جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان براساس QS

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/29 822
جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان

آشنایی با بهترین دانشگاه های جهان برای افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند امری بسیار ضروری است. رتبه ها و رنکینگ جهانی دانشگاه ها هر ساله تغییر می کند. معیارهای مختلفی برای این رده بندی وجود دارد که از آن جمله می توان برخورد مدیران، جمعیت دانشگاه و سطح تحصیلی را نام برد.

این رتبه بندی توسط "QS" به دست می آید. این مقاله از آموزشگاه زبان ملل کمک می کند که دانشجویان بتوانند برنامه ریزی بهتری داشته باشند. از این رو پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما باشید و مطالب را دنبال کنید. 

رنکینگ دانشگاه های جهان 2024

مطمئنا تحصیل در بهترین دانشگاه جهان هدف خیلی از افراد می باشد‌‌ مخصوصا دانشگاه هایی که در رنکینگ "QS" از نظر اعتبار جهانی به گونه ای هستند که آرزوی خیلی از افراد تحصیل کرده می باشد. تحصیل در این دانشگاه ها مطمئنا فرد را به هدف های بزرگش می رساند.

 

بهترین دانشگاه های جهان 2024

 

از جمله مزیت های تحصیل در این گونه دانشگاه ها، آموزش بسیار با کیفیت زیر نظر بزرگترین و برجسته ترین اساتید دنیا و کسب معتبر ترین مدرک با اعتبار بالای جهانی می باشد. این مدارک گویای این است که دانشجو در شرایط بسیار عالی و تحت نظارت این گونه اساتید تحصیل کرده است.

مطالعه بیشتر: چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

بنابراین این افراد پس از فارغ تحصیل شدن می توانند در هر کجای دنیا که هستند، بهترین و عالی ترین موقعیت های شغلی را داشته باشند‌. شایان به ذکر است که سازمان ها و نهادهای مختلفی مسئولیت رتبه بندی دانشگاه ها را در سطح جهانی به عهده دارند.

رنکینگ دانشگاه های جهان 2024

مولفه های متعددی برای اجرای رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارد که از این جمله می توان کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقاله های علمی در سال، جوایز جهانی که توسط دانشگاه کسب شده اند، درصد استخدام دانشجویان فارغ تحصیل شده، دانش و توانایی علمی و اجتماعی دانشگاه و همچنین دانش اساتید آن دانشگاه را نام برد.

در بین نهادهای مختلف سه رنکینگ اعتبار بسیار بالاتری دارند. این رتبه بندی ها شامل "QS"، رتبه بندی تایمز "THE" و همچنین رتبه بندی دانشگاه های جهانی "CWUR" میباشد. در ادامه می توانید بهترین دانشگاه‌های جهان را در رنکینگ جهانی بشناسید. 

لیست بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی "QS" سال 2024

در این قسمت در لیستی که مشاهده می فرمایید نام و رتبه بهترین دانشگاه های جهان را نوشته ایم. این رنکینگ در سال ۲۰۲۳ توسط "QS" انجام شده است.

رنکینگ دانشگاه های جهان 2023

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه استنفورد
  3. موسسه فناوری ماساچوست
  4. دانشگاه هاروارد
  5. دانشگاه کمبریج
  6. دانشگاه پرینستون
  7. موسسه فناوری کالیفرنیا
  8. امپریال کالج لندن
  9. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  10. دانشگاه ییل
  11. ETH زوریخ
  12. دانشگاه Tsinghua
  13. دانشگاه شیکاگو
  14. دانشگاه پکن
  15. دانشگاه جان هاپکینز
  16. دانشگاه پنسیلوانیا
  17. دانشگاه کلمبیا
  18. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
  19. دانشگاه ملی سنگاپور
  20. دانشگاه کرنل

در ادامه در مورد برخی از رنکینگ دانشگاه های جهان 2023 توضیحات کاملی را ارائه می دهیم. 

موسسه فناوری ماساچوست "MIT" 

این موسسه در ایالات متحده آمریکا بوده و یک دانشگاه خصوصی است که در رتبه بندی جهانی "QS" مقام اول را کسب نموده است. در این دانشگاه، دانشجویان بین المللی زیادی به تحصیل مشغول هستند که در مقطع کارشناسی ۴۵۰ نفر و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۲۷۹۶ نفر می باشند‌.

مقاله پیشنهادی: بهترین دانشگاه های آمریکا

نکته مهم این است که در موسسه فناوری ماساچوست برای هر چهار دانشجو یک استاد وجود دارد. این شرایط نشان‌ می دهد که کیفیت تحصیل و آموزش در این دانشگاه تا چه میزان بالا است.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۳

در این دانشگاه از زبان انگلیسی برای تدریس و آموزش استفاده می شود و دانشجویانی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل نمایند باید در این زبان مهارت خود را نشان دهند‌. البته مدارکی باید برای اثبات این توانایی به دانشگاه ارائه شود. این مدارک مورد نیاز با حداقل نمره مورد نیاز را برای شما عزیزان ارائه می دهیم. 

  • آزمون آیلتس با نمره ۷ تا ۷/۵
  • آزمون تافل با نمره ۹۰ تا ۱۰۰
  • آزمون PTE با نمره ۶۵ تا ۷۰
  • مدرک انگلیسی کمبریج در سطوح C1 یا C2 با نمره ۱۸۵ تا ۱۹۰
  • آزمون دولینگو DET با نمره ۱۲۰ تا ۱۲۵

علاوه بر این که باید یکی از این مدارک  توسط دانشجویان و متقاضیان ارائه شود، باید نمره شرکت در یکی از آزمون های ACT و SAT نیز به دانشگاه تحویل داده شود. برای تحصیل در این دانشگاه هزینه ها در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ را حدود ۵۵۵۱۰ دلار در نظر گرفته اند‌.

مطالعه بیشتر: زیباترین شهر جهان

آشنایی با دانشگاه کمبریج 

دانشگاه کمبریج در کشور انگلستان واقع شده است. در این دانشگاه تعداد زیادی دانشجو در مقاطع مختلف تحصیل می کنند‌. این آمار د سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴۴۵۰ نفر بوده است. در این دانشگاه از زبان انگلیسی استفاده خواهد و دانشجویان لزوما باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشند‌ و ارائه دهند. در ادامه مدارک مورد تایید این دانشگاه را در مورد زبان انگلیسی مشاهده می فرمایید.

  • مدرک آیلتس با حداقل نمره کلی ۷/۵
  • مدرک تافل IBT با نمره ۱۱۰
  • مدرک انگلیسی کمبریج در سطح C2 Proficiency  با نمره ۲۰۰
  • مدرک انگلیسی کمبریج C1 Advanced با نمره ۱۹۳

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نتایج به دست آمده در این آزمون ها، از زمان برگزاری آزمون به مدت دو سال اعتبار دارد. نکته دیگری که متقاضیان از ایران باید در نظر داشته باشند، این است که در کنکور باید حدود هشتاد درصد از نمران را کسب کرده باشند و معدل مقطع پیش دانشگاهی آن ها ۱۸ باشد.

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان

برای افرادی که تمایل دارند برای تحصیل در دوره های تئوری این دانشگاه اقدام نمایند، باید معدل آن ها در دوره چهار ساله دبیرستان ۱۹ باشد. علاوه بر این قوانین، برخی از رشته ها و دوره های تحصیلی در دانشگاه کمبریج به گونه ای هستند که متقاضیان باید در آزمون ورودی آن ها نیز شرکت نماید.

باید این نکته را بیان کنیم که برای هر رشته آزمون و ارزیابی مخصوص به آن وجود دارد. دانشجویان بین المللی که در این دانشگاه پذیرفته می شوند، باید علاوه بر شهریه مبلغی را به عنوان هزینه کالج نیز پرداخت نمایند. البته دوره های تحصیلی مختلف، هزینه های متفاوت دارد. در مقطع کارشناسی در این دانشگاه هزینه ها از ۲۲۲۲۷ تا ۵۸۰۳۸ پوند تفاوت دارد. 

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از بهترین دانشگاه جهان است که در کشور آمریکا قرار دارد و در رنکینگ جهانی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. در این دانشگاه برای هر پنج دانشجو یک استاد به کار مشغول است. تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی در این دانشگاه در پاییز سال ۲۰۲۱، حدود ۷۸۵۸ نفر بوده است.

جدیدترین رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان

کسانی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند، باید رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند و معدل آن ها بالا باشد. این افراد برای حضور در دوره کارشناسی در دانشگاه استنفورد، باید در یکی از آزمون های SAT و ACT شرکت نمایند.

متقاضیان در دوره کارشناسی ارشد باید در آزمون GRE شرکت کرده باشند‌. نکته دیگر این است که دانشجویان در دوره کارشناسی در این دانشگاه باید لزوما یک سال را در کالج زبان تحصیل کنند. اما راه دیگری برای این دانشجویان وجود دارد که می توانند دوره زبان سال اول که در هر دوره چهار تا پنج واحد می باشد، را در این دانشگاه بگذرانند‌.

یا این که می توانند در موسسه های دیگر تحصیلات تکمیلی که البته باید دانشگاه آن را تایید نموده باشد، شرکت کنند‌. راه دیگر این است که در آزمون AP قبل از ورود به دانشگاه شرکت نموده و امتیاز ۴ تا ۵ را در این آزمون کسب نمایند.

اما در مورد متقاضیانی که قرار است در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمایند باید لزوما مدرک آزمون تافل را ارائه دهند و حداقل نمره در این آزمون باید ۸۹ تا ۱۰۰ باشد. در مورد شهریه بابدغ گفت که در مقطع کارشناسی باید هر ترم مبلغ ۱۸۴۹۱ دلار پرداخت شود. 

دانشگاه آکسفورد

در راستای معرفی بهترین دانشگاه های جهان، در این قسمت قصد داریم شما را با دانشگاه آکسفورد آشنا کنیم. این دانشگاه از دانشگاه های برتر کشور انگلستان به حساب می آید و مطمئنا همگی نام آن را شنیده اید.

بهترین دانشگاه های جهان در سال 2023

طبق آمار تعداد ۲۴۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که از این تعداد تقریبا ۴۵ درصد بین المللی هستند و از کشورهای دیگر در سر تا سر جهان برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند. تقریبا می توان گفت که این تعداد از ۱۶۰ کشور جهان می باشند.

متقاضیان بین المللی باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت نمایند و قبول شوند‌. وظیفه اجرای این آزمون های ورودی به دانشگاه آکسفورد بر عهده ارزیابی کمبریج "CAAT" می باشد. نکته مهم دیگر این است که آزمون های ورودی بر طبق رشته مورد نظر برگزار می شود و برای رشته های مختلف تفاوت دارد.

آزمون هایی که در این دانشگاه برگزار می شوند شامل آزمون BMAT، آزمون CAT، آزمون MAT و آزمون PAT می باشد. در زمینه زبان انگلیسی نیز قوانین خاصی وجود دارد و متقاضیان باید در آزمون های تافل یا تافل آی بی تی، آیلتس و آزمون زبان انگلیسی CPE شرکت نمایند.

در مقطع کارشناسی دانشگاه آکسفورد به صورت سالانه مبلغ پرداختی بین ۲۷۸۴۰ تا ۳۹۰۱۰ پوند می باشد. البته باید گفت که برای تحصیل در رشته های پزشکی باید هزینه بیشتری پرداخت شود‌. 

معرفی دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان

دانشگاه هاروارد نیز از بهترین دانشگاه های جهان می باشد و دارای رتبه پنجم در رنکینگ جهانی "QS" می باشد. این دانشگاه در کشور آمریکا واقع شده است. طبق آمار ارائه شده حدود ۹۹۷۷ دانشجو از ۱۶۰ کشور جهان به عنوان دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است و این متقاضیان باید در یکی از آزمون های "SAT" یا "ACT" شرکت نمایند. همچنین متقاضیان باید حتما یکی از مدارک زبان انگلیسی را به این دانشگاه ارائه دهند. این آزمون ها شامل این موارد می شوند: 

  • مدرک تافل با نمره ۱۰۰
  • مدرک آیلتس با نمره ۷ 
  • مدرک PTEA با نمره ۷۰ 
  • مدرک دولینگو با نمره ۱۲۵

برای تحصیل به صورت تمام وقت در دانشگاه هاروارد باید مبلغی حدود ۵۰۶۵۴ دلار پرداخت شود. 

موسسه فناوری کالیفرنیا "Caltech" 

این دانشگاه از دانشگاه های معتبر در ایالات متحده آمریکا است که در رنکینگ جهانی "QS" رتبه ششم را دریافت نموده است. این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های جهان است پایبن ترین نسبت را در مورد دانشجو و استاد دارد. در واقع به ازای هر سه دانشجو در این دانشگاه سه استاد وجود دارد.

بهترین دانشگاه های جهان برای بورسیه

طبق آمار سالانه، هر سال حدود ۹۳۸ دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود ۱۲۹۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در واقع تحصیلات تکمیلی در این موسسه فناوری کالیفرنیا تحصیل می کنند. سابقه تحصیلی این متقاضیان بسیار مهم می باشد و حتما باید در یکی از دو آزمون " SAT" و "ACT" شرکت نمایند.

متقاضیان ورود به این موسسه باید مهارت و دانش زبانی خود را برای دانشگاه ثابت کنند و برای این کار باید مدرک آزمون زبان دولینگو یا مدرک زبان TIEFL IBT را ارائه دهند‌. دانشجویان باید سالانه مبلغ ۵۶۳۶۴ دلار را به عنوان شهریه مورد نیاز برای تحصیل به این موسسه بپردازند‌.

آشنایی با کالج لندن 

از دانشگاه های برتر انگلستان می توان کالج سلطنتی لندن را نام برد که در رنکینگ جهانی رتبه هفتم را دارد. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های جهان محسوب می شود. طبق آمار اکنون حدود ۱۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه درحال تحصیل می باشند.

جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان

همچنین تعداد کارمندان این کالج ۸۰۰۰ نفر می باشد. نکته جالب این است که این دانشگاه از ۱۲۵ کشور در سر تا سر جهان دانشجو دارد. معدل متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید ۱۸ یا ۱۹ باشد. همچنین این افراد باید در کنکور سراسری رتبه عالی را از نظر کشوری کسب کرده باشد.

افرادی که تمایل دارند در رشته های پزشکی در این دانشگاه تحصیل کنند، باید در آزمون BMAT شرکت نمایند. همچنین متقاضیان در رشته های ریاضی نیز باید در آزمون MAT شرکت کنند. دانشجویانی که از کشورهای دیگر قرار است در این دانشگاه تحصیل کنند، باید مهارت و دانش زبانی خود را به دانشگاه ثابت کنند. در ادامه این مدارک را با حداقل نمره برای شما عزیزان می آوریم: 

  • مدرک آزمون دولینگو با حداقل نمره ۱۲۵
  • مدرک آزمون آیلتس با حداقل نمره ۶ تا ۶/۵
  • مدرک آزمون بین المللی ESOL LanguageCert با گذراندن سطح B2، سطح C1 و سطح C2
  • مدرک آزمون حرفه ای PTE با نمره ۶۲
  • مدرک TOEFLiBT با نمره ۹۲

در مورد شهریه باید گفت که در این کالج با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود.

معرفی دانشگاه صنعتی زوریخ 

یکی از بهترین دانشگاه جهان در کشور سوئیس، دانشگاه صنعتی زوریخ است که در رتبه هشتم رنکینگ جهانی قرار گرفته است. افراد که از کشورهای دیگر قصد دارند به عنوان دانشجوی بین المللی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند‌ باید در امتحان تکمیلی که آموزش عالی سوئیس آن‌ را تعیین کرده است، شرکت نمایند.

بهترین دانشگاه های جهان

مقاله پیشنهادی: دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان

شایان به ذکر است که در این دانشگاه زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که قصد دارند زبان انگلیسی را به کار ببرند باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است‌‌.

  • مدرک آزمون آیلتس آکادمیک با نمره ۷
  • مدرک تافل iBT با امتیاز ۱۰۰
  • مدرک آزمون CAE در سطح C1
  • مدرک آزمون CPE در سطح C2

دانشجویان باید برای شهریه این دانشگاه در هر ترم مبلغ ۷۲۰ فرانک پرداخت نمایند. البته این هزینه برای مقطع کارشناسی می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی باید مبلغی حدود ۵۰۰ فرانک بیشتر از بقیه پرداخت نمایند‌. 

کالج دانشگاهی لندن

این کالج از دانشگاه های برتر بریتانیا و از بهترین دانشگاه های جهان می باشد. طبق آمار ارائه شده حدود ۴۸۱۶۸ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که مقاطع مختلف را شامل می شود. این دانشگاه یک آزمون ورودی دارد که متقاضیان باید هم زمان با ارائه رزومه تحصیلی خود و ریز نمرات، در آن شرکت نمایند.

 بهترین دانشگاه های جهان در کدام کشور است؟

برخی از رشته ها در این دانشگاه نیازمند شرکت متقاضیان در آزمون A-LEVEL هستند. همچنین متقاضیان خارجی باید هنگام ثبت نام در این دانشگاه یکی از مدارک آیلتس یا تافل را برای اثبات دانش زبانی خود ارائه دهند. در این کالج میزان هزینه های شهریه با توجه به نوع رشته ها متفاوت است. 

دانشگاه شیکاگو

این دانشگاه نیز در رده دهم از بهترین دانشگاه جهان قرار دارد و در کشور آمریکا واقع شده است. تعداد دانشجویان در این دانشگاه در مقطع لیسانس ۷۰۱۱ نفر و در مقطع تحصیلات تکمیلی حدود ۱۰۴۵۹ نفر است. از شرایط پذیرش در این دانشگاه ارائه رزومه تحصیلی مناسب و ریز نمرات مقطع دبیرستان است.

 بهترین دانشگاه های جهان در کدام کشور است؟

متقاضیان می توانند در یکی از آزمون های SAT و ACT شرکت نمایند. یک راه دیگر نیز شرکت در آزمون ورودی دانشگاه UChicago می باشد.

این دانشگاه تاکید زیادی روی مهارت و دانش زبانی دانشجویان خود دارد و متقاضیان بهتر است مدارکی را که نشان‌ می دهد از دانش زبانی خوبی برخوردار هستند را ارائه دهند. شهریه در این دانشگاه برای مقاطع مختلف، تفاوت دارد و در مقطع کارشناسی حدود ۵۹۲۵۶ دلار است.

رنکینگ دانشگاه تهران در جهان

به گزارش روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) یکی از معتبرترین رده بندی دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ انجام می‌شود. این رده بندی از سال 2003 انجام می‌شود و در سطح بین المللی اعتبار چشمگیری دارد.

رنکینگ دانشگاه تهران در جهان

طبق اماری که این موسسه در سال 2023 منتشر کرده است، 1000 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند که دانشگاه ­های هاروارد و استنفورد و موسسه MIT از ایالات متحده به ترتیب رتبه­ های اول تا سوم را از آن خود کرده اند. در این امار اسامی 10 دانشگاه ایران نیز به چشم میخورد. دانشگاه تهران برای اول بار در سال 2009 در این امار حضور داشت و در اخرین رده بندی با کسب رتبه در بازه 500-401 در جمع 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت و رتبه اول دانشگاه های ایران را از آن خود کرد.

سخن پایانی

بدون تردید با مطالعه مطالب این مقاله آگاهی نسبی از بهترین دانشگاه های جهان به دیت آورده اید. هر کدام از این دانشگاه ها در رده بندی جهانی رتبه بسیار خوبی را کسب نموده اند و آرزوی هر متقاضی این است که بتواند در یکی از آن ها به تحصیل بپردازد.

برای شرکت در آزمون های بین المللی برای کسب مدرک زبان، می توانید با کارشناسان آموزشگاه زبان ملل مشورت نموده و در کلاس ها شرکت نمایید. همان گونه که مطالعه نموده اید برای ورود به هر کدام از این مراکز آموزشی معتبر باید مدرک زبان خود را ارائه دهید و به نوعی دانش زبانی خود را به آن ها اثبات نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران