بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه هوش مصنوعی ChatGPT

اطلاعیه تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 576
	بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه هوش مصنوعی

در گذشته‌های دور دانشمندان همه‌چیزدانی زندگی می‌کردند که برای هر سؤال پاسخی در آستین داشتند. اگرچه سرعت پیشرفت علم در عصر جدید دیگر اجازه نمی‌دهد کسی علامه دهر باشد اما همین انسان زیرک با کمک هوش مصنوعی، ابزاری به نام ChatGPT را طراحی کرده تا برای هر پرسش، پاسخی منطقی پیدا کند. وقت آن رسیده تا با کمک این تکنولوژی جالب و این مقاله از آموزشگاه زبان انگلیسی ملل جواب سؤالات خود را پیدا کنیم. مثلا ببینیم ChatGPT کدام یک از منابع آموزش زبان را برای فارسی‌زبانان بهتر از بقیه می‌داند و دلایل او برای این انتخاب چیست؟

چت جی پی تی یا ChatGPT چیست؟

 قبل از اینکه از ChatGPT سوال بپرسیم بهتر است جلسه معارفه‌ای ترتیب دهیم و کمی با این فناوری جذاب آشنا شویم؛ ChatGPT یکی از ابزارهای استارتاپ OpenAI است که بر مبنای هوش مصنوعی طراحی شده است. در جواب این سؤال که ChatGPT به چه دردی می‌خورد؟ 

مطالعه بیشتر: مدرک تحصیلی به انگلیسی

در مورد هر موضوعی کافی است از او سؤال بپرسید تا در کمتر از چند ثانیه جوابی درست و منطقی بدهد. نکته جالب اینکه این چت‌بات باهوش حتی به زبان فارسی هم درخواست شما را درک می‌کند؛ بنابراین می‌توانید او را مانند شخصی حقیقی در نظر بگیرید و منتظر بمانید سؤالات شما را در مدت کوتاهی بررسی کند و پاسخ ‌دهد.

بهترین منبع یادگیری زبان انگلیسی در بین وب‌سایت‌های ایرانی از دید ChatGPT

برای شروع از ChatGPT خواستیم تا بهترین منبع یادگیری زبان انگلیسی در بین وب‌سایت‌های ایرانی را معرفی کند. پاسخ او را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه هوش مصنوعی ChatGPT

چت‌بات ChatGPT، زبانشناس را بهترین منبع آموزش زبان در بین وب‌سایت‌های ایرانی می‌داند. او به وجود هزاران منبع آموزشی متنوع اشاره می‌کند که برای تمامی سطوح مبتدی تا پیشرفته در دسترس قرار دارند. حالا ببینیم اپلیکیشن زبانشناس را چگونه معرفی می‌کند؟

اپلیکیشن زبانشناس از دیدگاه ChatGPT چیست؟

بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه هوش مصنوعی ChatGPT

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن زبانشناس، یک بستر آموزشی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با در دست داشتن تنها یک دستگاه هوشمند مثل تلفن همراه یا رایانه به یادگیری زبان مشغول شوند. تقویت مهارت‌های چهارگانه (خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری) برای زبان‌آموزان تمامی سطوح در این پلتفرم آموزشی فراهم است.
چرا ChatGPT اپلیکیشن زبانشناس را بهترین اپلیکیشن آموزش زبان می‌داند! 
ازآنجاکه ChatGPT اساساً با پرسشگری و منطق سروکار دارد، در این بخش با سؤالات مختلف سعی می‌کنیم او را به چالش بکشیم و دلایل انتخاب اپلیکیشن زبانشناس را به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان بدانیم.

بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه هوش مصنوعی ChatGPT

ChatGPT دلایلی را برای انتخاب نرم‌افزار زبانشناس به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزشی مطرح می‌کند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

محتوای متنوع و غنی اپلیکیشن زبانشناس

برای‌آنکه تنوع و جذابیت محتوای اپلیکیشن زبانشناس را درک کنید، بهترین راه این است که خودتان اپلیکیشن را نصب کنید. روی علامت ذره‌بین یا همان بخش کاوش کلیک کنید. سپس بر اساس سطح فعلی و علاقه خود یادگیری زبان را از طریق هریک از موضوعات فرهنگی، تاریخی، علمی، سبک زندگی، هنری و... پیگیری کنید. 
همان‌طور که در تصویر می‌بینید در بخش کاوش اپلیکیشن زبانشناس با یک ویترین هیجان‌انگیز از انواع کتاب، دوره، فیلم، داستان، سریال، پادکست، انیمیشن و... مواجه هستید!
محیط  کاربرپسند اپلیکیشن زبانشناس
کار کردن با این اپلیکیشن به‌قدری ساده است که حتی کودکان می‌توانند به‌راحتی با آن زبان یاد بگیرند. برای شروع هم نیازی نیست سطح زبانی عجیب و غریبی داشته باشید، زبان‌آموزان سطوح مقدماتی تا پیشرفته می‌توانند به‌سادگی با این برنامه آموزشی ارتباط برقرار کنند.
روش آموزشی غیرمستقیم اما مؤثر زبانشناس
حالا که بسیاری از ما در پرونده آموزشی خود چندین تجربه ناموفق از رفتن به کلاس‌ زبان داشته‌ایم، یک روش آموزشی مؤثر می‌تواند نقطه پایانی بر تلاش‌های نافرجام ما باشد. طبق توصیه مدرسان خبره و نحوه طراحی اپلیکیشن، آموزش غیرمستقیمی که در سایه تکرار و تمرین رخ دهد بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است. 
اپلیکیشن زبانشناس در گام اول با استفاده از یادآور مطالعاتی و زنجیره یادگیری، شما را به یادگیری منظم و روزانه تشویق می‌کند تا آموزش مستمر تبدیل به عادت همیشگی شود. همچنین در اپلیکیشن زبانشناس ابزاری هوشمند به نام لایتنر وجود دارد که بر اساس تکرار و تمرین مداوم، مطالب را به بخش ابدی ذهن شما می‌فرستد.
برای استفاده از لایتنر کافی است زمانی که معنای یک واژه را نمی‌دانید، آن را به لایتنر زبانشناس ‌بفرستید. این ابزار بر مبنای سیستم SRS کار می‌کند؛ بنابراین بر اساس میزان مکث شما برای یادآوری هر لغت و در فواصل زمانی مشخص، آن را برای مرور مجدد نمایش می‌دهد و این فرایند آن قدر تکرار می‌شود تا اطلاعات در حافظه بلندمدت شما ضبط شود.

ابزارها و امکانات ویژه زبانشناس

 زبانشناس را می‌توان یک کوله‌پشتی پر از ابزار و امکانات یادگیری زبان دانست که شما را از دفترودستک اضافی بی‌نیاز می‌کند. مثلا هر درسی که در اپلیکیشن زبانشناس وجود دارد، شامل امکانات زیر است:
●    یک گوینده نیتیواسپیکر از روی هر درس می‌خواند؛ با این کار با شکل صحیح تلفظ هر واژه آشنا می‌شوید.
●    برای درک بهتر، امکان تنظیم سرعت گفتار گوینده در سه حالت آهسته، طبیعی و سریع ممکن است.
●    رونوشت انگلیسی و ترجمه فارسی هر درس وجود دارد تا محتوا را کامل درک کنید.
●    با کلیک روی هر لغت، مشخصات و معنای واژه در دیکشنری نمایش داده می‌شود.
●    چندین دیکشنری انگلیسی و فارسی معتبر در اپلیکیشن موجود است که معنا، نقش، تلفظ امریکن، بریتیش و مثال‌های بیشتری از هر لغت را نشان می‌دهد.
●    امکان های‌لایت کردن واژه‌ها وجود دارد.
●    امکان یادداشت‌برداری برای لغات مختلف وجود دارد.
قابلیت شخصی‌سازی دروس در اپلیکیشن زبانشناس
در این اپلیکیشن می‌توانید سبد درسی خود را انتخاب کنید؛ باتوجه‌به انواع محتوای متنی، صوتی و تصویری عنوان موردنظر را به فهرست علاقه‌مندی‌ها اضافه کنید. در گام بعدی هم می‌توانید برنامه مطالعاتی روزانه خود را باتوجه‌به علایق و زمان آزاد خود تنظیم کنید و همه چیز را آن طور پیش ببرید که می‌خواهید!
پشتیبانی اپلیکیشن زبانشناس از زبان فارسی
تعداد اپلیکیشن‌های آموزش زبان بسیار زیاد است اما مسئله اینجاست که اغلب آن‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. اپلیکیشن زبانشناس، نرم‌افزاری قدرتمند است که به‌طور دقیق برای فارسی‌زبان طراحی شده است. به همین دلیل فارسی‌زبانان در سراسر دنیا با زبانشناس ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و آن را محبوب‌ترین بستر برای یادگیری انگلیسی می‌دانند.
نمودار پیشرفت درسی
یکی دیگر از نکات مثبت زبانشناس این است که در طول فرایند یادگیری، زبان‌آموز را به حال خود رها نمی‌کند. با نمایش آمار، تقویم آموزشی و نمودار پیشرفت درسی به او نشان می‌دهد در تک‌تک روزهای سال چند مَرده حلاج بوده است!
غلبه بر محدودیت زمانی و مکانی
اپلیکیشن زبانشناس نرم‌افزاری قابل‌نصب روی تمامی دستگاه‌های هوشمند است؛ بنابراین هر زمان و هر کجا که گوشی یا رایانه به همراه داشته باشید، زبانشناس در کنار شماست!
قیمت مناسب اشتراک‌های زبانشناس
با وجود این حجم از منابع مختلف صوتی، تصویری، ویدئویی و ابزار آموزشی می‌توان گفت اشتراک‌های اپلیکیشن زبانشناس، قیمت بسیار مناسبی دارند. دلیلش هم به چشم‌انداز مؤسسان این استارتاپ برمی‌گردد که تلاش می‌کنند تا امکانات آموزشی یکسان را به شکل مقرون‌به‌صرفه در اختیار تمامی علاقمندان به یادگیری قرار دهند.

از دید ChatGPT علت محبوبیت زبانشناس نزد زبان‌آموزان چیست؟

حالا که مزیت‌های اپلیکیشن زبانشناس را از نظر ChatGPT دیدیم، پاسخ او را در مورد سؤال زیر جویا شدیم:
چرا زبان‌آموزان اپلیکیشن زبانشناس را دوست دارند؟
در این بخش هم اشاره‌ای به امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن شد، اما نکته مهمی که به محبوبیت زبانشناس کمک زیادی کرده، تعامل‌محور بودن آن است که فضای آموزش را از حالت خشک و یکنواخت خارج کرده است. مثلا در بخش تالار زبانشناس، با انجمنی از مدرسان و زبان‌آموزان سطوح مختلف مواجه می‌شوید که جو صمیمانه‌ای را برای پیشرفت بیشتر فراهم می‌کنند.
برای اینکه ببینیم تالار زبانشناس چگونه به زبان‌آموزان کمک می‌کند بازهم به سراغ ChatGPT رفتیم و پاسخ زیر را در این باره دریافت کردیم.
تالار گفتگوی زبانشناس را می‌توان دوستانه‌ترین بخش پلتفرم آموزشی زبانشناس دانست؛ زیرا در بخش تالار افراد هر آنچه دل تنگشان می‌خواهد از فرایند یادگیری زبان انگلیسی می‌گویند. 
از درخواست یافتن پارتنری هم‌سطح برای تمرین بیشتر تا اشتراک‌گذاری تجربه استفاده از کتاب‌ها، انواع سؤال، چالش‌ و هر آنچه مربوط این فرایند است. خلاصه در این تالار می‌پرسید و پاسخ خود را از همراهان زبانشناس دریافت می‌کنید.
گفتن این نکته خالی‌ازلطف نیست که شرکت در تمرین‌ها و چالش‌های تالار جو رقابتی سالمی ایجاد کرده که برای پیشرفت مستمر، زبان‌آموزان جدی را به رقابت می‌طلبد.
در آخر از ChatGPT خواستیم تا ما را از انتخاب اپلیکیشن زبانشناس مطمئن کند!
این ابزار هوشمند تجربه خوشایند و نظرات مثبت زبان‌آموزانِ موفق را دلیلی برای استفاده از این برنامه آموزشی دوست‌داشتنی می‌داند! پس می‌توان انتظار داشت با دانلود اپلیکیشن زبانشناس تجربه‌ای شیرین از یادگیری زبان انگلیسی رقم بخورد.
کلام پایانی
امروز ریش و قیچی را به دست هوش مصنوعی دادیم تا بهترین منبع یادگیری زبان را به ما معرفی کند! حالا شما بگویید تا چه اندازه با نظر ChatGPT برای انتخاب زبانشناس به‌عنوان بهترین پلتفرم آموزش انگلیسی موافقید؟
 
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران