را پرداخت نمایید، باید بعد از یادگیری هر درس حدود ده ساعت صبر داشته باشید. اما با این وجود می توانید از برخی امکانات استفاده نمایید. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Drops برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Drops برای آیفون


Application drops
 

6. آشنایی با اپلیکیشن Babbel

در این قسمت اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به نام babbel را معرفی خواهیم کرد. طراحی این اپلیکیشن توسط اساتید مجرب و کارشناسان متخصص صورت گرفته است. کاربران زیادی در سراسر جهان از این برنامه استفاده می نمایند. این اپلیکیشن به این گونه ای است که در ابتدا مهارت های گفتاری و مکالمه را در زبان آموزان تقویت خواهد کرد. موقعیت ها و موضوعات مختلفی در درس ها آموزش داده می شود و در طول روز 10 تا 15 دقیقه برای تمرین نیاز است.

اصطلاحات زیادی در زمینه های مختلف در این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که باعث گسترش دامنه لغات و اصطلاحات در زبان آموزان خواهد شد. مهارت های مختلف زبانی در این اپلیکیشن مورد توجه می باشد. شما این فرصت را دارید که درس ها را در دو سطح آسان و دشوار یاد بگیرید که این امر دانش زبانی شما را افزایش خواهد داد. همچنین این فرصت را دارید که از خریدهای درون برنامه ای استفاده نمایید و با این کار سطح زبانی خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید. 

   ==> دانلود اپلیکیشن Babbel برای اندروید

   ==> دانلود اپلیکیشن Babbel برای آیفون


اپلیکیشن Babbel
 

راهکارهایی برای بالا بردن قدرت یادگیری زبان

یکی از مزیت های مهم استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی این است که جلوی بسیاری از هزینه ها گرفته می شود. همچنین سرعت یادگیری و دقت را بسیار افزایش می دهد. اما باز هم تاکید داریم که تلاش و پشتکار باید حتما در برنامه وجود داشته باشد. قبل از این که گام‌ در این مسیر بگذارید، حتما هدف و انگیزه خود را از آموزش زبان مشخص سازید.

برای بالا بردن دانش زبانی خود روزانه مطالعه کتاب های مختلف را در برنامه خود قرار دهید. برای تمرین های خود حداقل یک ساعت در روز وقت بگذارید‌. فراموش نکنید که گوش دادن به موسیقی و مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی راهی بسیار کاربردی و مهم برای تقویت زبان می باشد. در ابتدا فیلم ها را با زیرنویس مشاهده نمایید و پس از آن بدون‌ زیرنویس فیلم را نگاه کنید. سعی کنید کلمات و واژه هایی را که یاد‌ می گیرید با صدای بلند تکرار نمایید و نکات مهم‌ را در دفتری یادداشت نمایید. مهم ترین نکته این است که دامنه لغات خود را افزایش دهید و آن‌ ها را در جمله به کار ببرید. با این روش لغات بیشتر در ذهن شما می ماند. 

مقاله پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون

سخن پایانی
از آن جایی که هنگام جستجو و انتخاب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی، صدها برنامه برای شما نشان‌ داد می شود، برای انتخاب و استفاده باید دقت و وسواس زیادی به خرح داده شود. مطمئنا همه این اپلیکیشن ها ادعاهای زیادی دارند اما نباید در نگاه اول به این برنامه‌ ها اعتماد کرد.

برخی از این اپلیکیشن ها بر پایه درست برنامه ریزی نشده‌ اند و نه تنها دانش زبانی شما را تقویت نمی کنند، بلکه امکان دارد شما را در نیمه راه دلسرد سازند‌. به همین دلایل است که آموزشگاه زبان ملل این مقاله را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آورده است. این مطالب دریچه اطمینان را به روی شما عزیزان باز خواهد کرد و می توانید با خیال راحت از این اپلیکیشن ها استفاده نمایید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران