معرفی شبیه ترین زبان ها به انگلیسی | 6 زبان متشابه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/01 1062
شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

معرفی شبیه ترین زبان به انگلیسی برای افرادی که قصد دارند غیر از انگلیسی زبان دیگری را نیز فرا بگیرند، بسیار مهم می باشد. زبان انگلیسی زبانی بسیار فراگیر و بین المللی است و در سر تا سر جهان طرفداران و گویشوران زیادی دارد. اما این که چه زبان های دیگری به آن شباهت دارند نیز موضوع مهم و جذابی می باشد.

به همین دلیل در این مقاله کارشناسان آموزشگاه زبان ملل به معرفی و توضیح در مورد این زبان ها پرداخته اند. امیدواریم که با مطالعه این مطالب در انتخاب زبان های دیگر موفق عمل کنید.

کدام زبان ها به زبان انگلیسی شباهت بیشتری دارند؟

آشنایی با شبیه ترین زبان ها به انگلیسی به علاقمندان کمک‌ می کند که علاوه بر زبان انگلیسی به دنبال یادگیری زبان دوم و سوم نیز باشند و همین شباهت ها کمک زیادی به یادگیری آن ها خواهد کرد.

معرفی شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

مقاله پیشنهادی آموزشگاه ملل: زبان لاتین چیست؟

این گونه می توان به شخصی چند زبانه تبدیل شد. همچنین می توانید با کشورهایی که دارای زبان شبیه به انگلیسی هستند، بیشتر آشنا شوید. در ادامه شما با این زبان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

1. آشنایی با زبان اسکاتلندی

یکی از شبیه ترین زبان ها به انگلیسی، زبان اسکاتلندی است که بهتر است بگوییم که این زبان یک لهجه خاص از زبان انگلیسی محسوب می شود. تقریبا این زبان، زبانی سنگین به شمار می رود. زبان انگلیسی و اسکاتلندی شباهت زیادی به هم دارند و ریشه هر دوی آن ها زبان انگلیسی قدیمی می باشد.

شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر این زبان را به کار می برند این زبان از مقایسه با زبان انگلیسی یک حرف بیش دارد. این زبان در ابتدا حالت استاندارد نوشتاری نداشته است‌. 

2. شناخت زبان فریسیان Frisian

زبان فریسیان یک زبان مستقل و از شبیه ترین زبان ها به انگلیسی به شمار می رود. این زبان از سه زبان تشکیل شده و در بخش هایی از هلند، دانمارک و آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

میزان شباهت این زبان به زبان انگلیسی تقریبا هشتاد درصد است و آن را یک زبان آلمانی غربی به حساب می آورند. این شباهت را بیشتر از نظر کلمه ها و واژگان در نظر می گیرند. امروزه تقریبا ۴۸۰ هزار نفر به این زبان صحبت می کنند. 

3. زبان هلندی از شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

زبان هلندی نیز در زمره شبیه ترین زبان ها به انگلیسی به شمار می رود. این زبان نیز یک زبان آلمانی غربی به حساب می آید. در زبان هلندی کلمه ها و عبارت های زیادی موجود است که شبیه به زبان انگلیسی می باشند.

شبیه ترین زبان به انگلیسی

این دو زبان از نظر نکات گرامری نیز شباهت زیادی به هم دارند. از این رو افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند راحت تر می توانند زبان هلندی را یاد بگیرند و از لحاظ تلفظ و لهجه بسیار راحت تر هستند. این زبان در کشور هلند، باژیک و فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد و حدود ۲۳ میلیون نفر آن را مورد استفاده قرار می دهند.‌

4. زبان آلمانی

بدون تردید زبان آلمانی از لحاظ یادگیری مشکل است و با زبان انگلیسی از یک ریشه هستند. به همین دلیل این دو زبان شباهت زیادی به دارند‌. این شباهت ها از نظر تلفظ و معنی می باشد. همه می دانیم که زبان آلمانی پس از انگلیسی بسیار پر طرفدار است.

معرفی شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

5. زبان نروژی به عنوان شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

این زبان نیز اشتراکات زیادی با زبان انگلیسی دارد. می‌ توان گفت که در دنیا حدود ۵ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. در زبان نروژی تلفظ کلمه ها بسیار اهمیت دارد و تفاوت در معنی را باعث می شود.

مقاله پیشنهادی آموزشگاه ملل: آموزشگاه مکالمه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به کدام زبان ها شباهت دارد؟ 

در قسمت قبل این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و شبیه ترین زبان ها به انگلیسی را معرفی نمودیم. این زبان ها برای افرادی که زبان انگلیسی را یاد گرفته اند، بسیار راحت تر می باشد. این افراد می توانند با یادگیری زبان های شبیه به انگلیسی، زبان دوم‌ و سوم‌ را یاد بگیرند. 

6. شباهت انگلیسی و فرانسوی

پس از این که در مورد شبیه ترین زبان ها به انگلیسی صحبت نمودیم، در این قسمت شباهت انگلیسی و فرانسه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این دو زبان از نظر الفبا شباهت زیادی با هم دارند و از نظر نکات گرامری نیز از ساختارهای مشابهی استفاده می نمایند. هر دو زبان از خانواده هند و اروپایی هستند. این شباهت ها تبادل فرهنگی را به دنبال دارد. این زبان به زبان عشق شهرت دارد و برای بسیاری از افراد آموزش زبان فرانسوی جذاب می باشد. 

سخن پایانی

در این دانشنامه آموزشگاه زبان ملل تلاش خود را نموده است تا در مورد شبیه ترین زبان ها به انگلیسی مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در این راستا زبان های مختلفی را که به زبان انگلیسی شباهت دارند مورد بررسی قرار دادیم.

یادگیری این زبان ها برای افرادی که زبان انگلیسی را بلد هستند، بسیار راحت تر خواهد بود. مطالعه این مقاله راهنمای بسیار خوبی برای شما جهت انتخاب زبان مناسب می باشد. امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود‌.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران