خدمات آموزشی

آموزش زبان هلندی | یادگیری زبان هلندی در کوتاه ترین زمان

آموزش زبان هلندی

زبان هلندی Nederlands یک زبان آلمانی غربی است که توسط حدود 23 میلیون نفر (0.29% درصد مردم دنیا) به عنوان زبان اول و 4 میلیون نفر به عنوان زبان دوم صحبت می‌شود. این زبان سومین زبان ژرمنی است که به طور گسترده صحبت می‌شود و زبان رسمی کشور هلند به حساب می آید. ناگفته نماند که برخی مردم بلژیک نیز از زبان هلندی به شکل رسمی استفاده می کنند.

برخی از افراد قصد مهاجرت به هلند یا تحصیل در این کشور را دارند، این موضوع موجب شده تا افراد زیادی نسبت به آموزش زبان هلندی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مردم هلند به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و صحبت می کنند، اما اینکه افراد مهاجر یا گردشگر به زبان هلندی با آنان سخن بگویند، برایشان جذاب است.
 

یادگیری زبان هلندی

راه های یادگیری زبان هلندی

راهکارهای پیشنهادی زبان ملل در راستای روند یادگیری زبان هلندی به شرح زیر هستند:

1. کمک از مدرس حرفه ‌ای

کاربردی ترین راه برای اموزش زبان هلندی بهره گیری از تجارب یک مدرس حرفه ای است که موجب صرفه جویی در زمان و انرژی خواهد شد. یک مربی کاربلدِ هلندی برایتان برنامه ریزی در نظر می گیرد. یک مدرس باتجربه کمک زیادی به شما خواهد کرد و علاوه بر این که اشکالات شما را تصحیح می نماید، به روند آموزش شما سرعت می بخشد. در ملل اساتیدی حضور دارند که رویای تسلط بر این زبان را در مدت زمان کمی برایتان به واقعیت تبدیل می کنند.

2. کتاب آموزش هلندی

کتاب هلندی در سفر یک کتاب فوق العاده اثر بخش و آموزنده در زمینه زبان هلندی می باشد. این کتاب از مجموعه کتاب های آموزش هلندی به زبان ساده می باشد که توسط انتشارات استاندارد منتشر شده است. کتاب هلندی در سفر به چاپ هفتم خود رسیده است.

با استفاده از این کتاب هنگام مهاجرت به کشورهای هلندی زبان، هیچ مشکلی بابت لغات و صحبت ها نخواهید داشت. این کتاب درک مفاهیم زبان هلندی را برای زبان آموزان راحت نموده و همچنین بخشی فوق ‌العاده‌ در مورد نیازهای زبانی در موقعیت های مختلف دارد و پرسش و پاسخ های متداول زیادی در آن ذکر شده است.

3. مشاهده برنامه تلویزیونی هلندی یا پادکست

پادکست آموزشی زبان هلندی Dutch Pod 101 یکی از مجموعه پادکست ها برای یادگیری عمقی زبان هلندی است. این پادکست آموزشی دارای ۱۰ گیگابایت حجم است و شامل فایل های صوتی و ویدیویی، pdf و ساعت ها تدریس جذاب می باشد.

به طور کلی منابع برنامه های تلویزیونی قابل اطمینان هستند، از این رو مشاهده فیلم یا اخبار به زبان هلندی بسیار مفید است. ممکن است این امر در ابتدا مقداری سخت باشد اما مشاهده آن ها با زیرنویس بسیار کمک کننده خواهد بود. راه حل بسیار جالب این است که در ابتدا برنامه های تلویزیونی را با زیرنویس انگلیسی و سپس با زیرنویس هلندی مشاهده کنید.

4. صحبت به زبان هلندی

موثرترین راه برای افزایش قدرت صحبت کردن به زبان هلندی، استفاده از آن در زندگی روزمره است. زمانی که در طول روز با این زبان در ارتباط باشید، تاثیر مستقیم آن را بر روی یادگیری مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد دیگر تغییر زبان تلفن همراه و سیستم شخصی به هلندی است. همچنین می توانید لیست خریدتان را به زبان هلندی بنویسید و یا اخبار و ترانه های هلندی گوش کنید.

5. نرم افزار آموزش زبان هلندی

اپلیکیشن tell memore در زمینه آموزش این زبان، بسیار حرفه ای و قدرتمند می باشد. این برنامه مفید به عنوان برترین نرم افزار آموزشی زبان هلندی در کل دنیا شهرت یافته است. این موضوع نشان می ‌دهد که کاربران رضایت کافی از تل می مور داشته اند. این نرم افزار فوق العاده کاربردی در چندین سال اخیر موفق به کسب مدال طلای بهترین نرم افزار آموزش زبان دنیا شده است!

مدت زمان یادگیری زبان هلندی

به طور کلی در مدت زمان یادگیری این زبان عوامل متعددی تاثیر گذار هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1. تسلط به زبان انگلیسی: جالب است بدانید که زبان هلندی به زبان انگلیسی شباهت بسیار زیادی دارد. پس بهتر است قبل از یادگیری این زبان، مهارت زبان انگلیسی تان را تقویت کنید.

2. انگیزه: داشتن انگیزه موجب می شود تا به یادگیری ادامه داده و از تمرین این زبان خسته نشوید. ممکن است در مراحل یادگیری با گرامرهای دشواری روبرو شوید، اما تفکر در مورد انگیزه تان سبب می شود که دست از کار نکشید.

آموزش زبان هلندی برای مبتدیان

ممکن است فرایند یادگیری این زبان برای افراد مبتدی کمی دشوار به نظر برسد ولی می توان با راهکارهای اثربخش و روش های نوین این مورد را تا حد امکان کنترل کرد. از راهکارهای موثر در یادگیری هلندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرین مکرر: همانطور که تمام اساتید زبان می گویند یادگیری زبان جدید، تمرین و تکرار زیادی را از سوی فرد می طلبد. پس برای یادگیری عمقی این زبان، مهارت های شنیداری، دیداری و نوشتاری خود را ارتقا دهید.
  • تهیه فهرست واژگان: تهیه دایره لغات زبان هلندی، موجب می شود تسلط بهتری روی این زبان پیدا کنید. همچنین تهیه فهرست لغات و انتخاب یک موضوع جالب و پیدا کردن کلمات مهم آن موجب افزایش میزان یادگیری خواهد شد.
  • برنامه ریزی مطالعاتی: در ابتدای یادگیری یک زبان بهتر است با چهارچوب و ساختار زبان آشنایی کامل داشته باشید. استفاده از یک برنامه ریزی و مشخص سازی هدف ها موجب می شود تا یادگیری هلندی دو چندان گردد.

الفبای زبان هلندی

یادگیری الفبای هر زبانی از مهم ترین و ابتدایی ترین مراحل آموزش می باشد. الفبای هلندی و تلفظ هر یک از حروف آن به شرح زیر می باشد:
 

الفبای زبان هلندی به فارسی

عبارات پرکاربرد در آموزش زبان هلندی از پایه

لغات و واژگانی که در زبان هلندی مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر جنسیت محور هستند. این موضوع بدان معنی است که اسم یا واژه به تنهایی می تواند مونث، مذکر و یا خنثی باشد. همچنین در زبان هلندی ترکیب کلمات به راحتی صورت می پذیرد و مثل زبان روسی امکان ایجاد یک جمله از هر ترکیبی ممکن خواهد بود.

جالب است بدانید که میان زبان لاتین و زبان هلندی واژگان مشترک بسیاری وجود دارد! در جدول زیر لیستی از کلماتی که در اموزش زبان هلندی از پایه مورد استفاده قرار می گیرد را آورده ایم:
 

کلمات پرکاربرد هلندی معادل فارسی
hallo سلام
goedemorgen صبح بخیر
avond عصر
goedenavond عصر بخیر
dag روز، خداحافظ
goedendag روز بخیر
tot ziens خداحافظ 
Dank je wel (متشکرم)
Spreekt u Engels  آیا شما انگلیسی صحبت می  ‌کنید؟
Hoeveel kost dit این چنده؟
groot بزرگ
klein کوچک
 lekke r خوشمزه
vies کثیف
mooi زیبا 
schoon تمیز

آموزش زبان هلندی در آموزشگاه زبان ملل

اموزش هلندی تنها یکی از آموزش هایی است که در موسسه ملل انجام می شود. در این آموزشگاه آموزش زبان هلندی آنلاین هم انجام می شود و آن دسته از زبان آموزان که تایمی برای شرکت در کلاس های حضوری ندارند، می توانند در دوره های انلاین شرکت نمایند. جهت اطلاع از جزئیات کلاس های آنلاین، حضوری و خصوصی می‌توانید با شماره 02137651 تماس حاصل نمایید.

دانلود فایل های رایگان اموزش زبان هلندی

دانلود رایگان فایل pdf منابع آموزش زبان هلندی را در این بخش می توانید انجام دهید:
  

آموزش زبان هلندی آموزش زبان هلندی آموزش زبان هلندی
آموزش زبان هلندی آموزش زبان هلندی به فارسی pdf آموزش زبان هلندی برای مبتدیان
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.53/5 (15 امتیاز)
نظرات
نعمت (یکشنبه 17 تیر 1403 16:09:13)

کتاب در سفر زبان هلندی

عطا محمدزاده (سه شنبه 01 اسفند 1402 15:44:30)

دانلود رایگان آموزش زبان هلندی به روش نصرت رو دارید؟


خانم مشهدی (سه شنبه 01 اسفند 1402 15:46:20)

سلام به شما کاربر گرامی، خیر
ولی لینک دوره ای داخل متن قرار داده شده است که از طریق آن می توانید دانلود آموزش زبان هلندی به فارسی را انجام داده و این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران