چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 719
چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم

یکی از دغدغه های جوانان گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا می باشد و دوست دارند شرایط تحصیل در این کشور را بدانند‌. اما بسیاری از این افراد اطلاعات چندانی از این موضوع ندارند‌. بدون تردید اکثر دانشجویان تمایل دارند در دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی بالا و در کشورهایی با شرایط بسیار خوب تحصیل و زندگی کنند.

آگاهی از این شرایط مطمئنا برای این افراد بسیار مهم و کاربردی می باشد و به همین دلیل آموزشگاه زبان ملل تصمیم بر ارائه این مقاله گرفته است. در سایت موسسه ملل در زمینه های مختلف مقاله های بسیار پربار بارگذاری شده و در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

شرایط کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

همه می دانیم که کشور آمریکا به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و رنکینگ بسیار بالای این مراکز آموزشی، بسیار محبوب و هدف بسیاری از دانشجویان است. اما مدتی است که تنش های سیاسی مشکلاتی را برای اخذ ویزا و ادامه تحصیل در این کشور به وجود آورده است.

شرایط کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

برای رفع کنجکاوی و پاسخ به سوالات شما عزیزان قلم را برداشته و به بیان اطلاعات مهم در این زمینه پرداخته ایم. ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم های آموزشی را در سر تا سر دنیا دارد. با نگاهی به لیست رنکیگ جهانی دانشگاه ها، متوجه خواهید شد که بهترین دانشگاه ها و کالج ها با رنکینگ جهانی بالا در این کشور واقع شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

به همین دلیل است که پذیرش از دانشگاه های آمریکا در برنامه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. این افراد اطمینان دارند که پس از تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا این فرصت را دارند که در هر جای دنیا فعالیت هود را آغاز نمایند چرا که مدرک این دانشگاه ها از اعتبار خاصی در کل دنیا برخوردار است و همه آن‌ را تایید می نمایند.

اشتیاق به مهاجرت و تحصیل در این کشور روز به روز در بین جوانان در سراسر دنیا جوانه زده و همه تمایل دارند که آینده درخشانی برای خود رقم بزنند. انجام پروسه این کار در ایران باید با دقت و توجه زیادی انجام شده تا از ایجاد مشکلات جلوگیری شود‌. مشکلات موجود در روابط ایران و آمریکا، کار را برای دانشجویان ایرانی بسیار سخت کرده است. 

پذیرش از دانشگاه های آمریکا چه مزایایی دارد؟

بدون تردید برای افرادی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا شده باشند، شرایط بسیار مطلوب خواهد شد و می توانند در بهترین شرایط تحصیلی قرار بگیرند. اولین مقطع برای تحصیل، کارشناسی می باشد که بسیاری تمایل دارند از همین مقطع وارد دانشگاه های آمریکا شوند. این مقطع در دانشگاه های آمریکا بین سه تا پنج سال به طول می انجامد.

چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

افرادی که دوست دارند از این مقطع وارد این دانشگاه ها شوند، باید مدرک دیپلم داشته باشند. از آن جایی که برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان باید دانش زبانی و سطح آن برای این دانشگاه ها اثبات شود، در این مقطع نیز باید مدرک آزمون تافل یا آزمون آیلتس ارائه شود.

حداقل نمره برای پذیرش در این مراکز آموزشی ۶ است. اما اگر نمره پایبن تری را در آزمون های بین المللی کسب کرده باشید، باز هم می توانید وارد این کشور شوید اما شرایط ویژه ای برای شما در نظر گرفته می شود. در این گونه شرایط، شما باید در دوره های زبان شرکت کرده و پس از گذراندن این دوره ها وارد دانشگاه های مورد نظر بشوید.

اما نکته مهم دیگر در مورد دانشگاه هتی ایالات متحده آمریکا این است که در این دانشگاه ها شرط معدل وجود دارد. گفتنی است که حداقل نمره معدل برای اخذ پذیرش از  دانشگاه های آمریکا ۱۶ است و این افراد باید نمره معدل بالاتر از آن را داشته باشند و به دانشگاه ارائه دهند.

افرادی که دارای معدل پایین از این نمره را دارند می توانند در دوره های فوق دیپلم در این دانشگاه ها شرکت نموده و پس از طی این دوره ها وارد برنامه های مربوط به دوره کارشناسی شوند‌. در بین تمام رشته های موجود، رشته حقوق، علوم پایه، مهندسی، علوم تربیتی، مدیریت و آموزش بسیار پر طرفدار هستند.

اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا

اما شرط مهم دیگر برای تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا این است که حتما باید در آزمون ورودی "SAT" قبول شوید. در غیر این صورت به شما نامه پذیرش داده نمی شود. یکی از شرایط بسیار خوب در این کشور این است که دانشجویان می توانند کارهای پاره وقت برای خود داشته باشند.

از این طریق این افراد می توانند هزینه زندگی در کشور آمریکا را بهتر بپردازند و با مشکلی مواجه نشوند. قانونی در این مورد وجود دارند و این افراد فقط اجازه دارند بین ده تا پانزده ساعت در هفته کار کنند. قابل ذکر است که هزینه دانشجویان حدود ۷۵ تا ۱۰۰ دلار می باشد. اما مژده دیگر این است که این دانشجویان می توانند برای خانواده های خود نیز ویزا دریافت کرده و با خود به این کشور ببرند. 

شرایط برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش از دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد نیز طرفداران زیادی دارد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل نموده و به اتمام رسانده اند می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد نیز اقدام نمایند. دوره آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد حدود دو سال به طول می انجامد و متقاضیان حتما باید مدرک مقطع کارشناسی داشته باشند.

چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

از آن جایی که در این دانشگاه ها از زبان انگلیسی استفاده می شود و کلا تحصیل به این زبان می باشد، از متقاضیان خواسته می شود که باید دانش زبانی خود را اثبات نمایند. به این منظور باید مدرک زبان تافل یا مدرک زبان آیلتس را به دانشگاه مذکور ارائه دهند.

اما توجه داشته باشید که نمره حداقل برای این کار ۶.۵ می باشد. در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویان در این مقطع نیز اجازه دارند در هفته بین پانزده تا بیست ساعت از وقت خود را به کارهای پاره وقت بپردازند. به این صورت می توانند درآمدی داشته باشند و بهتر از پس هزینه های خود بر بیایند.

این افراد همچنین می توانند برای خانواده خود ویزای همراه بگیرند و آن ها را به این کشور ببرند‌. نکته دیگر برای افرادی که تمایل دارند در رشته های مهندسی در دانشگاه های آمریکا تحصیل نمایند باید آزمون " GRE" را داده باشد و مدرک را ارائه دهند‌‌. دانشجویان در رشته های مدیریتی نیز باید آزمون "Gmat" را بگذرانند.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا

شایان به ذکر است که اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا منحصر به مقطع خاصی نیست و می توان برای تمام مقاطع اقدام نمود. در قسمت های قبل در مورد شرایط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صحبت کردیم و در این قسمت شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را با موفقیت به پایان رسانده اند، واجد شرایط برای حضور در مقطع دکترا می باشند. مقطع دکترا از مقاطع مهم به شمار می رود و اکثر دانشجویان به دنبال این هستند که در دانشگاه های معتبر این مقطع را به پایان برسانند. بدون تردید دانشگاه های ایالات متحده آمریکا جزء بهترین گزینه ها محسوب می شوند و آرزو و رویای بسیاری از دانشجویان است‌.

اصولا دانشجویانی که به این مقطع از دوران تحصیل خود رسیده اند، یک استاد راهنما یا سوپروایزر دارند. در واقع در تمام مراحل تحصیل در مقطع دکترا استاد راهنما، دانشجو را تنها نگذاشته و در طول تحصیل و تهیه پایان نامه او را راهنمایی می کند. یکی از مدارک مورد نیاز برای حضور در این مقطع، مدرک زبان می باشد.

مدرک زبان تافل باید با بالاترین نمره و مدرک زبان آیلتس نیز باید با نمره ۷ به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. این مدارک سطح و دانش زبانی دانشجو را نشان می دهد و از مدارک بسیار مهم برای دانشگاه به شمار می رود. قابل ذکر است که در دانشگاه های آمریکا تحصیل در مقطع دکترا حدود سه تا شش سال به طول می انجامد.

از شرایط دیگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا، در مقطع دکترا، ارائه حداقل دو مقاله می باشد. همچنین دانشجو می تواند در زمینه تهیه مقاله های "ISI" و مقاله های بین المللی فعالیت داشته باشد. یکی از مزیت های مهم برای دانشجویان در مقطع دکترا این است که می توانند به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند.

در واقع مدت زمان حدود چهل ساعت در هفته برای این افراد در نظر گرفته می شود. از این طریق دانشجویان قادر خواهند بود هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت نمایند. به این نکته هم توجه داشته باشید که در این مقطع دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی شوند‌. 

برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا چه معدلی نیاز است؟

شرط معدل برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از نکات بسیار مهم محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که حداقل معدل برای رشته های مختلف و مقطع تحصیلی، کاملا متفاوت است. در این دانشگاه ها حداقل معدل را GPA می نامند و باید بین صفر تا چهار باشد. البته قبلا هم گفته شد که این معدل بستگی به دانشگاه و مقطع تحصیلی و رشته انتخابی دارد. 

برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا چه مدارکی نیاز است؟

روند مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا به این گونه است که باید در ابتدا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا اقدام نمود. اما این اقدام هم نیازمند ارسال مدارک مورد نیاز می باشد. پس از ارسال این مدارک باید منتظر پاسخ از سوی دانشگاه بود.

چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟

پس از این که پس از فرستادن مدارک به دانشگاه، نتیجه که همان اخذ پذیرش است، دریافت شد، باید مدارک مورد نیاز را به همراه نامه اخذ پذیرش به سفارت کشور آمریکا برده شود. در مرحله بعد باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمود. برای این کار به مدارک خاصی نیاز است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. 

  • مدرک تحصیلی فرد متقاضی همراه با ریر نمرات او
  • مدرک زبان که می تواند تافل یا آیلتس باشد. این مدرک باید حاوی نمره مورد نظر دانشگاه باشد. 
  • پاسپورت دانشجو یا متقاضی
  • توصیه نامه از سوی اساتید مقطع قبل دانشجو
  • انگیزه نامه قوی از دانشجو
  • نامه ای از بانک برای تایید وضعیت مالی دانشجو
  • ارائه بیمه
  • رزومه داوطلب به زبان انگلیسی
  • پروپوزال و مقاله های بسیار قوی در مورد رشته مورد نظر متقاضی 
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • اقدام برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا

نکته مهمی که حتما باید مد نظر داشته باشید، زمان اپلای دادن است. شما باید حداقل ده هفته قبل از شروع ترم این کار را انجام دهید. در غیر این صورت امکان دارد زمان را از دست داده و تحصیل شما یک ترم عقب بیفتد. از شرایط پذیرش از دانشگاه های آمریکا این است که رزومه و نمره زبان خوب داشته باشید.

این دو موضوع از اهمیت زیادی برخوردار هستند. همچنین باید دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اسد مورد قبول آمریکا باشد. در این صورت می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. برای شروع کار باید مدرک مقطعی که تمام کرده اید، ریز نمره ها و نمره زبان خود را ترجمه نموده و آن ها را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. برای این که بتوانید از طریق ویزای تحصیلی به آمریکا مهاجرت نمایید، دانشگاه مورد نظر باید نامه پذیرش را برای شما ارسال نماید. 

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آمریکا

امروزه دغدغه بسیاری از داوطلبان و متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا مسئله هزینه می باشد. به همین دلیل اکثر این افراد به دنبال کسب بورسیه از این دانشگاه ها هستند چرا که کار آن ها بسیار راحت تر می شود. برای رسیدن‌ به این هدف باید رزومه بسیار قوی و مقاله های بین المللی، پروپوزال و استاد راهنما داشته باشید. به همین دلیل دانشجویان دکترا برای بورسیه شدن شرایط خوبی دارند.

سخن پایانی

مقاله ای را که مطالعه می فرمایید در مورد موضوعی به نگارش در آمده است که امروزه دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد. پذیرش از دانشگاه های آمریکا یکی از اهداف مهم بسیاری از دانشجویان در سر تا سر دنیا می باشد. اما برای رسیدن به این هدف باید یک سری اقدامات لازم را انجام داد. آموزشگاه زبان ملل در سایت آموزشی خود به این موضوع مهم پرداخته و اطلاعات مهمی را تقدیم شما عزیزان می نماید. امیدواریم که با مطالعه این مطالب آگاهی شما از این مورد بالاتر رفته باشد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران