آموزش حروف الفبای فنلاندی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 1514
حروف الفبای فنلاندی

آموزش حروف الفبای فنلاندی آغاز یادگیری این زبان و مقدمات سفر یا مهاجرت به کشور زیبای فنلاند می باشد. یادگیری هر زبان باید از الفبای آن شروع شود‌. امروزه مهاجرت به فنلاند طرفداران زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل باید تمرکز ویژه ای روی یادگیری آن بشود‌.

آموزشگاه زبان ملل با برنامه های بسیار جذاب و متدهای به روز و مدرن برای آموزش این زبان و سایر زبان های رایج در دنیا، از شما عزیزان دعوت می نماید برای رسیدن به هدف و دستیابی به انگیزه قوی خود، با ما قدم در این مسیر پر چالش بگذارید. موانع را ما از سر راه شما برداشته و رسیدن‌ به هدف را برای شما به واقعیت می رسانیم‌.

زبان فنلاندی ها چیست؟ 

کشور فنلاند جایگاهی است که شاسد بیش از از ۱۵۰ زبان در آن وجود دارد اما رسمی نیستند. تنها زبان های رسمی در این کشور زیبا زبان های فنلاندی و سوئدی می باشد. اما زبان های دیگر هم به صورت قانونی استفاده می شوند. مردم بومی از زبان های سامی نیز استفاده می نمایند.

مطالعه بیشتر: آموزش زبان فنلاندی

از جمله زبان های بومی در این کشور می توان زبان های رومی فنلاندی، زبان اشاره فنلاندی - سوئدی و زبان کارالیایی را نام برد. این زبان ها از دیرباز در این کشور مورد استفاده بوده است. برای آشنایی بیشتر شما با زبان های رسمی در کشور فنلاند و قبل از این که به آموزش حروف الفبای فنلاندی بپردازیم، توضیحاتی در مورد این زبان‌ ها خواهیم داد. 

آشنایی با زبان فنلاندی

زبان فنلاندی از زبان های اورالیک است و در این کشور حدود ۴.۹ میلیون نفر به این زبان صحبت می نمایند. حدود پانصد هزار نفر این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب نموده اند. البته باید گفت که در برخی کشورهای دیگر از جمله سوئد، کارالیای شرقی، نروژ، اینگریا و حتی آمریکا نیز این زبان کاربرد دارد.‌

زبان فنلاندی ها چیست؟ 

شایان به ذکر است که در کشور فنلاند لهجه های مختلفی از این زبان وجود دارد. این زبان یکی از زبان های اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود و در کشور سوئد نیز جزء زبان های اقلیت به شمار می رود. 

زبان سوئدی یا Swedish 

این زبان از گروه زبان های هند و اروپایی بوده و از خانواده زبان های ژرمنی شمالی محسوب می شود. در سر تا سر دنیا تعداد گویشوران این زبان به حدود ۹ میلیون نفر می رسد. می توان گفت که از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر در کشور فنلاند ساکن هستند. البته باید گفت که زبان سوئدی استفاده شده در کشور فنلاند تفاوت هایی با زبان سوئدی دارد. 

آشنایی با زبان سامی

در راستای آموزش حروف الفبای فنلاندی، مبنا را بر این گذاشته ایم که شما را با زبان های مورد استفاده در کشور فنلاند آشنا سازیم. اکنون زبان سامی را برای شما عزیزان معرفی نموده و قدری درباره آن صحبت خواهیم کرد. این زبان از زبان های بومی مردم در قاره اروپا می باشد.

مقاله پیشنهادی آموزشگاه زبان ملل: سخت ترین زبان های دنیا

تعداد گویشوران این زبان تقریبا به ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفر می رسد که از این تعداد حدود ده هزار نفر در کشور فنلاند سکونت دارند.

آموزش حروف الفبای فنلاندی

گفتنی است که این زبان در کشور فنلاند به سه صورا مورد استفاده قرار می گیرد که شامل زبان سامی ایناری، زبان سامی اسکولت و زبان سامی شمالی می باشد. هر کدام از این زبان های نام برده از لحاظ نوشتاری و خط روش های منحصر به فرد دارند. 

آشنایی با زبان کارلیایی 

این زبان خویشاوندی بسیار نزدیکی با زبان فنلاندی دارد و در کشورهای فنلاند و روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که حتما باید مورد توجه قرار دهید این است که این زبان‌ با گویش کارلیایی که در جنوب شرقی فنلاند استفاده می شود کاملا متفاوت است و نباید اشتباه گرفته شود. انواع مختلف زبان کارلیایی وجود دارد که حدود صد هزار نفر از آن‌ ها استفاده می نمایند و تقریبا پنج هزار نفر آن ها در فنلاند به سر می برند. 

شناخت زبان رومی فنلاندی

در مورد زبان رومی فنلاندی باید گفت که یک زبان هند و اروپایی است و از زیر شاخه های زبان هند و آریایی و از خانواده زبان های هند و ایرانی محسوب می شود. این زبان در فنلاند در گروه زبان های شمال غربی  و گویش های رومی شمالی به شمار می رود. در داخل کشور فنلاند این زبان شاید قدمتی ۴۵۰ ساله داشته باشد. 

آشنایی با زبان اشاره در فنلاند

در این کشور حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر که ناشنوا هستند از این زبان استفاده می کنند. البته تعداد زیادی تقریبا حدود ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر هم این زبان را به کار می برند  که شنوا هستند.

آشنایی با زبان اشاره در فنلاند

البته امروزه تعداد کمی این زبان را استفاده می نمایند و دز واقع باید گفت که تقریبا زمان انقراض این زبان فرا رسیده است.  در ادامه در مورد آموزش حروف الفبای فنلاندی بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

الفبای زبان فنلاندی

برای شروع یادگیری هر زبانی باید ابتدا از الفبای آن زبان آغاز نمود. آموزش حروف الفبای فنلاندی نیز اولین پله برای یادگیری این زبان می باشد. به همین منظور در این قسمت به این موضوع می پردازیم و شما با الفبای این زبان آشنا خواهید شد. زبان فنلاندی ۲۹ حرف دارد که در ادامه آن ها را مشاهده می کنید. 

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o, p, q, r, s, t, u, v, w, x, y, z, å, ä, ö

همان گونه که مشاهده می فرمایید شکل و ترتیب حروف الفبای فنلاندی شبیه به زبان انگلیسی بوده و تعدادی نیز اضافه تر دارد‌. حرف å از الفبای زبان سوئدی گرفته شده است و برای بیان نام ها و جای  نام های زبان سوئدی به کار می رود. 

حروف غیر بومی در زبان فنلاندی

سیستم نوشتاری خط و زبان فنلاندی به گونه ای است که در آن برخی از حروف اصلی لاتین وجود دارد و برای از حروف صداهایی را به وجود می آورند که در این زبان به صورت ذاتی وجود ندارند. به همین دلیل این گونه حروف در کلمه های اصیل فنلاندی به کار نمی رود.

حروف غیر بومی در زبان فنلاندی

اما این حروف دز کلمه های جدید و نام هایی که از زبان های خارجی آمده اند‌، استفاده می شود. تلفظ این حروف کاملا متفاوت می باشد. اما در برخی موارد این حروف اضافه در زبان فنلاندی با حروفی رایج تر در این زبان جایگزین می شوند. 

هنگام آموزش حروف الفبای فنلاندی با حرف å مواجه می شویم که یک حرف از الفبای سوئدی است. از دیدگاه زبان فنلاندی این حرف، زائد و اضافه است. از نظر تلفظ شباهت زیادی به o در زبان فنلاندی دارد. اکنون این حرف در زبان فنلاندی جا افتاده است. برای نام های گرفته شده از زبان سوئدی، این حرف استفاده می شود. 

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی با موضوع آموزش حروف الفبای فنلاندی، ابتدا با زبان فنلاندی و همچنین سایر زبان های رایج در این کشور آشنا شده ایم. در این کشور زبان های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام از آن‌ ها شیوه نگارش و نکات خاص مخصوص به خود را دارند. در این دانشنامه با این زبان ها نیز آشنا شدیم. در آموزشگاه زبان ملل می توانید زیر نظر اساتید بسیار برجسته با زبان فنلاندی آشنا شده و آموزش آن را با بهترین متدها ادامه دهید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران