خدمات آموزشی

آموزش زبان هلندی | به روش ساده برای مبتدیان به فارسی

آموزش زبان هلندی

آموزش هلندی Nederlands یک زبان آلمانی غربی است که توسط حدود 23 میلیون نفر (0.29% درصد مردم دنیا) به عنوان زبان اول و 4 میلیون نفر به عنوان زبان دوم صحبت می‌شود. این زبان سومین زبان ژرمنی است که به طور گسترده صحبت می‌شود و زبان رسمی کشور هلند به حساب می آید. کشور هلند سرشار از فرهنگ و تمدن های اصیل و دیدنی است، از این رو مردم زیادی برای گردش یا مهاجرت راهی این کشور می شوند.

برخی افراد قصد مهاجرت به هلند یا تحصیل در این کشور را دارند، این موضوع موجب شده تا افراد زیادی نسبت به آموزش زبان هلندی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مردم هلند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی سخن می گویند. اما اینکه افراد مهاجر یا گردشگر به زبان هلندی با آنان سخن بگویند، مردم این کشور را خوشحال می کند.
شاید شما قصد مهاجرت به هلند را داشته باشید؛ یا بخواهید در هلند درس بخوانید؛ یا شاید فقط می‌ خواهید به هلند سفر کنید. اما در هر صورت باید بدانید که مردم هلند به خوبی انگلیسی صحبت می‌ کنند اما شاید همه آن ها به این زبان مسلط نباشند. پس برای اینکه یک سفر عالی به هلند داشته باشید یا بتوانید در این کشور زندگی کنید، بهتر است زبان هلندی را بیاموزید. ناگفته نماند که برخی مردم بلژیک نیز از زبان هلندی به شکل رسمی استفاده می کنند. 

آموزش زبان هلندی برای مبتدیان

همیشه تلاش کنید که یادگیری زبان هلندی به نحوی باشد که احساس خوبی از خواندن آن دریافت کنید. لذت بخش بودن پروسه آموزش یک زبان، سبب می شود در این زمینه خستگی ناپذیر باشید. ترکیب بخش های مختلف مانند قواعد و صرف افعال با روش های سرگرم کننده، فرآیند یادگیری را بهبود می بخشد. از دیگر عوامل موثر در یادگیری هلندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرین مکرر: همانطور که تمام اساتید زبان می گویند یادگیری زبان جدید، تمرین و تکرار زیادی را از سوی فرد می طلبد. پس برای یادگیری عمقی زبان هلندی، مهارت های شنیداری، دیداری و نوشتاری زبان مورد نظر را ارتقا دهید.
  • تهیه فهرست واژگان: تهیه دایره لغات زبان هلندی، موجب می شود تسلط بهتری روی این زبان پیدا کنید. همچنین تهیه فهرست لغات و انتخاب یک موضوع جالب و پیدا کردن کلمات مهم آن موجب افزایش میزان یادگیری خواهد شد.
  • برنامه ریزی مطالعاتی: در ابتدای یادگیری یک زبان بهتر است با چهارچوب و ساختار زبان آشنایی کامل داشته باشید. استفاده از یک برنامه ریزی و مشخص سازی هدف ها موجب می شود تا یادگیری زبان هلندی دو چندان گردد. این موضوع سبب ایجاد انگیزه و افزایش سرعت آموزش خواهد شد. ایجاد یک هدف مشخص برای آموزش زبان موجب می شود به راحتی تسلیم سختی های آن نشوید و به مسیر خود ادامه دهید. همچنین یادگیری الفبای آن زبان را در اولویت قرار دهید.

الفبای زبان هلندی:
 

Letter Letter name Spelling alphabet[6]
A [aː] Anton
B [beː] Bernhard
C [seː] Cornelis
D [deː] Dirk
E [eː] Eduard
F [ɛf] Ferdinand
G [ɣeː][7] Gerard
H [ɦaː] Hendrik
I [i] Izaak
J [jeː] Johan/Jacob
K [kaː] Karel
L [ɛɫ] Lodewijk/Leo
M [ɛm] Maria
N [ɛn] Nico
O [oː] Otto
P [peː] Pieter
Q[8] [ky] Quirinus/Quinten
R [ɛɾ] Richard/Rudolf
S [ɛs] Simon
T [teː] Theodoor
U [y] Utrecht
V [veː] Victor
W [ʋeː] Willem
X[8] [ɪks] Xantippe
Y[8] [ɛɪ][9] Ypsilon
IJ[10] [ɛɪ] IJmuiden/IJsbrand
Z [zɛt] Zacharias

آموزش زبان هلندی رایگان در آموزشگاه زبان ملل

اموزش هلندی تنها یکی از آموزش هایی است که در موسسه ملل انجام می شود. در این آموزشگاه آموزش زبان هلندی آنلاین هم انجام می شود و آن دسته از زبان آموزان که تایمی برای شرکت در کلاس های حضوری ندارند، می توانند در دوره های اموزش زبان هلندی انلاین شرکت نمایند. جهت اطلاع از جزئیات کلاس های آنلاین می توانید با شماره 02137651 تماس حاصل نمایید.

راه های یادگیری زبان هلندی

برای یادگیری زبان هلندی، برخی از افراد به دنبال آموزش زبان هلندی نصرت هستند اما در اینجا راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که شاید برایتان بهتر باشند.

1. کمک از مدرس حرفه ‌ای

کاربردی ترین راه برای اموزش زبان هلندی بهره گیری از تجارب یک مدرس حرفه ای است. این روند موجب صرفه جویی در زمان و انرژی خواهد شد. یک مربی کاربلدِ آموزش زبان هلندی برایتان برنامه ریزی در نظر می گیرد. منظم بودن برنامه آموزش سبب شده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به راحتی به زبان هلندی بنویسید و صحبت کنید. یک مدرس باتجربه کمک زیادی به شما خواهد کرد و علاوه بر این که اشکالات شما را تصحیح می نماید، به روند آموزش شما سرعت می بخشد.

2. کتاب آموزش زبان هلندی

کتاب هلندی در سفر:  هلندی در سفر یک کتاب فوق العاده اثر بخش و آموزنده در زمینه زبان هلندی می باشد. این کتاب از مجموعه کتاب های آموزش هلندی به زبان ساده می باشد که توسط انتشارات استاندارد منتشر شده است. کتاب هلندی در سفر به چاپ هفتم خود رسیده است. با استفاده از این کتاب هنگام مهاجرت به کشورهای هلندی زبان، هیچ مشکلی بابت لغات و صحبت ها نخواهید داشت. این کتاب درک مفاهیم زبان هلندی را برای زبان آموزان به ارمغان می آورد. همچنین این کتاب بخشی فوق ‌العاده‌ای در مورد نیازهای زبانی در موقعیت های مختلف دارد و پرسش و پاسخ های متداول زیادی در آن ذکر شده است.

بهترین روش یادگیری زبان هلندی مطالعه کتاب است. در نظر داشته باشید که افراد مبتدی بهتر است از کتاب برای مطالعه بهره بگیرند چراکه گرامر آسانی دارند. کتاب داستان های هلندی زیادی تاکنون به چاپ رسیده که برخی از آن ها جذابیت بالایی دارند. دلیل پیشنهاد خواندن کتاب کودکان این است که در آن از جملات کوتاه و افعال ساده استفاده شده است و منبعی عالی برای آموزش زبان هلندی رایگان به شمار می آیند.

   🔰 دانلود فایل PDF کتاب آموزش زبان هلندی به فارسی pdf

3. مشاهده برنامه تلویزیونی هلندی یا پادکست

پادکست آموزش زبان هلندی داچ پاد: Dutch Pod 101 یکی دیگر از مجموعه پادکست ها برای یادگیری عمقی زبان هلندی است. این پادکست آموزشی دارای ۱۰ گیگابایت حجم است و شامل فایل های صوتی و ویدئویی، pdf و ساعت ها تدریس جذاب می باشد. این پادکست به نحوی طراحی شده که هر یک از بخش های آموزشی آن با برنامه ریزی انجام می گردد. برای تقویت مهارت صحبت به زبان هلندی، مکالمات عامیانه و روزمره، این زبان در قالب پادکست آورده شده است. همچنین این مجموعه آموزشی بی نظیر حاوی دستور زبان، واژگان هلندی و درس های کوتاه می باشد.

به طور کلی منابع برنامه های تلویزیونی قابل اطمینان هستند، از این رو مشاهده فیلم یا اخبار به زبان هلندی بسیار مفید است. ممکن است این امر در ابتدا مقداری سخت باشد اما مشاهده آن ها با زیرنویس بسیار کمک کننده خواهد بود. راه حل بسیار جالب این است که در ابتدا برنامه های تلویزیونی را با زیرنویس انگلیسی و سپس با زیرنویس هلندی مشاهده کنید.

4. صحبت به زبان هلندی

موثرترین راه برای افزایش قدرت صحبت کردن به زبان هلندی، استفاده از آن در زندگی روزمره است. زمانی که در طول روز با این زبان در ارتباط باشید، تاثیر مستقیم آن را بر روی یادگیری مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد دیگر تغییر زبان تلفن همراه و سیستم شخصی به هلندی است. همچنین می توانید لیست خریدتان را به زبان هلندی بنویسید و یا اخبار و ترانه های هلندی گوش کنید.

5. نرم افزار آموزش زبان هلندی

اپلیکیشن tell memore: اموزش زبان هلندی به روش ساده با تل می مور سبب شده تا عده زیادی از این برنامه مفید استفاده کنند. نرم افزار تل می مور هلنـدی در زمینه آموزش این زبان، بسیار فوق حرفه ای و قدرتمند می باشد. این برنامه مفید به عنوان برترین نرم افزار آموزشی زبان هلندی در کل دنیا شهرت یافته است. این موضوع نشان می ‌دهد که کاربران رضایت کافی را از این نرم افزار داشته اند. این نرم افزار فوق العاده کاربردی در چندین سال اخیر موفق به کسب مدال طلای بهترین نرم افزار آموزش زبان دنیا شده است!

کلمات و عبارات پرکاربرد در آموزش زبان هلندی از پایه

لغات و واژگانی که در زبان هلندی مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر جنسیت محور هستند. این موضوع بدان معنی است که اسم یا واژه به تنهایی می تواند مونث، مذکر و یا خنثی باشد. همچنین در زبان هلندی ترکیب کلمات به راحتی صورت می پذیرد و مثل زبان روسی امکان ایجاد یک جمله از هر ترکیبی ممکن خواهد بود. جالب است بدانید که میان زبان لاتین و زبان هلندی واژگان مشترک بسیاری وجود دارد.

در جدول زیر لیستی از کلماتی که در اموزش زبان هلندی از پایه مورد استفاده قرار می گیرد را آورده ایم:
 

کلمات پرکاربرد هلندی معادل فارسی
hallo سلام
goedemorgen صبح بخیر
avond عصر
goedenavond عصر بخیر
dag روز، خداحافظ
goedendag روز بخیر
tot ziens خداحافظ 
Dank je wel (متشکرم)
Spreekt u Engels  آیا شما انگلیسی صحبت می  ‌کنید؟
Hoeveel kost dit این چنده؟
groot بزرگ
klein کوچک
 lekke r خوشمزه
vies کثیف
mooi زیبا 
schoon تمیز


نکات آموزش زبان هلندی با تلفظ فارسی

برای یادگیری هلندی، به تلفظ های عبارات و کلمات باید توجه ویژه ای داشته باشید، شاید در ابتدای راه این کار برایتان سخت باشد و تلفظ ها را به فارسی و گاها اشتباه بگویید ولی به مرور زمان باید عادت به گفتن تلفظ های درست را مدنظر داشته باشید.

در زبان هلندی حجم زیادی از کلمات به همان صورت که نوشته می شوند تلفظ می گردند. به طور کلی در تمام زبان های دنیا حرف تعریف وجود دارد؛ اما زبان هلندی فاقد حروف تعریف است.

مدت زمان یادگیری زبان هلندی

به طور کلی عوامل مختلفی در مدت زمان یادگیری زبان هلندی تاثیر گذار هستند. رعایت این عوامل موجب می شود تا در روند یادگیری پیشرفت زیادی داشته باشید. پس قبل از شروع یادگیری، یک برنامه ریزی اصولی برای دوره آموزش در نظر بگیرید. اما به طور کلی در مدت زمان یادگیری زبان هلندی عوامل متعددی تاثیر گذار هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:
- زبان مادری فرد: جالب است بدانید که زبان هلندی به زبان انگلیسی شباهت بسیار زیادی دارد. پس بهتر است قبل از یادگیری این نوع زبان، مهارت زبان انگلیسی تان را بیشتر تقویت کنید. پسمی توان گفت زبانی مادری تان نقش مهمی در یادگیری زبان جدید ایفا می کند. 
- انگیزه: اینکه برای یادگیری زبان هلندی انگیزه کافی داشته باشید، در مسیر آموزش کمک زیادی به شما خواهد کرد. به طور کلی داشتن انگیزه موجب می شود تا به یادگیری ادامه داده و از تمرین این زبان خسته نشوید. ممکن است در مراحل یادگیری با گرامرهای دشواری روبرو شوید، اما تفکر در مورد انگیزه تان سبب می شود که دست از کار نکشید.

دانلود فایل های رایگان آموزش زبان هلندی

  • دانلود فایل pdf کتاب learn dutch
  • دانلود فایل pdf کتاب dutch grammar
  • دانلود فایل pdf کتاب dutch dictionary       
      
آموزش زبان هلندی آموزش زبان هلندی آموزش زبان هلندی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.42/5 (12 امتیاز)
نظرات
عطا محمدزاده (سه شنبه 01 اسفند 1402 15:44:30)

دانلود رایگان آموزش زبان هلندی به روش نصرت رو دارید؟


خانم مشهدی (سه شنبه 01 اسفند 1402 15:46:20)

سلام به شما کاربر گرامی، خیر
ولی لینک دوره ای داخل متن قرار داده شده است که از طریق آن می توانید دانلود آموزش زبان هلندی به فارسی را انجام داده و این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران