یادگیری زبان هلندی چقدر طول می کشد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/02 133 زمان مطالعه: 3 دقیقه
یادگیری زبان هلندی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان هلندی نیز همانند سایر زبان ها به مدت زمان زیادی نیاز دارد و هر زبان آموز باید برای آموزش زبان مورد نظر خود وقت بگذارد. بدون تردید یادگیری زبان های دیگر غیر از زبان مادری می تواند بسیار شگفت انگیز باشد و چالش های زیادی را برای زبان آموزان در پیش رو دارد و زبان هلندی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای یادگیری این زبان می توانید با کارشناسان ما مشاوره نموده و در دوره های آموزشی در آموزشگاه زبان ملل شرکت نمایید. متدهای مورد استفاده در این موسسه به گونه ای است که به راحتی و به صورت اصولی زبان را فرا می گیرید چرا که اساتید بسیار حرفه ای این وظیفه را به عهده دارند. 

مدت زمان یادگیری زبان هلندی

این سوال بدون شک در ذهن همه زبان آموزان و علاقمندان قرار دارد و دوست دارند بدانند که چقدر باید برای آموزش زبان هلندی وقت بگذارند. اما باید گفت که نمی توان قطع به یقین این مدت زمان را مشخص نمود چرا که عوامل زیادی می توانند بر این اعداد و ارقام تاثیر بگذارند که در مورد آن ها هم صحبت خواهیم کرد.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان هلندی

اما طبق نظریه موسسه دولتی آمریکایی "FSI" پاسخ سوال یادگیری زبان هلندی چقدر طول می کشد؟ را این گونه داده است:

مدت زمانی که برای یادگیری زبان هلندی در نظر گرفته شده است حدود ۲۴ هفته می باشد که البته در این مدت زمان می توان به یک میزان از مهارت عمومی در این زبان دست پیدا کرد.

البته این روش برای شرایط خاص و فشرده در نظر گرفته شده است و روزانه شش ساعت برای آموزش این زبان در نظر گرفته می شود و در کنار این آموزش ها تحت نظارت استاد، باید حدود دو ساعت نیز برای خودآموزی و تمرین وقت گذاشته شود. به بیان دیگر باید گفت که برای رسیدن به سطح حرفه ای باید حدود ۶۰۰ ساعت وقت گذاشته شود.

مدت زمان مورد نیاز برای سطح A1

برای رسیدن به سطح "A1" در زبان هلندی تقریبا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت زمان لازم می باشد. در این سطح عبارات روزمره، نحوه معرفی خود و دیگران، سوال در مورد مسایل شخصی و ترتیب واژگان آموزش داده می شود.

مطالعه بیشتر: زبان آلمانی سخت تره یا هلندی

در این سطح باید بر روی ساختار جمله و استفاده از کلمه ها ذر ساختن جمله کار شود. نکته مهم این است که از این سطح مبتدی باید بر روی تلفظ ها زیاد کار شود و حتما باید با گوش دادن زیاد به موسیقی و مشاهده فیلم و سریال مهارت شنیداری و گفتاری را تقویت نمود. در عین حال باید از فلش کارت های متعدد برای یادگیری لغت ها استفاده شود.

مدت زمان سطح B2

بعد از گذراندن سطح مبتدی و رسیدن به سطح متوسط، نحوه مطالعه و یادگیری قدری متفاوت خواهد بود. برای یادگیری زبان هلندی در این سطح حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ ساعت زمان لازم می باشد. در سطح متوسط درک و ارتباط در موقعیت های معمول روزمره و همچنین مراودات در محل کار یا مدرسه آموزش داده می شود.

آموزش زبان هلندی چقدر طول می کشد؟

همچنین زبان آموزان می توانند متون ساده ای را در مورد موضوعات مورد علاقه خود به زبان هلندی به نگارش در بیاورند. صحبت در مورد رویدادها، تجربه ها و خواسته ها به زبان هلندی از دیگر ویژگی های سطح متوسط می باشد. در این سطح همچنین زمان های جدید، قیدها، ضمیرها و نکات مهم گرامری آموزش داده می شود.

مدت زمان یادگیری زبان هلندی در سطح پیشرفته

برای یادگیری زبان هلندی و پیشرفت در آن در سطح پیشرفته حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ ساعت زمان لازم است. در این سطح درک متن های طولانی و معنای استعاری، طنز و سایر متون بسیار راحت می باشد.

زبان آموزان در این سطح می توانند بسیار روان و با تسلط زیاد صحبت نمایند. برای پیشرفت در یادگیری زبان هلندی بهتر است در اکثر موارد زندگی خود از این زبان استفاده نمود و با تمرین و تکرار مداوم به موفقیت دست یافت.

عوامل مختلف بر مدت زمان یادگیری زبان هلندی

در این بخش از مقاله عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان هلندی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

سطح زبانی و دانشی زبان آموزان

یکی از عوامل مهم در فرایند یادگیری زبان هلندی این است که زبان آموز در چه سطحی از دانش زبانی قرار دارد و این نکته را در نظر داشته باشید که اگر زبان آموز علاوه بر زبان مادری خود بر زبان دیگری تسلط داشته باشد، بسیار راحت تر می تواند زبان هلندی را یاد بگیرد.

مطالعه بیشتر: زبان رسمی هلند چیست؟

اما این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که میزان یادگیری همه زبان آموزان یکسان نیست و برای پیشرفت هر کدام از زبان آموزان باید طبق استعداد و سطح دانش خودش برنامه ریزی نمود. 

چگونگی آموزش و مدت زمان مطالعه

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر یادگیری زبان هلندی، نحوه آموزش می باشد‌. امروزه روش های مختلفی برای آموزش زبان های مختلف وجود دارد و منابع زیادی هم برای این مار یافت می شود.

یادگیری زبان هلندی چقدر طول می کشد؟

در کنار استفاده از منابع علمی برای یادگیری زبان، بهتر است گوش دادن‌ به موسیقی و اخبار و برنامه های تلویزیونی و رادیویی و همچنین مشاهده فیلم و سریال و مطالعه باید در برنامه قرار بگیرد.

همچنین مدت زمانی که زبان آموزان برای مطالعه در نظر می گیرند تاثیر بسیار زیادی در آموزش و یادگیری زبان هلندی دارد و مشخص می سازد که آموزش چه مدت به طول می انجامد. 

انگیزه و هدف از یادگیری زبان هلندی

از دیگر عوامل مهم که مدت زمان یادگیری زبان هلندی را تحت تاثیر قرار می دهد، انگیزه زبان آموز می باشد. در ابتدای مسیر باید هر زبان آموز به دنبال انگیزه ای قوی برای این کار باشد.

این مسئله که از یادگیری این زبان چه می خواهند و چه تاثیری بر زندگی شخص خواهد گذاشت، موضوعی بسیار مهم به شمار می رود. پس انگیزه را به عنوان یک دلیل بسیار مهم در نظر گرفته و برای رسیدن به آن باید تلاش نمود. 

زبان هلندی سخت است؟

یکی از تصوراتی که بسیاری از زبان آموزان دارند این است که یادگیری زبان هلندی امری بسیار دشوار و پر از چالش است چرا که این زبان در رده سخت ترین زبان ها قرار دارد. اما باید این نکته را مورد توجه داشته باشید که یادگیری هر کدام از زبان ها می تواند سرشار از چالش باشد و باید با روش ها و تکنیک های نوین و درست و همچنین تمرین و تکرار در این زمینه به موفقیت رسید. اما در این مورد ویژگی های مهمی را برای شما در نظر گرفته ایم.

نکته مهم در مورد زبان هلندی این است که تلفظ در آن دشوار است و در این زبان صداهای عجیب و منحصر به فردی وجود دارد که بدون تردید برای زبان آموزان چالش هایی را به وجود می آورند. همچنین ترتیب و ساختار استفاده از کلمه ها نیز در این زبان تا حدودی گیج کننده می باشد.

البته باید گفت که ساختار جمله های ساده زیاد مشکل نیست اما زمانی که کلمه های بیش تری وارد جمله ها می شود ساختار مشکل خواهد شد. نکته مهم دیگر وجود فرم های بی قاعده و استثنا های زیاد در این زبان می باشد. می توان گفت که در این زبان حدود ۲۰۰ فعل بی قاعده وجود دارد و باید با تمرین و تکرار مداوم در یادگیری آن ها موفق شد.

در کشور هلند در مناطق مختلف، لهجه های متفاوتی وجود دارد و همین امر کار را قدری مشکل می کند و نمی توان در نقاط مختلف این کشور به راحتی صحبت کرد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این زبان که چالش بزرگی را برای زبان آموزان به وجود می آورد تفاوت چیزی که نوشته می شود با چیزی که گفته می شود است.

در واقع باید گفت که زبان هلندی یک زبان آوایی محسوب نمی شود و مهارت های زبانی در این زبان کاملا از هم متمایز هستند. با مطالعه این مطالب می توانید در راستای یادگیری زبان هلندی به پیشرفت های بسیار زیادی برسید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران