سوالات لو رفت، آزمون آیلتس لغو شد

خبر تاریخ به روزرسانی: 1402/05/09 586
سوالات لو رفت، آزمون آیلتس لغو شد

قرار بود آزمون آیلتس 1402 در کشور در تاریخ 7 مردادماه برگزار شود که بنا به اعلام برخی رسانه‌ها و همین‌طور اطلاعات تکمیلی سازمان سنجش و آموزش کشور، سؤالات آیلتس 2023 لو رفت، همین‌طور ذکر شده است که برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده و سلامت برگزاری آزمون مذکور، این هماهنگی با مرجع IDP صورت‌گرفته و در حال حاضر، این آزمون تا آخرین اطلاع لغو و به شکل دیگری و با سؤالات متفاوت مجدد برگزار می‌گردد.
در تاریخ 7 تیرماه سال جاری، آزمون آیلتس (IELTS) که برای زبان‌آموزان جهت ارتقاء مهارت‌های زبان انگلیسی بین‌المللی برگزار می‌شود، به دلیل مشکلات فنی با عنوان " افشای سؤالات آیلتس" لغو شد. این اتفاق موجب نگرانی زبان‌آموزان و داوطلبانی شد که برای شرکت در این آزمون زحمت کشیده بودند. گزارش‌ها نشان داد که تمامی سؤالات آزمون آیلتس لو رفته و ازاین‌رو داوطلبان به نتایج صحیحی نخواهند رسید.
بنا به این اخبار، افرادی که در این آزمون داوطلب بودند نیز بابت موضوع دچار نارضایتی هستند، آن‌ها برای سفر به تهران و شرکت در این آزمون، به طبع هزینه‌های زیادی را صرف کرده‌اند، البته مدتی بود که آزمون ماک زبان نیز در تهران برگزار می‌شد و به طبع چنین موضوعی، بار روانی بسیار زیادی را برای شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس ایجاد می‌کرد.

طبق مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، هرگونه لغو برگزاری این آزمون برای صیانت از حقوق داوطلبانی است که قصد شرکت در این امتحان مهم را داشتند و به طبع مرجع برگزارکننده نیز روی این موضوع حساس است.

مقاله پیشنهادی: هزینه آزمون آیلتس

پول بدهید سؤالات آیلتس 1402 را بخرید!

نکته جالب در مورد لورفتن سؤالات و لغو آزمون آیلتس این است که برخی اساتید می‌گویند با پرداخت بیشتر از ۲۵ میلیون تومان می‌توانند سؤالاتی که قرار بود در این امتحان برای ارزیابی مورد استفاده قرار بگیرد را در اختیار داوطلبان قرار دهند که در نوع خود جالب است. سازمان‌های مسئول برگزاری آزمون آیلتس پس از لغو این آزمون، تلاش‌هایی را برای اصلاح مشکلات فنی و اطمینان از برگزاری آینده موفق‌تر این آزمون آغاز کردند. اطلاع‌رسانی دقیق‌تر به داوطلبان و انجام تست‌ها و بررسی‌های کامل‌تر پیش از برگزاری آزمون به‌ منظور جلوگیری از لغو آزمون‌های آتی از مسائل اساسی مورد توجه قرار گرفت.
همچنین، اعلام تأثیرات و تغییرات لغو آزمون آیلتس به‌صورت کامل و شفافیت در ارتباط با سؤالاتی که لو رفته بودند، مورد تأکید قرار گرفت. این اقدامات با هدف حفظ حقوق و منافع زبان‌آموزان و بهبود روند برگزاری آزمون‌های آینده آیلتس انجام شد.
در نهایت، به علت اهمیت بالای آزمون آیلتس برای دانشجویان و متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی، تلاش‌ها برای بهبود فرایند برگزاری و جلوگیری از وقوع مشکلات مرتبط با آزمون به‌عنوان یک نیاز اساسی مورد توجه قرار گرفتند. البته رخداد مذکور موجب نارضایتی و اعتراض کسانی شد که قصد شرکت در آزمون آیلتس 1402 را داشتند و به طبع هزینه‌هایی که این بابت صرف شده بود نیز مسئله مهم دیگر بود.

با این‌ حال، همچنان متخصصان و مسئولان مرتبط در تلاش‌اند تا هر چه‌بهتر و کارآمدتر برگزاری آزمون‌های آیلتس را تضمین کنند و به‌روزرسانی‌های لازم را در نظام آزمون اعمال کنند. از داوطلبان نیز خواسته می‌شود که پیش از شرکت در آزمون‌های آیلتس، اطلاعات کاملی از نحوه برگزاری، نکات مهم و نکاتی که باید رعایت کنند را به دست آورند تا تجربه موفقیت‌آمیزتری داشته باشند.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران