زبان آلمانی سخت تره یا هلندی | تلفظ ، لهجه ، گرامر

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 881
زبان آلمانی سخت تره یا هلندی

در راستای رواج زبان های زیاد در دنیا، مقایسه زبان آلمانی و هلندی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. امروزه یادگیری زبان هایی غیر از انگلیسی نیز در برنامه بسیاری از خانواده ها قرار گرفته و دو زبان آلمانی و هلندی نیز در این برنامه ها جای خود را باز نموده اند‌. از این رو مناسب دیدیم که این دو زبان را بررسی کرده و تفاوت ها و شباهت های آن ها را نیز برای شما عزیزان توضیح دهیم.

علاقمندان به این دو زبان و همچنین زبان آموزان عزیز بدون تردید با مطالعه این مطالب شناخت بسیار خوبی از این دو زبان به دست می آورند‌. آموزشگاه زبان ملل امیدوار است که بتواند رضایت شما عزیزان را کسب نموده و این مطالب زبان آلمانی سخت تره یا هلندی برای شما مفید واقع شود‌. 

شناخت بیشتر زبان آلمانی

امروزه زبان آلمانی نیز در زمره زبان های رایج و پر طرفدار در سر تا سر دنیا محسوب می شود. شاید دلیل آن شرایط خوب این کشور برای مهاجرت باشد‌. این زبان از خانواده هند و اروپایی و از شاخه زبان های ژرمنی غربی می باشد. در کنار این زبان در شاخه ژرمنی غربی می توان‌ زبان های انگلیسی، هلندی و فرانسوی را نیز نام برد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

زبان آلمانی سخت تره یا هلندی

زبان آلمانی پر گویش ترین زبان در اتحادیه اروپا به شمار می رود. افرادی که قصد دارند به کشورهای اتحادیه اروپا سفر یا مهاجرت نمایند، یادگیری این زبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آن جایی که کشور آلمان از نظر اقتصادی در دنیا جایگاه بسیار ویژه ای دارد و همچنین با سایر کشورها از نظر سیاسی روابط زیادی نیز دارد، این زبان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

امروزه در جای جای دنیا در کسب و کارهای مختلف، به دنبال افرادی هستند که به این زبان تسلط دارند. زبان آلمانی دارای گرامر تقریبا سختی است و به همین منوال لهجه این زبان نیز مشکل است و شاید بتوان گفت که برخی نمی توانند به این زبان صحبت کنند‌. اما در عین حال بسیار جذاب و شیرین است.

از آن جایی که در این مقاله قرار است به مقایسه زبان آلمانی و هلندی بپردازیم، بهتر است زبان هلندی را نیز تا حدودی بشناسیم و سپس تفاوت ها و شباهت های این دو زبان را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با زبان هلندی

در قسمت قبل گفته شد که زبان هلندی نیز از خانواده زبان های ژرمنی است و به همین دلیل از خانواده زبان های هند و اروپایی محسوب می شود. در کشور هلند این زبان در جایگاه زبان رسمی قرار دارد. علاوه بر این در کشور بلژیک نیز یکی از سه زبان رسمی و رایج، زبان هلندی می باشد.

مطالعه بیشتر: زبان رسمی هلند چیست؟

زبان آلمانی سخت تره یا هلندی

البته در مقایسه با زبان آلمانی تعداد بسیار کمتری گویشور دارد. اما در بیان مقایسه زبان آلمانی و هلندی باید به نکات متعددی پرداخته و از جنبه های مختلف این دو زبان را مورد بررسی قرار داد. این زبان پا را فراتر از قاره اروپا نهاده است و گستره جغرافیایی وسیعی را به خود اختصاص داده است.

در قاره اروپا این زبان را کشور هلند مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در قاره آفریقا نیز کشورهای سورینام، کوراسائو، آروبا و غیره افراد زیادی این زبان را به کار می برند. دلیل این پراکندگی زبان هلندی در قاره آفریقا این است که این کشور سال های متمادی بر بخش های جنوبی قاره آفریقا سلطه داشته است‌.

شباهت و تفاوت زبان هلندی و آلمانی

در مقالات قبلی در خصوص مقایسه زبان آلمانی و فرانسوی صحبت کرده بودیم. حا به مقایسه زبان المانی و هلندی میپردازیم. گفتنی است که دو‌ زبان آلمانی و هلندی برای افرادی که هر دو زبان را بلد نیستند و تساط لازم را ندارند، بسیار شبیه می باشد. اما پس از بررسی بیشتر و مقایسه زبان آلمانی و هلندی مشخص خواهد شد که تفاوت های زیادی بین این دو زبان وجود دارد.

علیرغم شباهت هایی که بین این دو زبان وجود دارد، افرادی که یکی از این دو زبان را فرا گرفته اند به راحتی قادر هستند زبان دیگر را نیز بیاموزند. ریشه هر دو زبان ژرمنی است و از زبان های خانواده هند و اروپایی محسوب می شوند.

اما امروزه از نظر کلمه ها، گرامر زبان، انواع لهجه و گویش های زبان، تفاوت دارند و هر کدام قوانین منحصر به فرد دارند. در ادامه این دو زبان را بیش تر و از جنبه های مختلف مورد مقایسه قرار داده و شما بی این دو زبان بیشتر آشنا می شوید. در ادامه به صورت مفصل به سوال زبان آلمانی سخت تره یا هلندی پاسخ خواهیم داد.

تفاوت زبان آلمانی و هلندی

در مقایسه زبان های مختلف دنیا مطمئنا تفاوت های بسیار زیادی مشاهده می شود و دو زبان آلمانی و هلندی نیز از همین مسئله بررسی خواهند شد. در راستای مقایسه زبان آلمانی و هلندی باید گفت که زبان هلندی بسیار منحصر به فرد است و ویژگی های جالبی را در خود جای داده است.

این زبان علیرغم این که با زبان آلمانی از یک خانواده هستند، اما شباهت بیشتری به زبان انگلیسی دارد. در این زبان لهجه های مختلفی وجود دارد و امکان دارد در شهرهای مختلف برخی از واژه ها شناخته شده نباشد. نسخه رسمی زبان هلندی " Standaardnederlands " نام دارد.

مطالعه بیشتر: وسایل نقلیه به آلمانی

زبان آلمانی نیز به همین شکل یک نسخه رسمی دارد که " Hochdeutsch " نامیده می شود‌. این نسخه از زبان آلمانی در مدرسه ها تدریس شده و در تمام رسانه ها و مطبوعات مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان در سر تا سر آلمان شناخته شده است. در ادامه از نقطه نظرهای مختلف این دو زبان را بررسی کرده و به تفاوت زبان آلمانی و هلندی می پردازیم. 

تفاوت زبان آلمانی و هلندی از نقطه نظر تلفظ

افرادی که با هر دو زبان آشنا هستند، متوجه می شوند که این دو زبان از نظر تلفظ چه قدر متفاوت هستند. حتی در شرایطی می توان این دو زبان را یکی دانست. اما اصلی‌ ترین تفاوت در تلفظ دو زبان آلمانی و هلندی در این است که تلفظ زبان آلمانی از قسمت جلوی دهان انجام می شود. برخی این اعتقاد را دارند که به همین دلیل زبان آلمانی بسیار بریده و تیز می باشد. اما زبان هلندی بیش از از وسط و پشت دهان صحبت خواهد شد و آن را زبان مسطح می نامند. 

مقایسه زبان آلمانی و هلندی از نظر لهجه

یکی دیگر از معیارها برای مقایسه زبان آلمانی و هلندی، لهجه ها می باشند. در زبان هلندی صداهای تند، گرد و مصوت ها نیز تنگ می شوند. به همین دلیل گویشوران زبان آلمانی به این نکته اعتقاد دارند که زبان هلندی ناز است‌. در واقع همین نحوه تلفظ باعث شده که گویشوران بسیار آرام و خونسرد صحبت نمایند. آلمانی زبان ها هنگام صحبت کردن با زیان هلندی صامت های سخت را قطع می کنند. با تمام این توضیحات، صداهای هر دو زبان بسیار شبیه هستند.

مقایسه زبان آلمانی و هلندی از نقطه نظر گرامر

علیرغم شباهت هایی که در مورد صداهای هر دو زبان گفته شد، این دو زبان از نظر گرامری تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. زبان آلمانی گرامری بسیار سخت و در واقع بی رحمانه دارد. همچنین این زبان موارد و نکات دستوری خود را حفظ نموده است و اسم ها با توجه به نحوه استفاده می توانند شکل خود را تغییر دهند.

مقایسه زبان المانی و هلندی

در آلمانی صرف فعل ها دشوار می باشد چرا که در این زبان در افعال بی قاعده ریشه فعل ها به طرز عجیبی تغییر می کنند‌ و تنها راهی که بتوان از آن ها استفاده نمود و مفهوم خود را نشان داد دانستن آن ها می باشد. از نقطه نظر حروف اضافه نیز قوانین پیچیده ای در زبان آلمانی وجود دارد.

در مقایسه زبان آلمانی و هلندی باید گفت که زبان هلندی یک شوخی محسوب می شود. در چند صد سال گذشته، زبان هلندی بسیاری از پیچیدگی های خود را حذف نموده است. اسم ها در این زبان تغییر نمی کنند و حروف اضافه نیز بسیار ساده تر از زبان آلمانی هستند. 

یادگیری زبان آلمانی و هلندی

احتمالا پس از مقایسه زبان آلمانی و هلندی به این مسئله فکر می کنید که کدام زبان را برای یادگیری انتخاب کنید. در این مورد باید گفت که افرادی که زبان انگلیسی را تا حدودی بلد هستند می توانند زبان هلندی را بهتر یاد بگیرند. گرامر این دو زبان شباهت های زیادی به هم دارند و همچنین می توان واژه ها را سریع تر یاد گرفت.

مطالعه بیشتر: آهنگ آلمانی برای ی ادگیری زبان

برخی این اعتقاد را دارند که بهتر است ابتدا مسیر را با زبان هلندی آغاز نمود و سپس به یادگیری زبان آلمانی پرداخت. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که چون زبان آلمانی سخت تر است بهتر است ابتدا آن را فرا گرفت‌. با این کار شما زیر بنای کار را یاد می گیرید.

سخن پایانی

از آن جایی که زبان آلمانی و هلندی طرفداران زیادی پیدا کرده است، افراد زیادی تمایل دارند که برای یادگیری آن‌ ها اقدام نمایند. اما نمی دانند که این دو زبان چه ویژگی هایی دارند و در انتخاب سر در گم می شوند. از این رو آموزشگاه زبان ملل خود را موظف دانسته که به مقایسه زبان آلمانی و هلندی بپردازد و راه را برای علاقمندان باز می کند. در این مقاله نکات زیادی را مورد بررسی قرار داده ایم و از جنبه های مختلف بررسی نموده ایم. امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران